SAFETY FIRST

Με αφορμή την 4η Παγκόσμια Εβδομάδα Οδικής Ασφάλειας που διοργανώθηκε από τον Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών (Ο.Η.Ε.) στις 8-14 Μαΐου, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (W.H.O.) τοποθετήθηκε αναφορικά με αυτό το σημαντικό, σε όλον τον κόσμο, ζήτημα.

Θέμα της Εβδομάδας Οδικής Ασφάλειας ήταν η ταχύτητα και οι ενέργειες που πρέπει να γίνουν, ώστε να μειωθούν οι θάνατοι και τραυματισμοί. Στην αναφορά που ετοίμασε για το Συνέδριο ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας, οι χώρες που έχουν πετύχει μείωση των θανάτων έχουν επενδύσει σε μια σειρά από ενέργειες.

Αυτές οι ενέργειες είναι δημιουργία ή βελτίωση δρόμων οι οποίοι διαθέτουν χαρακτηριστικά που μειώνουν αλλά και "ηρεμούν" την κίνηση, η θέσπιση ορίων ταχύτητα ανάλογα με τη λειτουργία του κάθε δρόμου, η ύπαρξη στην αγορά αυτοκινήτων με τεχνολογικά συστήματα ασφαλείας, καθώς και η ενημέρωση και ευαισθητοποίηση αναφορικά με τους κινδύνους που προκύπτουν από την υπερβολικά και αλόγιστη, ταχύτητα στους δρόμους.

SafetyFirst WHO001

 

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν και τα στατιστικά που παρουσίασε ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας σχετικά με το θέμα. Όπως αναφέρεται:

• 40-50% των οδηγών ξεπερνούν το όριο ταχύτητας

• Σύμφωνα με τις έρευνες στην υπερβολική ταχύτητα οφείλονται το 1/3 των θανάτων σε χώρες με υψηλά εισοδήματα και σχεδόν οι μισοί θάνατοι στις χώρες μεσαίων ή χαμηλών εισοδημάτων.

• Ακόμη, όσο μεγαλύτερη είναι η ταχύτητα του αυτοκινήτου, τόσο αυξάνονται οι πιθανότητες τραυματισμού ή θανάτου για τους πεζούς. Η πιθανότητα θανάτου για τους πεζούς όταν ένα αυτοκίνητο κινείται με 50 χιλιόμετρα/ώρα είναι 20%, η οποία αυξάνεται στο 60% όταν ένα αυτοκίνητο κινείται με 80 χιλιόμετρα/ώρα.

• Αν ένα αυτοκίνητο κινείται με 50 χλμ./ώρα, χρειάζεται 27 μέτρα για να ακινητοποιηθεί. Αν κινείται με 60 χλμ./ώρα, χρειάζεται 36 μέτρα για να ακινητοποιηθεί, ενώ αν κινείται με 80 χλμ./ώρα, χρειάζεται 58 μέτρα για να ακινητοποιηθεί.

• Τι σημαίνει αυτό; Ότι αν ένας πεζός στέκεται στα 36 μέτρα από το αυτοκίνητο, με ταχύτητα 50 χλμ./ώρα δε θα συμβεί τίποτα, με 60 χλμ./ώρα το αυτοκίνητο θα τον ακουμπήσει, ενώ με 80 χλμ./ώρα, θα τον χτυπήσει έχοντας 62 χλμ./ώρα στο κοντέρ, γεγονός που πιθανότατα θα οδηγήσει σε σοβαρό τραυματισμό ή θάνατο του πεζού.

SafetyFirst WHO002

Τα παραπάνω είναι μόνο μερικές διαπιστώσεις και προτεινόμενες ενέργειες που αφορούν στην ταχύτητα κατά την κίνηση στους δρόμους και φυσικά, αποτελούν μόνο τα πρώτα βήματα στην προσπάθεια για εκμηδενισμό των θανάτων και σοβαρών τραυματισμών από τροχαία ατυχήματα στους δρόμους του πλανήτη.

