SAFETY FIRST

Έρευνα από το Ευρωπαϊκό Βαρόμετρο Οδικής Ασφάλειας, δείχνει πως η απόσπαση της προσοχής, η υπνηλία και η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, παραμένουν σε υψηλό επίπεδο.

Ολοένα και πιο ανησυχητικά είναι τα δεδομένα που προκύπτουν σχετικά με την Οδική Ασφάλεια. Πιο πρόσφατο παράδειγμα, είναι η έρευνα που διενεργήθηκε από το Ινστιτούτο Ipsos για το Ευρωπαϊκό Βαρόμετρο Οδικής Ασφάλειας, τα αποτελέσματα της οποίας έγιναν γνωστά από το Ίδρυμα Vinci Autoroutes.

Όπως έγινε γνωστό, στην έρευνα από το Ευρωπαϊκό Bαρόμετρο Οδικής Ασφάλειας, που πραγματοποιήθηκε στις 9-22 Μαρτίου, έλαβαν μέρος 12.400 πολίτες άνω των 16 ετών από 11 χώρες της Ευρώπης, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα.

Τη μερίδα του λέοντος των ερωτηθέντων κατέχουν Γάλλοι πολίτες (2.400 άτομα), ενώ στις υπόλοιπες χώρες το δείγμα δεν ήταν μικρότερο από 1.000 άτομα.

Συμπεριφορά στο τιμόνι

Όσον αφορά στη συμπεριφορά πίσω από το τιμόνι, αυτή αλλάζει στο 12% και 10% των Ευρωπαίων και Ελλήνων οδηγών αντίστοιχα.

Η εξύβριση άλλων οδηγών γίνεται κατά 52% από Ευρωπαίους και κατά 65% από Έλληνες οδηγούς.Το 84% των Ευρωπαίων και το 91% των Ελλήνων οδηγών έχουν φοβηθεί από επιθετική συμπεριφορά άλλου οδηγού.

Ακόμη, το 51% των Ευρωπαίων οδηγών παραδέχεται πως δεν επιβραδύνει σε εργοτάξιο, ενώ το ίδιο αναφέρει το 42% των Ελλήνων.

Απόσπαση προσοχής

Η απόσπαση προσοχής από το δρόμο, συνεχίζει να αποτελεί -όπως προκύπτει από τις αναφορές των ίδιων των οδηγών- ένα ιδιαίτερα σημαντικό πρόβλημα, σε επίπεδο Οδικής Ασφάλειας.

Χαρακτηριστικά, 53% των Ευρωπαίων οδηγών (57% των Ελλήνων) παραδέχεται πως πραγματοποιεί τηλεφωνικές κλήσεις μέσω Bluetooth, παρά το γεγονός ότι η προσοχή τους αποσπάται από το εν λόγω σύστημα. Ακόμη, το 32% των Ευρωπαίων μιλά στο τηλέφωνο χωρίς ακουστικό, ενέργεια στην οποία πρωτεύουν οι Έλληνες, σε ποσοστό 42%.

Το 43% (Ευρώπη) και το 45% (Ελλάδα) των οδηγών προβαίνει σε ρυθμίσεις GPS εν κινήσει, την ώρα που το 11% (Ευρώπη) και το 16% (Ελλάδα) παραδέχεται ότι παραλίγο να έχει ατύχημα εξαιτίας χρήσης τηλεφώνου κατά την οδήγηση. Να σημειώσουμε, πως το 16% των Ελλήνων σε αυτό το ζήτημα, είναι το μεγαλύτερο στην Ευρώπη.

Επιπρόσθετα, οι Ευρωπαίοι οδηγοί παραδέχονται ότι έχουν στρέψει το βλέμμα τους εκτός δρόμου για περισσότερα από 2 δευτερόλεπτα σε ποσοστό 76% (το αντίστοιχο των Ελλήνων είναι 87%).

Το 22% των Ευρωπαίων και το 27% των Ελλήνων στέλνει ή/και διαβάζει μηνύματα (SMS, mails) κατά τη διάρκεια της οδήγησης.

Η απόσπαση προσοχής φτάνει σε τέτοιο βαθμό, που το 7% των Ευρωπαίων και 11% των Ελλήνων οδηγούν παρακολουθώντας ακόμη και ταινίες ή videos, σε κινητές συσκευές.

SF Alcohol

Οδήγηση υπό επήρεια αλκοόλ

Ακόμη ένας θεμελιώδης παράγοντας των τροχαίων ατυχημάτων, είναι η οδήγηση υπό επήρεια αλκοόλ ή/και φαρμάκων.

Το 8% των Ευρωπαίων οδηγών παραδέχεται οδήγηση υπό επήρεια αλκοόλ που ξεπερνά το προβλεπόμενο όριο, κατηγορία όπου την "πρωτιά" κατέχουν ξανά οι Έλληνες (16%).

Το 7% των Ευρωπαίων οδηγεί υπό επήρεια φαρμάκων που μπορούν να επιφέρουν μείωση συγκέντρωσης και προσοχής (9% στην

Ελλάδα).Επιπλέον, το 3% των Ευρωπαίων παραδέχεται ότι οδηγεί έχοντας καταναλώσει κάνναβη ή ναρκωτικές ουσίες, ενέργεια που οι Έλληνες κάνουν σε διπλάσιο ποσοστό (6%).

