SAFETY FIRST

Ένας μεγάλος αριθμός Δημάρχων και Αντιδημάρχων μεγάλων πόλεων της Ευρώπης, συνυπογράφει γράμμα-αίτημα προς τους Financial Times, μέσω του οποίου ζητά αυτονομία στη λήψη αποφάσεων, αναφορικά με τη διαμόρφωση των ορίων ταχύτητας εντός πόλεων.

Η μείωση των ορίων ταχύτητας εντός αστικού ιστού  βρίσκει ολοένα και περισσότερους θιασώτες στην Ευρώπη  και όχι μόνο, με θετικά μάλιστα αποτελέσματα .

Αν και οι αντιδράσεις δε λείπουν , η μείωση του ορίου ταχύτητας εντός πόλης, έχει διαπιστωθεί πως επιφέρει μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και της μόλυνσης του περιβάλλοντος και για αυτόν τον λόγο, υποστηρίζεται από μεγάλη μερίδα θεσμών και οργανισμών.

Μια δυσκολία που αντιμετωπίζουν οι εκάστοτε φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, έγκειται στο γεγονός ότι για να πετύχουν αλλαγές που αφορούν στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, όπως η μείωση του ορίου ταχύτητας σε ορισμένες περιοχές, δεν έχουν δυνατότητα να λειτουργήσουν αυτόνομα, αλλά μόνο μέσω μιας κεντρικής κυβέρνησης.

Αυτό μπορεί να δημιουργήσει εμπόδια, τα οποία θα καθυστερήσουν ή ακόμη και θα ματαιώσουν ορισμένες νομοθετικές πρωτοβουλίες. Σε αυτό το πλαίσιο, οι υπογράφοντες το γράμμα προς τους Financial Times, εστιάζουν στην ανάγκη η Τοπική Αυτοδιοίκηση να αποκτήσει αυτονομία στη λήψη αποφάσεων και θεσμοθέτηση κανόνων, για το εν λόγω ζήτημα.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η Γερμανία, όπου οι ιθύνοντες περισσότερων από 1000 πόλεις, ζητούν το δικαίωμα να διαμορφώνουν τα τοπικά όρια ταχύτητας, πολιτική που βρίσκει εμπόδιο στην εθνική νομοθεσία και δύναται να υιοθετηθεί μόνο κατά περίσταση.

Μια τέτοια συλλογική προσπάθεια έχει ήδη πετύχει στην Αυστρία, όπου αρκετές πόλεις κατάφεραν να αποκτήσουν το δικαίωμα να διαμορφώνουν τα δικά τους όρια ταχύτητας, εντός της χρονιάς που διανύουμε.

«Οι πόλεις βρίσκονται σε θέση μοναδική θέση να καθορίζουν τα όρια ταχύτητας και τα μέτρα κυκλοφορίας που απαιτούνται για να διατηρήσουν τους δρόμους τους ασφαλείς», δήλωσε ο André Sobczak, Γενικός Γραμματέας του δικτύου Eurocities, στο οποίο περιλαμβάνονται περισσότερες από 200 πόλεις. «Ο περιορισμός της ικανότητάς τους να εφαρμόζουν αυτά τα μέτρα θέτει τους ευάλωτους χρήστες των δρόμων σε υψηλότερο κίνδυνο. Καλούμε τις εθνικές κυβερνήσεις να λάβουν υπόψη τους αυτή την έκκληση των τοπικών ηγετών και να τους δώσουν τη δυνατότητα να πραγματοποιήσουν κρίσιμες παρεμβάσεις για να κάνουν τους δρόμους τους ασφαλέστερους και υγιέστερους».

Παρακάτω, μπορείτε να διαβάσετε ποιοι «επίσημοι» υπέγραψαν το γράμμα προς τους Financial Times:

Philippe Close (Δήμαρχος, Βρυξέλλες, Βέλγιο)

Mathias De Clerq (Δήμαρχος, Γκεντ, Βέλγιο)

Filip Watteeuw (Αντιδήμαρχος, Γκεντ, Βέλγιο)

Alison Lowe OBE (Αντιδήμαρχος, Δυτικό Γιορκσάιρ, Αγγλία)

Juhana Vartiainen (Δήμαρχος, Ελσίνκι, Φινλανδία)

Thomas Dienberg (Αντιδήμαρχος, Λειψία, Γερμανία)

Frauke Burgdorff (Επικεφαλής Σχεδιασμού, Άαχεν, Γερμανία)

