SAFETY FIRST

Είναι γνωστό πως ορισμένοι αυτοκινητόδρομοι της Γερμανίας δεν διαθέτουν ανώτατο όριο ταχύτητας, όμως τυχόν αλλαγή μπορεί να επιφέρει σημαντικά οικονομικά οφέλη στο κράτος - Διαβάστε γιατί.

Μελέτη που δημοσιεύτηκε στο τεύχος 209 του επιστημονικού περιοδικού "Ecological Economics", φέρνει μια οικονομική διάσταση στο σκέλος της επιβολής ανώτατων ορίων ταχύτητας σε αυτοκινητοδρόμους της Γερμανίας. Η συγκεκριμένη δημοσίευση αποκτά ακόμη μεγαλύτερη βαρύτητα, αν σκεφτούμε πως οι Autobahns της χώρας είναι φημισμένες για την μη ύπαρξη ανώτατων ορίων ταχύτητας.

Σύμφωνα με το επιστημονικό άρθρο των Stefan Gössling, Jessica Kee, Todd Litman και Andreas Humpe, η θεσμοθέτηση ανώτατου ορίου ταχύτητας σε όσα σημεία των γερμανικών αυτοκινητοδρόμων δεν έχουν ήδη, θα μπορούσε να επιφέρει μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και της ρύπανσης, αυξάνοντας παράλληλα τα ευρώ που θα εισρεύσουν στα ταμία του γερμανικού Κράτους.

Σε αυτό το σημείο, να τονίσουμε πως σε κάθε περίπτωση, οι αυτοκινητόδρομοι όλης της Ευρώπης συνεχίζουν να θεωρούνται τα πιο ασφαλή σημεία των οδικών δικτύων, αφού παρά τις αυξημένες ταχύτητες, τα θύματα τροχαίων παραμένουν λιγότερα σε σύγκριση με εκείνα σε αστικούς ή επαρχιακούς δρόμους.

Για του λόγου το αληθές, τα θανατηφόρα τροχαία σε αυτοκινητόδρομους αποτελούν λιγότερο από 10% των συνολικών θανάτων. Ακόμη και έτσι, κατά την δεκαετία 2004-2013, όταν οι αυτοκινητόδρομοι στην Ευρωπαϊκή Ένωση αυξήθηκαν σε μήκος κατά περίπου 25%, ο αριθμός των θυμάτων μειώθηκε κατά 49%.

Ωστόσο, αυτό δεν ισχύει στον ίδιο βαθμό στη Γερμανία, όπου έρευνα του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC), έδειξε πως ο κίνδυνος θανατηφόρου ατυχήματος στους αυτοκινητοδρόμους της χώρας, είναι διπλάσιος σε σύγκριση με τους αντίστοιχους σε Μεγάλη Βρετανία ή Δανία.

Επιστρέφοντας στο οικονομικό μέρος ενός πιθανού ορισμού ανώτατου ορίου ταχύτητας 130 χλμ./ώρα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της μελέτης, οι εκπομπές ρύπων θα μειωθούν αλλά κυρίως, τα έσοδα για το γερμανικό κράτος θα φτάσουν τουλάχιστον στα 950 εκατομμύρια ευρώ.

Συνδυάζοντας τα παραπάνω, καθώς και την πολιτική βούληση της Γερμανίας για μείωση της εκπομπής ρύπων, μια τέτοια κίνηση θα μπορούσε να έχει αμοιβαία οφέλη, οπότε θα είχε και την υποστήριξη της κοινωνίας.

Η περιρρέουσα ατμόσφαιρα, δείχνει πως η θεσμοθέτηση της ταχύτητας 130 χλμ./ώρα ως ανώτατο όριο σε αυτοκινητοδρόμους της Γερμανίας είναι, για όλους τους παραπάνω λόγους, πιθανή. Στην "περιρρέουσα ατμόσφαιρα" εντάσσονται οι μεγαλύτερες ενώσεις για το αυτοκίνητο στην χώρα, ADAC και ACE, όπως και ο οργανισμός DVR, μέλος του ETSC, αφού άπαντες υποστηρίζουν ένα τέτοιο ενδεχόμενο.

