SAFETY FIRST

Η συντριπτική πλειοψηφία των οδηγών, είναι υπέρ του ελέγχου μέσω κάμερας στους δρόμους, στοιχείων όπως αν το αυτοκίνητο είναι ασφαλισμένο και έχει περάσει τον απαραίτητο τεχνικό έλεγχο ή αν έχουν πληρωθεί τα τέλη κυκλοφορίας.

Αυτό είναι το αποτέλεσμα έρευνας που διενεργήθηκε στο Ηνωμένο Βασίλειο από τον ανεξάρτητο φιλανθρωπικό οργανισμό Οδικής Ασφάλειας, IAM Roadsmart, στο πλαίσιο της ετήσιας έκθεσης για την κουλτούρα οδικής ασφάλειας στη Μεγάλη Βρετανία.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, που πραγματοποιήθηκε με αριθμητικό δείγμα που ξεπερνά τους 2.000 οδηγούς, το 89% των ερωτηθέντων υποστηρίζει την ιδέα της χρήσης δεδομένων από κάμερες ασφαλείας στους δρόμους, ώστε να ανιχνεύονται οι οδηγοί που οδηγούν χωρίς να διαθέτουν, τα απαιτούμενα έγγραφα.

Μεταξύ αυτών των εγγραφών ξεχωρίζουν η έκθεση ΜΟΤ, το αντίστοιχο ΚΤΕΟ για τους Έλληνες, η ύπαρξη ασφάλισης για το αυτοκίνητο, η πληρωμή τελών κυκλοφορίας και η διευθέτηση ή μη, οικονομικών εκκρεμοτήτων για παραβάσεις που έχουν συντελεστεί κατά την οδήγηση.

Ακόμη, το 82% των ατόμων που συμμετείχαν στην έρευνα, θεωρεί πως οι οδηγοί που ανιχνεύονται μέσω κάμερας να κινούνται με περισσότερα από 10 μίλια (16 χλμ./ώρα) εντός πόλης ή όπου υπάρχουν σχολεία, θα πρέπει να λαμβάνουν αυτόματα πρόστιμο.

Αντίστοιχη λογική, αν και με μικρότερο ποσοστό, υπάρχει και στις απαντήσεις για όσους ξεπερνούν το όριο ταχύτητας σε κατοικημένες περιοχές ή οδούς ταχείας κυκλοφορίας, κατά 78% και 64% αντίστοιχα.

Ας μην ξεχνάμε, πως η κίνηση με υπερβολική ταχύτητα είναι από τις βασικές αιτίες των θανάτων ή σοβαρών τραυματισμών από τροχαία ατυχήματα στην Ευρώπη.

Ένα ακόμη βασικό επιχείρημα των ανθρώπων του IAM Roadsmart, είναι ότι σε πολλές περιπτώσεις, η ανίχνευση παραπτωμάτων γραφειοκρατικού χαρακτήρα, οδηγούν και σε εξιχνίαση πιο σοβαρών εγκλημάτων.

"Όπως και τα προηγούμενα χρόνια, τα αποτελέσματα της Έκθεσης για την Κουλτούρα Ασφάλειας καταδεικνύουν ότι οι νομοταγείς πολίτες είναι υπέρ της μηδενικής ανοχής σχετικά με τη σύλληψη όσων αποτελούν απειλή για τους άλλους οδηγούς στους δρόμους του Ηνωμένου Βασιλείου", δήλωσε ο Neil Greig, Director of Policy and Research του IAM RoadSmart.

"Ωστόσο, παρά το γεγονός ότι η συντριπτική πλειοψηφία των οδηγών συμφωνεί εδώ και αρκετά χρόνια ότι θα πρέπει να χρησιμοποιούμε την ευρέως διαθέσιμη τεχνολογία που έχουμε στη διάθεσή μας για τη σύλληψη παράνομων οδηγών, πολλές αστυνομικές δυνάμεις δεν έχουν ακόμη αξιοποιήσει τον εξοπλισμό στο έπακρο.

"Η ταλαιπωρία, ο πόνος και η οικονομική δυστυχία που συχνά προκαλούν οι ανασφάλιστοι οδηγοί στους άλλους χρήστες των δρόμων δεν πρέπει να παραβλέπεται, οπότε πρέπει να κάνουμε ότι μπορούμε για να αποτρέψουμε και να τιμωρήσουμε τους οδηγούς που νομίζουν ότι οι κανόνες δεν ισχύουν γι' αυτούς.

"Είναι γνωστό ότι η επιβολή παραβάσεων "γραφειοκρατίας" οδηγεί συχνά στην εξιχνίαση άλλων σοβαρότερων εγκλημάτων. Γι' αυτό υποστηρίζουμε τους οδηγούς στις εκκλήσεις τους για χρήση κάμερας κατά όσων παραβιάζουν τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας.

