SAFETY FIRST

Στατιστικά δεδομένα από την Μεγάλη Βρετανία, καταδεικνύουν ανησυχητικά μεγάλη αύξηση στα ατυχήματα που προκαλούνται από οδήγηση υπό επήρεια ναρκωτικών ουσιών.

Τα κρούσματα οδήγησης υπό την επήρεια ναρκωτικών ουσιών έχουν αυξηθεί πολύ τα τελευταία χρόνια, δημιουργώντας ένα ιδιαίτερα επικίνδυνο "πακέτο", μαζί με τα αντίστοιχα που αφορούν σε οδήγηση υπό επήρεια αλκοόλ.

Κατά τη διάρκεια της τελευταίας δεκαετίας, αυτό το φαινόμενο έχει παρουσιάσει κατακόρυφη αύξηση σε πολλές χώρες, μεταξύ των οποίων και στη Μεγάλη Βρετανία.

Σύμφωνα με τα στατιστικά δεδομένα της χώρας, οι απώλειες από τροχαία ατυχήματα και οι συγκρούσεις με αιτία την οδήγηση υπό επήρεια ναρκωτικών, έχουν αυξηθεί κατά περισσότερο από 260%, ενώ οι αντίστοιχες καταδίκες έχουν ξεπεράσει τις 12.000 ετησίως.

Παράλληλα, οι έρευνες κατά την τελευταία δεκαετία έχουν δείξει πως το 44% των παραβάσεων αυτού του είδους, συμβαίνουν από άτομα που έχουν προβεί ξανά σε ανάλογη ενέργεια, γεγονός που σύμφωνα με τον Antony Kildare, CEO του βρετανικού Οργανισμού Οδικής Ασφάλειας ΙΑΜ Roadsmart, προδίδει αποτυχία σωφρονισμού των παραβατών.

Σύμφωνα τον Kildare, μια διαδικασία μαθημάτων αποκατάστασης θα μπορούσε να είναι βοηθητική, αφού σε αντίστοιχα εγχειρήματα για οδήγηση με υπερβολική ταχύτητα ή υπό την επήρεια αλκοόλ, το ποσοστό των παραβατών που υπέπιπταν στο ίδιο παράπτωμα, ήταν 5% και 17% αντίστοιχα.

«Πιστεύουμε ότι ένα αυτόνομο μάθημα ευαισθητοποίησης για την οδήγηση υπό την επήρεια ναρκωτικών θα βοηθούσε στη δραστική μείωση του συνολικού αριθμού των παραβάσεων και των ατυχημάτων, καθώς και στην εκπαίδευση των οδηγών σχετικά με τους πιθανούς κινδύνους στο δρόμο», δήλωσε ο Antony Kildare.

SF Kildare01

«Τα χρόνια περικοπών στην οδική αστυνόμευση, η αύξηση του κόστους και η μη ιεράρχηση ως βασική προτεραιότητα, έχουν δημιουργήσει ένα περιβάλλον όπου οι παραβάσεις και οι θάνατοι μπορούν να αυξηθούν. Ο έλεγχος για οδήγηση υπό επήρεια ναρκωτικών είναι δαπανηρός και χρονοβόρος, και οι επιπτώσεις είναι δύσκολο να αστυνομευτούν αυστηρά, καθώς τα ναρκωτικά και τα φάρμακα είναι ποικίλα - όπως και οι λόγοι για τη λήψη τους πριν από την οδήγηση. Ως εκ τούτου, όπως περιγράφεται σε πρόσφατη έκθεση: "οι παραβάτες που είναι ύποπτοι για οδήγηση υπό την επήρεια ναρκωτικών γίνονται ανεκτοί και τους επιτρέπεται να αποτελούν συνεχή απειλή για τις κοινότητες". Δεν έχουμε την πολυτέλεια να ανεχόμαστε πλέον αυτή την απειλή», συμπλήρωσε ο Βρετανός.

Κατόπιν των προαναφερθέντων, το IAM Roadsmart μέσω του Antony Kildare, ζητά από τη Βρετανική Κυβέρνηση να πάρει συγκεκριμένα μέτρα για την αντιμετώπιση αυτού του επικίνδυνου, οδικού φαινομένου.

Μια ενέργεια που ζητείται, είναι η δημιουργία ξεχωριστής διαδικασίας αποκατάστασης για την οδήγηση υπό επήρεια ναρκωτικών, με αναγνώριση πως αυτή η παράβαση είναι διακριτή από την οδήγηση υπό επήρεια αλκοόλ, καθώς και η ενέργεια σε βάθος για τα αίτια που οδηγούν σε αυτή.

