SAFETY FIRST

Σύντομα θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, που αναμένεται πιο αυστηρός σε επίπεδο ποινών, χρηματικών και μη.

Σύμφωνα με την ενημέρωση από την πλευρά της Πολιτείας, βασικοί πυλώνες στη διαμόρφωση του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) είναι η βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας σε συνδυασμό με την προσαρμογή στα σύγχρονα δεδομένα κυκλοφορίας.

Ένα σημαντικό μέτρο, είναι η μείωση του ορίου ταχύτητας στα 30 χλμ./ώρα για κίνηση σε ορισμένους δρόμους της Αθήνας, ενώ τα πρόστιμα για παραβάσεις θα αυξηθούν.

Πιο συγκεκριμένα, σε περίπτωση παραποίησης στοιχείων αναγνώρισης πλαισίου ή κινητήρα, καθώς και οδήγησης οχήματος που δε διαθέτει, ή του έχει αφαιρεθεί, η άδεια κυκλοφορίας, θα προβλέπονται πρόστιμο 350 ευρώ, αφαίρεση άδειας οδήγησης για 30 ημέρες και αφαίρεση στοιχείων κυκλοφορίας οχήματος για αντίστοιχο χρονικό διάστημα.

Τα παραπάνω, σε συνδυασμό με άρνηση ακινητοποίησης οχήματος κατόπιν υπόδειξης τροχονόμου, οδήγηση χωρίς ισχύον δίπλωμα οχήματος ή αγροτικού μηχανήματος, επισύρουν αντίστοιχες ποινές.

Σε καθεμιά από τις παραπάνω περιπτώσεις προβλέπεται και ποινή φυλάκισης.

Από εκεί και έπειτα, ιδιαίτερα αυστηρές θα είναι οι ποινές του ΚΟΚ όσον αφορά το αλκοτέστ. Αν ο οδηγός ανιχνευθεί μέσω του αλκοτέστ, να διαθέτει συγκέντρωση αλκοόλ που ξεπερνά το 0,60 γρ./λίτρο, θα αντιμετωπίσει ποινή φυλάκισης έως 12 μήνες και θα πρέπει να πληρώσει πρόστιμο 1.500 ευρώ, ενώ το όχημά του θα ακινητοποιηθεί και θα φυλάσσεται σε χώρο που ορίζεται από την Τροχαία.

Σε περίπτωση άρνησης ελέγχου, προβλέπεται πρόστιμο 1.200 ευρώ, αφαίρεση άδειας οδήγησης για 6 μήνες, φυλάκιση τουλάχιστον έως 2 μήνες και ακινητοποίηση οχήματος όπως περιγράψαμε παραπάνω.

Υπενθυμιστικά, αναφέρουμε πως ένας οδηγός κινδυνεύει με ποινή φυλάκισης και αν δε συμμορφώνεται με το άρθρο 290Α του Ποινικού Κώδικα στις παρακάτω περιπτώσεις:

Οδήγηση οχήματος υπό κατανάλωση οινοπνεύματος, χρήση ναρκωτικών ουσιών, σωματική ή πνευματική εξάντλησης.

Οδήγηση σε εθνικές ή περιφερειακές οδούς αντίστροφα στο ρεύμα της εκάστοτε κατεύθυνσης ή σε πεζοδρόμους, πεζοδρόμια ή πλατείες ή οδηγεί όχημα που είναι τεχνικά ανασφαλές ή με ανασφαλή τρόπο φορτωμένο ή προβαίνει κατά την οδήγηση σε επικίνδυνους ελιγμούς ή μετέχει σε αυτοσχέδιους αγώνες

Οδήγηση οχήματος σε αυτοκινητόδρομο ή οδό ταχείας κυκλοφορίας με ταχύτητα που υπερβαίνει το επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας κατά τουλάχιστον 60 χλμ. ανά ώρα και αν πρόκειται για λεωφορείο ή φορτηγό αυτοκίνητο κατά τουλάχιστον 30 χλμ. ανά ώρα

Οδήγηση οχήματος εντός κατοικημένης περιοχής ή άλλο οδικό δίκτυο με ταχύτητα που υπερβαίνει το επιτρεπόμενο όριο ς κατά τουλάχιστον 40 χλμ. ανά ώρα και αν πρόκειται για λεωφορείο ή φορτηγό αυτοκίνητο κατά τουλάχιστον 20 χλμ. ανά ώρα

Οδήγηση στη λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ) εκτός των περιπτώσεων αποκλειστικού προορισμού της.

Η ποινή σε αυτές τις περιπτώσεις και σε περίπτωση που δεν προβλέπονται πιο βαριές κυρώσεις σε άλλες διατάξεις, διαμορφώνεται ως εξής:

Φυλάκιση τουλάχιστον 1 έτους, αν από την πράξη μπορεί να προκύψει κίνδυνος για άνθρωπο.

Φυλάκιση έως 3 έτη, αν από την πράξη μπορεί να προκύψει κοινός κίνδυνος σε ξένα πράγματα.

