SAFETY FIRST

Σύντομα θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, που αναμένεται πιο αυστηρός σε επίπεδο ποινών, χρηματικών και μη.

Σύμφωνα με την ενημέρωση από την πλευρά της Πολιτείας, βασικοί πυλώνες στη διαμόρφωση του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) είναι η βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας σε συνδυασμό με την προσαρμογή στα σύγχρονα δεδομένα κυκλοφορίας.

Ένα σημαντικό μέτρο, είναι η μείωση του ορίου ταχύτητας στα 30 χλμ./ώρα για κίνηση σε ορισμένους δρόμους της Αθήνας, ενώ τα πρόστιμα για παραβάσεις θα αυξηθούν.

Πιο συγκεκριμένα, σε περίπτωση παραποίησης στοιχείων αναγνώρισης πλαισίου ή κινητήρα, καθώς και οδήγησης οχήματος που δε διαθέτει, ή του έχει αφαιρεθεί, η άδεια κυκλοφορίας, θα προβλέπονται πρόστιμο 350 ευρώ, αφαίρεση άδειας οδήγησης για 30 ημέρες και αφαίρεση στοιχείων κυκλοφορίας οχήματος για αντίστοιχο χρονικό διάστημα.

Τα παραπάνω, σε συνδυασμό με άρνηση ακινητοποίησης οχήματος κατόπιν υπόδειξης τροχονόμου, οδήγηση χωρίς ισχύον δίπλωμα οχήματος ή αγροτικού μηχανήματος, επισύρουν αντίστοιχες ποινές.

Σε καθεμιά από τις παραπάνω περιπτώσεις προβλέπεται και ποινή φυλάκισης.

Από εκεί και έπειτα, ιδιαίτερα αυστηρές θα είναι οι ποινές του ΚΟΚ όσον αφορά το αλκοτέστ. Αν ο οδηγός ανιχνευθεί μέσω του αλκοτέστ, να διαθέτει συγκέντρωση αλκοόλ που ξεπερνά το 0,60 γρ./λίτρο, θα αντιμετωπίσει ποινή φυλάκισης έως 12 μήνες και θα πρέπει να πληρώσει πρόστιμο 1.500 ευρώ, ενώ το όχημά του θα ακινητοποιηθεί και θα φυλάσσεται σε χώρο που ορίζεται από την Τροχαία.

Σε περίπτωση άρνησης ελέγχου, προβλέπεται πρόστιμο 1.200 ευρώ, αφαίρεση άδειας οδήγησης για 6 μήνες, φυλάκιση τουλάχιστον έως 2 μήνες και ακινητοποίηση οχήματος όπως περιγράψαμε παραπάνω.

Υπενθυμιστικά, αναφέρουμε πως ένας οδηγός κινδυνεύει με ποινή φυλάκισης και αν δε συμμορφώνεται με το άρθρο 290Α του Ποινικού Κώδικα στις παρακάτω περιπτώσεις:

Οδήγηση οχήματος υπό κατανάλωση οινοπνεύματος, χρήση ναρκωτικών ουσιών, σωματική ή πνευματική εξάντλησης.

Οδήγηση σε εθνικές ή περιφερειακές οδούς αντίστροφα στο ρεύμα της εκάστοτε κατεύθυνσης ή σε πεζοδρόμους, πεζοδρόμια ή πλατείες ή οδηγεί όχημα που είναι τεχνικά ανασφαλές ή με ανασφαλή τρόπο φορτωμένο ή προβαίνει κατά την οδήγηση σε επικίνδυνους ελιγμούς ή μετέχει σε αυτοσχέδιους αγώνες

Οδήγηση οχήματος σε αυτοκινητόδρομο ή οδό ταχείας κυκλοφορίας με ταχύτητα που υπερβαίνει το επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας κατά τουλάχιστον 60 χλμ. ανά ώρα και αν πρόκειται για λεωφορείο ή φορτηγό αυτοκίνητο κατά τουλάχιστον 30 χλμ. ανά ώρα

Οδήγηση οχήματος εντός κατοικημένης περιοχής ή άλλο οδικό δίκτυο με ταχύτητα που υπερβαίνει το επιτρεπόμενο όριο ς κατά τουλάχιστον 40 χλμ. ανά ώρα και αν πρόκειται για λεωφορείο ή φορτηγό αυτοκίνητο κατά τουλάχιστον 20 χλμ. ανά ώρα

Οδήγηση στη λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ) εκτός των περιπτώσεων αποκλειστικού προορισμού της.

Η ποινή σε αυτές τις περιπτώσεις και σε περίπτωση που δεν προβλέπονται πιο βαριές κυρώσεις σε άλλες διατάξεις, διαμορφώνεται ως εξής:

Φυλάκιση τουλάχιστον 1 έτους, αν από την πράξη μπορεί να προκύψει κίνδυνος για άνθρωπο.

Φυλάκιση έως 3 έτη, αν από την πράξη μπορεί να προκύψει κοινός κίνδυνος σε ξένα πράγματα.