"Η οδήγηση με υπερβολική ταχύτητα είναι απαράδεκτη και είναι ενθαρρυντικό να βλέπουμε ότι το κοινό υποστηρίζει σε μεγάλο βαθμό την αναζήτηση νέων τρόπων για τον εντοπισμό των οδηγών που θέτουν σε κίνδυνο τη ζωή των άλλων.

"Η υιοθέτηση της αυτόματης ανίχνευσης θα αποτρέψει τους οδηγούς που μπαίνουν στον πειρασμό να τρέχουν με υπερβολική ταχύτητα, γεγονός που με τη σειρά του θα συμβάλει στη μείωση του αριθμού των θυμάτων στους δρόμους μας".

Φωτογραφία: IAM Roadsmart

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

 

Περισσότερα Safety First

Ολλανδία: Αύξηση 25% στους θανάτους από τροχαία ατυχήματα
Οι απώλειες από τροχαία ατυχήματα δεν είναι μόνο ελληνικό φαινόμενο, όπως πιστοποιεί η αύξηση των θανάτων στους Ολλανδικούς δρόμους. ...(περισσότερα)
701 νεκροί σε 10.740 τροχαία το 2019
Σε αντίστοιχα επίπεδα με το 2018 κινήθηκαν ο αριθμός των θανατηφόρων τροχαίων, αλλά και των θυμάτων στους δρόμους της χώρας μας κατά το 2019, δείχνοντας πως επί της ουσίας, δεν έχει υπάρξει κάποια σημ...(περισσότερα)
Οι Έλληνες πρώτοι στις βρισιές κατά την οδήγηση
Πολλοί θα το είχαμε υποψιαστεί, ωστόσο τώρα υπάρχουν και απτές αποδείξεις, χάρη στην έρευνα του Vinci Autoroutes Foundation, καθώς οι Έλληνες κατέχουν την πρωτιά στο βρίσιμο κατά τη διάρκεια της οδήγη...(περισσότερα)
Αυτό φαίνεται ότι σκέφτονται οι περισσότεροι οδηγοί στην Ευρώπη και στην Ελλάδα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα πρόσφατης έρευνας από το Vinci Autoroute και το Ινστιτούτο Ipsos. ...(περισσότερα)
Euro NCAP: Η επιλογή αυτοκινήτων
Ένα σύνηθες ερώτημα που τίθεται σχετικά με τη διαδικασία των Crash Tests που διενεργούνται από το Euro NCAP, είναι ο τρόπος με τον οποίο επιλέγονται τα αυτοκίνητα. ...(περισσότερα)
Παρίσι: Προς αύξηση στο κόστος των θέσεων parking για SUV με φόντο την Οδική Ασφάλειας
Οι κάτοικοι του Παρισιού αναμένεται να ψηφίσουν αύξηση στο κόστος για μια θέση parking ενός SUV στην Πόλη του Φωτός, αφού μεταξύ άλλων, ο όγκος των συγκεκριμένων αυτοκινήτων προκαλεί κίνδυνο για άλλου...(περισσότερα)
Video: Αυτοματοποιημένο Σύστημα Στάθμευσης από την Ford
Η Ford παρουσίασε το Αυτοματοποιημένο Σύστημα Στάθμευσης, μέσω του οποίου ένα αυτοκίνητο μπορεί όχι μόνο να ανιχνεύσει την ύπαρξη μιας θέσης στάθμευσης, αλλά και να παρκάρει αυτόνομα - Δείτε το video....(περισσότερα)
Όταν διαβάζουμε ή στέλνουμε SMS, κινούμαστε στα τυφλά για 123 μέτρα
Η φράση του τίτλου και άλλα ενδιαφέροντα συμπεράσματα, προέκυψαν από έρευνα που πραγματοποιήθηκε στην Αυστρία. ...(περισσότερα)
Η Ευρώπη ευαισθητοποιείται περαιτέρω για την Οδική Ασφάλεια
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφαλούς Μετακίνησης (European Transport Safety Council), 5 Υπουργοί Μεταφορών Ευρωπαϊκών Κρατών υπέγραψαν από κοινού διακήρυξη προς την Ευρωπαϊ...(περισσότερα)
Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο: Κριτική στην πολιτική περί Οδικής Ασφάλειας της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Σε έκθεση του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου, αναφέρεται πως η Ευρωπαϊκή Ένωση και τα μέλη της πρέπει να αυξήσουν τις προσπάθειές τους, προκειμένου να υπάρξει επίτευξη των στόχων που έχουν τεθεί έως ...(περισσότερα)

S5 Box