Φυλάκιση έως 10 έτη, αν η πράξη είχε ως αποτέλεσμα τη βαριά σωματική βλάβη ή προκάλεσε σημαντική βλάβη σε κοινωφελείς εγκαταστάσεις.

Φυλάκιση 10 ετών, αν η πράξη είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο άλλου. Αν προκλήθηκε ο θάνατος μεγάλου αριθμού ανθρώπων, το δικαστήριο μπορεί να επιβάλει ισόβια κάθειρξη.

Αν σε συνδυασμό με τις προαναφερθείσες περιπτώσεις, ο οδηγός κινήθηκε επικίνδυνα από αμέλεια και αποτέλεσε κίνδυνο για ξένα πράγματα ή άτομα, προβλέπεται φυλάκιση έως 2 έτη ή χρηματική ποινή.Αξίζει να σημειωθεί πως επιτρέπεται η κίνηση δικύκλων με  διήθηση ανάμεσα σε οχήματα, για ταχύτητες έως 25 χλμ./ώρα.

Τέλος, τιμωρίας θα χρήζουν και οι άσκοπες κινήσεις πεζών, για παράδειγμα, σε διάβαση ενώ ο σηματοδότης που τους αντιστοιχεί, είναι κόκκινος.

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Δυτική Μακεδονία: Μηδενικά θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα τον Ιούνιο
Η στατιστική καταγραφή στην Δυτική Μακεδονία επιφύλαξε ευχάριστα νέα, αφού κατά την διάρκεια του Ιουνίου 2024 δεν σημειώθηκε κανένας θάνατος από τροχαία ατυχήματα στην περιοχή. ...(περισσότερα)
Πάγωμα πωλήσεων ΙΧ στη Σιγκαπούρη
Σε μια είδηση που δεν αφορά άμεσα την Οδική Ασφάλεια, αλλά άπτεται περισσότερο της σχέσης μεταξύ αυτοκίνησης και περιβάλλοντος, η κυβέρνηση της Σιγκαπούρης ανακοίνωσε το πάγωμα της πώλησης αυτοκινήτων...(περισσότερα)
Οι παραβάσεις με αριθμούς
Τα ατυχήματα που συντελούνται καθημερινά στους ελληνικούς δρόμους έχουν πολλές και διαφορετικές αιτίες, με τις παραβιάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας να αποτελούν ένα συνηθισμένο φαινόμενο που οδηγ...(περισσότερα)
Αλλαγές στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας
Ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας θα υποβληθεί σε σημαντικές διαφοροποιήσεις, με βάση το νέο νομοσχέδιο που ψηφίστηκε επί της αρχής κατά πλειοψηφία στη Βουλή. ...(περισσότερα)
Μπορεί η αύξηση στις τιμές καυσίμων να φέρει βελτίωση στην Οδική Ασφάλεια;
Έρευνα στη Μεγάλη Βρετανία δείχνει πως η κατακόρυφη αύξηση της τιμής στα καύσιμα, έχει δημιουργήσει καλύτερες οδηγικές συνήθειες στους δρόμους της χώρας. ...(περισσότερα)
Ευρώπη: Έκκληση για αυτονομία στη διαμόρφωση των ορίων ταχύτητας ανά περιοχή
Ένας μεγάλος αριθμός Δημάρχων και Αντιδημάρχων μεγάλων πόλεων της Ευρώπης, συνυπογράφει γράμμα-αίτημα προς τους Financial Times, μέσω του οποίου ζητά αυτονομία στη λήψη αποφάσεων, αναφορικά με τη διαμ...(περισσότερα)
Οδική ασφάλεια και κοινωνικές ανισότητες
Πρόσφατη διεθνής μελέτη δείχνει ότι σε χώρες με αυξημένο μέσο εισόδημα, όπως είναι οι Ευρωπαϊκές, τα άτομα που ζουν σε λιγότερο αναπτυγμένες περιοχές έχουν αυξημένες πιθανότητες να χάσουν τη ζωή τους ...(περισσότερα)
Οι τροχαίες παραβάσεις κατά την περίοδο του Πάσχα
Κατά τη διάρκεια της περιόδου 15 Απριλίου-2 Μαΐου, η Τροχαία κατέγραψε 55.534 παραβάσεις έπειτα από 250.690 ελέγχους στη χώρα μας. ...(περισσότερα)
Μπορεί η εικονική πραγματικότητα να βοηθήσει στη μείωση των ατυχημάτων;
Αυτό θα ερευνήσει ένας οργανισμός από τη Σουηδία, σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή... ...(περισσότερα)
Δακτύλιος: Πότε τίθεται σε ισχύ - ποιοι εξαιρούνται
Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προχώρησε σε επαναφορά του Δακτυλίου στο κέντρο της Αθήνας, με στόχο τη μείωση της κυκλοφορίας. ...(περισσότερα)

S5 Box