SAFETY FIRST

Το Υπουργείο Μεταφορών παρουσίασε σχέδιο Νόμου σχετικά με τους κανόνες κυκλοφορίας στους οποίους θα υπόκεινται ηλεκτρικά πατίνια, rollers, skate boards και segway, τα οποία στο εξής θα ονομάζονται "Ελαφρά Προσωπικά Ηλεκτροκίνητα Οχήματα".

Με την αλλαγή στον κόσμο της αυτοκίνησης, αρκετές νέες έννοιες έχουν αρχίσει να μπαίνουν στην καθημερινότητά μας. Μια από αυτές είναι η "μικροκινητικότητα", που έγκειται στην κυκλοφορία μικρότερου μεγέθους οχημάτων. Ανάμεσα σε αυτά, συγκαταλέγονται ηλεκτρικά πατίνια, rollers, skate boards, καθώς και τα Segway, που είναι γνωστά ως αυτοεξισορροπούμενα οχήματα.

Θέλοντας να δημιουργήσει το κατάλληλο πλαίσιο, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών παρουσίασε σχέδιο Νόμου για τη βιώσιμη αστική κινητικότητα, εστιάζοντας στα μικρά οχήματα. Όπως προαναφέραμε, βάσει το σχεδίου αυτού, δημιουργείται η κατηγορία Ελαφρών Προσωπικών Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων (Ε.Π.Η.Ο.), που θα υπόκειται σε κανόνες κυκλοφορίας, με βάση την ταχύτητα που αναπτύσσουν.

Συγκεκριμένα, τα οχήματα αυτά χωρίζονται σε:

Οχήματα που αναπτύσσουν ταχύτητα έως 6 χλμ./ώρα, δηλαδή όση και οι πεζοί, τα οποία υπάγονται στους ίδιους κανόνες κυκλοφορίας με εκείνους (διαβάσεις κλπ.)

Οχήματα που αναπτύσσουν ταχύτητα έως 25 χλμ./ώρα, που υπάγονται στους κανόνες κυκλοφορίας των ποδηλάτων

Σημειώνεται, πως για λόγους ασφαλείας, απαγορεύεται η κίνηση των προαναφερθέντων οχημάτων, σε σημεία όπου η επιτρεπόμενη ταχύτητα ξεπερνά τα 50 χλμ./ώρα.

Ακόμη, οι οδηγοί Ε.Π.Η.Ο. ή ποδηλάτων, θα πρέπει να φορούν υποχρεωτικά εγκεκριμένο κράνος, σωστά δεμένο, ενώ τη νύχτα να διαθέτουν ειδικό ανακλαστικό γιλέκο.

Τέλος, όσοι ποδηλάτες είναι μικρότεροι των 12 ετών και κινούνται σε οδικό δίκτυο που προορίζεται για κυκλοφορία μηχανοκίνητων οχημάτων, θα πρέπει υποχρεωτικά να συνοδεύονται από άτομα ηλικίας άνω των 16 ετών.

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Αναστολή λειτουργίας ιδιωτικών και δημόσιων ΚΤΕΟ έως 31 Μαρτίου
Η έξαρση του κορονοϊού COVID-19 έχει οδηγήσει, στο πλαίσιο των προληπτικών μέτρων, στην αναστολή λειτουργίας των δημόσιων και ιδιωτικών ΚΤΕΟ, τουλάχιστον έως το τέλος Μαρτίου. ...(περισσότερα)
Ελλάδα: Στην τετράδα των πιο επικίνδυνων Ευρωπαϊκών χωρών για οδήγηση
Η χώρα μας ξεχωρίζει για ακόμη μια φορά με αρνητικό τρόπο όσον αφορά στο επίπεδο Οδικής Ασφάλειας, αφού κατατάσσεται μεταξύ των πιο επικίνδυνων στην Ευρώπη. ...(περισσότερα)
Video: Εφαρμογή κινητού για βελτίωση στη διαδικασία διάσωσης από το Euro NCAP
Μέσω της εφαρμογής Euro Rescue, ο ανεξάρτητος οργανισμός Euro NCAP καταθέτει τη δική του πρόταση για βελτίωση των υπηρεσιών διάσωσης έπειτα από τροχαίο ατύχημα στους ευρωπαϊκούς δρόμους. ...(περισσότερα)
Euro NCAP: Επεξήγηση των τεστ
Σε αυτό το άρθρο, θα παρέχουμε μια επεξήγηση των δοκιμασιών που περνούν τα συστήματα ασφαλείας των αυτοκινήτων, για την καλύτερη αξιολόγησή τους. ...(περισσότερα)
Τo επόμενo Δωρεάν Σεμινάριo Οδικής Συμπεριφοράς Ιαβέρης
Η Σχολή μας συνεχίζει να προσφέρει δωρεάν Σεμινάρια Οδικής Συμπεριφοράς - Διαβάστε πού και πότε θα διεξαχθούν οι επόμενες ομιλίες. ...(περισσότερα)
Αλλαγές στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας
Ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας θα υποβληθεί σε σημαντικές διαφοροποιήσεις, με βάση το νέο νομοσχέδιο που ψηφίστηκε επί της αρχής κατά πλειοψηφία στη Βουλή. ...(περισσότερα)
Ηνωμένο Βασίλειο: Το δυσθεώρητο κόστος των ποινών για οδήγηση υπό επήρεια αλκοόλ
Η οδήγηση υπό επήρεια αλκοόλ στους δρόμους του Ηνωμένου Βασιλείου παραμένει αμείωτη, γεγονός που δημιουργεί πολύ αυξημένο έμμεσο κόστος στους παραβάτες. ...(περισσότερα)
Σεμινάριο Οδικής Συμπεριφοράς στη Θεσσαλονίκη
Η Coral Shell Licensee και η Σχολή Ασφαλούς Οδήγησης «Ιαβέρης» διοργανώνουν από κοινού ένα δωρεάν σεμινάριο οδικής συμπεριφοράς με ομιλητή τον Κωνσταντίνο «Ιαβέρη» Μαρκουΐζο, την Τετάρτη 11 Δεκεμβρίου...(περισσότερα)
Παγκόσμια Ημέρα Μνήμης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων
Κάθε χρόνο έχει θεσπιστεί διεθνώς, η τρίτη Κυριακή του Νοεμβρίου να αποτελεί ημέρα μνήμης για τα θύματα των ατυχημάτων στους δρόμους. ...(περισσότερα)
Η αυτόνομη οδήγηση απαιτεί την ανάλογη εκπαίδευση
Μπορεί η τεχνολογία των μετακινήσεων οχημάτων δίχως την ανάγκη οδηγού να εξελίσσεται διαρκώς, ωστόσο αυτό δε συνεπάγεται τον αυτόματο εκμηδενισμό των τροχαίων ατυχημάτων. ...(περισσότερα)

S5 Box