SAFETY FIRST

Μια από τις πιο σημαντικές και όμως λιγότερο προβεβλημένες αιτίες θανάτων στους δρόμους ανά τον κόσμο, είναι η οδήγηση κατά τη διάρκεια της οποίας ο οδηγός είναι μισοκοιμισμένος.

Πολλοί είναι οι παράγοντες που μπορούν να προκαλέσουν μείωση της προσοχής του οδηγού στο δρόμο, με τραγικές σε αρκετές περιπτώσεις, συνέπειες. Μια από αυτές είναι η οδήγηση όταν είμαστε κουρασμένοι, με αποτέλεσμα να μάτια να κλείνουν και να αισθανόμαστε έτοιμοι να αποκοιμηθούμε. Γνωστή στα αγγλικά ως "drowsy driving", η οδήγηση υπό το καθεστώς υπνηλίας έγινε αντικείμενο έρευνας από τον αμερικανικό οργανισμό National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA), που δραστηριοποιείται ως μέρος του αμερικανικού Υπουργείου Μεταφορών, στην Οδική Ασφάλεια.

Όπως έδειξαν τα στατιστικά στοιχεία, 846 άνθρωποι (2,6% των συνολικών θανάτων από τροχαία εκείνη τη χρονιά) έχασαν τη ζωή τους στις ΗΠΑ το 2014 εξαιτίας της οδήγησης υπό υπνηλία. Η NHTSA έχει ξεκινήσει εκτεταμένη έρευνα σε συνεργασία με Κέντρα Ελέγχου και Αποφυγής θανάτων καθώς και με τα Εθνικά Ινστιτούτα, με στόχο την μεγαλύτερη κατανόηση του συγκεκριμένου φαινομένου, ώστε έπειτα να ληφθούν τα κατάλληλα μέτρα για αποτελεσματική αντιμετώπιση. Εκτός από τα προαναφερθέντα στατιστικά δεδομένα για το 2014, τα ατυχήματα με αφορμή την οδήγηση υπό την επήρεια νύστας ήταν αρκετά σε όλη τη διάρκεια της περασμένης δεκαετίας, καθώς μεταξύ 2005 και 2009 τα ατυχήματα με αυτή την αιτία έφταναν τις 83.000 κατά μέσο όρο, στα οποία περιλαμβάνονται 886 θανατηφόρα ατυχήματα (2,5% των συνολικών θανατηφόρων), 37.000 ατυχήματα με τραυματισμό και περίπου 45.000 ατυχήματα μόνο με υλικές ζημιές.

Η ανάπτυξη ερευνητικής μεθοδολογίας σε αυτό το κομμάτι είναι απαραίτητη, καθώς τα ακριβή αίτια των ατυχημάτων δεν είναι εύκολο να αξιολογηθούν και κατά συνέπεια, η πλειονότητα των εκτιμήσεων γίνεται κατά προσέγγιση, ή με βάση την ερμηνεία που δίνεται σε κάθε περίπτωση. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός πως η επιστημονική έρευνα έχει καταδείξει ότι ο παραδοσιακός τρόπος δημιουργίας στατιστικών σχετικά με την οδήγηση υπό υπνηλία, δε μπορεί να καταδείξει το πλήρες φάσμα του φαινομένου.

Κατόπιν ενδελεχούς ανάλυσης δεδομένων και χάρη στη χρήση μιας προχωρημένης επιστημονικής μεθόδου, υπολογίστηκε πως το 7% όλων των ατυχημάτων και το 16,5% των θανατηφόρων, περιλάμβανε οδήγηση από νυσταγμένο οδηγό. Εφόσον ο αριθμός είναι σωστός, αυτό σημαίνει πως 5.000 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους σε ατυχήματα στις Ηνωμένες Πολιτείες πέρυσι. Επιπλέον, ειδική Επιτροπή που συστάθηκε στη Μασαχουσέτη το 2009 κατέληξε βάσει μιας διαφορετικής μεθοδολογίας, πως κάθε χρόνο προκαλούνται 1,2 εκατομμύρια ατυχήματα, 8.000 θάνατοι και 500.000 τραυματισμοί εξαιτίας της νύστας των οδηγών στο τιμόνι.

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Δακτύλιος: Πότε τίθεται σε ισχύ - ποιοι εξαιρούνται
Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προχώρησε σε επαναφορά του Δακτυλίου στο κέντρο της Αθήνας, με στόχο τη μείωση της κυκλοφορίας. ...(περισσότερα)
Πότε πραγματικά γερνούν τα ελαστικά μας και πόση σημασία έχει, τελικά, η ημερομηνία παραγωγής τους;
Η πραγματική ηλικία των ελαστικών ενός αυτοκινήτου, αποτελεί συνάρτηση πολλών παραγόντων και διαφέρει σε κάθε περίπτωση. ...(περισσότερα)
Σημαντική μείωση των θανάτων στο Βέλγιο
Σαφή βελτίωση παρουσιάζουν οι αριθμοί όσον αφορά τα τροχαία ατυχήματα του Βελγίου, καθώς υπολογίστηκε ότι οι άνθρωποι που έχασαν τη ζωή τους κατά τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου του 2016 είναι κατά 8%...(περισσότερα)
20 χρόνια Euro NCAP
Ο Οργανισμός που διοργανώνει τα Crash Tests των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στην Ευρώπη συμπληρώνει φέτος 20 χρόνια δραστηριότητας που προσφέρει στην ασφάλεια όσων κινούνται με αυτοκίνητα, μοτοσικλέτε...(περισσότερα)
Μείωση της αστυνόμευσης και αύξηση των θανάτων από τροχαία ατυχήματα στην Ευρώπη
Σύμφωνα με δύο έρευνες που πραγματοποιήθηκαν για λογαριασμό του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών (European Transport Safety Council) η μείωση της αστυνόμευσης στους Ευρωπαϊκούς δρόμους έχει ο...(περισσότερα)
Μπολόνια: Θετικά αποτελέσματα από τη μείωση του ορίου ταχύτητας στα 30 χλμ./ώρα
Έναν χρόνο μετά από την υιοθέτηση του ανώτατου ορίου ταχύτητας εντός πόλης στα 30 χλμ./ώρα στην Μπολόνια, διαπιστώθηκε σημαντική μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και ια πρώτη φορά στην ιστορία καταγραφή...(περισσότερα)
Συνεχίζει στην προεδρία της FIA ο Jean Todt
O Jean Todt είναι έτοιμος για την τρίτη του θητεία ως Πρόεδρος της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου (FIA), μετά από Γενική Συνέλευση που πραγματοποιήθηκε στο Παρίσι. ...(περισσότερα)
Παιχνίδι Οδικής Ασφάλειας για παιδιά!
Η πρώτη εφαρμογή που επιτρέπει στα παιδιά να εξοικειωθούν κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού, με τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας και την έννοια της Οδικής Ασφάλειας συνολικά, είναι γεγονός. ...(περισσότερα)
Φινλανδία: Βραβείο για τις επιδόσεις στην Οδική Ασφάλεια
Η Φινλανδία πέτυχε για ακόμη μια φορά καλές επιδόσεις στον τομέα της Οδικής Ασφάλειας, κατακτώντας μάλιστα και το ομώνυμο βραβείο. ...(περισσότερα)
Η ευεργετική επίδραση του Intelligent Speed Assistance
Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφαλών Μεταφορών (European Transport Safety Council - ETSC) παρουσίασε στο Youtube ένα βίντεο, που καταδεικνύει τη χρησιμότητα ενός από τα τελευταίας τεχνολογίας έξυπνα συστήμα...(περισσότερα)

S5 Box