Ξέρετε γιατί οι πιλότοι των μαχητικών αεροσκαφών φορούν ζώνες ασφαλείας 6P (6 σημείων) στα πιλοτήρια τους;
"Μπας" και πιστεύετε ότι το κάνουν για να προστατευτούν από το τρομακτικό κτύπημα που θα δεχτεί το σώμα τους, κατά την συντριβή του αεροπλάνου τους με 1000 Km/h σε βουνό η στο έδαφος;
Ελπίζω να μην είστε τόσο αφελείς!
Για άσκηση ελέγχου αρχικά και βασικά του σκάφους κατά την διάρκεια των έντονων ελιγμών και looping όπου τα πολλά G που αναπτύσσονται, δεν θα τους επέτρεπαν να συγκρατηθούν, να παραμείνουν στα καθίσματα τους και σε επαφή με τα χειριστήρια με αποτέλεσμα να "χάσουν" εντελώς το control των μαχητικών τους με τα γνωστά βέβαια πια τραγικά αποτελέσματα.
Ακόμη κατά την διάρκεια των απότομων-βίαιων μαχητικών ελιγμών (μέχρι 9G) ή των περιδινήσεων μετά από απώλεια στήριξης, η μη χρήση ζωνών ασφαλείας, δεν θα απέτρεπε τις βίαιες προσκρούσεις των πιλότων με το εσωτερικό του πιλοτηρίου και τους σοβαρούς έως θανάσιμους τραυματισμούς (βλ. Υπουργός Κρανιδιώτης).
Τώρα όταν δεν φοράνε ζώνες είναι σίγουρο ότι κατά την στιγμή της εκτόξευσης του καθίσματος θα βρεθούν εκτός και μακριά από αυτό χωρίς αλεξίπτωτο, με μόνη προστασία τους πια την "αγκαλιά του χάρου".
Αντίστοιχα στους αγώνες αυτοκινήτου οι ζώνες αυτές των 6P εκτός από παθητική ασφάλεια αν υπάρξει εκτροπή-ατύχημα, ουσιαστικά επιτρέπουν στον οδηγό αγώνων (καθώς τον συγκρατούν στο Bucket-κάθισμα του χωρίς να κινείται εμπρός-πίσω , δεξιά-αριστερά ή πάνω-κάτω λόγω επιταχύνσεων-επιβραδύνσεως, πηδημάτων και πλευρικών φυγοκεντρικών δυνάμεων) να ασκεί έλεγχο στο αγωνιστικό του όχημα.
Έτσι λοιπόν να έχετε καλά κατά νου ότι και οι ζώνες 3P των απλών νορμάλ αυτοκινήτων σας εκτός από προστασία, σας δίνουν την δυνατότητα να έχετε υπό έλεγχο , σε ικανό επίπεδο λόγω στήριξης, κατά 50% (αντί 0%)το τετράτροχο σας.
Θυμίζω τέλος ότι η υπό έλεγχο οδήγηση σημαίνει και οδήγηση με απόλαυση και με ασφάλεια, κάτι που είναι και το επιθυμητό μας ζητούμενο.
ΙΑΒΕΡΗΣ