SAFETY FIRST

Έρευνα στο Ηνωμένο Βασίλειο έδειξε πως οι περισσότεροι Βρετανοί οδηγοί δεν αισθάνονται έτοιμοι να... παραδώσουν το τιμόνι σε ένα αυτόνομο όχημα.

Ο ανεξάρτητος φιλανθρωπικός οργανισμός IAM RoadSmart, που έχει την έδρα του στην Αγγλία, προχώρησε σε ακόμη μια ενδιαφέρουσα έρευνα, αυτή τη φορά με αντικείμενο τα αυτόνομα οχήματα.

Η τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης, με βάση την οποία ένα όχημα μπορεί να κινείται και χωρίς την παρέμβαση του οδηγού, βρίσκεται ήδη σε αρκετά προχωρημένο στάδιο.

Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι σε πολλά αυτοκίνητα παραγωγής, κυρίως των μεγαλύτερων κατηγοριών, υιοθετούνται τέτοια συστήματα, χαμηλότερης βέβαια κλίμακας, που πάντως δεν απαιτούν σε κάθε περίπτωση κάποια αντίδραση από την πλευρά του οδηγού.

Καθώς η συντριπτική πλειοψηφία των τροχαίων ατυχημάτων στον πλανήτη προέρχεται από ανθρώπινα λάθη, υπάρχει η άποψη πως αν πετύχουμε την αυτόνομη οδήγηση, τότε οι θάνατοι από τροχαία θα εκμηδενιστούν ή ελαχιστοποιηθούν.

Με την ανάπτυξη της αυτόνομης οδήγησης να είναι διαρκής, το IAM RoadSmart δημιούργησε ένα από τα καθιερωμένα του ερωτηματολόγια, για να αποτανθεί στους Βρετανούς οδηγούς.

Παρά το γεγονός ότι η τεχνολογία αυτόνομης μετακίνησης δείχνει ικανή να μειώσει δραστικά τις απώλειες στους δρόμους, η πλειοψηφία των Βρετανών οδηγών δεν αισθάνεται ακόμη την απαιτούμενη εμπιστοσύνη.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, που διενεργήθηκε στο πλαίσιο της ετήσιας έκθεσης για την κουλτούρα οδικής ασφάλειας στη Μεγάλη Βρετανία, 59% των οδηγών που ερωτήθηκαν, θεωρεί πως η αυξανόμενη δυνατότητα των νέων αυτοκινήτων να κινούνται αυτόνομα, αποτελεί σοβαρό ρίσκο για την προσωπική τους ασφάλεια.

Μεταξύ των "σκεπτικιστών", η σημαντική πλειοψηφία ανήκει στις γυναίκες, οι οποίες έχουν αυτή την άποψη σε ποσοστό 67%.

Είναι προφανές, ότι για να λειτουργήσει αποτελεσματικά η τεχνολογία αυτόνομων οχημάτων, θα πρέπει τα νέα συστήματα να χρησιμοποιούνται σωστά, γεγονός που θα επιτευχθεί σε δύο σκέλη.

Αφενός, μέσω της σωστής εκπαίδευσης των οδηγών και αφετέρου, με την κατάλληλη ενημέρωση, που θα προσφέρει την απαραίτητη κατανόηση για τις δυνατότητες, αλλά και τους περιορισμούς που θέτει η εν λόγω τεχνολογία.

Η ανάγκη για επιμόρφωση των οδηγών κρίνεται ακόμη πιο σκόπιμη, από τη στιγμή που, όπως τονίζει ο IAM RoadSmart, οι αρχές του Ηνωμένου Βασιλείου άναψαν το πράσινο φως για χρήση προηγμένων συστημάτων όπως η Αυτόματη Υποβοήθηση Διατήρησης Λωρίδας σε οδούς ταχείας κυκλοφορίας.

Παράλληλα, οι προβλέψεις αναφέρουν ότι έως το 2030, το 1 στα 10 οχήματα που θα κυκλοφορούν, θα είναι τουλάχιστον, μερικώς αυτόνομα.

"Ίσως λόγω της παραπληροφόρησης και της αφθονίας τεχνικής ορολογίας, το κοινό εξακολουθεί να μην έχει πειστεί πλήρως για τη νέα τεχνολογία, η οποία θεωρητικά έχει τη δυνατότητα να μειώσει πολλές συγκρούσεις στους δρόμους της Βρετανίας, αποτρέποντας χιλιάδες θανάτους και τραυματισμούς", δήλωσε ο Neil Greig, Director of Policy and Research του IAM RoadSmart.

