SAFETY FIRST

Η συντριπτική πλειοψηφία των οδηγών, είναι υπέρ του ελέγχου μέσω κάμερας στους δρόμους, στοιχείων όπως αν το αυτοκίνητο είναι ασφαλισμένο και έχει περάσει τον απαραίτητο τεχνικό έλεγχο ή αν έχουν πληρωθεί τα τέλη κυκλοφορίας.

Αυτό είναι το αποτέλεσμα έρευνας που διενεργήθηκε στο Ηνωμένο Βασίλειο από τον ανεξάρτητο φιλανθρωπικό οργανισμό Οδικής Ασφάλειας, IAM Roadsmart, στο πλαίσιο της ετήσιας έκθεσης για την κουλτούρα οδικής ασφάλειας στη Μεγάλη Βρετανία.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, που πραγματοποιήθηκε με αριθμητικό δείγμα που ξεπερνά τους 2.000 οδηγούς, το 89% των ερωτηθέντων υποστηρίζει την ιδέα της χρήσης δεδομένων από κάμερες ασφαλείας στους δρόμους, ώστε να ανιχνεύονται οι οδηγοί που οδηγούν χωρίς να διαθέτουν, τα απαιτούμενα έγγραφα.

Μεταξύ αυτών των εγγραφών ξεχωρίζουν η έκθεση ΜΟΤ, το αντίστοιχο ΚΤΕΟ για τους Έλληνες, η ύπαρξη ασφάλισης για το αυτοκίνητο, η πληρωμή τελών κυκλοφορίας και η διευθέτηση ή μη, οικονομικών εκκρεμοτήτων για παραβάσεις που έχουν συντελεστεί κατά την οδήγηση.

Ακόμη, το 82% των ατόμων που συμμετείχαν στην έρευνα, θεωρεί πως οι οδηγοί που ανιχνεύονται μέσω κάμερας να κινούνται με περισσότερα από 10 μίλια (16 χλμ./ώρα) εντός πόλης ή όπου υπάρχουν σχολεία, θα πρέπει να λαμβάνουν αυτόματα πρόστιμο.

Αντίστοιχη λογική, αν και με μικρότερο ποσοστό, υπάρχει και στις απαντήσεις για όσους ξεπερνούν το όριο ταχύτητας σε κατοικημένες περιοχές ή οδούς ταχείας κυκλοφορίας, κατά 78% και 64% αντίστοιχα.

Ας μην ξεχνάμε, πως η κίνηση με υπερβολική ταχύτητα είναι από τις βασικές αιτίες των θανάτων ή σοβαρών τραυματισμών από τροχαία ατυχήματα στην Ευρώπη.

Ένα ακόμη βασικό επιχείρημα των ανθρώπων του IAM Roadsmart, είναι ότι σε πολλές περιπτώσεις, η ανίχνευση παραπτωμάτων γραφειοκρατικού χαρακτήρα, οδηγούν και σε εξιχνίαση πιο σοβαρών εγκλημάτων.

"Όπως και τα προηγούμενα χρόνια, τα αποτελέσματα της Έκθεσης για την Κουλτούρα Ασφάλειας καταδεικνύουν ότι οι νομοταγείς πολίτες είναι υπέρ της μηδενικής ανοχής σχετικά με τη σύλληψη όσων αποτελούν απειλή για τους άλλους οδηγούς στους δρόμους του Ηνωμένου Βασιλείου", δήλωσε ο Neil Greig, Director of Policy and Research του IAM RoadSmart.

"Ωστόσο, παρά το γεγονός ότι η συντριπτική πλειοψηφία των οδηγών συμφωνεί εδώ και αρκετά χρόνια ότι θα πρέπει να χρησιμοποιούμε την ευρέως διαθέσιμη τεχνολογία που έχουμε στη διάθεσή μας για τη σύλληψη παράνομων οδηγών, πολλές αστυνομικές δυνάμεις δεν έχουν ακόμη αξιοποιήσει τον εξοπλισμό στο έπακρο.

"Η ταλαιπωρία, ο πόνος και η οικονομική δυστυχία που συχνά προκαλούν οι ανασφάλιστοι οδηγοί στους άλλους χρήστες των δρόμων δεν πρέπει να παραβλέπεται, οπότε πρέπει να κάνουμε ότι μπορούμε για να αποτρέψουμε και να τιμωρήσουμε τους οδηγούς που νομίζουν ότι οι κανόνες δεν ισχύουν γι' αυτούς.

"Είναι γνωστό ότι η επιβολή παραβάσεων "γραφειοκρατίας" οδηγεί συχνά στην εξιχνίαση άλλων σοβαρότερων εγκλημάτων. Γι' αυτό υποστηρίζουμε τους οδηγούς στις εκκλήσεις τους για χρήση κάμερας κατά όσων παραβιάζουν τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας.

