SAFETY FIRST

Η συντριπτική πλειοψηφία των οδηγών, είναι υπέρ του ελέγχου μέσω κάμερας στους δρόμους, στοιχείων όπως αν το αυτοκίνητο είναι ασφαλισμένο και έχει περάσει τον απαραίτητο τεχνικό έλεγχο ή αν έχουν πληρωθεί τα τέλη κυκλοφορίας.

Αυτό είναι το αποτέλεσμα έρευνας που διενεργήθηκε στο Ηνωμένο Βασίλειο από τον ανεξάρτητο φιλανθρωπικό οργανισμό Οδικής Ασφάλειας, IAM Roadsmart, στο πλαίσιο της ετήσιας έκθεσης για την κουλτούρα οδικής ασφάλειας στη Μεγάλη Βρετανία.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, που πραγματοποιήθηκε με αριθμητικό δείγμα που ξεπερνά τους 2.000 οδηγούς, το 89% των ερωτηθέντων υποστηρίζει την ιδέα της χρήσης δεδομένων από κάμερες ασφαλείας στους δρόμους, ώστε να ανιχνεύονται οι οδηγοί που οδηγούν χωρίς να διαθέτουν, τα απαιτούμενα έγγραφα.

Μεταξύ αυτών των εγγραφών ξεχωρίζουν η έκθεση ΜΟΤ, το αντίστοιχο ΚΤΕΟ για τους Έλληνες, η ύπαρξη ασφάλισης για το αυτοκίνητο, η πληρωμή τελών κυκλοφορίας και η διευθέτηση ή μη, οικονομικών εκκρεμοτήτων για παραβάσεις που έχουν συντελεστεί κατά την οδήγηση.

Ακόμη, το 82% των ατόμων που συμμετείχαν στην έρευνα, θεωρεί πως οι οδηγοί που ανιχνεύονται μέσω κάμερας να κινούνται με περισσότερα από 10 μίλια (16 χλμ./ώρα) εντός πόλης ή όπου υπάρχουν σχολεία, θα πρέπει να λαμβάνουν αυτόματα πρόστιμο.

Αντίστοιχη λογική, αν και με μικρότερο ποσοστό, υπάρχει και στις απαντήσεις για όσους ξεπερνούν το όριο ταχύτητας σε κατοικημένες περιοχές ή οδούς ταχείας κυκλοφορίας, κατά 78% και 64% αντίστοιχα.

Ας μην ξεχνάμε, πως η κίνηση με υπερβολική ταχύτητα είναι από τις βασικές αιτίες των θανάτων ή σοβαρών τραυματισμών από τροχαία ατυχήματα στην Ευρώπη.

Ένα ακόμη βασικό επιχείρημα των ανθρώπων του IAM Roadsmart, είναι ότι σε πολλές περιπτώσεις, η ανίχνευση παραπτωμάτων γραφειοκρατικού χαρακτήρα, οδηγούν και σε εξιχνίαση πιο σοβαρών εγκλημάτων.

"Όπως και τα προηγούμενα χρόνια, τα αποτελέσματα της Έκθεσης για την Κουλτούρα Ασφάλειας καταδεικνύουν ότι οι νομοταγείς πολίτες είναι υπέρ της μηδενικής ανοχής σχετικά με τη σύλληψη όσων αποτελούν απειλή για τους άλλους οδηγούς στους δρόμους του Ηνωμένου Βασιλείου", δήλωσε ο Neil Greig, Director of Policy and Research του IAM RoadSmart.

"Ωστόσο, παρά το γεγονός ότι η συντριπτική πλειοψηφία των οδηγών συμφωνεί εδώ και αρκετά χρόνια ότι θα πρέπει να χρησιμοποιούμε την ευρέως διαθέσιμη τεχνολογία που έχουμε στη διάθεσή μας για τη σύλληψη παράνομων οδηγών, πολλές αστυνομικές δυνάμεις δεν έχουν ακόμη αξιοποιήσει τον εξοπλισμό στο έπακρο.

"Η ταλαιπωρία, ο πόνος και η οικονομική δυστυχία που συχνά προκαλούν οι ανασφάλιστοι οδηγοί στους άλλους χρήστες των δρόμων δεν πρέπει να παραβλέπεται, οπότε πρέπει να κάνουμε ότι μπορούμε για να αποτρέψουμε και να τιμωρήσουμε τους οδηγούς που νομίζουν ότι οι κανόνες δεν ισχύουν γι' αυτούς.

