SAFETY FIRST

Η οδήγηση υπό επήρεια αλκοόλ στους δρόμους του Ηνωμένου Βασιλείου παραμένει αμείωτη, γεγονός που δημιουργεί πολύ αυξημένο έμμεσο κόστος στους παραβάτες.

Στατιστικά δεδομένα που παρουσίασε ο “IAM Roadsmart”, μη κερδοσκοπικός Οργανισμός Οδικής Ασφάλειας στη Μεγάλη Βρετανία, καταδεικνύουν πως ο αριθμός των καταγεγραμμένων κρουσμάτων υπό επήρεια αλκοόλ, παραμένει μεγάλος.

Πέραν της προφανούς αρνητικής επίδρασης στην ασφάλεια των παραβατών, καθώς και των άλλων χρηστών του δρόμου (1.860 νεκροί από τροχαία ατυχήματα το 2023 με αιτία την οδήγηση υπό επήρεια αλκοόλ), μια ακόμη παράμετρος που πρέπει να λαμβάνεται υπ’ όψιν, είναι κατά πόσον επηρεάζεται το... πορτοφόλι των παραβατών.

Πρόσφατη έρευνα του Βρετανικού οργανισμού, ρίχνει φως στο ζήτημα, εξετάζοντας τις άμεσες και έμμεσες επιπτώσεις.

Πιο συγκεκριμένα, υπολογίζεται πως 100 αυτοκινητιστές ανά ημέρα δέχονται πρόστιμο για οδήγηση υπό επήρεια αλκοόλ, ενώ κατά τη διάρκεια της τελευταίας τριετίας, έχουν προστεθεί 108.000 σημειώσεις (βαθμοί ποινής) σε επιμέρους άδειες οδήγησης, με αυτήν την αιτιολογία.

Ιδιαίτερα ανησυχητικό είναι το γεγονός, πως η ηλικιακή ομάδα στην οποία καταγράφονται οι περισσότερες παραβάσεις, είναι αυτή των 25-39 ετών, με 48.000 κλήσεις.

Ακολουθούν οι μεσήλικες ηλικίας 40-65 ετών, ενώ οι νέοι ηλικίας 17-24, δέχθηκαν 15.000 κλήσεις.

Πιο «ήσυχοι» οδηγοί σε αυτόν τον τομέα είναι όσοι έχουν ηλικία άνω των 65 ετών, που δεν ξεπέρασαν τις 3.000.

Η οδήγηση υπό επήρεια αλκοόλ αποτελεί μια από τις σημαντικότερες αιτίες ατυχημάτων στους Ευρωπαϊκούς δρόμους, όμως ενδιαφέρον παρουσιάζει και το οικονομικό σκέλος της… εξίσωσης.

Καταρχάς, να αναφέρουμε πως σύμφωνα με τη βρετανική νομοθεσία, οι οδηγοί που συλλαμβάνονται να οδηγούν υπό την επήρεια αλκοόλ χάνουν αυτόματα την άδεια οδήγησης και ενδέχεται να καταδικαστούν σε φυλάκιση ή/και να λάβουν πρόστιμο, ανάλογα με την έκταση της παράβασής τους.

Η καταχώριση (βαθμοί ποινής) θα παραμείνει στην άδεια οδήγησης για 11 χρόνια, ενώ μια δεύτερη παράβαση εντός δέκα ετών θα οδηγήσει σε αφαίρεση της άδειας οδήγησης, για παρατεταμένο χρονικό διάστημα.

Σύμφωνα με τους υπολογισμούς των Βρετανών, το συνολικό (έμμεσο και άμεσο) κόστος σε περίπτωση που κάποιος οδηγός βρεθεί πίσω από το τιμόνι υπό επήρεια αλκοόλ, μπορεί ακόμη και φτάσει στις 81.591 λίρες (σχεδόν 93.680 ευρώ), ποσό που είναι κατά 15% αυξημένο σε σύγκριση με την προηγούμενη αντίστοιχη έρευνα, το 2020.

Αναλύοντας το κόστος, με βάση τα δεδομένα του IAM Roadsmart, σε περίπτωση αφαίρεσης διπλώματος οδήγησης για 15 μήνες, που είναι μια από τις προβλεπόμενες ποινές, προκύπτουν τα εξής:

Χαμένα έσοδα έως 46.787 λίρες (53.687 ευρώ) ειδικά για επαγγελματίες οδηγούς που λαμβάνουν τον μέσο ετήσιο μισθό 37.430 λιρών (42.951 ευρώ)

Επιπλέον κόστος μέχρι 2.481 λίρες (2.846 ευρώ) για μετακινήσεις με Μέσα Μαζικής Μεταφοράς

Το μέχρι πρόσφατα μέγιστο πρόστιμο έως 5.000 λίρες (5.736 ευρώ) που με βάση τη νέα νομοθεσία γίνεται απεριόριστο

Ποσό κατά μέσο όρο έως 13.650 λίρων (15.660 ευρώ) σε νομικά έξοδα

Τέλος, έως επιπλέον 13.673 (15.681 ευρώ) για το επιπλέον κόστος στην ασφάλιση, σε περίπτωση που κάποιος έχει λάβει ποινή DR20 (απόπειρα οδήγησης μεθυσμένος), σε βάθος 11 ετών.


