SAFETY FIRST

Έρευνα από το Ευρωπαϊκό Βαρόμετρο Οδικής Ασφάλειας, δείχνει πως η απόσπαση της προσοχής, η υπνηλία και η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, παραμένουν σε υψηλό επίπεδο.

Ολοένα και πιο ανησυχητικά είναι τα δεδομένα που προκύπτουν σχετικά με την Οδική Ασφάλεια. Πιο πρόσφατο παράδειγμα, είναι η έρευνα που διενεργήθηκε από το Ινστιτούτο Ipsos για το Ευρωπαϊκό Βαρόμετρο Οδικής Ασφάλειας, τα αποτελέσματα της οποίας έγιναν γνωστά από το Ίδρυμα Vinci Autoroutes.

Όπως έγινε γνωστό, στην έρευνα από το Ευρωπαϊκό Bαρόμετρο Οδικής Ασφάλειας, που πραγματοποιήθηκε στις 9-22 Μαρτίου, έλαβαν μέρος 12.400 πολίτες άνω των 16 ετών από 11 χώρες της Ευρώπης, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα.

Τη μερίδα του λέοντος των ερωτηθέντων κατέχουν Γάλλοι πολίτες (2.400 άτομα), ενώ στις υπόλοιπες χώρες το δείγμα δεν ήταν μικρότερο από 1.000 άτομα.

Συμπεριφορά στο τιμόνι

Όσον αφορά στη συμπεριφορά πίσω από το τιμόνι, αυτή αλλάζει στο 12% και 10% των Ευρωπαίων και Ελλήνων οδηγών αντίστοιχα.

Η εξύβριση άλλων οδηγών γίνεται κατά 52% από Ευρωπαίους και κατά 65% από Έλληνες οδηγούς.Το 84% των Ευρωπαίων και το 91% των Ελλήνων οδηγών έχουν φοβηθεί από επιθετική συμπεριφορά άλλου οδηγού.

Ακόμη, το 51% των Ευρωπαίων οδηγών παραδέχεται πως δεν επιβραδύνει σε εργοτάξιο, ενώ το ίδιο αναφέρει το 42% των Ελλήνων.

Απόσπαση προσοχής

Η απόσπαση προσοχής από το δρόμο, συνεχίζει να αποτελεί -όπως προκύπτει από τις αναφορές των ίδιων των οδηγών- ένα ιδιαίτερα σημαντικό πρόβλημα, σε επίπεδο Οδικής Ασφάλειας.

Χαρακτηριστικά, 53% των Ευρωπαίων οδηγών (57% των Ελλήνων) παραδέχεται πως πραγματοποιεί τηλεφωνικές κλήσεις μέσω Bluetooth, παρά το γεγονός ότι η προσοχή τους αποσπάται από το εν λόγω σύστημα. Ακόμη, το 32% των Ευρωπαίων μιλά στο τηλέφωνο χωρίς ακουστικό, ενέργεια στην οποία πρωτεύουν οι Έλληνες, σε ποσοστό 42%.

Το 43% (Ευρώπη) και το 45% (Ελλάδα) των οδηγών προβαίνει σε ρυθμίσεις GPS εν κινήσει, την ώρα που το 11% (Ευρώπη) και το 16% (Ελλάδα) παραδέχεται ότι παραλίγο να έχει ατύχημα εξαιτίας χρήσης τηλεφώνου κατά την οδήγηση. Να σημειώσουμε, πως το 16% των Ελλήνων σε αυτό το ζήτημα, είναι το μεγαλύτερο στην Ευρώπη.

Επιπρόσθετα, οι Ευρωπαίοι οδηγοί παραδέχονται ότι έχουν στρέψει το βλέμμα τους εκτός δρόμου για περισσότερα από 2 δευτερόλεπτα σε ποσοστό 76% (το αντίστοιχο των Ελλήνων είναι 87%).

Το 22% των Ευρωπαίων και το 27% των Ελλήνων στέλνει ή/και διαβάζει μηνύματα (SMS, mails) κατά τη διάρκεια της οδήγησης.

Η απόσπαση προσοχής φτάνει σε τέτοιο βαθμό, που το 7% των Ευρωπαίων και 11% των Ελλήνων οδηγούν παρακολουθώντας ακόμη και ταινίες ή videos, σε κινητές συσκευές.

SF Alcohol

Οδήγηση υπό επήρεια αλκοόλ

Ακόμη ένας θεμελιώδης παράγοντας των τροχαίων ατυχημάτων, είναι η οδήγηση υπό επήρεια αλκοόλ ή/και φαρμάκων.

Το 8% των Ευρωπαίων οδηγών παραδέχεται οδήγηση υπό επήρεια αλκοόλ που ξεπερνά το προβλεπόμενο όριο, κατηγορία όπου την "πρωτιά" κατέχουν ξανά οι Έλληνες (16%).

Το 7% των Ευρωπαίων οδηγεί υπό επήρεια φαρμάκων που μπορούν να επιφέρουν μείωση συγκέντρωσης και προσοχής (9% στην

Ελλάδα).Επιπλέον, το 3% των Ευρωπαίων παραδέχεται ότι οδηγεί έχοντας καταναλώσει κάνναβη ή ναρκωτικές ουσίες, ενέργεια που οι Έλληνες κάνουν σε διπλάσιο ποσοστό (6%).