"Είναι γνωστό ότι η επιβολή παραβάσεων "γραφειοκρατίας" οδηγεί συχνά στην εξιχνίαση άλλων σοβαρότερων εγκλημάτων. Γι' αυτό υποστηρίζουμε τους οδηγούς στις εκκλήσεις τους για χρήση κάμερας κατά όσων παραβιάζουν τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας.

"Η οδήγηση με υπερβολική ταχύτητα είναι απαράδεκτη και είναι ενθαρρυντικό να βλέπουμε ότι το κοινό υποστηρίζει σε μεγάλο βαθμό την αναζήτηση νέων τρόπων για τον εντοπισμό των οδηγών που θέτουν σε κίνδυνο τη ζωή των άλλων.

"Η υιοθέτηση της αυτόματης ανίχνευσης θα αποτρέψει τους οδηγούς που μπαίνουν στον πειρασμό να τρέχουν με υπερβολική ταχύτητα, γεγονός που με τη σειρά του θα συμβάλει στη μείωση του αριθμού των θυμάτων στους δρόμους μας".

Φωτογραφία: IAM Roadsmart

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

 

Περισσότερα Safety First

Η Ευρώπη κινείται με ρυθμούς... ασφαλείας!
Μπορεί να μην το έχουμε συνειδητοποιήσει απόλυτα, όμως σύντομα η αυτοκίνηση θα αλλάξει πολύ σε σχέση με ότι γνωρίζαμε. Αυτή ακριβώς η αλλαγή ήταν το αντικείμενο του φετινού World Mobile Congress που π...(περισσότερα)
Τα θανατηφόρα τροχαία με αριθμούς
Το 2016 πλησιάζει στο τέλος του και παρουσιάζουμε ορισμένα αριθμητικά στοιχεία από τα ατυχήματα στη χώρα μας κατά τη διάρκεια του 2015 και του 2014, όπως αυτά έχουν καταγραφεί από την Ελληνική Αστυνομ...(περισσότερα)
Τα βασικά σημεία στο πλαίσιο κυρώσεων του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας
O νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας έχει τεθεί σε Δημόσια Διαβούλευση – Διαβάστε ποιοι είναι οι βασικοί άξονές του όσον αφορά στον τομέα των παραβιάσεων. ...(περισσότερα)
Euro NCAP: Οι οδηγοί-dummies!
Οι κούκλες Hybrid III και ES-2 είναι πολύ σημαντικές καθώς αποτελούν τον οδηγό και τον επιβάτη στα ατυχήματα. ...(περισσότερα)
Ευρώπη: Ανεπαρκής στατιστική αποτίμηση των σοβαρών τραυματισμών από τροχαία ατυχήματα
H διαδικασία καταμέτρησης και αποτίμησης των σοβαρών τραυματισμών στους Ευρωπαϊκούς δρόμους δεν είναι επαρκής, γεγονός που δημιουργεί δυσκολίες στη βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας. ...(περισσότερα)
Τα αυξημένα μέτρα του τριημέρου από την Τροχαία
Διαβάστε τι περιλαμβάνει ο στρατηγικός σχεδιασμός της Ελληνικής Αστυνομίας, ενόψει του τριημέρου των Αποκριών και της Καθαράς Δευτέρας. ...(περισσότερα)
Ιανουάριος-Ιούλιος 2024: Αύξηση παραβάσεων σε σύγκριση με το 2023
Οι παραβάσεις που καταγράφηκαν στους ελληνικούς δρόμους κατά την περίοδο Ιανουαρίου-Ιουλίου 2024, παρουσιάζουν αισθητή αύξηση σε σύγκριση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα της προηγούμενης χρονιάς. ...(περισσότερα)
Αύξηση της κίνησης κατά 37,5% στην Αττική σε σύγκριση με το πρώτο lockdown
Με βάση τα στοιχεία του Κέντρου Διαχείρισης Κυκλοφορίας της Περιφέρειας Αττικής, η κίνηση έχει αυξηθεί κατά 37,5%, ενώ είναι μειωμένη συγκριτικά με το πρώτο lockdown, ενώ έχει μειωθεί κατά 15,4% σε σχ...(περισσότερα)
Εργασίες βελτίωσης του οδικού δικτύου ανά την Ελλάδα
Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και η Περιφέρεια Αττικής, ανακοίνωσαν την έναρξη έργων υποδομής, για βελτίωση της ασφάλειας στο οδικό δίκτυο. ...(περισσότερα)
Οδήγηση στην ομίχλη: Ένα απαιτητικό εγχείρημα
Η οδήγηση στην ομίχλη απαιτεί γνώση και αυτοσυγκέντρωση, όμως πάνω από όλα χρειάζεται, όπως σε κάθε δραστηριότητα της οδήγησης, κοινό νου. ...(περισσότερα)

S5 Box