SAFETY FIRST

Μετά από τη μείωση του ορίου ταχύτητας στις Βρυξέλλες στα 30 χλμ./ώρα, παρατηρήθηκε πτώση του αριθμού θανάτων και τραυματισμών από τροχαία ατυχήματα.

Εκτός από τις Βρυξέλλες, η μείωση του ορίου ταχύτητας στα 30 χλμ./ώρα είναι ένα μέτρο που έχει ληφθεί και σε άλλες μεγάλες πόλεις όπως Ελσίνκι (Φινλανδία), Όσλο (Νορβηγία), Μόναχο (Γερμανία), Παρίσι (Γαλλία), Μπιλμπάο (Ισπανία), Τορόντο (Καναδάς) τα τελευταία χρόνια.

Απώτερος σκοπός είναι αφενός η μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και των εκπομπών ρύπων και αφετέρου, οι συγκεκριμένες πόλεις να καταστούν πιο φιλικές για πεζούς και ποδηλάτες.

Τα πρώτα στατιστικά στοιχεία από τις Βρυξέλλες, δείχνουν πως οι στόχοι αυτοί επιτεύχθηκαν, με τα περιθώρια βελτίωσης να παραμένουν μεγάλα.

Σύμφωνα με τα δεδομένα που δημοσιεύτηκαν από το Brussels Mobility, οι θάνατοι από τροχαία ατυχήματα μεταξύ 2021 και 2020 μειώθηκαν κατά περισσότερο του 50% (5 από 11), ενώ αντίστοιχα οι τραυματισμοί έπεσαν από τους 121 στους 100.

Αξίζει να σημειωθεί ότι παρά τη μείωση του ορίου ταχύτητας, δεν παρατηρήθηκε διαφορά στους χρόνους των διαδρομών που πραγματοποιούνται εντός πόλης, ενώ ταυτόχρονα οι παραβιάσεις των ορίων μειώθηκαν κατά 2,4%, σε σύγκριση με το 2020.Ταυτόχρονα,

η παραπάνω ενέργεια επέφερε μείωση και στα επίπεδα θορύβου εντός του αστικού ιστού, η οποία σε μερικά σημεία της πόλης έφτασε έως και τα 4,8 dB.

Παράλληλα, στην ανακοίνωση σχετικά με τις Βρυξέλλες γνωστοποιήθηκε πως η χρήση ποδηλάτου στην πρωτεύουσα του Βελγίου αυξήθηκε κατά 20%, ποσοστό που γίνεται ακόμη πιο σημαντικό αν σκεφτούμε ότι το 2020 είχε υπάρξει η μεγαλύτερη αύξηση στην ιστορία (64%) σε σύγκριση με το 2019.

Αν και τα αποτελέσματα από την πρώτη χρονιά μείωσης του ορίου ταχύτητας ήταν σαφώς ενθαρρυντικά οι Βέλγοι δεν επαναπαύονται, με την επικεφαλής του τομέα κινητικότητας στις Βρυξέλλες, Elke Van den Brandt, να δηλώνει πως "αντικειμενικός σκοπός παραμένουν οι μηδενικοί θάνατοι και σοβαροί τραυματισμοί στις Βρυξέλλες".

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Photo credits: Unsplash - Remco Marien

Περισσότερα Safety First

Παραβίαση ΚΟΚ: Κανόνας, όχι εξαίρεση
Σε κανόνα έχει εξελιχθεί τα τελευταία χρόνια η παραβίαση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, όπως παραδέχονται Έλληνες και Ευρωπαίοι οδηγοί. ...(περισσότερα)
Victoria Αυστραλίας: Οι λιγότεροι θάνατοι όλων των εποχών από τροχαία το 2018
Μια σημαντική μέτρηση κατέγραψε το Κράτος της Victoria στην Αυστραλία, καθώς το 2018 ήταν η χρονιά με τους λιγότερους θανάτους από τροχαία ατυχήματα. ...(περισσότερα)
Υπέρ του ελέγχου στοιχείων μέσω κάμερας οι περισσότεροι Βρετανοί οδηγοί
Η συντριπτική πλειοψηφία των οδηγών, είναι υπέρ του ελέγχου μέσω κάμερας στους δρόμους, στοιχείων όπως αν το αυτοκίνητο είναι ασφαλισμένο και έχει περάσει τον απαραίτητο τεχνικό έλεγχο ή αν έχουν πληρ...(περισσότερα)
Όταν διαβάζουμε ή στέλνουμε SMS, κινούμαστε στα τυφλά για 123 μέτρα
Η φράση του τίτλου και άλλα ενδιαφέροντα συμπεράσματα, προέκυψαν από έρευνα που πραγματοποιήθηκε στην Αυστρία. ...(περισσότερα)
Μείωση των θανάτων κατά 2% στους Ευρωπαϊκούς δρόμους
Όπως ανακοίνωσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή μετά τη συνεδρίαση των 28 Κρατών-Μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης στη Βαλέττα της Μάλτας, οι θάνατοι από τροχαία ατυχήματα μειώθηκαν το 2016 κατά 2% σε σύγκριση με την ...(περισσότερα)
Εργασίες βελτίωσης του οδικού δικτύου ανά την Ελλάδα
Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και η Περιφέρεια Αττικής, ανακοίνωσαν την έναρξη έργων υποδομής, για βελτίωση της ασφάλειας στο οδικό δίκτυο. ...(περισσότερα)
Ο Κωνσταντίνος Μαρκουΐζος (Ιαβέρης) ορίστηκε Αντιπεριφερειάρχης Οδικής Ασφάλειας και Κέντρου Διαχείρισης Κυκλοφορίας
Με αφορμή τη συμπλήρωση των πρώτων 20 μηνών της Περιφερειακής Αρχής ο Περιφερειάρχης Αττικής, Νίκος Χαρδαλιάς, προχώρησε στη δημιουργία ενός νέου θεσμού, αποφασίζοντας τον ορισμό θεματικών Αντιπεριφερ...(περισσότερα)
Δωρεάν Σεμινάριο Οδικής Συμπεριφοράς στο Μεσολόγγι
Tο επόμενο δωρεάν Σεμινάριο Οδικής Συμπεριφοράς από την Σχολή Ασφαλούς Οδήγησης "Ιαβέρης", θα διεξαχθεί στο Μεσολόγγι την Τετάρτη 16 Οκτωβρίου 2019. ...(περισσότερα)
709 θάνατοι σε 655 ατυχήματα το 2018
Τα στοιχεία της Τροχαίας, αναφορικά με τα ατυχήματα κατά τη χρονιά που πέρασε, δείχνουν ελαφριά μείωση που πάντως, δε μπορεί να θεωρηθεί ως σημαντικό βήμα προόδου ...(περισσότερα)
Ακόμη και το Hands Free αποσπά την προσοχή...
Όπως αναφέρεται σε άρθρο της ιστοσελίδας του European Transport Safety Council (Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών), η χρήση hands-free κατά τη διάρκεια της οδήγησης αποσπά την προσοχή σε αντίστο...(περισσότερα)

S5 Box