SAFETY FIRST

Με αφορμή την 4η Παγκόσμια Εβδομάδα Οδικής Ασφάλειας που διοργανώθηκε από τον Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών (Ο.Η.Ε.) στις 8-14 Μαΐου, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (W.H.O.) τοποθετήθηκε αναφορικά με αυτό το σημαντικό, σε όλον τον κόσμο, ζήτημα.

Θέμα της Εβδομάδας Οδικής Ασφάλειας ήταν η ταχύτητα και οι ενέργειες που πρέπει να γίνουν, ώστε να μειωθούν οι θάνατοι και τραυματισμοί. Στην αναφορά που ετοίμασε για το Συνέδριο ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας, οι χώρες που έχουν πετύχει μείωση των θανάτων έχουν επενδύσει σε μια σειρά από ενέργειες.

Αυτές οι ενέργειες είναι δημιουργία ή βελτίωση δρόμων οι οποίοι διαθέτουν χαρακτηριστικά που μειώνουν αλλά και "ηρεμούν" την κίνηση, η θέσπιση ορίων ταχύτητα ανάλογα με τη λειτουργία του κάθε δρόμου, η ύπαρξη στην αγορά αυτοκινήτων με τεχνολογικά συστήματα ασφαλείας, καθώς και η ενημέρωση και ευαισθητοποίηση αναφορικά με τους κινδύνους που προκύπτουν από την υπερβολικά και αλόγιστη, ταχύτητα στους δρόμους.

SafetyFirst WHO001

 

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν και τα στατιστικά που παρουσίασε ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας σχετικά με το θέμα. Όπως αναφέρεται:

• 40-50% των οδηγών ξεπερνούν το όριο ταχύτητας

• Σύμφωνα με τις έρευνες στην υπερβολική ταχύτητα οφείλονται το 1/3 των θανάτων σε χώρες με υψηλά εισοδήματα και σχεδόν οι μισοί θάνατοι στις χώρες μεσαίων ή χαμηλών εισοδημάτων.

• Ακόμη, όσο μεγαλύτερη είναι η ταχύτητα του αυτοκινήτου, τόσο αυξάνονται οι πιθανότητες τραυματισμού ή θανάτου για τους πεζούς. Η πιθανότητα θανάτου για τους πεζούς όταν ένα αυτοκίνητο κινείται με 50 χιλιόμετρα/ώρα είναι 20%, η οποία αυξάνεται στο 60% όταν ένα αυτοκίνητο κινείται με 80 χιλιόμετρα/ώρα.

• Αν ένα αυτοκίνητο κινείται με 50 χλμ./ώρα, χρειάζεται 27 μέτρα για να ακινητοποιηθεί. Αν κινείται με 60 χλμ./ώρα, χρειάζεται 36 μέτρα για να ακινητοποιηθεί, ενώ αν κινείται με 80 χλμ./ώρα, χρειάζεται 58 μέτρα για να ακινητοποιηθεί.

• Τι σημαίνει αυτό; Ότι αν ένας πεζός στέκεται στα 36 μέτρα από το αυτοκίνητο, με ταχύτητα 50 χλμ./ώρα δε θα συμβεί τίποτα, με 60 χλμ./ώρα το αυτοκίνητο θα τον ακουμπήσει, ενώ με 80 χλμ./ώρα, θα τον χτυπήσει έχοντας 62 χλμ./ώρα στο κοντέρ, γεγονός που πιθανότατα θα οδηγήσει σε σοβαρό τραυματισμό ή θάνατο του πεζού.

SafetyFirst WHO002

Τα παραπάνω είναι μόνο μερικές διαπιστώσεις και προτεινόμενες ενέργειες που αφορούν στην ταχύτητα κατά την κίνηση στους δρόμους και φυσικά, αποτελούν μόνο τα πρώτα βήματα στην προσπάθεια για εκμηδενισμό των θανάτων και σοβαρών τραυματισμών από τροχαία ατυχήματα στους δρόμους του πλανήτη.

