SAFETY FIRST

Ο οργανισμός Euro NCAP δημιούργησε ένα πρωτόκολλο αξιολόγησης των νέων οχημάτων, όσον αφορά στα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης.

Τα νέα αυτοκίνητα εξοπλίζονται με ολοένα και περισσότερα προηγμένα τεχνολογικά συστήματα υποβοήθησης οδηγού, που λειτουργούν μέσω κάμερας ή αισθητήρων. Σε αυτό το πλαίσιο και για να μπορεί να ελέγχει την λειτουργία, καθώς και την αξιοπιστίας τους, ο ανεξάρτητος οργανισμός Euro NCAP, θέσπισε ειδικές δοκιμές και αξιολόγηση για αυτά.

Η αξιολόγηση από την πλευρά του Euro NCAP θα εστιάζει σε δύο τομείς, την ικανότητα βοήθειας (assistance competence) και την προστασία που παρέχεται σε περίπτωση ατυχήματος (safety backup). Στην πρώτη περίπτωση εξετάζονται οι τεχνολογίες που ενσωματώνονται στο αυτοκίνητο (Vehicle Assistance), καθώς επίσης και ο βαθμός που το όχημα φροντίζει ώστε ο οδηγός να διατηρείται ενεργός (Driver Engagement). Στη δεύτερη περίπτωση, εξετάζεται η αξιοπιστία των συστημάτων, τα οποία θα χρειαστεί να επενεργήσουν εφόσον μια σύγκρουση είναι αναπόφευκτη, ώστε να προστατευθούν ο οδηγός και οι συνεπιβάτες.

Στο πλαίσιο αυτής της αξιολόγησης, ο Euro NCAP έχει δημιουργήσει βαθμονόμηση αντίστοιχη με τα αστέρια, τα οποία υπάρχουν όσον αφορά στην αξιολόγηση της προστασίας που παρέχει το εκάστοτε όχημα σε επιβάτες, πεζούς κλπ. σε περίπτωση ατυχήματος υπό διάφορες συνθήκες. Στην προκειμένη περίπτωση, δεν υπάρχουν αστέρια, αλλά χαρακτηρισμοί όπως βασικό, μέτριο, καλό και πολύ καλό.

Σήμερα τα περισσότερα νέα αυτοκίνητα, ακόμη και τα μικρότερα, διαθέτουν σεβαστό αριθμό προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης οδηγού. Συστήματα που εντάσσονται στην ικανότητα βοήθειας είναι για παράδειγμα τα Highway Assist, Adaptive Cruise Control και Lane Centering. Το πρώτο, βοηθά τον οδηγό κατά την κίνηση σε αυτοκινητόδρομο, σε συνεργασία με τα επόμενα. Το δεύτερο, ανιχνεύει την απόσταση από το προπορευόμενο αυτοκίνητο, αυξομειώνοντας την ταχύτητα και το τρίτο, ανιχνεύει πότε ο οδηγός τείνει να αλλάξει "κατά λάθος" λωρίδα, δηλαδή το αυτοκίνητο παρεκκλίνει της πορείας του χωρίς να ανάψει φλας, επαναφέροντάς το στο κέντρο της λωρίδας. Από την άλλη, το Driver Alert ειδοποιεί τον οδηγό ότι πρέπει να κάνει στάση για ξεκούραση, εφόσον ανιχνεύσει πως με βάση τη λειτουργία του κινητήρα, το αυτοκίνητο κινείται για περισσότερες από 2-2,5 ώρες, ανάλογα με την εκάστοτε ρύθμιση. Το συγκεκριμένο, εντάσσεται στα συστήματα που φροντίζουν ώστε ο οδηγός να παραμείνει ενεργός.

Βέβαια, αυτό που τονίζουν οι κατασκευαστές είναι πως τα παραπάνω -που είναι μόνο μερικά από τα συστήματα που υφίστανται στα νέα αυτοκίνητα- δεν αντικαθιστούν τον οδηγό, ο οποίος πρέπει πάντοτε να είναι απόλυτα συγκεντρωμένος στο δύσκολο και επικίνδυνο, ειδικά στους ελληνικούς δρόμους, έργο της οδήγησης.

