SAFETY FIRST

Ένας μεγάλος αριθμός Δημάρχων και Αντιδημάρχων μεγάλων πόλεων της Ευρώπης, συνυπογράφει γράμμα-αίτημα προς τους Financial Times, μέσω του οποίου ζητά αυτονομία στη λήψη αποφάσεων, αναφορικά με τη διαμόρφωση των ορίων ταχύτητας εντός πόλεων.

Η μείωση των ορίων ταχύτητας εντός αστικού ιστού  βρίσκει ολοένα και περισσότερους θιασώτες στην Ευρώπη  και όχι μόνο, με θετικά μάλιστα αποτελέσματα .

Αν και οι αντιδράσεις δε λείπουν , η μείωση του ορίου ταχύτητας εντός πόλης, έχει διαπιστωθεί πως επιφέρει μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και της μόλυνσης του περιβάλλοντος και για αυτόν τον λόγο, υποστηρίζεται από μεγάλη μερίδα θεσμών και οργανισμών.

Μια δυσκολία που αντιμετωπίζουν οι εκάστοτε φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, έγκειται στο γεγονός ότι για να πετύχουν αλλαγές που αφορούν στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, όπως η μείωση του ορίου ταχύτητας σε ορισμένες περιοχές, δεν έχουν δυνατότητα να λειτουργήσουν αυτόνομα, αλλά μόνο μέσω μιας κεντρικής κυβέρνησης.

Αυτό μπορεί να δημιουργήσει εμπόδια, τα οποία θα καθυστερήσουν ή ακόμη και θα ματαιώσουν ορισμένες νομοθετικές πρωτοβουλίες. Σε αυτό το πλαίσιο, οι υπογράφοντες το γράμμα προς τους Financial Times, εστιάζουν στην ανάγκη η Τοπική Αυτοδιοίκηση να αποκτήσει αυτονομία στη λήψη αποφάσεων και θεσμοθέτηση κανόνων, για το εν λόγω ζήτημα.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η Γερμανία, όπου οι ιθύνοντες περισσότερων από 1000 πόλεις, ζητούν το δικαίωμα να διαμορφώνουν τα τοπικά όρια ταχύτητας, πολιτική που βρίσκει εμπόδιο στην εθνική νομοθεσία και δύναται να υιοθετηθεί μόνο κατά περίσταση.

Μια τέτοια συλλογική προσπάθεια έχει ήδη πετύχει στην Αυστρία, όπου αρκετές πόλεις κατάφεραν να αποκτήσουν το δικαίωμα να διαμορφώνουν τα δικά τους όρια ταχύτητας, εντός της χρονιάς που διανύουμε.

«Οι πόλεις βρίσκονται σε θέση μοναδική θέση να καθορίζουν τα όρια ταχύτητας και τα μέτρα κυκλοφορίας που απαιτούνται για να διατηρήσουν τους δρόμους τους ασφαλείς», δήλωσε ο André Sobczak, Γενικός Γραμματέας του δικτύου Eurocities, στο οποίο περιλαμβάνονται περισσότερες από 200 πόλεις. «Ο περιορισμός της ικανότητάς τους να εφαρμόζουν αυτά τα μέτρα θέτει τους ευάλωτους χρήστες των δρόμων σε υψηλότερο κίνδυνο. Καλούμε τις εθνικές κυβερνήσεις να λάβουν υπόψη τους αυτή την έκκληση των τοπικών ηγετών και να τους δώσουν τη δυνατότητα να πραγματοποιήσουν κρίσιμες παρεμβάσεις για να κάνουν τους δρόμους τους ασφαλέστερους και υγιέστερους».

Παρακάτω, μπορείτε να διαβάσετε ποιοι «επίσημοι» υπέγραψαν το γράμμα προς τους Financial Times:

Philippe Close (Δήμαρχος, Βρυξέλλες, Βέλγιο)

Mathias De Clerq (Δήμαρχος, Γκεντ, Βέλγιο)

Filip Watteeuw (Αντιδήμαρχος, Γκεντ, Βέλγιο)

Alison Lowe OBE (Αντιδήμαρχος, Δυτικό Γιορκσάιρ, Αγγλία)

Juhana Vartiainen (Δήμαρχος, Ελσίνκι, Φινλανδία)

Thomas Dienberg (Αντιδήμαρχος, Λειψία, Γερμανία)

Frauke Burgdorff (Επικεφαλής Σχεδιασμού, Άαχεν, Γερμανία)

Matteo Lepore (Δήμαρχος, Μπολόνια, Ιταλία)