 

Υπνηλία

Πέραν της απόσπασης προσοχής, ένας κρίσιμος για τα ατυχήματα στην Ευρώπη και στην Ελλάδα παράγοντας, είναι η υπνηλία.

Σύμφωνα με την έρευνα από το Ευρωπαϊκό Βαρόμετρο Οδικής Ασφάλειας, οι Ευρωπαίοι και Έλληνες οδηγοί δεν κάνουν διάλειμμα κάθεδύο ώρες σε ποσοστό 40% και 59% αντίστοιχα, παρά τη σύσταση που υπάρχει στα σύγχρονα αυτοκίνητα.

Αυτό, συμβαίνει παρά το γεγονός ότι 73% (Ευρώπη) και 61% (Ελλάδα) δηλώνει πως γνωρίζει το εν λόγω σύστημα. Το 52% (Ευρώπη) και 41% (Ελλάδα) των οδηγών δηλώνει πως κάνει στάση για μικρής διάρκειας ύπνο ή ξεκούραση.

Τέλος, το 12% των Ευρωπαίων οδηγών έχει παραδεχθεί πως παραλίγο να έχει ατύχημα λόγω υπνηλίας, την ώρα που η πρωτιά σε αυτό το ερώτημα ανήκει ξανά στους Έλληνες, με ποσοστό 16%.

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Υπερβολική ταχύτητα: Η αγαπημένη παράβαση των Ελλήνων
Η Ελληνική Αστυνομία δημοσιοποίησε τον αριθμό και το είδος παραβάσεων που καταγράφηκαν από την Τροχαία το 2018, με την υπερβολική ταχύτητα να κατέχει την συντριπτική πλειοψηφία. ...(περισσότερα)
Όρια ταχύτητας στους γερμανικούς αυτοκινητόδρομους με φόντο την οικονομία;
Είναι γνωστό πως ορισμένοι αυτοκινητόδρομοι της Γερμανίας δεν διαθέτουν ανώτατο όριο ταχύτητας, όμως τυχόν αλλαγή μπορεί να επιφέρει σημαντικά οικονομικά οφέλη στο κράτος - Διαβάστε γιατί. ...(περισσότερα)
730 νεκροί σε 679 ατυχήματα το 2017
Η Ελληνική Αστυνομία δημοσίευσε πρόσφατα τα στατιστικά στοιχεία της Τροχαίας, αναφορικά με τα τροχαία ατυχήματα που συνέβησαν στους ελληνικούς δρόμους τη χρονιά που μας πέρασε. ...(περισσότερα)
Νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας: Έρχονται αυστηρότερες ποινές
Σύντομα θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, που αναμένεται πιο αυστηρός σε επίπεδο ποινών, χρηματικών και μη. ...(περισσότερα)
Στη Σουηδία οι λιγότεροι θάνατοι από τροχαία ατυχήματα το 2019
Σύμφωνα με μετρήσεις σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το 2019, η Σουηδία ήταν η χώρα με το μικρότερο αριθμό θανάτων, με την Ελλάδα να βρίσκεται χαμηλά στη λίστα. ...(περισσότερα)
Οι δοκιμές των συστημάτων υποβοήθησης οδηγού από το Euro NCAP
Ο σημαντικότερος οργανισμός αξιολόγησης της ασφάλειας νέων οχημάτων στην Ευρώπη, έχει ξεκινήσει δοκιμές στα αυτόματα συστήματα υποβοήθησης οδηγού, μέσα από συγκεκριμένες διαδικασίες αξιολόγησης. ...(περισσότερα)
Χριστούγεννα: Σημαντικό ποσοστό Βρετανών θα οδηγήσει υπό επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών
Έρευνα στο Ηνωμένο Βασίλειο, αποκαλύπτει ότι το ποσοστό Βρετανών οδηγών που θα βρεθούν πίσω από το τιμόνι υπό επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών ουσιών κατά την περίοδο των Χριστουγέννων, μόνο αμελητέο δεν π...(περισσότερα)
Δακτύλιος: Πότε τίθεται σε ισχύ - ποιοι εξαιρούνται
Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προχώρησε σε επαναφορά του Δακτυλίου στο κέντρο της Αθήνας, με στόχο τη μείωση της κυκλοφορίας. ...(περισσότερα)
Είδη και οχήματα των θανατηφόρων τροχαίων το 2019
Αναλύουμε τα θανατηφόρα τροχαία που σημειώθηκαν το 2019, με βάση το είδος του ατυχήματος, καθώς και τα οχήματα που εμπλέκονταν σε αυτό. ...(περισσότερα)
Αλλαγή ελαστικού στο δρόμο
Η ποιότητα κατασκευής των σύγχρονων ελαστικών από μεγάλους κατασκευαστές βρίσκεται σε πολύ υψηλό επίπεδο, ωστόσο αυτό δε σημαίνει πως το φαινόμενο του κλαταρίσματος, έχει αποφευχθεί εντελώς. ...(περισσότερα)

S5 Box