SAFETY FIRST

Έρευνα στη Μεγάλη Βρετανία δείχνει πως οι οδηγοί επαγγελματικών οχημάτων έχουν κακές συνήθειες, οι οποίες θέτουν σε σοβαρό κίνδυνο άλλους χρήστες των δρόμων και επιφέρουν οικονομική επιβάρυνση στις επιχειρήσεις.

Με τα επαγγελματικά οχήματα (φορτηγά, vans, λεωφορεία) να αγγίζουν το 13% του συνόλου των τετράτροχων στην Ευρώπη, είναι λογικό η συμπεριφορά των οδηγών τους να έχει άμεσο αντίκτυπο στη συνολική εικόνα οδικής ασφάλειας των Ευρωπαϊκών δρόμων.

Δυστυχώς, τα στατιστικά δεδομένα του βρετανικού μη κερδοσκοπικού Οργανισμού Οδικής Ασφάλειας “IAM Roadsmart”, δείχνουν πως οι επαγγελματίες οδηγοί δεν είναι όσο προσεκτικοί θα έπρεπε, δημιουργώντας κινδύνους στις καθημερινές μετακινήσεις.

Η έρευνα του “IAM Roadsmart” πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος “Driving for Work” (Οδήγηση για επαγγελματικούς λόγους) σε στατιστικό δείγμα 4.500 ατόμων.

Σχεδόν το 1/3 (28%) όσων ρωτήθηκαν, απάντησε πως δεν ελέγχει τους καθρέπτες ή τα τυφλά σημεία κατά την κίνηση, με άμεσο αποτέλεσμα να μην μπορεί να ανταποκριθεί επαρκώς σε πιθανούς κινδύνους κατά την κίνηση.

Παράλληλα, σχεδόν το 1/4 (23%) παραδέχθηκε πως δεν διατηρεί αποστάσεις ασφαλείας, πρακτικά «κολλώντας» στο πίσω μέρος των προπορευόμενων οχημάτων.

Τα δύο παραπάνω είναι επικίνδυνα συνολικά για την κίνηση στους δρόμους, αφού είναι προφανές πως ένας οδηγός, που πραγματοποιεί πολλά χιλιόμετρα ημερησίως και μάλιστα με όχημα αυξημένου όγκου, απαιτείται να είναι ιδιαίτερα προσεκτικός για την αποφυγή συγκρούσεων.

Πέραν αυτού όμως, τα στατιστικά δεδομένα που προέκυψαν από την έρευνα, κατέδειξαν πως ο τρόπος οδήγησης των επαγγελματιών, σε μεγάλο βαθμό δεν είναι οικολογικός-οικονομικός, προκαλώντας αυξημένο κόστος για τις επιχειρήσεις και πρόσθετη επιβάρυνση του περιβάλλοντος.

Συγκεκριμένα, το 34% κρίθηκε πως δεν μπορεί να διαχειριστεί σωστά την ταχύτητα και το χώρο κατά την κίνηση, κοινώς να έχει πλήρη έλεγχο των διαστάσεων του οχήματός του.

Ακόμη, το 33% των οδηγών βρέθηκε κάτω από το μέσο όρο όσον αφορά στο χρονικό σημείο που αλλάζει σχέση στο κιβώτιο, ανάλογα με την ταχύτητα κίνησής τους.

Επιπλέον, το 19% κατ’ επανάληψη δεν αλλάζει σωστά τις σχέσεις στο κιβώτιο, προκαλώντας αχρείαστη κίνηση με αυξημένες στροφές, η οποία καταπονεί το όχημα και προκαλεί μεγαλύτερη εκπομπή ρύπων.

Σύμφωνα με τους υπολογισμούς των Βρετανών, η μη οικονομική-οικολογική οδήγηση μπορεί να στοιχίσει σε επιχειρήσεις με μεγάλο στόλο οχημάτων, έως και 70.000 λίρες (περίπου 81.000 ευρώ) ετησίως.

«Αυτά τα ευρήματα θα απογοητεύσουν πολλούς διαχειριστές στόλων οχημάτων που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή για τη διασφάλιση της ασφάλειας και τη μείωση του κόστους και του ανθρακικού αποτυπώματος της οργάνωσής τους», δήλωσε ο Διευθυντής Πολιτικής και Προτύπων του “IAM Roadsmart”, Nicholas Lyes.

