SAFETY FIRST

Έρευνα στην Ελβετία έδειξε πως η μείωση του ορίου ταχύτητας εντός αστικών περιοχών στα 30 χλμ./ώρα, έχει αποφέρει αντίστοιχη μείωση των σοβαρών τροχαίων κατά 38%.

Η μείωση της ταχύτητας κατά τη διάρκεια των μετακινήσεων στους δρόμους αποτελεί διαχρονικά, αδιαπραγμάτευτη παραίνεση στην Σχολή Ασφαλούς Οδήγησης Ιαβέρης.

Διόλου τυχαία, η κίνηση με υπερβολική ταχύτητα αποτελεί τη συχνότερη αιτία τροχαίων ατυχημάτων όχι μόνο στη χώρα μας, αλλά και διεθνώς. Σε αυτό το πλαίσιο, τα τελευταία χρόνια υπάρχει μια κοινή τάση για μείωση των ορίων ταχύτητας. Για αυτό, ο ορισμός του ορίου ταχύτητας των 30 χλμ./ώρα σε αστικές περιοχές, υιοθετείται σε ολοένα και περισσότερες πόλεις του κόσμου.

Οι πρώτες στατιστικές, δείχνουν πως αυτή η τάση έχει άμεσα θετικό αντίκτυπο στη βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας. Μια τέτοια στατιστική προέρχεται από τον ελβετικό κέντρο συμβουλών για την πρόληψη ατυχημάτων, Beratungsstelle für Unfallverhütung (BFU).

Αντικείμενο της μελέτης του Οργανισμού BFU, ήταν η αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας των μέτρων που έχουν ληφθεί στην Ελβετία, επηρεάζοντας τις οδικές υποδομές.

Για την εξαγωγή των συμπερασμάτων χρησιμοποιήθηκε η γεωγραφική βάση δεδομένων EVAMIR, που δημιουργήθηκε από την BFU το 2014 και περιλαμβάνει γεωγραφικό σύστημα πληροφοριών (GIS) για 2.500 μέτρα που σχετίζονται με Οδική Ασφάλεια-Οδικές Υποδομές και χωρίζονται σε 28 επιμέρους τύπους.

Στην ανακοίνωση της BFU, αναφέρεται πως επιτεύχθηκε η αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας σε 7 τύπους μέτρων, από όπου προκύπτει πως υπήρξε μείωση ατυχημάτων σε εύρος ποσοστών από 11% έως 66%.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η μείωση του ορίου ταχύτητας σε συγκεκριμένα σημεία αστικών περιοχών, από 50 χλμ./ώρα σε 30 χλμ./ώρα. Αυτή η ενέργεια, απέφερε μείωση των σοβαρών ατυχημάτων σε 600 ζώνες κυκλοφορίας, κατά μέσο όρο 38%.

«Το αποτέλεσμα αποδεικνύει τις τεράστιες δυνατότητες διάσωσης που παρέχει το όριο των 30 χλμ./ώρα. Η BFU τάσσεται συνεπώς υπέρ μιας αλλαγής παραδείγματος στον κυκλοφοριακό σχεδιασμό», αναφέρεται στην ανακοίνωση του BFU. «Το Tempo 30 πρέπει να εισαχθεί όπου το απαιτεί η ασφάλεια της κυκλοφορίας - από τους δρόμους της γειτονιάς και σε καθορισμένα τμήματα οδών με προσανατολισμό στην κυκλοφορία».

Ακόμη, η μετατροπή διασταυρώσεων σε κυκλικούς κόμβους (roundabouts), καθώς και η τοποθέτηση άσπρων και μαύρων βελών κατεύθυνσης σε στροφές, είχε ως άμεσο αποτέλεσμα τη μείωση των σοβαρών ατυχημάτων κατά 63%.

Επιπλέον, η οριοθέτηση κεντρικών γραμμών και η σήμανση ποδηλατοδρόμων είχαν ακόμη καλύτερα αποτελέσματα, με μείωση τροχαίων κατά 73 έως 78% αντίστοιχα.

Τα παραπάνω στοιχεία δείχνουν τα ευεργετικά αποτελέσματα της μείωσης των ορίων ταχύτητας, ιδιαίτερα σε αστικές περιοχές, γεγονός που έχει επιφέρει αυξημένες εκκλήσεις προς αυτή την κατεύθυνση.

