SAFETY FIRST

Οι κούκλες Hybrid III και ES-2 είναι πολύ σημαντικές καθώς αποτελούν τον οδηγό και τον επιβάτη στα ατυχήματα.


Δεν πρόκειται για συνηθισμένες κούκλες, καθώς ο σκελετός τους είναι ατσάλινος, το δέρμα τους από καουτσούκ και έχουν ενσωματωμένο εξοπλισμό αισθητήρων, για την καλύτερη ανίχνευση των συγκρούσεων. Η καθεμιά από αυτές κοστίζει περισσότερα από 100 χιλιάδες Ευρώ!

Οι κούκλες παρέχουν χάρη στους σένσορες που έχουν σε όλο τους το "σώμα" τις απαραίτητες πληροφορίες για τα ατυχήματα.

Κεφάλι
Κατασκευασμένο από αλουμίνιο, καλυμμένο από "σάρκα" καουτσούκ. Μέσα στο κεφάλι υπάρχουν 3 επιταχυντές σε σωστές γωνίες, ώστε να παρέχουν δεδομένα και τις δυνάμεις και επιταχύνσεις που υπόκειται ο εγκέφαλος, κατά τη διάρκεια μιας σύγκρουσης.

Λαιμός
Περιλαμβάνει συσκευές μέτρησης για ανίχνευση των δυνάμεων που ασκούνται σε αυτόν καθώς το κεφάλι εκτοξεύεται εμπρός ή πίσω κατά τη σύγκρουση.

Χέρια
Τα χέρια δεν έχουν όργανα, αλλά κατά το crash test αφήνονται να χτυπάνε ανεξέλεγκτα γύρω τους, όπως συμβαίνει και στην πραγματικότητα. Αν και οι σοβαροί τραυματισμοί δεν είναι συνήθεις, είναι δύσκολο να παρέχουμε αξιόλογη προστασία από αυτά.

Θώρακας (μετωπική σύγκρουση)
Τα ατσάλινα πλευρά του Hybrid III (οδηγός) έχουν ενσωματωμένο εξοπλισμό που καταγράφει τις εκτροπές σε περίπτωση μετωπικής σύγκρουσης. Σε περιπτώσεις μετωπικής, τραυματισμό έχουμε όταν δυνάμεις που προέρχονται από το θώρακα, όπως για παράδειγμα αυτή της ζώνης ασφαλείας, είναι πολύ μεγάλες.

Θώρακας (πλευρική σύγκρουση)
Το ES-2, η κούκλα που είναι υπεύθυνη για τις πλευρικές συγκρούσεις, διαθέτει διαφορετικό σύστημα θώρακα από τις υπόλοιπες, καθώς τρία πλευρά έχουν ειδικά όργανα που καταγράφουν την συμπίεση του στήθους και την ταχύτητα αυτής.

Κοιλιά
Το EuroSID II διαθέτει αισθητήρες που καταγράφουν τις δυνάμεις οι οποίες μπορεί να προκαλέσουν κοιλιακό τραυματισμό.

Λεκάνη
Επίσης το EuroSID II διαθέτει όργανα που τοποθετούνται στην λεκανική ζώνη του και καταγράφουν πλευρικές δυνάμεις που μπορεί να οδηγήσουν σε κατάγματα ή εξαρθρώσεις στο ισχίο.

Μηρός
Στο Hybric II, αυτή η περιοχή αποτελεί μέρος της λεκάνης, του μηριαίου οστού και του γονάτου. Το μηριαίο οστό περιέχει δυναμοκυψέλες που παρέχουν δεδομένα για μετωπικές συγκρούσεις, αναφορικά με πιθανό τραυματισμό (κατάγματα, εξαρθρώσεις). Ένας ολισθητής γονάτου (knee slider) χρησιμοποιείται για να μετρήσει τις δυνάμεις που ασκούνται στα γόνατα της κούκλας, ειδικά αν τα γόνατα χτυπήσουν στα χαμηλότερα σημεία του ταμπλό.

Κνήμη
Τα όργανα που έχουν τοποθετηθεί στα πόδια μετρούν τάσεις, συμπιέσεις, τεντώματα κλπ., επιτρέποντας την αξιολόγηση των πιθανοτήτων τραυματισμού στην κνήμη και την περόνη μας (που συνδέει το γόνατο με τον αστράγαλο).

