SAFETY FIRST

Αυτή την ενδιαφέρουσα άποψη ανέπτυξε κάτοικος σε χωριό της Ουαλίας, όπου δοκιμάστηκε το όριο ταχύτητας 20 μιλίων/ώρα (32 χλμ./ώρα).

Όπως είχαμε γράψει σε παλαιότερο άρθρο, κατά τη διάρκεια του τρέχοντος μήνα η Ουαλία θέτει σε εφαρμογή το σχέδιο μείωσης του ορίου ταχύτητας εντός κατοικημένων περιοχών στα 20 μίλια/ώρα, δηλαδή στα 32 χλμ./ώρα.

Πριν από την οριστική υιοθέτησή του, το σχέδιο δοκιμάστηκε πιλοτικά σε 8 τοποθεσίες. Σύμφωνα με ρεπορτάζ του έγκυρου βρετανικού Guardian, το μέτρο προκάλεσε ανάμικτες αντιδράσεις, από τις οποίες όμως προέκυψαν ενδιαφέροντα επιχειρήματα.

Για να γίνει αντιληπτή του εγχειρήματος ο Mark Drakeford, Πρώτος Υπουργός όπως ονομάζεται στην Ουαλία ο Πρωθυπουργός της χώρας, ταξίδεψε σε μια από τις τοποθεσίες πιλοτικής εφαρμογής, το χωριό St. Brides Major, ώστε να μιλήσει ο ίδιος με κατοίκους, οι οποίοι βίωσαν την εμπειρία της κίνησης με χαμηλότερη ταχύτητα εντός κατοικημένης περιοχής.

Σύμφωνα με τον Ουαλό πρωθυπουργό, η πιο εντυπωσιακή μαρτυρία προήλθε από τα μικρά παιδιά. «Ανέφεραν πως ο αριθμός των ατόμων που περπατούν ή πηγαίνουν με δίκυκλο προς το σχολείο, αυξήθηκε από το 40% στο 70%», δήλωσε ο Drakeford. «Όταν πηγαίνουν στο σπίτι μπορούν να παίξουν στους δρόμους με τους φίλους τους, χωρίς οι γονείς τους να ανησυχούν ότι τα αυτοκίνητα κινούνται πολύ γρήγορα».

Ένας ιδιοκτήτης καταλύματος Bed & Breakfast, ο Chris Davies, τάσσεται σαφώς υπέρ της μείωσης του ορίου ταχύτητας: «Έχω περάσει εδώ όλη μου τη ζωή και το όριο ταχύτητας ήταν 30 μίλια/ώρα (48 χλμ./ώρα). Από τότε που έγινε 20 μίλια/ώρα είναι υπέροχο. Οι δρόμοι είναι πιο ήσυχοι και ασφαλείς για όλους, συμπεριλαμβανομένων των 6 εγγονιών μου. Για να διασχίσει κάποιος το χωριό απαιτούνται 40 επιπλέον δευτερόλεπτα. Αν αυτός ο χρόνος σώσει μια ζωή, τότε αξίζει τον κόπο».

Αυτή η τοποθέτηση αποκτά μεγαλύτερη βαρύτητα, αν προσθέσουμε και τα λόγια του Toni Marley, ο οποίος διατηρεί επιχείρηση στον κεντρικό δρόμο του χωριού και έγινε μάρτυρας θανατηφόρου τροχαίου, όταν ένα παιδί χτυπήθηκε από μοτοσικλετιστή ο οποίος κινούνταν εντός ορίου ταχύτητας με 30 μίλια/ώρα. «Ξέρω πως αυτό το παιδί θα ήταν ζωντανό τώρα, αν ο οδηγός κινούνταν με 20 μίλια/ώρα. Συμφωνώ απόλυτα (με το μέτρο)».

Ακόμη, η Giselle Hodgkinson, δασκάλα Zumba στο χωριό, σχολίασε: «Οι κυρίες που έρχονται στο μάθημα έχουν πολύ λιγότερο άγχος τώρα. Νομίζω πως αυτό το μέτρο έκανε τους ανθρώπους να κινούνται πιο αργά και να γίνουν πιο ευγενικοί».

Πάντως, δε βλέπουν όλοι θετικά τη μείωση του ορίου ταχύτητας, αφού υπάρχουν και «παρενέργειες», όπως η εικόνα ανυπόμονων μοτοσικλετιστών που πραγματοποιούν προσπεράσεις σε οδηγούς οι οποίοι τηρούν τα νέα όρια ταχύτητας.

Σφοδρές αντιδράσεις υπάρχουν πάντως στην κωμόπολη Buckley, στην Βόρεια Ουαλία, όπου ο δημοτικός Σύμβουλος Adie Parry, έχει ήδη συγκεντρώσει 60.000 υπογραφές ενάντια στο μέτρο, ενώ ταυτόχρονα βρίσκεται στα πρόθυρα παραίτησης.

«Αν πρόκειται για χωριό με μικρό πληθυσμό και δρόμους με στροφές, έχει νόημα. Η πόλη μας είναι πολύ διαφορετική – σχεδόν 20.000 άνθρωποι έρχονται και φεύγουν δύο φορές την ημέρα», ήταν τα λόγια του Parry, ο οποίος συνέχισε. «Τα χρήματα που ξοδεύονται για αυτό είναι τραγελαφικά, όταν οι περισσότεροι άνθρωποι αισθάνονται οικονομική στενότητα, όταν το σύστημα Υγείας έχει λίστες αναμονής και η φτώχεια αυξάνεται».

