SAFETY FIRST

Η Ελληνική Αστυνομία έδωσε στη δημοσιότητα τα αποτελέσματα των ελέγχων για χρήση κράνους στους δρόμους της χώρας μας, κατά τη χρονική περίοδο 27 Οκτωβρίου-9 Νοεμβρίου 2025.

Στο πλαίσιο της εκστρατείας «Μηδενική ανοχή στη μη χρήση κράνους» και σύμφωνα με το Κατευθυντήριο Επιχειρησιακό Σχέδιο Τροχαίας, αστυνομικοί από όλες τις Υπηρεσίες Τροχαίας, Αστυνομικών Τμημάτων και Ο.Ε.Π.Τ.Α. σε ολόκληρη τη χώρα, πραγματοποίησαν ελέγχους σε δίκυκλα, καθώς και σε επιχειρήσεις ενοικίασης δίκυκλων.

Σύμφωνα με τα στατιστικά δεδομένα που γνωστοποίησε η Ελληνική Αστυνομία, κατά τη χρονική περίοδο 27 Οκτωβρίου-9 Νοεμβρίου 2025 διενεργήθηκαν στους δρόμους της χώρας, 33.999 έλεγχοι από τους οποίους προέκυψαν συνολικά 3.039 παραβάσεις (2.664 εξ αυτών σε οδηγούς και 375 σε επιβάτες) όσον αφορά στη (μη) χρήση προστατευτικού κράνους σε μοτοσικλέτες.

Από αυτές τις παραβάσεις, οι 1.857 βεβαιώθηκαν σε αναβάτες δικύκλων και οι 317 σε συνεπιβάτες, 424 κλήσεις δόθηκαν σε οδηγούς Ελαφρών Προσωπικών Ηλεκτρικών Οχημάτων (Ε.Π.Η.Ο.), ενώ 4 παραβάσεις καταγράφηκαν από οδηγούς οχημάτων ATV, που είναι γνωστά και ως «γουρούνες».

Όσον αφορά στην κατανομή των παραβάσεων ανά Περιφέρεια, όπως είναι λογικό εξαιτίας της μεγάλης συγκέντρωσης πληθυσμού, στην… κορυφή βρίσκεται η Αττική (1.352).

Στα Ιόνια νησιά καταγράφηκαν 260 παραβάσεις, ενώ από 215 κλήσεις δόθηκαν σε Κρήτη και Δυτική Ελλάδα.
Πάνω από τις 100 καταγεγραμμένες παραβάσεις βρίσκονται οι Θεσσαλία (174), Νότιο Αιγαίο (171), Θεσσαλονίκη (148), Πελοπόννησος (146), ενώ κάτω από αυτό το άτυπο όριο παρέμειναν Στερεά Ελλάδα, Ανατολική Μακεδονία και Θράκη (86), Κεντρική Μακεδονία (82), Ήπειρος (78), Βόρειο Αιγαίο (19) και Δυτική Μακεδονία (7).

Υπενθυμίζεται, πως με βάση τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Ν. 5209/2025), οι ποινές που προβλέπονται για τη μη χρήση κράνους, έχουν διαμορφωθεί ως ακολούθως:

Πρόστιμο 350 ευρώ και αφαίρεση της άδειας ικανότητας οδήγησης για 30 ημέρες για τον οδηγό δικύκλων, ενώ οι ίδιες κυρώσεις ισχύουν και για τον οδηγό που δεν μεριμνά για την ασφάλεια του επιβάτη.

Πρόστιμο 350 ευρώ στον επιβάτη δικύκλου

Πρόστιμο 30 ευρώ για τον οδηγό Ε.Π.Η.Ο.

Όπως τονίζει στην ανακοίνωσή της η Ελληνική Αστυνομία, «η εκστρατεία δεν αποσκοπεί στην επιβολή κυρώσεων, αλλά στην αλλαγή της αντίληψης των οδηγών και επιβατών σχετικά με την υποχρεωτική χρήση πιστοποιημένου κράνους, ως στοιχειώδους μέτρου προστασίας της ζωής».