Πατούσες και αστράγαλοι
Η αξιολόγηση της πιθανότητας τραυματισμού στη μετωπική σύγκρουση μπορεί να γίνει με τη μετέπειτα μέτρηση της παραμόρφωσης και κίνησης προς τα πίσω που υπέστη η περιοχή των ποδιών του οδηγού.

 

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Όρια ταχύτητας στους γερμανικούς αυτοκινητόδρομους με φόντο την οικονομία;
Είναι γνωστό πως ορισμένοι αυτοκινητόδρομοι της Γερμανίας δεν διαθέτουν ανώτατο όριο ταχύτητας, όμως τυχόν αλλαγή μπορεί να επιφέρει σημαντικά οικονομικά οφέλη στο κράτος - Διαβάστε γιατί. ...(περισσότερα)
Αύξηση τροχαίων ατυχημάτων κατά την περίοδο Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2021
Τα δεδομένα της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛ.ΣΤΑΤ) για την περίοδο Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2021, έδειξαν αύξηση των τροχαίων ατυχημάτων στους δρόμους της χώρας μας. ...(περισσότερα)
Euro NCAP: O τρόπος βαθμολόγησης
Το συνολικό σκορ υπολογίζεται ως άθροισμα πόντων της κάθε ενότητας ενώ πρέπει οπωσδήποτε σε καμιά ενότητα να μην υπάρχει βαθμός κάτω από τη βάση. ...(περισσότερα)
Η Σχολή Οδικής Συμπεριφοράς Ιαβέρης συνεργάζεται με το 2ο bebefest
Καθώς οι βάσεις για τη σωστή εκπαίδευση των ανθρώπων μπαίνουν σε πολύ μικρή ηλικία, η Σχολή μας συνεργάζεται για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά με το Φεστιβάλ Εγκυμοσύνης και Βρεφικής Ηλικίας bebefest, που...(περισσότερα)
Περισσότερη κίνηση σε σύγκριση με το περσινό lockdown στην Αττική
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Περιφέρειας Αττικής, η κίνηση κατά την πρώτη ημέρα του φετινού lockdown, ήταν σημαντικά αυξημένη σε σύγκριση με την αντίστοιχη ημέρα, πέρυσι. ...(περισσότερα)
Νέο σύστημα ανίχνευσης κίνησης ατόμων στο αυτοκίνητο
Ένα σύστημα που θα μπορεί να εξάγει συμπεράσματα για την κατάσταση του οδηγού και να αναλύει το βαθμό ελέγχου που έχει εκείνος στο αυτοκίνητο, έρχεται στο προσκήνιο. ...(περισσότερα)
Αύξηση 14,8% στις παραβάσεις μεταξύ 2019 και 2018
Όπως προκύπτει από τα στατιστικά δεδομένα της Ελληνικής Αστυνομίας, κατά τη διάρκεια του 2019 βεβαιώθηκαν 63.579 παραβάσεις περισσότερες από την προηγούμενη χρονιά. ...(περισσότερα)
Ηνωμένο Βασίλειο: 4 στους 10 οδηγούς δε γνωρίζουν το όριο οδήγησης υπό επήρεια αλκοόλ
Δυστυχώς η άγνοια για σημαντικές παραμέτρους της οδήγησης φαίνεται πως υφίσταται και σε θεωρητικά προηγμένες χώρες, όπως εκείνες που απαρτίζουν την Μεγάλη Βρετανία. ...(περισσότερα)
Τα συστήματα ασφαλείας που γίνονται υποχρεωτικά από το 2022
Σε μια προσπάθεια περαιτέρω βελτίωσης του επιπέδου προστασίας επιβατών, πεζών και δικυκλιστών, ολοένα και περισσότερα οχήματα στην Ευρώπη θα διαθέτουν υποχρεωτικά τεχνολογικά συστήματα υποβοήθησης οδη...(περισσότερα)
Παράβαση της εβδομάδας: Κλήσεις για αλκοόλ και χρήση κινητού
Η Τροχαία συνεχίζει τους εβδομαδιαίους ελέγχους σε συγκεκριμένες παραβάσεις, με τη χρήση κινητού ή την οδήγηση υπό επήρεια αλκοόλ, να επανέρχονται στο προσκήνιο. ...(περισσότερα)

S5 Box