SAFETY FIRST

Πρόκειται για ένα από τα πιο διαδεδομένα συστήματα ασφαλείας, με την "έξυπνη" λειτουργία του να έχει αποτελέσει τη βάση για την ανάπτυξη μιας πλειάδας συστημάτων, που εφοδιάζουν τα αυτοκίνητα τα οποία βγαίνουν σήμερα από την γραμμή παραγωγής των αυτοκινητοβιομηχανιών.

Το Σύστημα Ελέγχου Πρόσφυσης, όπως είναι η ελληνική μετάφραση του Traction Control, θα μπορούσε να θεωρηθεί ως ο διάδοχος του Μπλοκέ Διαφορικού, ή Διαφορικού Περιορισμένης Ολίσθησης, που παλαιότερα χρησιμοποιούνταν κυρίως σε αυτοκίνητα με κίνηση στους πίσω τροχούς. Η "αποστολή" του είναι να εμποδίζει το γλίστρημα των τροχών σε ολισθηρές επιφάνειες, δηλαδή να διατηρεί την πρόσφυση σε επίπεδα, όσο το δυνατόν πιο ελέγξιμα για τον οδηγό. Επί της ουσίας το σύστημα "παρακολουθεί" διαρκώς τη σχέση των ελαστικών με το οδόστρωμα, μέσω αισθητήρων που βρίσκονται στον κάθε τροχό και επιβάλλει σε όποιον χρειαστεί, τη μείωση της ταχύτητας προκειμένου αυτά να αποκτήσουν ξανά τη σωστή πρόσφυση στο οδόστρωμα, ώστε η πορεία του αυτοκινήτου να είναι ελέγξιμη. Συγκεκριμένα, η Κεντρική Μονάδα ελέγχου που είναι υπεύθυνη και για το ABS, εντοπίζει πιθανή διαφορά στιγμιαίας ταχύτητας μεταξύ των τροχών του οχήματος και επιβάλλει την αλλαγή που απαιτείται, είτε μέσω μείωσης της ροπής του κινητήρα είτε μέσω φρεναρίσματος, ώστε η πρόσφυση να επιστρέψει στα επιθυμητά επίπεδα. Στα αυτοκίνητα, το Traction Control χρησιμοποιείται είτε έτσι όπως το περιγράφουμε είτε με παραλλαγές από τη δεκαετία του '80, ενώ από τα τέλη της περασμένης δεκαετίας, είναι ιδιαίτερα συνηθισμένο και στις μοτοσικλέτες. Μάλιστα, κατά τη δεκαετία του 2000 σε πολλά αυτοκίνητα υπήρχε η δυνατότητα απενεργοποίησης του συστήματος, κάτι που πλέον δε συνίσταται, αφού η τεχνολογία έχει προχωρήσει σε τέτοιο βαθμό, που οι πιθανότητες ένας οδηγός να ενεργεί πιο σωστά από το εν λόγω σύστημα, είναι πολύ μικρές και θα ισχύσουν κυρίως σε περιπτώσεις πολύ εξειδικευμένων οδηγών, στην κατηγορία των οποίων ελάχιστοι από εμάς ανήκουν.

Με το επίπεδο των συστημάτων ασφαλείας να έχει αυξηθεί σε τέτοιο βαθμό, ώστε τα αυτοκίνητα στις πιο εξελιγμένες τους μορφές, να μην απέχουν πολύ από την επίτευξη της αυτόνομης οδήγησης, πλέον το Σύστημα Ελέγχου Πρόσφυσης θεωρείται ως ένα από τα πιο συνηθισμένα συστήματα ασφαλείας, για αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες.

 

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Πόδια στο ταμπλό: Μια θανάσιμα κακή συνήθεια
Όταν βάζουμε τα πόδια στα ταμπλό ενώ βρισκόμαστε στη θέση του συνοδηγού διαπράττουμε ένα τεράστιο λάθος, καθώς σε περίπτωση ατυχήματος, έστω και με μικρή ταχύτητα, οι επιπτώσεις θα είναι από σπάσιμο π...(περισσότερα)
Οι παραβάσεις με αριθμούς
Τα ατυχήματα που συντελούνται καθημερινά στους ελληνικούς δρόμους έχουν πολλές και διαφορετικές αιτίες, με τις παραβιάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας να αποτελούν ένα συνηθισμένο φαινόμενο που οδηγ...(περισσότερα)
Λακκούβες δεν έχουν μόνο οι ελληνικοί δρόμοι
Μπορεί οι λακκούβες να αποτελούν συνηθισμένο –και επικίνδυνο- θέαμα στους ελληνικούς δρόμους, όμως πρόσφατη έρευνα έδειξε πως αντίστοιχα προβλήματα υπάρχουν και στην Μεγάλη Βρετανία. ...(περισσότερα)
Ανησυχητικά αποτελέσματα για την οδήγηση υπό επήρεια ναρκωτικών ή φαρμάκων
Η οδήγηση υπό επήρεια ναρκωτικών ή χαπιών είναι ένα ζήτημα που αποκτά ολοένα και μεγαλύτερες διαστάσεις, γεγονός που αποδεικνύεται στην περίπτωση της Μεγάλης Βρετανίας. ...(περισσότερα)
Υπνηλία κατά την οδήγηση: Ένα υποτιμημένο φαινόμενο
Μια από τις πιο σημαντικές και όμως λιγότερο προβεβλημένες αιτίες θανάτων στους δρόμους ανά τον κόσμο, είναι η οδήγηση κατά τη διάρκεια της οποίας ο οδηγός είναι μισοκοιμισμένος. ...(περισσότερα)
Αύξηση 7,2% στις τροχαίες παραβάσεις το 2017
Η Ελληνική Αστυνομία δημοσίευσε τα στατιστικά στοιχεία της Τροχαίας, σχετικά με τις παραβάσεις που συνέβησαν στους ελληνικούς δρόμους το 2017, δίνοντας μάλιστα άμεση σύγκριση με τις αντίστοιχες παραβά...(περισσότερα)
Πώς επηρεάζουν τα ελαστικά την κατανάλωση του αυτοκινήτου;
Έχουμε αναφερθεί πολλές φορές στη μεγάλη σημασία που έχουν τα ελαστικά, τόσο για την ασφάλεια κατά τη μετακίνηση, όσο και για την κατανάλωση του αυτοκινήτου.  ...(περισσότερα)
Παραβίαση ΚΟΚ: Κανόνας, όχι εξαίρεση
Σε κανόνα έχει εξελιχθεί τα τελευταία χρόνια η παραβίαση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, όπως παραδέχονται Έλληνες και Ευρωπαίοι οδηγοί. ...(περισσότερα)
Αττική: Τροχαία ατυχήματα και παραβάσεις Ιουνίου
Η Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής, βεβαίωσε πως κατά τη διάρκεια του Ιουνίου καταγράφηκαν 19.562 παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και 538 τροχαία ατυχήματα, με 12 νεκρούς. ...(περισσότερα)
Ηνωμένο Βασίλειο: Η έλλειψη χρημάτων καθυστερεί τις αλλαγές ελαστικών
Σύμφωνα με έρευνα στη Μεγάλη Βρετανία, πολλοί οδηγοί καθυστερούν τη διαδικασία επισκευής ή αλλαγής ελαστικών, λόγω του αυξημένου κόστους ζωής. ...(περισσότερα)

S5 Box