 

Υπνηλία

Πέραν της απόσπασης προσοχής, ένας κρίσιμος για τα ατυχήματα στην Ευρώπη και στην Ελλάδα παράγοντας, είναι η υπνηλία.

Σύμφωνα με την έρευνα από το Ευρωπαϊκό Βαρόμετρο Οδικής Ασφάλειας, οι Ευρωπαίοι και Έλληνες οδηγοί δεν κάνουν διάλειμμα κάθεδύο ώρες σε ποσοστό 40% και 59% αντίστοιχα, παρά τη σύσταση που υπάρχει στα σύγχρονα αυτοκίνητα.

Αυτό, συμβαίνει παρά το γεγονός ότι 73% (Ευρώπη) και 61% (Ελλάδα) δηλώνει πως γνωρίζει το εν λόγω σύστημα. Το 52% (Ευρώπη) και 41% (Ελλάδα) των οδηγών δηλώνει πως κάνει στάση για μικρής διάρκειας ύπνο ή ξεκούραση.

Τέλος, το 12% των Ευρωπαίων οδηγών έχει παραδεχθεί πως παραλίγο να έχει ατύχημα λόγω υπνηλίας, την ώρα που η πρωτιά σε αυτό το ερώτημα ανήκει ξανά στους Έλληνες, με ποσοστό 16%.

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Αυτοκίνητα που επικοινωνούν μεταξύ τους;
Μπορεί ο τίτλος να περιγράφει ένα σενάριο που φαντάζει μακρινό, όμως η πραγματικότητα είναι διαφορετική... ...(περισσότερα)
Αύξηση 7,2% στις τροχαίες παραβάσεις το 2017
Η Ελληνική Αστυνομία δημοσίευσε τα στατιστικά στοιχεία της Τροχαίας, σχετικά με τις παραβάσεις που συνέβησαν στους ελληνικούς δρόμους το 2017, δίνοντας μάλιστα άμεση σύγκριση με τις αντίστοιχες παραβά...(περισσότερα)
Παράταση ισχύος για τις άδειες οδήγησης που λήγουν έως τα μέσα Δεκεμβρίου
Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ανακοίνωσε την παράταση ισχύος κατά 3 μήνες, στις άδειες οδήγησης που λήγουν στην περίοδο 3 Νοεμβρίου-14 Δεκεμβρίου, λόγω του δεύτερου κύματος της πανδημίας. ...(περισσότερα)
Η αύξηση των ορίων ταχύτητας αυξάνει τους θανάτους...
... ή τουλάχιστον, αυτό καταδεικνύει έρευνα για λογαριασμό του Αμερικανικού Ινστιτούτου Ασφαλούς Οδήγησης σε Αυτοκινητοδρόμους (Insurance Institute for Highway Safety). ...(περισσότερα)
Δωρεάν Σεμινάριο Οδικής Συμπεριφοράς στο Μεσολόγγι
Tο επόμενο δωρεάν Σεμινάριο Οδικής Συμπεριφοράς από την Σχολή Ασφαλούς Οδήγησης "Ιαβέρης", θα διεξαχθεί στο Μεσολόγγι την Τετάρτη 16 Οκτωβρίου 2019. ...(περισσότερα)
Εκτόξευση για τα αυτόνομα αυτοκίνητα έως το 2030
Τα αυτόνομα αυτοκίνητα είναι η επόμενη σελίδα της σύγχρονης αυτοκίνησης και οι εταιρείες κινούνται ήδη προς αυτή την κατεύθυνση, διεξάγοντας ήδη έρευνες αναφορικά με το μερίδιο του αγοραστικού κοινού ...(περισσότερα)
Νέα αυτοκίνητα: Υποχρεωτικά με Intelligent Speed Limiter και
Στο εξής, κάθε νέο αυτοκίνητο θα εφοδιάζεται υποχρεωτικά με το έξυπνο σύστημα "Intelligent Speed Limiter" και με μαύρο κουτί. ...(περισσότερα)
Τα στατιστικά της κατανάλωσης αλκοόλ από άντρες και γυναίκες
Σε προηγούμενο  άρθρο, είχαμε αναφερθεί στην έρευνα που παρουσίασε το ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας Traffic Injury Research Foundation (TIRF), με αντικείμενο τη διαφορετική αντιμετώπιση του φαινομέ...(περισσότερα)
Ευρωβουλή: Όριο ταχύτητας 30 χλμ./ώρα εντός πόλεων για βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας
Η Ευρωπαϊκή Ένωση ετοιμάζεται να ορίσει ως ανώτατο όριο για κίνηση εντός πόλεων τα 30 χλμ./ώρα, ενώ επεξεργάζεται και αρκετά ακόμη μέτρα για βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας. ...(περισσότερα)
Η νέα έκθεση του ΟΗΕ για την Οδική Ασφάλεια
Στη δημοσιότητα δόθηκε η τελευταία έκθεση του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών σχετικά με τη βελτίωση της παγκόσμιας οδικής ασφάλειας. ...(περισσότερα)

S5 Box