Matteo Lepore (Δήμαρχος, Μπολόνια, Ιταλία)

Dario Nardella (Δήμαρχος, Φλωρεντία, Ιταλία)

Arianna Censi (Αντιδήμαρχος, Μιλάνο, Ιταλία)

Melanie Van der Horst (Αντιδήμαρχος, Άμστερνταμ, Ολλανδία)

Vincent Karremans (Αντιδήμαρχος, Ρότερνταμ, Ολλανδία)

Karin Pleijel (Αντιδήμαρχος, Γκέτεμποργκ, Σουηδία)

Andréas Schönström (Αντιδήμαρχος, Μάλμε, Σουηδία)

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Δυνατότητα οδήγησης δικύκλου με δίπλωμα αυτοκινήτου
Το Νομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή για την Βιώσιμη Μικροκινητικότητα, προβλέπει μεταξύ άλλων πως κάτοχοι άδειας οδήγησης αυτοκινήτου, θα έχουν τη δυνατότητα οδήγησης και δικύκλων έως 125 κ.εκ. ...(περισσότερα)
Οδήγηση το χειμώνα και ο σημαντικός ρόλος των ελαστικών
Ο χειμώνας έφτασε και καθώς η ασφάλεια είναι πάνω από όλα, είναι σημαντικό να είμαστε κατάλληλα προετοιμασμένοι για να αντιμετωπίσουμε τις πρόσθετες απαιτήσεις που προκύπτουν. ...(περισσότερα)
Υπνηλία στο τιμόνι: Συμβουλές για την αποφυγή της
Είναι γνωστό πως η κούραση αποτελεί μια από τις πιο συχνές αιτίες τροχαίων ατυχημάτων, πολλές φορές με ολέθριες συνέπειες. Ο Βρετανικός Οργανισμός Οδικής Ασφάλειας "IAM RoadSmart", που έχει μεγάλη δρά...(περισσότερα)
Προτάσεις για μέτρα μείωσης των απωλειών στους δρόμους!
Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφαλών Μεταφορών (European Transport Safety Council - ETSC) παρουσίασε μια σειρά από προτάσεις, για βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας όσον αφορά στην κατηγορία των νέων ανθρώπων (1...(περισσότερα)
Λειτουργία οδήγησης στα smartphones;
Πώς θα σας φαινόταν η ιδέα τα τελευταίας τεχνολογίας κινητά τηλέφωνα, τα γνωστά σε όλους smartphones να ήταν εφοδιασμένα, εκτός από λειτουργία πτήσης και με λειτουργία οδήγησης; ...(περισσότερα)
Ελλάδα: Αύξηση νεκρών και τροχαίων ατυχημάτων το 2022
Οι στατιστικές αποκαλύπτουν πως τα τροχαία ατυχήματα, καθώς και οι νεκροί στους ελληνικούς δρόμους κατά τη διάρκεια του 2022, παρουσίασαν αριθμητική άνοδο σε σύγκριση με το 2021. ...(περισσότερα)
Ελλάδα: Σημαντική μείωση των θανατηφόρων τροχαίων μεταξύ 2010 και 2018
Σύμφωνα με τα στατιστικά της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η Ελλάδα είναι η χώρα με τη μεγαλύτερη μείωση θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων από το 2010 μέχρι το 2018. ...(περισσότερα)
Συνεχίζει στην προεδρία της FIA ο Jean Todt
O Jean Todt είναι έτοιμος για την τρίτη του θητεία ως Πρόεδρος της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου (FIA), μετά από Γενική Συνέλευση που πραγματοποιήθηκε στο Παρίσι. ...(περισσότερα)
Ξεκίνησε η ισχύς του ορίου 30 χλμ./ώρα στο Παρίσι
Το ανώτατο όριο ταχύτητας 30 χλμ./ώρα έχει ήδη υιοθετηθεί στο 60% των δρόμων της πρωτεύουσας της Γαλλίας. ...(περισσότερα)
Ελλάδα: Ο αριθμός νεκρών και σοβαρά τραυματιών σε τροχαία τον Ιούλιο
Για ακόμη έναν μήνα οι απώλειες στην άσφαλτο ήταν σημαντικές, καθώς 81 συνάνθρωποί μας έχασαν τη ζωή τους ή τραυματίστηκαν σοβαρά σε τροχαίο ατύχημα. ...(περισσότερα)

S5 Box