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Πρόστιμο και 20 μήνες απώλεια διπλώματος για γνωστό τερματοφύλακα στην Αγγλία
Ο Γάλλος τερματοφύλακας μιας εκ των κορυφαίων ομάδων στην Αγγλία και της Παγκόσμιας Πρωταθλήτριας Εθνικής Γαλλίας, Hugo Lloris, συνελήφθη να οδηγεί υπό την επήρεια αλκοόλ και δείχνοντας μεταμέλεια, απ...(περισσότερα)
Αξιολόγηση στα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης από το Euro NCAP
Ο οργανισμός Euro NCAP δημιούργησε ένα πρωτόκολλο αξιολόγησης των νέων οχημάτων, όσον αφορά στα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης. ...(περισσότερα)
Δείτε στο video τι συμβαίνει όταν δε φοράμε ζώνη ασφαλείας
Έχουμε πει πολλές φορές ότι πρέπει να χρησιμοποιούμε ζώνη ασφαλείας, είτε καθόμαστε στα εμπρός είτε στα πίσω καθίσματα. ...(περισσότερα)
Συνεχίζονται τα αυξημένα κυκλοφοριακά μέτρα και για την Πρωτομαγιά
Έπειτα από τις ημέρες του Πάσχα, η Τροχαία προχωρά στην εφαρμογή αντίστοιχων μέτρων και για το ερχόμενο τριήμερο της Πρωτομαγιάς. ...(περισσότερα)
Η μείωση των θανάτων δεν είναι αρκετή, σύμφωνα με το ETSC
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δημοσίευσε νέα δεδομένα, αναφορικά με τους θανάτους στους δρόμους της Ευρώπης για το 2016. ...(περισσότερα)
Euro NCAP: Ανησυχία για την αύξηση βάρους των νέων οχημάτων
Ο Οργανισμός Euro NCAP υποστηρίζει πως η αύξηση βάρους και διαστάσεων στα νέα οχήματα, μπορεί να έχει αρνητικές επιπτώσεις τόσο στην Οδική Ασφάλεια όσο και στην προστασία του περιβάλλοντος. ...(περισσότερα)
Αύξηση θανάτων από τροχαία ατυχήματα στην Ευρωπαϊκή Ένωση
Κατά τη διάρκεια του 2022, ο αριθμός των θανάτων από τροχαία ατυχήματα στους Ευρωπαϊκούς δρόμους αυξήθηκε – Διαβάστε τι συνέβη σε Ελλάδα και Κύπρο. ...(περισσότερα)
Κολομβία: Αύξηση ποδηλατοδρόμων για αντιμετώπιση του κορωνοϊού
Στην προσπάθεια καταπολέμησης της μετάδοσης του COVID-19, οι αρχές της πρωτεύουσας της Κολομβίας, Μπογκοτά, αποφάσισαν την αύξηση του μήκους για τους ποδηλατόδρομους της πόλης. ...(περισσότερα)
Ο Εθνικός Φορέας Οδικής Ασφάλειας και ενδιαφέροντα στατιστικά
Κατά την ομιλία της στην Βουλή αναφορικά με την δημιουργία του Εθνικού Φορέα Οδικής Ασφάλειας, η Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χριστίνα Αλεξοπούλου, δημοσιοποίησε σημαντικά στατιστικά στοιχεία γι...(περισσότερα)
Ανανέωση αδειών οδήγησης και υποβολή δικαιολογητικών για μεταβίβαση οχημάτων μέσω διαδικτύου
Το Υπουργείο Μεταφορών γνωστοποίησε πως από τον Οκτώβριο θα υπάρχει δυνατότητα ψηφιακής ανανέωσης άδειας οδήγησης, καθώς επίσης και υποβολή των απαραίτητων δικαιολογητικών για μεταβίβαση οχημάτων μέσω...(περισσότερα)

S5 Box