Χαρακτηριστικά, αντίστοιχη τοποθέτηση έκανε πρόσφατα στο Βέλγιο, η Πρόεδρος του Φλαμανδικού Forum Οδικής Ασφάλειας, Cathy Berx, ενώ και η Ουαλία προχώρησε στην εφαρμογή νέου εθνικού ορίου ταχύτητας 20 μιλίων/ώρα (30 χλμ./ώρα) σε περιοχές με αυξημένη κίνηση πεζών και κατοικίες.

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Photo: Unsplash - Johnson Hung

Περισσότερα Safety First

Ηνωμένο Βασίλειο: Η έλλειψη χρημάτων καθυστερεί τις αλλαγές ελαστικών
Σύμφωνα με έρευνα στη Μεγάλη Βρετανία, πολλοί οδηγοί καθυστερούν τη διαδικασία επισκευής ή αλλαγής ελαστικών, λόγω του αυξημένου κόστους ζωής. ...(περισσότερα)
Το παράλληλο παρκάρισμα είναι ο δυσκολότερος ελιγμός
Έρευνα στη Μεγάλη Βρετανία έδειξε πως το παράλληλο παρκάρισμα θεωρείται από τους Βρετανούς ως το δυσκολότερη εγχείρημα κατά την οδήγηση. ...(περισσότερα)
Μια σκληρή τιμωρία επεφύλαξε Γερμανός αστυνομικός, προς τους περίεργους οδηγούς οι οποίοι σταματούσαν σε σημείο που έγινε θανατηφόρο τροχαίο ατύχημα, για να φωτογραφίσουν το "θέαμα". ...(περισσότερα)
Video: Η τεχνολογία συνδεδεμένων φωτεινών σηματοδοτών από την Ford
Η Ford δοκιμάζει μια τεχνολογία συνδεδεμένων φωτεινών σηματοδοτών, που μπορεί να διευκολύνει τη διέλευση ασθενοφόρων, πυροσβεστικών ή περιπολικών. ...(περισσότερα)
20.000 οδηγοί ανιχνεύτηκαν υπό επήρεια ναρκωτικών σε Αγγλία και Ουαλία
Σύμφωνα με δημοσίευμα του BBC στη Μεγάλη Βρετανία, από τη στιγμή που άλλαξε η νομοθεσία σχετικά με την οδήγηση υπό την επήρεια ναρκωτικών ουσιών, το 2015, ο αριθμός των ανθρώπων που έχουν βρεθεί ή και...(περισσότερα)
Αξιοποίηση δεδομένων από τον ανθρώπινο εγκέφαλο κατά την οδήγηση
Η M-Sport Ford αναζητά τρόπους αξιοποίησης των δεδομένων του ανθρώπινου εγκεφάλου κατά τη διάρκεια της οδήγησης, όπως φαίνεται και στο ντοκιμαντέρ "Racing Minds" που δημιούργησε σε συνεργασία με το Eu...(περισσότερα)
Ελαστικά: Μέτρηση πιέσεων
Τα ελαστικά αποτελούν το μοναδικό σημείο του αυτοκινήτου που βρίσκεται διαρκώς σε επαφή με το δρόμο και κατά συνέπεια, χρήζουν ειδικής μέριμνας και φροντίδας. ...(περισσότερα)
Επικίνδυνες υποσυνείδητες προκαταλήψεις για την οδήγηση
Έρευνα στο Ηνωμένο Βασίλειο, κατέδειξε πως η πλειονότητα των ανθρώπων έχουν υποσυνείδητες προκαταλήψεις για τη διαδικασία της οδήγησης, οι οποίες μπορεί να αποβούν επικίνδυνες για την υγεία και την ασ...(περισσότερα)
Ηχητική προειδοποίηση για τους πεζούς θα εκπέμπουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αναπτύσσονται με ραγδαίο ρυθμό, ωστόσο ανησυχία έχει προκαλέσει το γεγονός ότι επειδή είναι αθόρυβα, θα μπορούσαν να αποτελέσουν κίνδυνο για τους πεζούς στις πόλεις. ...(περισσότερα)
Αλλαγή ελαστικών: Ένα πρωταρχικό θέμα
Ένα από τα πιο σημαντικά ζητήματα της συντήρησης ενός αυτοκινήτου, είναι η συντήρηση και αλλαγή των ελαστικών, καθώς η σωστή κατάσταση των ελαστικών είναι κρίσιμος παράγοντας όσον αφορά στην ασφάλειά ...(περισσότερα)

S5 Box