Ένας μεγάλος αριθμός Δημάρχων και Αντιδημάρχων μεγάλων πόλεων της Ευρώπης, συνυπογράφει γράμμα-αίτημα προς τους Financial Times, μέσω του οποίου ζητά αυτονομία στη λήψη αποφάσεων, αναφορικά με τη διαμόρφωση των ορίων ταχύτητας εντός πόλεων.
Η μείωση των ορίων ταχύτητας εντός αστικού ιστού βρίσκει ολοένα και περισσότερους θιασώτες στην Ευρώπη και όχι μόνο, με θετικά μάλιστα αποτελέσματα .
Αν και οι αντιδράσεις δε λείπουν , η μείωση του ορίου ταχύτητας εντός πόλης, έχει διαπιστωθεί πως επιφέρει μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και της μόλυνσης του περιβάλλοντος και για αυτόν τον λόγο, υποστηρίζεται από μεγάλη μερίδα θεσμών και οργανισμών.
Μια δυσκολία που αντιμετωπίζουν οι εκάστοτε φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, έγκειται στο γεγονός ότι για να πετύχουν αλλαγές που αφορούν στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, όπως η μείωση του ορίου ταχύτητας σε ορισμένες περιοχές, δεν έχουν δυνατότητα να λειτουργήσουν αυτόνομα, αλλά μόνο μέσω μιας κεντρικής κυβέρνησης.
Αυτό μπορεί να δημιουργήσει εμπόδια, τα οποία θα καθυστερήσουν ή ακόμη και θα ματαιώσουν ορισμένες νομοθετικές πρωτοβουλίες. Σε αυτό το πλαίσιο, οι υπογράφοντες το γράμμα προς τους Financial Times, εστιάζουν στην ανάγκη η Τοπική Αυτοδιοίκηση να αποκτήσει αυτονομία στη λήψη αποφάσεων και θεσμοθέτηση κανόνων, για το εν λόγω ζήτημα.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η Γερμανία, όπου οι ιθύνοντες περισσότερων από 1000 πόλεις, ζητούν το δικαίωμα να διαμορφώνουν τα τοπικά όρια ταχύτητας, πολιτική που βρίσκει εμπόδιο στην εθνική νομοθεσία και δύναται να υιοθετηθεί μόνο κατά περίσταση.
Μια τέτοια συλλογική προσπάθεια έχει ήδη πετύχει στην Αυστρία, όπου αρκετές πόλεις κατάφεραν να αποκτήσουν το δικαίωμα να διαμορφώνουν τα δικά τους όρια ταχύτητας, εντός της χρονιάς που διανύουμε.
«Οι πόλεις βρίσκονται σε θέση μοναδική θέση να καθορίζουν τα όρια ταχύτητας και τα μέτρα κυκλοφορίας που απαιτούνται για να διατηρήσουν τους δρόμους τους ασφαλείς», δήλωσε ο André Sobczak, Γενικός Γραμματέας του δικτύου Eurocities, στο οποίο περιλαμβάνονται περισσότερες από 200 πόλεις. «Ο περιορισμός της ικανότητάς τους να εφαρμόζουν αυτά τα μέτρα θέτει τους ευάλωτους χρήστες των δρόμων σε υψηλότερο κίνδυνο. Καλούμε τις εθνικές κυβερνήσεις να λάβουν υπόψη τους αυτή την έκκληση των τοπικών ηγετών και να τους δώσουν τη δυνατότητα να πραγματοποιήσουν κρίσιμες παρεμβάσεις για να κάνουν τους δρόμους τους ασφαλέστερους και υγιέστερους».
Παρακάτω, μπορείτε να διαβάσετε ποιοι «επίσημοι» υπέγραψαν το γράμμα προς τους Financial Times:
Philippe Close (Δήμαρχος, Βρυξέλλες, Βέλγιο)
Mathias De Clerq (Δήμαρχος, Γκεντ, Βέλγιο)
Filip Watteeuw (Αντιδήμαρχος, Γκεντ, Βέλγιο)
Alison Lowe OBE (Αντιδήμαρχος, Δυτικό Γιορκσάιρ, Αγγλία)
Juhana Vartiainen (Δήμαρχος, Ελσίνκι, Φινλανδία)
Thomas Dienberg (Αντιδήμαρχος, Λειψία, Γερμανία)
Frauke Burgdorff (Επικεφαλής Σχεδιασμού, Άαχεν, Γερμανία)
Matteo Lepore (Δήμαρχος, Μπολόνια, Ιταλία)
Dario Nardella (Δήμαρχος, Φλωρεντία, Ιταλία)
Arianna Censi (Αντιδήμαρχος, Μιλάνο, Ιταλία)
Melanie Van der Horst (Αντιδήμαρχος, Άμστερνταμ, Ολλανδία)
Vincent Karremans (Αντιδήμαρχος, Ρότερνταμ, Ολλανδία)
Karin Pleijel (Αντιδήμαρχος, Γκέτεμποργκ, Σουηδία)
Andréas Schönström (Αντιδήμαρχος, Μάλμε, Σουηδία)
ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