Φυλάκιση έως 10 έτη, αν η πράξη είχε ως αποτέλεσμα τη βαριά σωματική βλάβη ή προκάλεσε σημαντική βλάβη σε κοινωφελείς εγκαταστάσεις.

Φυλάκιση 10 ετών, αν η πράξη είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο άλλου. Αν προκλήθηκε ο θάνατος μεγάλου αριθμού ανθρώπων, το δικαστήριο μπορεί να επιβάλει ισόβια κάθειρξη.

Αν σε συνδυασμό με τις προαναφερθείσες περιπτώσεις, ο οδηγός κινήθηκε επικίνδυνα από αμέλεια και αποτέλεσε κίνδυνο για ξένα πράγματα ή άτομα, προβλέπεται φυλάκιση έως 2 έτη ή χρηματική ποινή.Αξίζει να σημειωθεί πως επιτρέπεται η κίνηση δικύκλων με  διήθηση ανάμεσα σε οχήματα, για ταχύτητες έως 25 χλμ./ώρα.

Τέλος, τιμωρίας θα χρήζουν και οι άσκοπες κινήσεις πεζών, για παράδειγμα, σε διάβαση ενώ ο σηματοδότης που τους αντιστοιχεί, είναι κόκκινος.

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Παραβάσεις κατά την οδήγηση και οι
Οι Έλληνες προβαίνουν σε πολλές παραβάσεις και είναι ιδιαίτερα επιθετικοί κατά την οδήγηση, όπως δείχνουν τα δεδομένα έρευνας από το Ευρωπαϊκό Βαρόμετρο Οδικής Ασφάλειας. ...(περισσότερα)
Η χρήση κινητού κατά την οδήγηση διπλασιάζει τον κίνδυνο ατυχήματος...
... αναφέρει νέα έρευνα που έγινε από το Virginia Tech Transportation Institute, το Ινστιτούτο που ασχολείται με τον τομέα των μεταφορών σε ένα από τα πιο γνωστά Αμερικανικά Πανεπιστήμια, που έχει παγ...(περισσότερα)
O Άφθαρτος!
H TAC (Transport Accident Commission) παρουσίασε τον Graham, ένα γλυπτό ομοίωμα ανθρώπου, που με βάση την κατασκευή του θα μπορούσε να αντέξει τα τροχαία ατυχήματα και να βγαίνει δίχως τραυματισμό από...(περισσότερα)
Πρωταθλητές στις κακές συνήθειες οι Έλληνες οδηγοί
Τα αποτελέσματα του 12ου Βαρόμετρου του Ιδρύματος Vinci Autoroutes, πιστοποιούν πως οι Έλληνες διατηρούν πολλές από τις κακές τους συνήθειες πίσω από το τιμόνι. ...(περισσότερα)
Ευρώπη: Έκκληση για αυτονομία στη διαμόρφωση των ορίων ταχύτητας ανά περιοχή
Ένας μεγάλος αριθμός Δημάρχων και Αντιδημάρχων μεγάλων πόλεων της Ευρώπης, συνυπογράφει γράμμα-αίτημα προς τους Financial Times, μέσω του οποίου ζητά αυτονομία στη λήψη αποφάσεων, αναφορικά με τη διαμ...(περισσότερα)
Αύξηση τροχαίων ατυχημάτων κατά την περίοδο Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2021
Τα δεδομένα της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛ.ΣΤΑΤ) για την περίοδο Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2021, έδειξαν αύξηση των τροχαίων ατυχημάτων στους δρόμους της χώρας μας. ...(περισσότερα)
Στην Πολωνία το διεθνές βραβείο Οδικής Ασφάλειας 2023
Η Πολωνία πέτυχε μείωση θανάτων από τροχαία ατυχήματα κατά 47% σε μια δεκαετία, επίδοση που δεν πέρασε απαρατήρητη στην Ευρώπη και της απέφερε το διεθνές βραβείο PIN. ...(περισσότερα)
Euro NCAP: Οι οδηγοί-dummies!
Οι κούκλες Hybrid III και ES-2 είναι πολύ σημαντικές καθώς αποτελούν τον οδηγό και τον επιβάτη στα ατυχήματα. ...(περισσότερα)
Στάση αντί για κλήση σε περίπτωση υπερβολικής ταχύτητας, εφαρμόζει η Εσθονία
Μια ξεχωριστή μορφή αντιμετώπισης της κίνησης με υπερβολική ταχύτητα υιοθετείται στην Εσθονία, προσφέροντας δυνατότητα στάσης 45 ή 60 λεπτών, αντί για τη πληρωμή προστίμου. ...(περισσότερα)
Κολομβία: Αύξηση ποδηλατοδρόμων για αντιμετώπιση του κορωνοϊού
Στην προσπάθεια καταπολέμησης της μετάδοσης του COVID-19, οι αρχές της πρωτεύουσας της Κολομβίας, Μπογκοτά, αποφάσισαν την αύξηση του μήκους για τους ποδηλατόδρομους της πόλης. ...(περισσότερα)

S5 Box