Αξίζει να σημειωθεί, πως ο αριθμός των θανάτων από τροχαία που έχουν ως αιτία την οδήγηση υπό επήρεια αλκοόλ αυξήθηκε κατά την τελευταία δεκαετία, ενώ το επιτρεπόμενο όριο συγκέντρωσης αλκοόλ στο αίμα κατά την οδήγησης σε Αγγλία και Ουαλία, είναι το υψηλότερο στην Ευρώπη.

Με αυτήν την αφορμή, το όριο οδήγησης υπό επήρεια αλκοόλ σε Αγγλία και Ουαλία, αναμένεται να μειωθεί από 35 μικρογραμμάρια αλκοόλ ανά 100 ml στο αίμα, σε 22, ποσότητα που θα εναρμονιστεί με εκείνη στη Σκωτία (από το 2014) και άλλες Ευρωπαϊκές πόλεις.

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Κανένας πεζός ή ποδηλάτης νεκρός το 2019 στο Ελσίνκι
Η πρωτεύουσα της Φινλανδίας επιβεβαίωσε πως κατά τη διάρκεια του 2019, δεν υπήρξε κανένας θανάσιμος τραυματισμός για πεζό ή ποδηλάτη εντός των ορίων της. ...(περισσότερα)
Θερμοπληξία: Μια συχνή αιτία θανάτου για τα μικρά παιδιά
Μπορεί να μην είναι η πιο συχνή αιτία θανάτου, ωστόσο η θερμοπληξία είναι μία από τις πολλές αιτίες θανάτου για μικρά παιδιά που βρίσκονται για αρκετή ώρα σε παρκαρισμένα αυτοκίνητα, όταν ο καιρός είν...(περισσότερα)
Ηχητική προειδοποίηση για τους πεζούς θα εκπέμπουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αναπτύσσονται με ραγδαίο ρυθμό, ωστόσο ανησυχία έχει προκαλέσει το γεγονός ότι επειδή είναι αθόρυβα, θα μπορούσαν να αποτελέσουν κίνδυνο για τους πεζούς στις πόλεις. ...(περισσότερα)
Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο: Κριτική στην πολιτική περί Οδικής Ασφάλειας της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Σε έκθεση του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου, αναφέρεται πως η Ευρωπαϊκή Ένωση και τα μέλη της πρέπει να αυξήσουν τις προσπάθειές τους, προκειμένου να υπάρξει επίτευξη των στόχων που έχουν τεθεί έως ...(περισσότερα)
Οικολογική οδήγηση: Τι πρέπει να γνωρίζετε;
Η μείωση της κατανάλωσης και, κατά συνέπεια, των ρύπων που εκλύονται προς το περιβάλλον, αποτελεί ένα από τα βασικότερα ζητούμενα για τους οδηγούς, σήμερα. ...(περισσότερα)
Βράβευση για τη συμβολή μας στη γνώση του κοινού για την ασφαλή οδήγηση
Η Σχολή Οδικής Συμπεριφοράς «Ιαβέρης» έλαβε το ειδικό βραβείο «Specialty Driving Academy of the Year» στην κατηγορία των αυτοκινητικών βραβείων του θεσμού Golden Awards. ...(περισσότερα)
Τα νέα συστήματα ασφαλείας βοηθούν στη μείωση των ατυχημάτων
Έρευνα του IIHS (Insurance Institute for Highway Safety) στις Η.Π.Α. έδειξε πως τα συστήματα Προειδοποίησης Αλλαγής Λωρίδας (Lane Departure Warning) και Ανίχνευσης Τυφλού Σημείου (Blind Spot Detection...(περισσότερα)
Στάση αντί για κλήση σε περίπτωση υπερβολικής ταχύτητας, εφαρμόζει η Εσθονία
Μια ξεχωριστή μορφή αντιμετώπισης της κίνησης με υπερβολική ταχύτητα υιοθετείται στην Εσθονία, προσφέροντας δυνατότητα στάσης 45 ή 60 λεπτών, αντί για τη πληρωμή προστίμου. ...(περισσότερα)
Μείωση των ορίων ταχύτητας στη Γαλλία
Μετά από απόφαση της γαλλικής κυβέρνησης, τα όρια ταχύτητας μειώθηκαν από τα 90, στα 80 χιλιόμετρα/ώρα, σε 400.000 χιλιόμετρα του γαλλικού οδικού δικτύου. ...(περισσότερα)
Intelligent Speed Assistance: Το σύστημα που γίνεται υποχρεωτικό από το 2022
Από την επόμενη χρονιά, όλα τα νέα αυτοκίνητα στην Ευρώπη θα διαθέτουν έξυπνο σύστημα περιορισμού ταχύτητας. ...(περισσότερα)

S5 Box