SAFETY FIRST

Έρευνα στη Μεγάλη Βρετανία δείχνει πως η κατακόρυφη αύξηση της τιμής στα καύσιμα, έχει δημιουργήσει καλύτερες οδηγικές συνήθειες στους δρόμους της χώρας.

Ο ανεξάρτητος φιλανθρωπικός οργανισμός IAM Roadsmart, που εδρεύει στη Μεγάλη Βρετανία, πραγματοποίησε έρευνα σχετικά με την σχέση που υπάρχει ανάμεσα στην εκτόξευση των τιμών στα καύσιμα και την Οδική Ασφάλεια.

Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση του μεγαλύτερου ανεξάρτητου Οργανισμού στο Ηνωμένο Βασίλειο για την Οδική Ασφάλεια, η κατακόρυφη αύξηση στις τιμές των καυσίμων προκαλεί σημαντικό οικονομικό πρόβλημα στους κατόχους οχημάτων, τετράτροχων ή δικύκλων, ωστόσο θα μπορούσε να έχει απροσδόκητα θετικό αντίκτυπο σε επίπεδο ασφάλειας.

Σε σύνολο 1.004 αυτοκινητιστών που συμμετείχαν στην έρευνα του IAM Roadsmart, το 72% δήλωσε πως το κόστος μετακινήσεων, έχει επιφέρει αλλαγή στον τρόπο που ταξιδεύει.

Από αυτό ποσοστό, το 38% οδηγεί με πιο οικονομικό τρόπο, ενώ το 19% τηρεί περισσότερο τα όρια ταχύτητας.

Εφόσον αυτά τα ποσοστά αναχθούν στο συνολικό πληθυσμό του Ηνωμένου Βασιλείου, αυτό σημαίνει πως από τα 33 εκατομμύρια κατόχων άδεια οδήγησης στο Νησί, 12,5 και 6 εκατομμύρια άνθρωποι αντίστοιχα, έχουν αποκτήσει καλύτερες και πιο ασφαλείς συνήθειες στην οδήγηση.

Ιδιαίτερα το σκέλος της κίνησης με χαμηλότερη ταχύτητα έχει μεγάλη βαρύτητα, αφού η υπερβολική ταχύτητα είναι από τους βασικούς λόγους θανάτων ή σοβαρών τραυματισμών από τροχαία ατυχήματα σε παγκόσμιο επίπεδο.

Το Ηνωμένο Βασίλειο δεν αποτελεί εξαίρεση, καθώς με βάση τις στατιστικές του Υπουργείου Μεταφορών της χώρας, η υπέρβαση των ορίων ταχύτητας υπήρξε παράγοντας στο 7% όλων των ατυχημάτων, εκ των οποίων το 17% περιλάμβανε τουλάχιστον έναν θάνατο.

Ακόμη, η υπέρβαση του ορίου ταχύτητας και η υπερβολική ταχύτητα για τις συνθήκες, αποτέλεσαν σημαντικό παράγοντα στο 27% των θανάτων και στο 13% των συνολικών τροχαίων ατυχημάτων.

"Το αυξανόμενο κόστος των καυσίμων είναι ένα ακόμη πρόσθετο έξοδο σε αυτή τη δύσκολη κρίση του κόστους ζωής και η έρευνά μας δείχνει ότι πολλοί έχουν αναγκαστεί να αναθεωρήσουν τις οδηγικές τους συνήθειες σε μια προσπάθεια να διατηρήσουν το κόστος των καυσίμων τους στο ελάχιστο", δήλωσε ο Διευθυντής πολιτικής και έρευνας της IAM RoadSmart, Neil Greig. "Η πιο αργή και οικονομική οδήγηση θα μειώσει το κόστος, αλλά ένας άλλος θετικός αντίκτυπος αυτού του γεγονότος είναι, φυσικά, η Οδική Ασφάλεια.

"Θα προτρέπαμε όσους έχουν υιοθετήσει πιο αργές και ομαλές συνήθειες οδήγησης να τις διατηρήσουν, ανεξάρτητα από τις τιμές των καυσίμων.

