SAFETY FIRST

Η χώρα μας ξεχωρίζει για ακόμη μια φορά με αρνητικό τρόπο όσον αφορά στο επίπεδο Οδικής Ασφάλειας, αφού κατατάσσεται μεταξύ των πιο επικίνδυνων στην Ευρώπη.

Οι μελέτες και τα στατιστικά δεδομένα αναφορικά με τα επίπεδα Οδικής Ασφάλειας στην Ευρώπη, σπάνια περιλαμβάνουν ευχάριστα νέα για την Ελλάδα.

Πρόσφατη έρευνα του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC) αποκαλύπτει το βαθμό επικινδυνότητας των ευρωπαϊκών δρόμων, με την Ελλάδα να βρίσκεται πολύ ψηλά στη λίστα.

Συγκεκριμένα, η χώρα μας θεωρείται η 4η πιο επικίνδυνη χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης για οδήγηση, με 64 νεκρούς ανά εκατομμύριο κατοίκων το 2024 (665 νεκροί συνολικά), ένας αριθμός που δυστυχώς είναι αυξημένος σε σύγκριση με το 2023  .

Πιο ψηλά συναντάμε μόνο βαλκανικές χώρες, με την Σερβία να βρίσκεται σε αυτήν την δυσάρεστη κορυφή (78 θάνατοι/εκατομμύριο κατοίκων), ακολουθούμενη από Ρουμανία και Βουλγαρία, με 77 και 74 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκων, αντίστοιχα.

Ακριβώς πίσω από την Ελλάδα, στην 5η θέση, βρίσκεται η Κροατία (62 θύματα ανά εκατομμύρια κατοίκων), ενώ την δυσάρεστη δεκάδα διαμορφώνουν οι Λετονία-Πορτογαλία (από 60), Ουγγαρία-Πολωνία (από 52) και Ιταλία (51).

Όσον αφορά στις πιο ασφαλείς χώρες, τόσο η πρωτιά της Νορβηγίας (16 νεκροί ανά εκατομμύριο κατοίκων) όσο και η δεύτερη θέση της Σουηδίας (20) δεν αποτελούν έκπληξη.

Την άτυπη τριάδα διαμορφώνει η Μάλτα (21), η οποία είχε λιγότερα θύματα το 2024 από Δανία (24), Ηνωμένο Βασίλειο (25), Λουξεμβούργο (27) και Ελβετία (28), πάντα όσον αφορά στον αριθμό θυμάτων από τροχαία ατυχήματα, ανά εκατομμύριο κατοίκων.

Ακόμη ένα δυσάρεστο στοιχείο, είναι πως οι θάνατοι από τροχαία ατυχήματα ανά εκατομμύριο κατοίκων στην Ελλάδα, είναι κατά 42% περισσότεροι από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο για το 2025, που ήταν 45 νεκροί ανά εκατομμύριο κατοίκων, αριθμός που παρατηρήθηκε στην Τσεχία.

Μακάρι οι επόμενες στατιστικές να μας επιφυλάσσουν πιο θετικά μηνύματα, όμως το πρόσφατο, αλλά και απώτερο παρελθόν, δεν αφήνουν μεγάλα περιθώρια για τόση αισιοδοξία…

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Photo: Unsplash – Anthony Maw

Περισσότερα Safety First

Ευρώπη: Τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού που γίνονται υποχρεωτικά από το 2022
Στο πλαίσιο περαιτέρω μείωσης των τροχαίων ατυχημάτων, η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει προχωρήσει στη θέσπιση κανόνων, με βάση τους οποίους πολλά συστήματα υποβοήθησης οδηγού σε αυτοκίνητα και φορτηγά, γίνοντα...(περισσότερα)
Υδρολίσθηση: Τι είναι και πώς την αντιμετωπίζουμε
Μια από τις πιο δύσκολες καταστάσεις που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε σε βρεγμένο οδόστρωμα, είναι η υδρολίσθηση. Γνωρίζετε τι είναι και ποιες ενέργειες πρέπει να κάνετε; ...(περισσότερα)
Τα στατιστικά των τροχαίων στην Ελλάδα
Τα ατυχήματα στους ελληνικούς δρόμους δυστυχώς είναι ένα σύνηθες φαινόμενο με ολέθριες, σε πολλές περιπτώσεις, επιπτώσεις. ...(περισσότερα)
Ελλάδα: 22.720 παραβάσεις σε μια εβδομάδα
Η Τροχαία ανακοίνωσε πως κατά το χρονικό διάστημα 29 Ιανουαρίου-4 Φεβρουαρίου 2023, βεβαιώθηκαν 22.720 παραβάσεις, ως αποτέλεσμα των 100.547 τροχονομικών ελέγχων που διενεργήθηκαν. ...(περισσότερα)
Οι Η.Π.Α. επενδύουν στην αυτόνομη οδήγηση
Ο χαμός ανθρώπων στους δρόμους αντιμετωπίζεται πολύ σοβαρά από τις κυβερνήσεις των προηγμένων κρατών του κόσμου και στις Η.Π.Α., η Οδική Ασφάλεια είναι ένας τομέας που χρίζει ιδιαίτερης προσοχής και μ...(περισσότερα)
Αύξηση της κίνησης κατά 37,5% στην Αττική σε σύγκριση με το πρώτο lockdown
Με βάση τα στοιχεία του Κέντρου Διαχείρισης Κυκλοφορίας της Περιφέρειας Αττικής, η κίνηση έχει αυξηθεί κατά 37,5%, ενώ είναι μειωμένη συγκριτικά με το πρώτο lockdown, ενώ έχει μειωθεί κατά 15,4% σε σχ...(περισσότερα)
Αυτό φαίνεται ότι σκέφτονται οι περισσότεροι οδηγοί στην Ευρώπη και στην Ελλάδα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα πρόσφατης έρευνας από το Vinci Autoroute και το Ινστιτούτο Ipsos. ...(περισσότερα)
Η αυτόνομη οδήγηση απαιτεί την ανάλογη εκπαίδευση
Μπορεί η τεχνολογία των μετακινήσεων οχημάτων δίχως την ανάγκη οδηγού να εξελίσσεται διαρκώς, ωστόσο αυτό δε συνεπάγεται τον αυτόματο εκμηδενισμό των τροχαίων ατυχημάτων. ...(περισσότερα)
Στο δρόμο προς την ηλεκτροκίνηση
Η προστασία του περιβάλλοντος έχει αναχθεί σε προτεραιότητα και οι χώρες της Ευρώπης ανακοινώνουν η μία μετά την άλλη την πρόθεση να απαγορεύσουν τη χρήση αυτοκινήτων βενζίνης ή πετρελαίου, με στόχο έ...(περισσότερα)
Οι τροχαίες παραβάσεις κατά την περίοδο του Πάσχα
Κατά τη διάρκεια της περιόδου 15 Απριλίου-2 Μαΐου, η Τροχαία κατέγραψε 55.534 παραβάσεις έπειτα από 250.690 ελέγχους στη χώρα μας. ...(περισσότερα)

S5 Box