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Photo: Unsplash - Florian Schmetz

Περισσότερα Safety First

Θερμοπληξία: Μια συχνή αιτία θανάτου για τα μικρά παιδιά
Μπορεί να μην είναι η πιο συχνή αιτία θανάτου, ωστόσο η θερμοπληξία είναι μία από τις πολλές αιτίες θανάτου για μικρά παιδιά που βρίσκονται για αρκετή ώρα σε παρκαρισμένα αυτοκίνητα, όταν ο καιρός είν...(περισσότερα)
Η Σχολή Οδικής Συμπεριφοράς Ιαβέρης συνεργάζεται με το 2ο bebefest
Καθώς οι βάσεις για τη σωστή εκπαίδευση των ανθρώπων μπαίνουν σε πολύ μικρή ηλικία, η Σχολή μας συνεργάζεται για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά με το Φεστιβάλ Εγκυμοσύνης και Βρεφικής Ηλικίας bebefest, που...(περισσότερα)
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα και η ανάγκη βελτίωσης των οδικών υποδομών
Η εξέλιξη της ηλεκτροκίνησης επιβάλλει την περαιτέρω βελτίωση των οδικών υποδομών, αφού μελέτες στις ΗΠΑ έχει δείξει πως οι προστατευτικές μπαριέρες δεν μπορούν να συγκρατήσουν τα, αυξημένου βάρους, η...(περισσότερα)
Και το Άμστερνταμ αποκτά όριο ταχύτητας 30 χλμ./ώρα
Ακολουθώντας την τάση που έχει διαμορφωθεί, το Άμστερνταμ της Ολλανδίας προστίθεται στη λίστα των πόλεων που μειώνουν το όριο ταχύτητας στα 30 χλμ./ώρα. ...(περισσότερα)
Υπνηλία στο τιμόνι: Συμβουλές για την αποφυγή της
Είναι γνωστό πως η κούραση αποτελεί μια από τις πιο συχνές αιτίες τροχαίων ατυχημάτων, πολλές φορές με ολέθριες συνέπειες. Ο Βρετανικός Οργανισμός Οδικής Ασφάλειας "IAM RoadSmart", που έχει μεγάλη δρά...(περισσότερα)
Οι παραβάσεις της εβδομάδας πριν από τα Χριστούγεννα
Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας 18-24 Δεκεμβρίου, στη χώρα μας καταγράφηκαν περισσότερες από 20.000 παραβάσεις - Διαβάστε πώς κατανέμονται αυτές ανά τύπο και περιοχή. ...(περισσότερα)
Ειδική σήμανση στις ράμπες του Δήμου Αθηναίων
Θέλοντας να διευκολύνει την προσβασιμότητα των ατόμων με αναπηρία και κινητικά προβλήματα, αλλά και να μειώσει την παράνομη στάθμευση, ο Δήμος Αθηναίων δημιούργησε ειδική σήμανση στις αντίστοιχες ράμπ...(περισσότερα)
Ηνωμένο Βασίλειο: 4 στους 10 οδηγούς δε γνωρίζουν το όριο οδήγησης υπό επήρεια αλκοόλ
Δυστυχώς η άγνοια για σημαντικές παραμέτρους της οδήγησης φαίνεται πως υφίσταται και σε θεωρητικά προηγμένες χώρες, όπως εκείνες που απαρτίζουν την Μεγάλη Βρετανία. ...(περισσότερα)
Δυνατότητα οδήγησης δικύκλου με δίπλωμα αυτοκινήτου
Το Νομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή για την Βιώσιμη Μικροκινητικότητα, προβλέπει μεταξύ άλλων πως κάτοχοι άδειας οδήγησης αυτοκινήτου, θα έχουν τη δυνατότητα οδήγησης και δικύκλων έως 125 κ.εκ. ...(περισσότερα)
Κυβερνητική Επιτροπή για την Οδική Ασφάλεια: Πρώτη συνεδρίαση
Η Κυβερνητική Επιτροπή Επιτροπή για την Οδική Ασφάλεια, συνεδρίασε για πρώτη φορά στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. ...(περισσότερα)

S5 Box