"Με αυτόν τον τρόπο, οι οδηγοί όχι μόνο θα εξοικονομήσουν χρήματα από τα καύσιμα και θα ταξιδέψουν πιο οικολογικά, αλλά ενδεχομένως θα σώσουν και ζωές".

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Η μείωση των ορίων ταχύτητας κάνει τους ανθρώπους πιο ευγενικούς
Αυτή την ενδιαφέρουσα άποψη ανέπτυξε κάτοικος σε χωριό της Ουαλίας, όπου δοκιμάστηκε το όριο ταχύτητας 20 μιλίων/ώρα (32 χλμ./ώρα). ...(περισσότερα)
Τα στατιστικά της κατανάλωσης αλκοόλ από άντρες και γυναίκες
Σε προηγούμενο  άρθρο, είχαμε αναφερθεί στην έρευνα που παρουσίασε το ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας Traffic Injury Research Foundation (TIRF), με αντικείμενο τη διαφορετική αντιμετώπιση του φαινομέ...(περισσότερα)
Έλεγχος για χρήση ναρκωτικών ουσιών...
Για αλκοτέστ είχαμε ακούσει εδώ και χρόνια, όμως σε ορισμένες χώρες της Ευρώπης διεξάγονται και έλεγχοι για την ποσότητα ναρκωτικών ουσιών στο αίμα, που θα μπορούσαμε να ονομάσουμε ως "ναρκοτεστ". ...(περισσότερα)
Μεγάλη Βρετανία: Σχεδόν τα μισά νεαρά θύματα τροχαίων δε φορούν ζώνη ασφαλείας
Πρόσφατη έρευνα στο Ηνωμένο Βασίλειο έδειξε πως το 43% των νεαρών ατόμων ηλικίας 17-29 ετών που έχασαν τη ζωή τους σε τροχαία ατυχήματα κατά τη διάρκεια των τελευταίων 5 ετών, δεν φορούσαν ζώνη ασφαλε...(περισσότερα)
Crash test dummy με γυναικεία χαρακτηριστικά και η σημασία του
Ο Οργανισμός Οδικής Ασφάλειας ANCAP δημιούργησε ανθρώπινα ομοιώματα με γυναικείο σωματότυπο, με σκοπό τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας συλλογής δεδομένων έπειτα από δοκιμές πρόσκρουσης. ...(περισσότερα)
Συνεχίζει στην προεδρία της FIA ο Jean Todt
O Jean Todt είναι έτοιμος για την τρίτη του θητεία ως Πρόεδρος της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου (FIA), μετά από Γενική Συνέλευση που πραγματοποιήθηκε στο Παρίσι. ...(περισσότερα)
Τι ισχύει για εξετάσεις οδήγησης και ΚΤΕΟ έως 30 Νοεμβρίου
Λόγω των μέτρων για την πανδημία, μέχρι το τέλος του μήνα έχει ανασταλεί η διαδικασία εξετάσεων για αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες, όχι όμως για απόκτηση επαγγελματικών αδειών ή Πιστοποιητικού Επαγγελματ...(περισσότερα)
Έξοδος από το δρόμο, η βασική αιτία θανάτων στην Victoria της Αυστραλίας
Δημοσίευμα του ιδιαίτερα δραστήριου οργανισμού οδικής ασφάλειας της Αυστραλίας, Transport Accident Commission, αναφέρει πως οι έξοδοι από το δρόμο παραμένουν η σημαντικότερη αιτία θανάτων και τραυματι...(περισσότερα)
Η αυτόνομη οδήγηση απαιτεί την ανάλογη εκπαίδευση
Μπορεί η τεχνολογία των μετακινήσεων οχημάτων δίχως την ανάγκη οδηγού να εξελίσσεται διαρκώς, ωστόσο αυτό δε συνεπάγεται τον αυτόματο εκμηδενισμό των τροχαίων ατυχημάτων. ...(περισσότερα)
Βρυξέλλες: Μείωση ορίου ταχύτητας - υποδιπλασιασμός θανάτων από τροχαία
Μετά από τη μείωση του ορίου ταχύτητας στις Βρυξέλλες στα 30 χλμ./ώρα, παρατηρήθηκε πτώση του αριθμού θανάτων και τραυματισμών από τροχαία ατυχήματα. ...(περισσότερα)

S5 Box