SAFETY FIRST

Πρόκειται για ένα από τα πιο διαδεδομένα συστήματα ασφαλείας, με την "έξυπνη" λειτουργία του να έχει αποτελέσει τη βάση για την ανάπτυξη μιας πλειάδας συστημάτων, που εφοδιάζουν τα αυτοκίνητα τα οποία βγαίνουν σήμερα από την γραμμή παραγωγής των αυτοκινητοβιομηχανιών.

Το Σύστημα Ελέγχου Πρόσφυσης, όπως είναι η ελληνική μετάφραση του Traction Control, θα μπορούσε να θεωρηθεί ως ο διάδοχος του Μπλοκέ Διαφορικού, ή Διαφορικού Περιορισμένης Ολίσθησης, που παλαιότερα χρησιμοποιούνταν κυρίως σε αυτοκίνητα με κίνηση στους πίσω τροχούς. Η "αποστολή" του είναι να εμποδίζει το γλίστρημα των τροχών σε ολισθηρές επιφάνειες, δηλαδή να διατηρεί την πρόσφυση σε επίπεδα, όσο το δυνατόν πιο ελέγξιμα για τον οδηγό. Επί της ουσίας το σύστημα "παρακολουθεί" διαρκώς τη σχέση των ελαστικών με το οδόστρωμα, μέσω αισθητήρων που βρίσκονται στον κάθε τροχό και επιβάλλει σε όποιον χρειαστεί, τη μείωση της ταχύτητας προκειμένου αυτά να αποκτήσουν ξανά τη σωστή πρόσφυση στο οδόστρωμα, ώστε η πορεία του αυτοκινήτου να είναι ελέγξιμη. Συγκεκριμένα, η Κεντρική Μονάδα ελέγχου που είναι υπεύθυνη και για το ABS, εντοπίζει πιθανή διαφορά στιγμιαίας ταχύτητας μεταξύ των τροχών του οχήματος και επιβάλλει την αλλαγή που απαιτείται, είτε μέσω μείωσης της ροπής του κινητήρα είτε μέσω φρεναρίσματος, ώστε η πρόσφυση να επιστρέψει στα επιθυμητά επίπεδα. Στα αυτοκίνητα, το Traction Control χρησιμοποιείται είτε έτσι όπως το περιγράφουμε είτε με παραλλαγές από τη δεκαετία του '80, ενώ από τα τέλη της περασμένης δεκαετίας, είναι ιδιαίτερα συνηθισμένο και στις μοτοσικλέτες. Μάλιστα, κατά τη δεκαετία του 2000 σε πολλά αυτοκίνητα υπήρχε η δυνατότητα απενεργοποίησης του συστήματος, κάτι που πλέον δε συνίσταται, αφού η τεχνολογία έχει προχωρήσει σε τέτοιο βαθμό, που οι πιθανότητες ένας οδηγός να ενεργεί πιο σωστά από το εν λόγω σύστημα, είναι πολύ μικρές και θα ισχύσουν κυρίως σε περιπτώσεις πολύ εξειδικευμένων οδηγών, στην κατηγορία των οποίων ελάχιστοι από εμάς ανήκουν.

Με το επίπεδο των συστημάτων ασφαλείας να έχει αυξηθεί σε τέτοιο βαθμό, ώστε τα αυτοκίνητα στις πιο εξελιγμένες τους μορφές, να μην απέχουν πολύ από την επίτευξη της αυτόνομης οδήγησης, πλέον το Σύστημα Ελέγχου Πρόσφυσης θεωρείται ως ένα από τα πιο συνηθισμένα συστήματα ασφαλείας, για αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες.

 

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Νέα αυτοκίνητα: Υποχρεωτικά με Intelligent Speed Limiter και
Στο εξής, κάθε νέο αυτοκίνητο θα εφοδιάζεται υποχρεωτικά με το έξυπνο σύστημα "Intelligent Speed Limiter" και με μαύρο κουτί. ...(περισσότερα)
20.000 οδηγοί ανιχνεύτηκαν υπό επήρεια ναρκωτικών σε Αγγλία και Ουαλία
Σύμφωνα με δημοσίευμα του BBC στη Μεγάλη Βρετανία, από τη στιγμή που άλλαξε η νομοθεσία σχετικά με την οδήγηση υπό την επήρεια ναρκωτικών ουσιών, το 2015, ο αριθμός των ανθρώπων που έχουν βρεθεί ή και...(περισσότερα)
Υποχρεωτικό το eCall στα νέα αυτοκίνητα
Όπως ανακοίνωσε το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, η εφαρμογή eCall είναι πια υποχρεωτική στα νέα μοντέλα αυτοκινήτων και van.Όπως ανακοίνωσε το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, η εφαρμογή eCall είναι πια υποχρεωτική στ...(περισσότερα)
Η ευεργετική επίδραση του Intelligent Speed Assistance
Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφαλών Μεταφορών (European Transport Safety Council - ETSC) παρουσίασε στο Youtube ένα βίντεο, που καταδεικνύει τη χρησιμότητα ενός από τα τελευταίας τεχνολογίας έξυπνα συστήμα...(περισσότερα)
Ιστορικό υψηλό για χρήση ζώνης στις Η.Π.Α.
Η χρήση ζώνης στις Ηνωμένες Πολιτείες έφτασε για το 2016 σε επίπεδα που δεν έχει ξαναβρεθεί στο παρελθόν, καθώς οι χρήστες των Αμερικανικών δρόμων φορούν ζώνη σε ποσοστό 90,1%, που είναι σαφώς βελτιωμ...(περισσότερα)
Ελλάδα: Σημαντική μείωση των θανατηφόρων τροχαίων μεταξύ 2010 και 2018
Σύμφωνα με τα στατιστικά της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η Ελλάδα είναι η χώρα με τη μεγαλύτερη μείωση θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων από το 2010 μέχρι το 2018. ...(περισσότερα)
Όχι στην τοποθέτηση των παιδιών στο παιδικό κάθισμα με μπουφάν
Μόλις χαμηλώσει η θερμοκρασία, πολλοί από εμάς συνηθίζουμε να διατηρούμε το μπουφάν στο αυτοκίνητο και ακριβώς το ίδιο, κάνουμε για τα παιδιά τα οποία κάθονται στο παιδικό κάθισμα. ...(περισσότερα)
Η επιστήμη πίσω από τον Graham
Μετά την πρώτη παρουσίαση του Graham, η TAC έδωσε στη δημοσιότητα περισσότερες λεπτομέρειες αναφορικά με το εγχείρημα σε επιστημονικό επίπεδο. ...(περισσότερα)
Οι 20 χειρότερες συνήθειες των νεαρών Βρετανών κατά την οδήγηση
Τα στατιστικά δεδομένα στην Μεγάλη Βρετανία αναδεικνύουν τις συνήθειες των νεαρών οδηγών όταν αυτοί βρίσκονται πίσω από το τιμόνι, οι οποίες δυστυχώς δε βοηθούν στη βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας. ...(περισσότερα)
Ηνωμένο Βασίλειο: 4 στους 10 οδηγούς δε γνωρίζουν το όριο οδήγησης υπό επήρεια αλκοόλ
Δυστυχώς η άγνοια για σημαντικές παραμέτρους της οδήγησης φαίνεται πως υφίσταται και σε θεωρητικά προηγμένες χώρες, όπως εκείνες που απαρτίζουν την Μεγάλη Βρετανία. ...(περισσότερα)

S5 Box