SAFETY FIRST

Η χρήση ζώνης στις Ηνωμένες Πολιτείες έφτασε για το 2016 σε επίπεδα που δεν έχει ξαναβρεθεί στο παρελθόν, καθώς οι χρήστες των Αμερικανικών δρόμων φορούν ζώνη σε ποσοστό 90,1%, που είναι σαφώς βελτιωμένος και από το 88,5% της περσινής χρονιάς.


Πρόκειται για ιστορικό υψηλό, καθώς η χρήση ζώνης το 2016 ήταν μεγαλύτερη από κάθε άλλη φορά, ειδικά από τη στιγμή που άρχισαν να διενεργούνται οργανωμένες έρευνες, δηλαδή από το 1994.

Σύμφωνα με τη μελέτη που δημοσιεύθηκε από τον Αμερικανικό φορέα Οδικής Ασφάλειας (National Highway Traffic Safety Administration-NHTSA) που αποτελεί κομμάτι του Αμερικανικού Υπουργείου Μεταφορών, το ποσοστό που προαναφέραμε αφορά σε χρήση ζώνης από οδηγούς και συνοδηγούς, από τις 7 το πρωί έως τις 6 το απόγευμα. Η στατιστική έρευνα που αναφερόμαστε ονομάζεται Nopus (National Occupant Protection Use Survey) που αποτελεί τη μοναδική έρευνα παναμερικανικής εμβέλειας, που μελετά τη χρήση ζώνης. Η Nopus διενεργεί και άλλες στατιστικές έρευνες στον τομέα της Οδικής Ασφάλειας, όπως σχετικά με τη χρήση κράνους, τη χρήση ηλεκτρονικών συσκευών κατά την οδήγηση ή ακόμη και την προστασία των παιδιών.

Όπως υποστηρίζει η NHTSA, υπολογίζεται πως οι ζωές που έχουν σωθεί χάρη στη χρήση ζώνης ασφαλείας από το 1975 ανέρχονται στις 345 χιλιάδες, ενώ κατά το 2015 ο αριθμός αυτός ήταν 14 χιλιάδες άνθρωποι, μετρήσεις διόλου ευκαταφρόνητες.

Ο Mark Rosekind, διευθυντής της NHTSA δήλωσε: "Τα αυτοκίνητα έχουν πια περισσότερα συστήματα ασφαλείας από ποτέ, όμως δεν υπάρχει τίποτε πιο σημαντικό από την ζώνη ασφαλείας. Η πρόοδος που προκύπτει από την έρευνα είναι ενθαρρυντική, αλλά από τη στιγμή που υπάρχουν ακόμη αρκετοί άνθρωποι που χάνουν τη ζωή τους επειδή δε φοράνε τη ζώνη τους, δε θα σταματήσουμε μέχρι να φτάσουμε στο 100%".

Οι Αμερικανοί έχουν λάβει πολύ σοβαρά υπόψιν τους το θέμα της Οδικής Ασφάλειας και αυτό φαίνεται τόσο από τη δράση του Κράτους αναφορικά με το συγκεκριμένο ζήτημα, όσο και από την ανταπόκριση που υπάρχει από την πλευρά των πολιτών.

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Ξεκίνησε η ισχύς του ορίου 30 χλμ./ώρα στο Παρίσι
Το ανώτατο όριο ταχύτητας 30 χλμ./ώρα έχει ήδη υιοθετηθεί στο 60% των δρόμων της πρωτεύουσας της Γαλλίας. ...(περισσότερα)
Η Ευρώπη ευαισθητοποιείται περαιτέρω για την Οδική Ασφάλεια
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφαλούς Μετακίνησης (European Transport Safety Council), 5 Υπουργοί Μεταφορών Ευρωπαϊκών Κρατών υπέγραψαν από κοινού διακήρυξη προς την Ευρωπαϊ...(περισσότερα)
Αισθητήρες παρκαρίσματος: Το πιο δημοφιλές
Έρευνα στο Ηνωμένο Βασίλειο έδειξε πως οι νέοι οδηγοί θεωρούν πιο σημαντικό προαιρετικό αξεσουάρ για το αυτοκίνητο, τους αισθητήρες παρκαρίσματος. ...(περισσότερα)
Έρχεται αναθεώρηση στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας
Διαβάστε ποιες είναι αλλαγές αναμένεται να γίνουν στο προσεχές χρονικό διάστημα από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, όσον αφορά στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. ...(περισσότερα)
Υπερβολική ταχύτητα: Η αγαπημένη παράβαση των Ελλήνων
Η Ελληνική Αστυνομία δημοσιοποίησε τον αριθμό και το είδος παραβάσεων που καταγράφηκαν από την Τροχαία το 2018, με την υπερβολική ταχύτητα να κατέχει την συντριπτική πλειοψηφία. ...(περισσότερα)
Ευρωβουλή: Όριο ταχύτητας 30 χλμ./ώρα εντός πόλεων για βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας
Η Ευρωπαϊκή Ένωση ετοιμάζεται να ορίσει ως ανώτατο όριο για κίνηση εντός πόλεων τα 30 χλμ./ώρα, ενώ επεξεργάζεται και αρκετά ακόμη μέτρα για βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας. ...(περισσότερα)
Euro NCAP Advanced (Βοηθητικά συστήματα ασφαλείας)
Πρόκειται για ένα νέο σύστημα αξιολόγησης των προχωρημένων τεχνολογικών συστημάτων ασφαλείας, που συμπληρώνουν την υπάρχουσα αξιολόγηση του EuroNCAP. ...(περισσότερα)
Ευρώπη: Έκκληση για αυτονομία στη διαμόρφωση των ορίων ταχύτητας ανά περιοχή
Ένας μεγάλος αριθμός Δημάρχων και Αντιδημάρχων μεγάλων πόλεων της Ευρώπης, συνυπογράφει γράμμα-αίτημα προς τους Financial Times, μέσω του οποίου ζητά αυτονομία στη λήψη αποφάσεων, αναφορικά με τη διαμ...(περισσότερα)
Traction Control System (TCS)
Πρόκειται για ένα από τα πιο διαδεδομένα συστήματα ασφαλείας, με την "έξυπνη" λειτουργία του να έχει αποτελέσει τη βάση για την ανάπτυξη μιας πλειάδας συστημάτων, που εφοδιάζουν τα αυτοκίνητα τα οποία...(περισσότερα)
Δυνατότητα οδήγησης δικύκλου με δίπλωμα αυτοκινήτου
Το Νομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή για την Βιώσιμη Μικροκινητικότητα, προβλέπει μεταξύ άλλων πως κάτοχοι άδειας οδήγησης αυτοκινήτου, θα έχουν τη δυνατότητα οδήγησης και δικύκλων έως 125 κ.εκ. ...(περισσότερα)

S5 Box