Dario Nardella (Δήμαρχος, Φλωρεντία, Ιταλία)

Arianna Censi (Αντιδήμαρχος, Μιλάνο, Ιταλία)

Melanie Van der Horst (Αντιδήμαρχος, Άμστερνταμ, Ολλανδία)

Vincent Karremans (Αντιδήμαρχος, Ρότερνταμ, Ολλανδία)

Karin Pleijel (Αντιδήμαρχος, Γκέτεμποργκ, Σουηδία)

Andréas Schönström (Αντιδήμαρχος, Μάλμε, Σουηδία)

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Γαλλία: Δίπλωμα οδήγησης στα 17 έτη
Η γαλλική κυβέρνηση ανακοίνωσε πως οι νέοι της χώρας θα μπορούν να λαμβάνουν άδεια οδήγησης από την ηλικία των 17 ετών. ...(περισσότερα)
Ο Εθνικός Φορέας Οδικής Ασφάλειας και ενδιαφέροντα στατιστικά
Κατά την ομιλία της στην Βουλή αναφορικά με την δημιουργία του Εθνικού Φορέα Οδικής Ασφάλειας, η Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χριστίνα Αλεξοπούλου, δημοσιοποίησε σημαντικά στατιστικά στοιχεία γι...(περισσότερα)
Η χρήση κινητού κατά την οδήγηση διπλασιάζει τον κίνδυνο ατυχήματος...
... αναφέρει νέα έρευνα που έγινε από το Virginia Tech Transportation Institute, το Ινστιτούτο που ασχολείται με τον τομέα των μεταφορών σε ένα από τα πιο γνωστά Αμερικανικά Πανεπιστήμια, που έχει παγ...(περισσότερα)
Υπνηλία κατά την οδήγηση: Ένα υποτιμημένο φαινόμενο
Μια από τις πιο σημαντικές και όμως λιγότερο προβεβλημένες αιτίες θανάτων στους δρόμους ανά τον κόσμο, είναι η οδήγηση κατά τη διάρκεια της οποίας ο οδηγός είναι μισοκοιμισμένος. ...(περισσότερα)
Η.Π.Α.: Όσο αυξάνεται η τιμή ενός αυτοκινήτου, μειώνεται η πιθανότητα παραχώρησης προτεραιότητας σε πεζό από τους οδηγούς
Η εν λόγω έρευνα, αφορούσε στη συμπεριφορά των Αμερικανών οδηγών σε διαβάσεις πεζών, αλλά και σε παράγοντες που μπορεί να την επηρεάζουν, όπως το κόστος κτήσης του αυτοκινήτου, ή το χρώμα και φύλο του...(περισσότερα)
Στην Ελβετία το βραβείο Οδικής Ασφάλειας του ETSC
Η προσπάθεια βελτίωσης της Οδικής Ασφάλειας που καταβάλλει τα τελευταία χρόνια η Ελβετία, αναγνωρίστηκε στην πράξη από το European Transport Safety Council (ETSC). ...(περισσότερα)
Ουαλία: Μείωση ορίου ταχύτητας σε κατοικημένες περιοχές
Η Ουαλία γίνεται η πρώτη χώρα της Ευρώπης που ψηφίζει την μείωση του ορίου ταχύτητας σε κατοικημένες περιοχές, στα 20 μίλια (30 χλμ./ώρα). ...(περισσότερα)
Νορβηγία: Κανένα νεκρό παιδί από τροχαία το 2019
Η είδηση πως στο Όσλο υπήρξε μόλις ένας νεκρός απο τροχαίο ατύχημα κατά τη διάρκεια της περασμένης χρονιάς έχει κάνει το γύρο του διαδικτύου, ωστόσο ακόμη πιο σημαντικό είναι το γεγονός ότι το 2019, κ...(περισσότερα)
Παραβάσεις κατά την οδήγηση και οι
Οι Έλληνες προβαίνουν σε πολλές παραβάσεις και είναι ιδιαίτερα επιθετικοί κατά την οδήγηση, όπως δείχνουν τα δεδομένα έρευνας από το Ευρωπαϊκό Βαρόμετρο Οδικής Ασφάλειας. ...(περισσότερα)
730 νεκροί σε 679 ατυχήματα το 2017
Η Ελληνική Αστυνομία δημοσίευσε πρόσφατα τα στατιστικά στοιχεία της Τροχαίας, αναφορικά με τα τροχαία ατυχήματα που συνέβησαν στους ελληνικούς δρόμους τη χρονιά που μας πέρασε. ...(περισσότερα)

S5 Box