SAFETY FIRST

Ο οργανισμός Euro NCAP δημιούργησε ένα πρωτόκολλο αξιολόγησης των νέων οχημάτων, όσον αφορά στα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης.

Τα νέα αυτοκίνητα εξοπλίζονται με ολοένα και περισσότερα προηγμένα τεχνολογικά συστήματα υποβοήθησης οδηγού, που λειτουργούν μέσω κάμερας ή αισθητήρων. Σε αυτό το πλαίσιο και για να μπορεί να ελέγχει την λειτουργία, καθώς και την αξιοπιστίας τους, ο ανεξάρτητος οργανισμός Euro NCAP, θέσπισε ειδικές δοκιμές και αξιολόγηση για αυτά.

Η αξιολόγηση από την πλευρά του Euro NCAP θα εστιάζει σε δύο τομείς, την ικανότητα βοήθειας (assistance competence) και την προστασία που παρέχεται σε περίπτωση ατυχήματος (safety backup). Στην πρώτη περίπτωση εξετάζονται οι τεχνολογίες που ενσωματώνονται στο αυτοκίνητο (Vehicle Assistance), καθώς επίσης και ο βαθμός που το όχημα φροντίζει ώστε ο οδηγός να διατηρείται ενεργός (Driver Engagement). Στη δεύτερη περίπτωση, εξετάζεται η αξιοπιστία των συστημάτων, τα οποία θα χρειαστεί να επενεργήσουν εφόσον μια σύγκρουση είναι αναπόφευκτη, ώστε να προστατευθούν ο οδηγός και οι συνεπιβάτες.

Στο πλαίσιο αυτής της αξιολόγησης, ο Euro NCAP έχει δημιουργήσει βαθμονόμηση αντίστοιχη με τα αστέρια, τα οποία υπάρχουν όσον αφορά στην αξιολόγηση της προστασίας που παρέχει το εκάστοτε όχημα σε επιβάτες, πεζούς κλπ. σε περίπτωση ατυχήματος υπό διάφορες συνθήκες. Στην προκειμένη περίπτωση, δεν υπάρχουν αστέρια, αλλά χαρακτηρισμοί όπως βασικό, μέτριο, καλό και πολύ καλό.

Σήμερα τα περισσότερα νέα αυτοκίνητα, ακόμη και τα μικρότερα, διαθέτουν σεβαστό αριθμό προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης οδηγού. Συστήματα που εντάσσονται στην ικανότητα βοήθειας είναι για παράδειγμα τα Highway Assist, Adaptive Cruise Control και Lane Centering. Το πρώτο, βοηθά τον οδηγό κατά την κίνηση σε αυτοκινητόδρομο, σε συνεργασία με τα επόμενα. Το δεύτερο, ανιχνεύει την απόσταση από το προπορευόμενο αυτοκίνητο, αυξομειώνοντας την ταχύτητα και το τρίτο, ανιχνεύει πότε ο οδηγός τείνει να αλλάξει "κατά λάθος" λωρίδα, δηλαδή το αυτοκίνητο παρεκκλίνει της πορείας του χωρίς να ανάψει φλας, επαναφέροντάς το στο κέντρο της λωρίδας. Από την άλλη, το Driver Alert ειδοποιεί τον οδηγό ότι πρέπει να κάνει στάση για ξεκούραση, εφόσον ανιχνεύσει πως με βάση τη λειτουργία του κινητήρα, το αυτοκίνητο κινείται για περισσότερες από 2-2,5 ώρες, ανάλογα με την εκάστοτε ρύθμιση. Το συγκεκριμένο, εντάσσεται στα συστήματα που φροντίζουν ώστε ο οδηγός να παραμείνει ενεργός.

Βέβαια, αυτό που τονίζουν οι κατασκευαστές είναι πως τα παραπάνω -που είναι μόνο μερικά από τα συστήματα που υφίστανται στα νέα αυτοκίνητα- δεν αντικαθιστούν τον οδηγό, ο οποίος πρέπει πάντοτε να είναι απόλυτα συγκεντρωμένος στο δύσκολο και επικίνδυνο, ειδικά στους ελληνικούς δρόμους, έργο της οδήγησης.

