SAFETY FIRST

Σύμφωνα με έρευνα στη Μεγάλη Βρετανία δείχνουν πως 200 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους, σε τροχαία ατυχήματα όπου εμπλεκόταν  τουλάχιστον ένας οδηγός που βρισκόταν πάνω από το όριο κατανάλωσης αλκοόλ.

 

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την ίδια έρευνα που διενεργήθηκε στο Ηνωμένο Βασίλειο για το 2015, οι συγκρούσεις αυτοκινήτων κατά τις οποίες τουλάχιστον ένας οδηγός είχε υπερβεί το όριο κατανάλωσης αλκοόλ αυξήθηκαν κατά 2%, φτάνοντας στις 5.730 συνολικά, ενώ 1.370 άνθρωποι τραυματίστηκαν σοβαρά ή έχασαν τη ζωή τους, από ατυχήματα όπου τουλάχιστον ένας οδηγός τελούσε υπό την επήρεια αλκοόλ, γεγονός που μεταφράζεται σε αύξηση 5%, η οποία θεωρείται σημαντική.

Όσον αφορά στη σχέση μεταξύ αλκοόλ και τροχαίων ατυχημάτων, το 1,6% των οδηγών που ενεπλάκησαν σε τροχαίο κατά το 2015, απέτυχε να περάσει το αλκοτέστ, ενώ το ποσοστό έφτασε το 12,9%, για τους ελέγχους που διενεργήθηκαν τα ξημερώματα Σαββάτου ή Κυριακής, καθώς οι περισσότεροι Βρετανοί διασκεδάζουν κυρίως το βράδυ Παρασκευής και Σαββάτου.Πάντως, αξίζει να σημειωθεί πως οι θάνατοι από τροχαία ατυχήματα έχουν μειωθεί σαφώς. Ενδεικτικά αναφέρεται στην έρευνα πως από το 1979, ο αριθμός των θανάτων έχει μειωθεί κατά 73%, ενώ τα ατυχήματα με οδηγούς να βρίσκονται υπό την επήρεια αλκοόλ, έχουν μειωθεί κατά 71%. Αν μάλιστα έρθουμε σε πιο πρόσφατα στατιστικά δεδομένα, το 2015 οι θάνατοι μειώθηκαν, σε σύγκριση με την περίοδο 2010-2014, κατά 16%, ενώ οι σοβαροί τραυματισμοί μειώθηκαν κατά 1%, τη στιγμή που οι θάνατοι ή σοβαροί τραυματισμοί μειώθηκαν κατά 3%, ποσοστά τα οποία θεωρούνται από το τμήμα μεταφορών της Μεγάλης Βρετανίας (Department for Transport-DFT) ως ασήμαντα. 

Οι στατιστικές έρευνες αποτελούν ένα σημαντικό "όπλο" των Η.Π.Α. και των Ευρωπαϊκών χωρών, προκειμένου να μελετήσουν σε βάθος τα δεδομένα, ώστε να καταλήξουν στα σωστά συμπεράσματα. Δυστυχώς, στη χώρα μας οι στατιστικές με επιστημονικό υπόβαθρο βρίσκονται σε νηπιακό στάδιο και αυτό αντανακλάται στην καθημερινότητά μας στο δρόμο, καθώς τα στοιχεία που έχουμε είναι ελλιπή και πολλές φορές, λανθασμένα, οδηγώντας μας σε λανθασμένα συμπεράσματα.

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Μεγάλη Βρετανία: Κατακόρυφη αύξηση στην οδήγηση υπό επήρεια ναρκωτικών
Στατιστικά δεδομένα από την Μεγάλη Βρετανία, καταδεικνύουν ανησυχητικά μεγάλη αύξηση στα ατυχήματα που προκαλούνται από οδήγηση υπό επήρεια ναρκωτικών ουσιών. ...(περισσότερα)
Αγγλία: Το κόστος είναι ο βασικός λόγος που οι νέοι δεν οδηγούν
Έρευνα στην Αγγλία έδειξε πως ο κύριος λόγος για τον οποίο οι νέοι δεν αποφασίζουν να οδηγήσουν, είναι το αυξημένο κόστος. ...(περισσότερα)
Το κράνος έσωσε μικρό ποδηλάτη στην Αυστραλία
Ένα μικρό αγόρι που χτυπήθηκε με το ποδήλατό του από αυτοκίνητο στο Σίδνει, απέφυγε τα χειρότερα επειδή φορούσε κράνος. ...(περισσότερα)
4 στους 10 Έλληνες χρησιμοποιούν το κινητό ενώ οδηγούν
Για ακόμη μια φορά, έρευνα καταδεικνύει πως χρειάζεται πολλή δουλειά συνειδητοποίηση ακόμη, ώστε η Οδική Ασφάλεια να φτάσει στα επιθυμητά επίπεδα στη χώρα μας. ...(περισσότερα)
Τρισδιάστατη διάβαση πεζών και στην Ελλάδα
Οι 3D διαβάσεις πεζών στη χώρα μας είναι γεγονός και μία τέτοια βρίσκεται κοντά σε δύο σχολεία, στο Χαλάνδρι Αττικής. ...(περισσότερα)
Υπέρ του ελέγχου στοιχείων μέσω κάμερας οι περισσότεροι Βρετανοί οδηγοί
Η συντριπτική πλειοψηφία των οδηγών, είναι υπέρ του ελέγχου μέσω κάμερας στους δρόμους, στοιχείων όπως αν το αυτοκίνητο είναι ασφαλισμένο και έχει περάσει τον απαραίτητο τεχνικό έλεγχο ή αν έχουν πληρ...(περισσότερα)
Βρυξέλλες: Μείωση ορίου ταχύτητας - υποδιπλασιασμός θανάτων από τροχαία
Μετά από τη μείωση του ορίου ταχύτητας στις Βρυξέλλες στα 30 χλμ./ώρα, παρατηρήθηκε πτώση του αριθμού θανάτων και τραυματισμών από τροχαία ατυχήματα. ...(περισσότερα)
Τα συστήματα ασφαλείας που γίνονται υποχρεωτικά από το 2022
Σε μια προσπάθεια περαιτέρω βελτίωσης του επιπέδου προστασίας επιβατών, πεζών και δικυκλιστών, ολοένα και περισσότερα οχήματα στην Ευρώπη θα διαθέτουν υποχρεωτικά τεχνολογικά συστήματα υποβοήθησης οδη...(περισσότερα)
Euro NCAP Advanced (Βοηθητικά συστήματα ασφαλείας)
Πρόκειται για ένα νέο σύστημα αξιολόγησης των προχωρημένων τεχνολογικών συστημάτων ασφαλείας, που συμπληρώνουν την υπάρχουσα αξιολόγηση του EuroNCAP. ...(περισσότερα)
Κουμπιά vs οθόνες αφής: Σημειώσατε 1
Η τοποθέτηση οθονών αφής στο εσωτερικό των αυτοκινήτων έγινε κοινή πρακτική τα τελευταία χρόνια, ωστόσο άρθρο-ρεπορτάζ σουηδικού περιοδικού δείχνει πως τα κλασικά κουμπιά, παραμένουν καλύτερη επιλογή ...(περισσότερα)

S5 Box