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Ηνωμένο Βασίλειο: Επικίνδυνοι ελιγμοί προς αποφυγή της αυξημένης κίνησης
Για να αποφύγουν την αυξημένη κίνηση των εθνικών οδών, οι Βρετανοί στρέφονται πολλές φορές με επικίνδυνους ελιγμούς, σε μικρότερους δρόμους του Ηνωμένου Βασιλείου, οι οποίοι όμως παρουσιάζουν αυξημένη...(περισσότερα)
Άδειες οδήγησης: Παράταση ισχύος για ακόμη 4 μήνες
Σε εκ νέου παράταση ισχύος των αδειών οδήγησης λόγω των μέτρων αντιμετώπισης της πανδημίας, προχώρησε το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. ...(περισσότερα)
Ευθυγράμμιση: Πότε την ελέγχουμε και γιατί είναι τόσο σημαντική;
Μια από τις ενέργειες που σχετίζονται άμεσα με τη βέλτιστη απόδοση των ελαστικών και κατά συνέπεια, με την ασφάλειά μας στο δρόμο, είναι η ευθυγράμμιση. ...(περισσότερα)
Αττική: Έρχονται κάμερες παρακολούθησης παραβίασης ερυθρού σηματοδότη
Η Περιφέρεια Αττικής θα τοποθετήσει 388 κάμερες για παρακολούθηση των παραβιάσεων σε ερυθρούς σηματοδότες – Διαβάστε σε ποιες λεωφόρους θα γίνει αυτό. ...(περισσότερα)
Το παράλληλο παρκάρισμα είναι ο δυσκολότερος ελιγμός
Έρευνα στη Μεγάλη Βρετανία έδειξε πως το παράλληλο παρκάρισμα θεωρείται από τους Βρετανούς ως το δυσκολότερη εγχείρημα κατά την οδήγηση. ...(περισσότερα)
Η μείωση των ορίων ταχύτητας κάνει τους ανθρώπους πιο ευγενικούς
Αυτή την ενδιαφέρουσα άποψη ανέπτυξε κάτοικος σε χωριό της Ουαλίας, όπου δοκιμάστηκε το όριο ταχύτητας 20 μιλίων/ώρα (32 χλμ./ώρα). ...(περισσότερα)
Φρανκφούρτη: Όριο ταχύτητας 20 χλμ./ώρα εντός πόλης
Τους τελευταίους μήνες, η Φρανκφούρτη της Γερμανίας έχει αποκτήσει σε ορισμένα σημεία εντός πόλης, όρια ταχύτητας που περιορίζονται στα 20 χλμ./ώρα. ...(περισσότερα)
Πρωταθλητές στις κακές συνήθειες οι Έλληνες οδηγοί
Τα αποτελέσματα του 12ου Βαρόμετρου του Ιδρύματος Vinci Autoroutes, πιστοποιούν πως οι Έλληνες διατηρούν πολλές από τις κακές τους συνήθειες πίσω από το τιμόνι. ...(περισσότερα)
Η δυνατή μουσική επηρεάζει την αυτοσυγκέντρωση κατά την οδήγηση
Οι Βρετανοί οδηγοί παραδέχονται πως η αυτοσυγκέντρωσή τους πίσω από το τιμόνι μειώνεται, στις περιπτώσεις που ο ήχος της μουσικής είναι πολύ δυνατός. ...(περισσότερα)
Παράταση ισχύος για τις άδειες οδήγησης που λήγουν έως τα μέσα Δεκεμβρίου
Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ανακοίνωσε την παράταση ισχύος κατά 3 μήνες, στις άδειες οδήγησης που λήγουν στην περίοδο 3 Νοεμβρίου-14 Δεκεμβρίου, λόγω του δεύτερου κύματος της πανδημίας. ...(περισσότερα)

S5 Box