Ακόμη, το IAM Roadsmart θεωρεί πολύ σημαντική την υποστήριξη της διαδικασίας συνταγογράφησης. Σε αυτό το πλαίσιο, προτείνει μια ευρεία συνεργασία μεταξύ συνεργατών στην κυβέρνηση και τον τομέα Υγείας της Μεγάλης Βρετανίας, ώστε να υπάρξει ευαισθητοποίηση και ενημέρωση σχετικά με το πώς επηρεάζουν τα συνταγογραφούμενα φάρμακα έναν οδηγό, όταν βρίσκεται πίσω από το τιμόνι.

Τέλος, ο Οργανισμός κάνει σαφή έκκληση στην Βρετανική Κυβέρνηση να κάνει τις απαιτούμενες ενέργειες προκειμένου να δοθεί λύση, αναφέροντας πως: «η κυβέρνηση πρέπει να επικεντρωθεί εκ νέου στο θέμα και να βρει μια αποτελεσματική και βιώσιμη λύση που να μπορεί να αντιμετωπίσει την πολυπλοκότητα αυτών των παραβάσεων, να μειώσει τους κινδύνους και να σταματήσει την περαιτέρω αύξηση των θυμάτων στους δρόμους μας».

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Photos: IAM Roadsmart

Περισσότερα Safety First

Ελλάδα: 23.372 παραβάσεις σε 108.445 ελέγχους
Η Ελληνική Αστυνομία δημοσίευσε τα στατιστικά στοιχεία των ελέγχων σε οδηγούς και οχήματα, κατά το χρονικό διάστημα 10-16 Ιουλίου. ...(περισσότερα)
Κρήτη: Ένα spot οδικής ασφάλειας που αξίζει να δούμε
Η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ είναι βασική αιτία των τροχαίων ατυχημάτων, όπως φαίνεται και από το δυνατό video που παρουσίασε η Περιφέρεια Κρήτης ...(περισσότερα)
Video: Το πρώτο μετωπικό crash test μεταξύ ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Η Mercedes-Benz πραγματοποίησε ένα ασυνήθιστο crash test, φέρνοντας δύο ηλεκτρικά της οχήματα σε μετωπική σύγκρουση – δείτε το σχετικό video. ...(περισσότερα)
Συμβουλές για την αποφυγή οδήγησης υπό υπνηλία
Η υπνηλία στο τιμόνι αποτελεί μια από τις πιο συχνές αιτίες τροχαίων ατυχημάτων και ο γνωστός Αμερικανικός Οργανισμός National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA), εξέδωσε έναν "κατάλογο" με...(περισσότερα)
Μέτρα για την βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας στην Ευρώπη
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (European Commission) παρουσίασε μια έκθεση με αντικείμενο την Οδική Ασφάλεια και πιο συγκεκριμένα, την περαιτέρω ενίσχυση της ασφάλειας των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στους δρόμ...(περισσότερα)
Ουαλία: Θετική εξέλιξη με την μείωση του ορίου ταχύτητας εντός πόλης στα 20 μίλια/ώρα
Τα πρώτα στατιστικά δεδομένα για την μείωση του ορίου ταχύτητας στα 20 μίλια/ώρα (30 χλμ./ώρα), δείχνουν πως η μέση ταχύτητα εντός αστικών περιοχών έχει μειωθεί, στοιχείο θετικό για την βελτίωση της Ο...(περισσότερα)
Τρισδιάστατη διάβαση πεζών και στην Ελλάδα
Οι 3D διαβάσεις πεζών στη χώρα μας είναι γεγονός και μία τέτοια βρίσκεται κοντά σε δύο σχολεία, στο Χαλάνδρι Αττικής. ...(περισσότερα)
Έλεγχοι από την Τροχαία σε σχολικά λεωφορεία
Η Τροχαία Αττικής έκανε ελέγχους σε σχολικά λεωφορεία, ενώ αστυνομικοί μοίρασαν σε γονείς και μαθητές, ενημερωτικά φυλλάδια σχετικά με την κυκλοφοριακή αγωγή και την οδική ασφάλεια. ...(περισσότερα)
Θερμοπληξία: Μια συχνή αιτία θανάτου για τα μικρά παιδιά
Μπορεί να μην είναι η πιο συχνή αιτία θανάτου, ωστόσο η θερμοπληξία είναι μία από τις πολλές αιτίες θανάτου για μικρά παιδιά που βρίσκονται για αρκετή ώρα σε παρκαρισμένα αυτοκίνητα, όταν ο καιρός είν...(περισσότερα)
Συνεχίζονται οι έλεγχοι της Τροχαίας στα οδικά δίκτυα
Η Τροχαία συνεχίζει τους ελέγχους στις Περιφέρειες της χώρας, εστιάζοντας αυτή τη φορά σε Πελοπόννησο και Κεντρική Μακεδονία. ...(περισσότερα)

S5 Box