SAFETY FIRST

Σύμφωνα με στατιστικά ευρήματα της Eurostat για το 2016, το Νότιο Αιγαίο βρίσκεται στις 5 πιο επικίνδυνες περιοχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όσον αφορά στην πιθανότητα θανάτου από τροχαίο ατύχημα.

Η Eurostat εκδίδει κάθε χρόνο ένα περιφερειακό περιοδικό, στο οποίο αναλύονται στατιστικά στοιχεία για σημαντικούς τομείς της καθημερινότητας στην Ευρωπαϊκή Ένωση, μεταξύ των οποίων και οι μεταφορές, στις οποίες εντάσσονται τα τροχαία ατυχήματα.
Στην έκδοση του 2018, η οποία περιλαμβάνει πλήρη στατιστικά στοιχεία για το 2016 (η έκδοση για το 2017 αναμένεται εντός του 2019), αναφέρονται μεταξύ άλλων οι πιο επικίνδυνες περιοχές όσον αφορά στην πιθανότητα θανατηφόρου τροχαίου ατυχήματος.

Δυστυχώς, αν και δεν μας προκαλεί έκπληξη, η Ελλάδα δε λείπει από τις "κορυφαίες" χώρες του συγκεκριμένου στατιστικού. Πιο συγκεκριμένα, το Νότιο Αιγαίο βρίσκεται στην 4η θέση των περιοχών με τα περισσότερα θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα, καθώς καταγράφηκαν 134 θάνατοι ανά 1 εκατομμύριο πληθυσμού.

Για την ιστορία, στην κορυφή της λίστας βρίσκεται η περιοχή Severozapaden στη Βουλγαρία με 153 θανάτους ανά εκατομμύριο πληθυσμού, ενώ την ακολουθούν οι περιοχές Alentejo στην Πορτογαλία και Luxembourg Province στο Λουξεμβούργο, με 142 και 138 θανάτους ανά εκατομμύριο πληθυσμού, αντίστοιχα.

Πιο "ακίνδυνη" περιοχή βάσει της έρευνας, αναδείχθηκε η Βιέννη στην Αυστρία, όπου καταγράφηκαν 10 θάνατοι ανά εκατομμύριο κατοίκων. Δηλαδή, ένας άνθρωπος έχει 13,4 φορές περισσότερες πιθανότητες να χάσει τη ζωή του από τροχαίο ατύχημα αν βρίσκεται στο Νότιο Αιγαίο, από ότι στη Βιέννη.

Σημειώνεται επίσης, πως σύμφωνα με τη Eurostat η Αττική είναι μια από τις περιοχές με την μεγαλύτερη αναλογία επιβατικών αυτοκινήτων ανά κάτοικο, καθώς ξεπερνά τα 650.000 ανά εκατομμύριο κατοίκων.

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Υπνηλία στο τιμόνι: Συμβουλές για την αποφυγή της
Είναι γνωστό πως η κούραση αποτελεί μια από τις πιο συχνές αιτίες τροχαίων ατυχημάτων, πολλές φορές με ολέθριες συνέπειες. Ο Βρετανικός Οργανισμός Οδικής Ασφάλειας "IAM RoadSmart", που έχει μεγάλη δρά...(περισσότερα)
Ιταλία: Αντιδράσεις για το όριο ταχύτητας 30 χλμ/ώρα
Η υιοθέτηση ανώτατου ορίου ταχύτητας 30 χλμ./ώρα σε αστικές περιοχές συνεχίζεται, με πιο πρόσφατο παράδειγμα την Μπολόνια της Ιταλίας, όπου πάντως δεν έλειψαν οι αντιδράσεις. ...(περισσότερα)
Μια σκληρή τιμωρία επεφύλαξε Γερμανός αστυνομικός, προς τους περίεργους οδηγούς οι οποίοι σταματούσαν σε σημείο που έγινε θανατηφόρο τροχαίο ατύχημα, για να φωτογραφίσουν το "θέαμα". ...(περισσότερα)
Ελλάδα: Ετοιμάζεται νέο θεσμικό πλαίσιο για την αυτόνομη οδήγηση και την ηλεκτροκίνηση
Μιλώντας στο πλαίσιο του Συνεδρίου "Energy Dialogues", ο Υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Γιάννης Κεφαλογιάννης ανέφερε πως το νέο θεσμικό πλαίσιο για την αυτόνομη οδήγηση, βρίσκεται προ των πυλών τ...(περισσότερα)
Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας: Τι περιλαμβάνουν και ποιος είναι ο σκοπός τους
Τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας αυξάνουν διαρκώς τη δυναμική τους, οπότε ήρθε η στιγμή να κατανοήσουμε καλύτερα τι αφορούν. ...(περισσότερα)
Υδρολίσθηση: Τι είναι και πώς την αντιμετωπίζουμε
Μια από τις πιο δύσκολες καταστάσεις που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε σε βρεγμένο οδόστρωμα, είναι η υδρολίσθηση. Γνωρίζετε τι είναι και ποιες ενέργειες πρέπει να κάνετε; ...(περισσότερα)
Επίσημο: Ισοδυναμία άδειας οδήγησης αυτοκινήτου με άδεια οδήγησης μοτοποδηλάτου ή ελαφρού δικύκλου
Η Ολομέλεια του Ελληνικού Κοινοβουλίου υπερψήφισε την ισοδυναμία ανάμεσα στην άδεια οδήγησης αυτοκινήτου κατηγορίας Β, με εκείνη της οδήγησης μοτοποδηλάτου (ΑΜ) έως 50 κ.εκ. ή ελαφρού δικύκλου (Α1) έω...(περισσότερα)
Αύξηση των θανάτων από τροχαία στις Η.Π.Α. για το 2015
Οι μετρήσεις για το 2015 έδειξαν πως 2.348 περισσότεροι άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους από ατυχήματα στους Αμερικανικούς δρόμους, σε σύγκριση με το 2014. ...(περισσότερα)
Τα στατιστικά των τροχαίων στην Ελλάδα
Τα ατυχήματα στους ελληνικούς δρόμους δυστυχώς είναι ένα σύνηθες φαινόμενο με ολέθριες, σε πολλές περιπτώσεις, επιπτώσεις. ...(περισσότερα)
Αυτόνομη αλλαγή λωρίδας: Οι οδηγοί είναι υπεύθυνοι σε περίπτωση ατυχήματος
Η ανάπτυξη της αυτόνομης οδήγησης συνεχίζεται, οπότε η θέσπιση της κατάλληλης νομοθεσίας κρίνεται αναγκαία, καθώς προκύπτουν νέα δεδομένα που χρήζουν αποσαφήνισης. ...(περισσότερα)

S5 Box