"Η οδήγηση με υπερβολική ταχύτητα είναι απαράδεκτη και είναι ενθαρρυντικό να βλέπουμε ότι το κοινό υποστηρίζει σε μεγάλο βαθμό την αναζήτηση νέων τρόπων για τον εντοπισμό των οδηγών που θέτουν σε κίνδυνο τη ζωή των άλλων.

"Η υιοθέτηση της αυτόματης ανίχνευσης θα αποτρέψει τους οδηγούς που μπαίνουν στον πειρασμό να τρέχουν με υπερβολική ταχύτητα, γεγονός που με τη σειρά του θα συμβάλει στη μείωση του αριθμού των θυμάτων στους δρόμους μας".

Φωτογραφία: IAM Roadsmart

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

 

Περισσότερα Safety First

Ευρωπαϊκή Ένωση: 6.000 παιδιά έχασαν τη ζωή τους από τροχαία σε μια δεκαετία
Ο αριθμός των παιδιών ηλικίας έως 14 ετών, που έφυγαν από τη ζωή λόγω τροχαίων ατυχημάτων στους δρόμους των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης κατά την περίοδο 2011-2020, καθιστά επιτακτική την άμεση εύρεση ...(περισσότερα)
Σχεδόν 2 στους 3 Βρετανούς δε γνωρίζουν την απόσταση ασφαλείας για προσπέραση ποδηλάτη
Έρευνα στο Ηνωμένο Βασίλειο δείχνει πως τα επίπεδα οδικής επιμόρφωσης των Βρετανών παραμένουν χαμηλά, αφού το 58% των αυτοκινητιστών δε γνωρίζουν την ενδεικνυόμενη πλευρική απόσταση από ποδήλατο, κατά...(περισσότερα)
Οι παραβάσεις της εβδομάδας 20-26 Αυγούστου
Με αμείωτη… ένταση συνεχίζονται οι παραβάσεις στους ελληνικούς δρόμους, όπως αποδεικνύουν και τα στατιστικά στοιχεία της προτελευταίας εβδομάδας του Αυγούστου. ...(περισσότερα)
Λειτουργία οδήγησης στα smartphones;
Πώς θα σας φαινόταν η ιδέα τα τελευταίας τεχνολογίας κινητά τηλέφωνα, τα γνωστά σε όλους smartphones να ήταν εφοδιασμένα, εκτός από λειτουργία πτήσης και με λειτουργία οδήγησης; ...(περισσότερα)
Προτάσεις για 11 βελτιώσεις στα νέα αυτοκίνητα έως το 2021
Στο πλαίσιο της προσπάθειας μείωσης των θανάτων και σοβαρών τραυματισμών από τροχαία ατυχήματα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε τις προτάσεις της οι οποίες περιλαμβάνουν την υποχρεωτική τοποθέτηση 11 ...(περισσότερα)
Θυμός κατά την οδήγηση: Μια ανησυχητική τάση
Έρευνα στο Ηνωμένο Βασίλειο έδειξε πως οι πιο θυμωμένοι οδηγοί έχουν ηλικία 17-45 ετών. ...(περισσότερα)
Μεγάλη Βρετανία: Σχεδόν τα μισά νεαρά θύματα τροχαίων δε φορούν ζώνη ασφαλείας
Πρόσφατη έρευνα στο Ηνωμένο Βασίλειο έδειξε πως το 43% των νεαρών ατόμων ηλικίας 17-29 ετών που έχασαν τη ζωή τους σε τροχαία ατυχήματα κατά τη διάρκεια των τελευταίων 5 ετών, δεν φορούσαν ζώνη ασφαλε...(περισσότερα)
Οι καλύτερες και χειρότερες πόλεις για οδήγηση στον κόσμο - Η θέση της Αθήνας
Μεγάλη έρευνα ανέδειξε τις καλύτερες, αλλά και τις χειρότερες πόλεις για τους οδηγούς παγκοσμίως, με την Αθήνα βρίσκεται μόλις στην 90ή θέση της κατάταξης, έχοντας ωστόσο και μια πρωτιά... ...(περισσότερα)
Μέτρα για την βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας στην Ευρώπη
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (European Commission) παρουσίασε μια έκθεση με αντικείμενο την Οδική Ασφάλεια και πιο συγκεκριμένα, την περαιτέρω ενίσχυση της ασφάλειας των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στους δρόμ...(περισσότερα)
Οι παραβάσεις της εβδομάδας πριν από τα Χριστούγεννα
Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας 18-24 Δεκεμβρίου, στη χώρα μας καταγράφηκαν περισσότερες από 20.000 παραβάσεις - Διαβάστε πώς κατανέμονται αυτές ανά τύπο και περιοχή. ...(περισσότερα)

S5 Box