«Αυτά τα αποτελέσματα δείχνουν ότι οι κακές συνήθειες εισχωρούν με την πάροδο του χρόνου, ακόμη και στους καλούς οδηγούς. Οι επιπτώσεις για τους στόλους είναι σημαντικές, όχι μόνο όσον αφορά τις ζημιές στα οχήματα, αλλά και για την ασφάλεια των οδηγών και των άλλων χρηστών του δρόμου και, κατά συνέπεια, για τη φήμη τους. Σε πάρα πολλές περιπτώσεις, οι οδηγοί δεν εκτελούν ούτε τις βασικές ενέργειες, όπως τον έλεγχο των καθρεπτών τους ή τη διατήρηση ασφαλούς απόστασης από τα προπορευόμενα οχήματα».

Ένα πιθανό ελαφρυντικό για αυτή τη συμπεριφορά των οδηγών, μπορεί να είναι η κούραση ή ο αυξημένος φόρτος εργασίας και διαδρομών, ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια, που ίσως να τους καταστήσουν πιο απρόσεκτους.

Ακόμη και έτσι πάντως, η έκθεση τόσο των ίδιων, όσο και άλλων χρηστών του δρόμου σε κίνδυνο λόγω επιπόλαιης οδήγησης, παραμένει αδικαιολόγητη και άπαντες, οφείλουμε να την εκμηδενίσουμε.

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Photo: IAM Roadsmart

Περισσότερα Safety First

Συνεχίζει στην προεδρία της FIA ο Jean Todt
O Jean Todt είναι έτοιμος για την τρίτη του θητεία ως Πρόεδρος της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου (FIA), μετά από Γενική Συνέλευση που πραγματοποιήθηκε στο Παρίσι. ...(περισσότερα)
Κάλεσμα για υποχρεωτικά alcohol interlocks
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα νέας έρευνας για την Ευρωπαϊκή Ένωση, περισσότεροι από 5000 θάνατοι από τροχαία ατυχήματα έχουν ως αιτία την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ. ...(περισσότερα)
Πρωτοβουλία ενάντια στην οδήγηση υπό την επήρεια ναρκωτικών στις ΗΠΑ
Η National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) του Αμερικανικού Υπουργείου Μεταφορών, ανακοίνωσε την έναρξη εκστρατείας για την αντιμετώπιση της οδήγησης υπό την επήρεια ναρκωτικών ουσιών, π...(περισσότερα)
Euro NCAP Advanced (Βοηθητικά συστήματα ασφαλείας)
Πρόκειται για ένα νέο σύστημα αξιολόγησης των προχωρημένων τεχνολογικών συστημάτων ασφαλείας, που συμπληρώνουν την υπάρχουσα αξιολόγηση του EuroNCAP. ...(περισσότερα)
Φινλανδία: Βραβείο για τις επιδόσεις στην Οδική Ασφάλεια
Η Φινλανδία πέτυχε για ακόμη μια φορά καλές επιδόσεις στον τομέα της Οδικής Ασφάλειας, κατακτώντας μάλιστα και το ομώνυμο βραβείο. ...(περισσότερα)
Ηνωμένο Βασίλειο: Εξετάσεις κάθε 5 χρόνια επιθυμούν οι οδηγοί άνω των 60 ετών
Η πλειοψηφία των οδηγών ηλικίας άνω των 60 ετών, συμφωνεί με την επανεξέταση ικανοτήτων κάθε 5 χρόνια μετά από την ανανέωση της άδειας οδήγησης, όπως αποδεικνύει έρευνα που πραγματοποιήθηκε στο Ηνωμέν...(περισσότερα)
Τα θανατηφόρα τροχαία με αριθμούς
Το 2016 πλησιάζει στο τέλος του και παρουσιάζουμε ορισμένα αριθμητικά στοιχεία από τα ατυχήματα στη χώρα μας κατά τη διάρκεια του 2015 και του 2014, όπως αυτά έχουν καταγραφεί από την Ελληνική Αστυνομ...(περισσότερα)
Ελλάδα: Ετοιμάζεται νέο θεσμικό πλαίσιο για την αυτόνομη οδήγηση και την ηλεκτροκίνηση
Μιλώντας στο πλαίσιο του Συνεδρίου "Energy Dialogues", ο Υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Γιάννης Κεφαλογιάννης ανέφερε πως το νέο θεσμικό πλαίσιο για την αυτόνομη οδήγηση, βρίσκεται προ των πυλών τ...(περισσότερα)
Αυτό φαίνεται ότι σκέφτονται οι περισσότεροι οδηγοί στην Ευρώπη και στην Ελλάδα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα πρόσφατης έρευνας από το Vinci Autoroute και το Ινστιτούτο Ipsos. ...(περισσότερα)
Euro NCAP: Επεξήγηση των τεστ
Σε αυτό το άρθρο, θα παρέχουμε μια επεξήγηση των δοκιμασιών που περνούν τα συστήματα ασφαλείας των αυτοκινήτων, για την καλύτερη αξιολόγησή τους. ...(περισσότερα)

S5 Box