"Για να κερδηθεί αυτή η εμπιστοσύνη, συνιστούμε να συμπεριληφθεί η κατάλληλη εκπαίδευση της αυτοματοποιημένης τεχνολογίας στις εξετάσεις οδήγησης στο Ηνωμένο Βασίλειο, ώστε να δοθεί στους οδηγούς η ευκαιρία να μάθουν πώς λειτουργεί, γεγονός που θα συμβάλει τουλάχιστον σε κάποιο βαθμό στην ανακούφιση των ανησυχιών που δικαιολογημένα πολλοί έχουν σήμερα.

"Αντίστοιχα, οι οδηγοί πρέπει να αναγνωρίσουν ότι η υπερβολική εξάρτηση από αυτά τα συστήματα θα μπορούσε επίσης να έχει αρνητικό αντίκτυπο στην οδική ασφάλεια, με πιθανώς ανησυχητικά αποτελέσματα τόσο για τους οδηγούς όσο και για τους πεζούς".

Photo: IAM RoadSmart

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Τα αυτόματα συστήματα υποβοήθησης δεν υποκαθιστούν τους οδηγούς
Στις πρόσφατες δοκιμές ασφάλειας που έγιναν από το Euro NCAP, προστέθηκε για πρώτη φορά και ο έλεγχος των αυτόματων συστημάτων υποβοήθησης οδηγού, ο οποίος έδειξε πως τα αυτόματα συστήματα υποβοήθησης...(περισσότερα)
Δίπλωμα οδήγησης:  Τα ποσά για τα νέα και ενιαία παράβολα
Το Υπουργείο Μεταφορών ανακοίνωσε τον ορισμό νέων ενιαίων-ενοποιημένων παραβόλων, αναφορικά με το δίπλωμα οδήγησης. ...(περισσότερα)
Πότε πραγματικά γερνούν τα ελαστικά μας και πόση σημασία έχει, τελικά, η ημερομηνία παραγωγής τους;
Η πραγματική ηλικία των ελαστικών ενός αυτοκινήτου, αποτελεί συνάρτηση πολλών παραγόντων και διαφέρει σε κάθε περίπτωση. ...(περισσότερα)
Όχι στην τοποθέτηση των παιδιών στο παιδικό κάθισμα με μπουφάν
Μόλις χαμηλώσει η θερμοκρασία, πολλοί από εμάς συνηθίζουμε να διατηρούμε το μπουφάν στο αυτοκίνητο και ακριβώς το ίδιο, κάνουμε για τα παιδιά τα οποία κάθονται στο παιδικό κάθισμα. ...(περισσότερα)
Σύστημα προειδοποίησης κίνησης στην αντίθετη λωρίδα από την Bosch
Η Bosch εξελίσσει ένα ειδικό σύστημα για την αντιμετώπιση ενός από τα πιο σημαντικά προβλήματα στους δρόμους της Ευρώπης, την κίνηση στην αντίθετη λωρίδα κυκλοφορίας ...(περισσότερα)
Η Ευρώπη κινείται με ρυθμούς... ασφαλείας!
Μπορεί να μην το έχουμε συνειδητοποιήσει απόλυτα, όμως σύντομα η αυτοκίνηση θα αλλάξει πολύ σε σχέση με ότι γνωρίζαμε. Αυτή ακριβώς η αλλαγή ήταν το αντικείμενο του φετινού World Mobile Congress που π...(περισσότερα)
Η μείωση των θανάτων δεν είναι αρκετή, σύμφωνα με το ETSC
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δημοσίευσε νέα δεδομένα, αναφορικά με τους θανάτους στους δρόμους της Ευρώπης για το 2016. ...(περισσότερα)
Traction Control System (TCS)
Πρόκειται για ένα από τα πιο διαδεδομένα συστήματα ασφαλείας, με την "έξυπνη" λειτουργία του να έχει αποτελέσει τη βάση για την ανάπτυξη μιας πλειάδας συστημάτων, που εφοδιάζουν τα αυτοκίνητα τα οποία...(περισσότερα)
Πολιτική Βούληση και Συναισθηματική Νοημοσύνη
Ο Ιαβέρης γράφει με αφορμή τον κορονοϊό, μια άποψη που αφορά και στην Οδική Ασφάλεια. ...(περισσότερα)
Χάρη στη ζώνη απέφυγε τα χειρότερα ο Sergio Aguero
Το πρόσφατο αυτοκινητιστικό ατύχημα ενός εκ των κορυφαίων ποδοσφαιριστών στον κόσμο, Sergio Aguero, φέρνει ξανά στο προσκήνιο τη μεγάλη σημασία της χρήσης ζώνης ασφαλείας εντός του αυτοκινήτου. ...(περισσότερα)

S5 Box