Σε πολιτικό επίπεδο, η κυβέρνηση της Ουαλίας δεν προτίθεται να νομοθετήσει παντού ως ανώτατο όριο ταχύτητας τα 20 μίλια/ώρα, αλλά μόνο «όπου χρειάζεται». Στατιστικά, η κίνηση αυτή αναμένεται να επιφέρει σε ετήσια βάση, μείωση συγκρούσεων κατά 40%, καθώς και 10 λιγότερους θανάτους και 2.000 τραυματισμούς.

Τέλος, αξίζει να αναφερθεί πως ένα σημαντικό επιχείρημα απέναντι σε αυτό το μέτρο είναι οικονομικό και αφορά στο κόστος υλοποίησης της μείωσης του ορίου ταχύτητας.

Συνολικά, υπολογίζεται πως το κόστος υλοποίησης θα ξεπεράσει στα 30 εκατομμύρια λίρες, ενώ η αύξηση στους χρόνους ταξιδιού θα προκαλέσει χάσιμο 4,5 δις λιρών σε χρονικό ορίζονται 30 ετών.

Ωστόσο, η οπτική του Ουαλού πρωθυπουργού, είναι διαφορετική: «Είμαστε περισσότερο σίγουροι για το γεγονός ότι τα 32 εκατομμύρια λίρες που θα ξοδευτούν για την υλοποίηση αυτής της πολιτικής, θα οδηγήσουν σε ετήσιες οικονομίες της τάξης των 92 εκατομμυρίων λιρών για το Εθνικό Σύστημα Υγείας. Πρόκειται για ένα μοντέλο επένδυσης-για-αποταμίευσης. Πιστεύω πως οι άλλοι θα ακολουθήσουν σύντομα, προς τον δρόμο που ακολουθεί τώρα η Ουαλία».

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Ελλάδα: Σημαντική μείωση των θανατηφόρων τροχαίων μεταξύ 2010 και 2018
Σύμφωνα με τα στατιστικά της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η Ελλάδα είναι η χώρα με τη μεγαλύτερη μείωση θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων από το 2010 μέχρι το 2018. ...(περισσότερα)
Οι Η.Π.Α. επενδύουν στην αυτόνομη οδήγηση
Ο χαμός ανθρώπων στους δρόμους αντιμετωπίζεται πολύ σοβαρά από τις κυβερνήσεις των προηγμένων κρατών του κόσμου και στις Η.Π.Α., η Οδική Ασφάλεια είναι ένας τομέας που χρίζει ιδιαίτερης προσοχής και μ...(περισσότερα)
Euro NCAP: Αλλαγές στις δοκιμές πρόσκρουσης για το 2020
Ο οργανισμός Euro NCAP παρουσίασε τις αλλαγές που θα ισχύσουν κατά τη διεξαγωγή δοκιμών πρόσκρουσης των νέων μοντέλων από φέτος. ...(περισσότερα)
Κυβερνητική Επιτροπή για την Οδική Ασφάλεια: Πρώτη συνεδρίαση
Η Κυβερνητική Επιτροπή Επιτροπή για την Οδική Ασφάλεια, συνεδρίασε για πρώτη φορά στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. ...(περισσότερα)
ΗΠΑ: Αύξηση των θανάτων από τροχαία ατυχήματα
Τα στατιστικά δεδομένα στις Ηνωμένες Πολιτείες, δείχνουν πως το 2020 σημειώθηκε ο μεγαλύτερος αριθμός θανάτων από τροχαία ατυχήματα των τελευταίων ετών, με αρνητικά ρεκόρ σε θανάτους πεζών, μοτοσικλετ...(περισσότερα)
Ευθυγράμμιση: Πότε την ελέγχουμε και γιατί είναι τόσο σημαντική;
Μια από τις ενέργειες που σχετίζονται άμεσα με τη βέλτιστη απόδοση των ελαστικών και κατά συνέπεια, με την ασφάλειά μας στο δρόμο, είναι η ευθυγράμμιση. ...(περισσότερα)
12 σημαντικά στατιστικά για την Οδική Ασφάλεια
Στο πλαίσιο της εκστρατείας "3500 Lives" η FIA παρουσίασε μια σειρά από ενδιαφέρουσες και σε πολλές περιπτώσεις δυσάρεστες στατιστικές, αναφορικά με τα τροχαία ατυχήματα. ...(περισσότερα)
Victoria Αυστραλίας: Οι λιγότεροι θάνατοι όλων των εποχών από τροχαία το 2018
Μια σημαντική μέτρηση κατέγραψε το Κράτος της Victoria στην Αυστραλία, καθώς το 2018 ήταν η χρονιά με τους λιγότερους θανάτους από τροχαία ατυχήματα. ...(περισσότερα)
Τα συστήματα ασφαλείας που γίνονται υποχρεωτικά από το 2022
Σε μια προσπάθεια περαιτέρω βελτίωσης του επιπέδου προστασίας επιβατών, πεζών και δικυκλιστών, ολοένα και περισσότερα οχήματα στην Ευρώπη θα διαθέτουν υποχρεωτικά τεχνολογικά συστήματα υποβοήθησης οδη...(περισσότερα)
Αύξηση 14,8% στις παραβάσεις μεταξύ 2019 και 2018
Όπως προκύπτει από τα στατιστικά δεδομένα της Ελληνικής Αστυνομίας, κατά τη διάρκεια του 2019 βεβαιώθηκαν 63.579 παραβάσεις περισσότερες από την προηγούμενη χρονιά. ...(περισσότερα)

S5 Box