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Υψηλά τα επίπεδα ασφάλειας στο WRC!
Στο πρόσφατο Ράλλυ Γερμανίας, 9ο γύρο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ (WRC), οι Γάλλοι Stephane Lefebvre-Gabin Moreau είχαν μια άσχημη έξοδο με πολλά χιλιόμετρα, που θα μπορούσε να προξενήσει πολύ ...(περισσότερα)
Ηνωμένο Βασίλειο: Εξετάσεις κάθε 5 χρόνια επιθυμούν οι οδηγοί άνω των 60 ετών
Η πλειοψηφία των οδηγών ηλικίας άνω των 60 ετών, συμφωνεί με την επανεξέταση ικανοτήτων κάθε 5 χρόνια μετά από την ανανέωση της άδειας οδήγησης, όπως αποδεικνύει έρευνα που πραγματοποιήθηκε στο Ηνωμέν...(περισσότερα)
3 στους 4 Βρετανούς επιθυμούν μείωση του ορίου κατανάλωσης αλκοόλ!
Έρευνα για λογαριασμό του Οργανισμού Δημόσιας Υγείας της Αγγλίας, έδειξε πως το 77% των ερωτηθέντων είναι υπέρ της περαιτέρω μείωσης του κατώτατου επιτρεπτού ορίου κατανάλωσης οινοπνεύματος κατά τη δι...(περισσότερα)
Άνω των 55 ετών τα περισσότερα θύματα από τροχαία το 2018
Η στατιστική της Ελληνικής Αστυνομίας για τους νεκρούς από τροχαία ατυχήματα στη χώρα μας το 2018, δείχνει τον αριθμό των θανάτων ανά ηλικιακή κατηγορία. ...(περισσότερα)
Υπνηλία στο τιμόνι: Συμβουλές για την αποφυγή της
Είναι γνωστό πως η κούραση αποτελεί μια από τις πιο συχνές αιτίες τροχαίων ατυχημάτων, πολλές φορές με ολέθριες συνέπειες. Ο Βρετανικός Οργανισμός Οδικής Ασφάλειας "IAM RoadSmart", που έχει μεγάλη δρά...(περισσότερα)
Η Γαλλία θα περιορίσει την ακτίνα λειτουργίας των Smart Phones...
Η Γαλλική κυβέρνηση ενημέρωσε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή πως σκοπεύει να εισαγάγει μέτρα τα οποία θα εμποδίζουν τις εφαρμογές Infotainment των αυτοκινήτων, από το να παρέχουν στους οδηγούς πληροφορίες όπω...(περισσότερα)
Μεταφορά ποινών για οδικά παραπτώματα σε κάθε χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο κατέληξαν σε προσωρινή συμφωνία σχετικά με νέα νομοθεσία που θα απαιτεί την αμοιβαία αναγνώριση ποινών για παραπτώματα οδηγών σε όλες τις χώρες της ...(περισσότερα)
Περισσότερη κίνηση σε σύγκριση με το περσινό lockdown στην Αττική
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Περιφέρειας Αττικής, η κίνηση κατά την πρώτη ημέρα του φετινού lockdown, ήταν σημαντικά αυξημένη σε σύγκριση με την αντίστοιχη ημέρα, πέρυσι. ...(περισσότερα)
FIA Action for Road Safety
Μια από τις σημαντικότερες εκστρατείες της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου (FIA) τα τελευταία χρόνια, είναι το "FIA Action for Road Safety" που αφορά στην Οδική Ασφάλεια. ...(περισσότερα)
Σεμινάριο Οδικής Συμπεριφοράς στην Αθήνα
Η Coral Shell Licensee και η Σχολή Ασφαλούς Οδήγησης «Ιαβέρης» διοργανώνουν δωρεάν σεμινάριο οδικής συμπεριφοράς με ομιλητή τον Κωνσταντίνο «Ιαβέρη» Μαρκουΐζο στο Μουσείο Αυτοκινήτου, την Τετάρτη 12 Φ...(περισσότερα)

S5 Box