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Η χρήση κινητού κατά την οδήγηση διπλασιάζει τον κίνδυνο ατυχήματος...
... αναφέρει νέα έρευνα που έγινε από το Virginia Tech Transportation Institute, το Ινστιτούτο που ασχολείται με τον τομέα των μεταφορών σε ένα από τα πιο γνωστά Αμερικανικά Πανεπιστήμια, που έχει παγ...(περισσότερα)
Λιθουανία – Σουηδία: Συνεργασία με φόντο τη βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας
Στην προσπάθεια βελτίωσης του επιπέδου της Οδικής Ασφάλειας, η Λιθουανία θα αναδιαμορφώσει μια κομβική διαδρομή με βάση την τεχνογνωσία που απέκτησε από την Σουηδία. ...(περισσότερα)
Το ανώτατο επιτρεπτό όριο αλκοόλ ανά την Ευρώπη
Μεγάλη συζήτηση γίνεται στην Ευρώπη σχετικά με τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, με την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ να αποτελεί μια από τις κύριες αιτίες τους. ...(περισσότερα)
Η Σχολή Οδικής Συμπεριφοράς Ιαβέρης συνεργάζεται με το 2ο bebefest
Καθώς οι βάσεις για τη σωστή εκπαίδευση των ανθρώπων μπαίνουν σε πολύ μικρή ηλικία, η Σχολή μας συνεργάζεται για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά με το Φεστιβάλ Εγκυμοσύνης και Βρεφικής Ηλικίας bebefest, που...(περισσότερα)
Στη σωστή κατεύθυνση η υιοθέτηση ορίου ταχύτητας 30 χλμ./ώρα
Ελληνική έρευνα δείχνει πως η μείωση του ορίου ταχύτητας εντός πόλεων στα 30 χλμ./ώρα, όχι μόνο δεν προκαλεί επιπλέον προβλήματα, αλλά έχει θετικό αντίκτυπο σε πολλούς τομείς. ...(περισσότερα)
Ιταλία: Αντιδράσεις για το όριο ταχύτητας 30 χλμ/ώρα
Η υιοθέτηση ανώτατου ορίου ταχύτητας 30 χλμ./ώρα σε αστικές περιοχές συνεχίζεται, με πιο πρόσφατο παράδειγμα την Μπολόνια της Ιταλίας, όπου πάντως δεν έλειψαν οι αντιδράσεις. ...(περισσότερα)
Παράβαση της εβδομάδας: Κλήσεις για αλκοόλ και χρήση κινητού
Η Τροχαία συνεχίζει τους εβδομαδιαίους ελέγχους σε συγκεκριμένες παραβάσεις, με τη χρήση κινητού ή την οδήγηση υπό επήρεια αλκοόλ, να επανέρχονται στο προσκήνιο. ...(περισσότερα)
Υποχρεωτικό το eCall στα νέα αυτοκίνητα
Όπως ανακοίνωσε το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, η εφαρμογή eCall είναι πια υποχρεωτική στα νέα μοντέλα αυτοκινήτων και van.Όπως ανακοίνωσε το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, η εφαρμογή eCall είναι πια υποχρεωτική στ...(περισσότερα)
Απόσπαση προσοχής: Παραμένει στις κύριες αιτίες τροχαίων σε Ευρώπη και Ελλάδα
Αν και η ευαισθητοποίηση σχετικά με την Οδική Ασφάλεια φαινομενικά αυξάνεται, η απόσπαση προσοχής, συνεχίζει να αποτελεί μια από τις σημαντικότερες αιτίες τροχαίων ατυχημάτων, τόσο στην Ελλάδα όσο και...(περισσότερα)
Όταν διαβάζουμε ή στέλνουμε SMS, κινούμαστε στα τυφλά για 123 μέτρα
Η φράση του τίτλου και άλλα ενδιαφέροντα συμπεράσματα, προέκυψαν από έρευνα που πραγματοποιήθηκε στην Αυστρία. ...(περισσότερα)

S5 Box