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Η μείωση των ορίων ταχύτητας κάνει τους ανθρώπους πιο ευγενικούς
Αυτή την ενδιαφέρουσα άποψη ανέπτυξε κάτοικος σε χωριό της Ουαλίας, όπου δοκιμάστηκε το όριο ταχύτητας 20 μιλίων/ώρα (32 χλμ./ώρα). ...(περισσότερα)
Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας: Οι επερχόμενες αλλαγές
Τις αλλαγές που προβλέπει το νομοσχέδιο για τον νέο ΚΟΚ, ο οποίος θα κατατεθεί στη Βουλή τις επόμενες ημέρες, ανακοίνωσε σε πρόσφατες συνεντεύξεις ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης. ...(περισσότερα)
Περισσότερη κίνηση σε σύγκριση με το περσινό lockdown στην Αττική
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Περιφέρειας Αττικής, η κίνηση κατά την πρώτη ημέρα του φετινού lockdown, ήταν σημαντικά αυξημένη σε σύγκριση με την αντίστοιχη ημέρα, πέρυσι. ...(περισσότερα)
Κύρια αιτία θανάτου στις ηλικίες 5-29 ετών τα τροχαία ατυχήματα
Απογοητευτικά είναι τα δεδομένα που προκύπτουν από το νέα, ετήσια αναφορά του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (WHO), σύμφωνα με την οποία οι θάνατοι από τροχαία ατυχήματα στον πλανήτη συνεχίζουν να αυξάν...(περισσότερα)
Βράβευση για τη συμβολή μας στη γνώση του κοινού για την ασφαλή οδήγηση
Η Σχολή Οδικής Συμπεριφοράς «Ιαβέρης» έλαβε το ειδικό βραβείο «Specialty Driving Academy of the Year» στην κατηγορία των αυτοκινητικών βραβείων του θεσμού Golden Awards. ...(περισσότερα)
Εικονικοί βοηθοί στα αυτοκίνητα και οι πρώτες αντιδράσεις
Η τεχνολογία αναπτύσσεται με γοργούς, σε πολλές περιπτώσεις ιλιγγιώδεις, ρυθμούς που ακόμη και οι ίδιοι οι επιστήμονες σε αρκετές περιπτώσεις δυσκολεύονται να παρακολουθήσουν. ...(περισσότερα)
Δείτε στο video τι συμβαίνει όταν δε φοράμε ζώνη ασφαλείας
Έχουμε πει πολλές φορές ότι πρέπει να χρησιμοποιούμε ζώνη ασφαλείας, είτε καθόμαστε στα εμπρός είτε στα πίσω καθίσματα. ...(περισσότερα)
Euro NCAP: Ανησυχία για την αύξηση βάρους των νέων οχημάτων
Ο Οργανισμός Euro NCAP υποστηρίζει πως η αύξηση βάρους και διαστάσεων στα νέα οχήματα, μπορεί να έχει αρνητικές επιπτώσεις τόσο στην Οδική Ασφάλεια όσο και στην προστασία του περιβάλλοντος. ...(περισσότερα)
Αλλαγές στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας
Ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας θα υποβληθεί σε σημαντικές διαφοροποιήσεις, με βάση το νέο νομοσχέδιο που ψηφίστηκε επί της αρχής κατά πλειοψηφία στη Βουλή. ...(περισσότερα)
Οι τελευταίες τροχαίες παραβάσεις του 2022
Κατά την τελευταία εβδομάδα της χρονιάς που ολοκληρώθηκε σημειώθηκαν 17.753 τροχαίες παραβάσεις, η πλειονότητα των οποίων αφορούσε σε παράνομη στάθμευση και κίνηση με υπερβολική ταχύτητα. ...(περισσότερα)

S5 Box