SAFETY FIRST

Στις πρόσφατες δοκιμές ασφάλειας που έγιναν από το Euro NCAP, προστέθηκε για πρώτη φορά και ο έλεγχος των αυτόματων συστημάτων υποβοήθησης οδηγού, ο οποίος έδειξε πως τα αυτόματα συστήματα υποβοήθησης οδηγού είναι βοηθητικά, αλλά σε καμία περίπτωση δεν απαλλάσσουν τον οδηγό.

Η διαρκής τεχνολογική εξέλιξη των αυτοκινήτων, συνεπάγεται και διαρκή εξέλιξη των εμπλεκόμενων με την αυτοκίνηση, φορέων. Μια τέτοια περίπτωση είναι και το Euro NCAP, ο ανεξάρτητος φορέας αξιολόγησης της ασφάλειας των νέων οχημάτων, που έχει θεμελιώσει τη θέση του ως κορυφαίος στην Ευρώπη στον συγκεκριμένο τομέα.

Έπειτα από έρευνα που διενεργήθηκε από το Euro NCAP, το Global NCAP και την αγγλική Thatcham Research, σε 1567 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων από Κίνα, Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Ισπανία, Ηνωμένο Βασίλειο και Ηνωμένες Πολιτείες, το 70% των οδηγών θεωρούν πως είναι δυνατό να αγοράσουν ένα αυτοκίνητο που να οδηγεί από μόνο του, δηλαδή ένα αυτόνομο αυτοκίνητο. Αυτό στην πραγματικότητα δεν ισχύει, καθώς η επίτευξη της αυτόνομης αυτοκίνησης παραμένει αρκετά χρόνια μακριά.

Σε αυτό το πλαίσιο, διενεργήθηκε η πρώτη αξιολόγηση των αυτόματων συστημάτων από το Euro NCAP τον Οκτώβριο. Οι δοκιμές εστιάστηκαν στα συστήματα υποβοήθησης οδηγού στους δρόμους ταχείας κυκλοφορίας (Highway Assist Systems), δηλαδή τα Adaptive Cruise Control, Lane Centering και Speed Assist.

Τα βασικά συμπεράσματα του Euro NCAP ήταν πως κανένα αυτοκίνητο δεν διαθέτει πλήρως αυτοματοποιημένα συστήματα, δηλαδή κανένα αυτοκίνητο δεν είναι αυτόνομο, οπότε τα προσφερόμενα συστήματα υποβοήθησης οδηγού δεν πρέπει να συγχέονται με αυτοματοποιημένη οδήγηση.

Κοινώς, οι οδηγοί παραμένουν απολύτως υπεύθυνοι για την ασφάλεια κατά την οδήγηση, καθώς τα συστήματα είναι βοηθητικά και δεν πρέπει να επαφίενται σε αυτά.

Εξειδικεύοντας τα συμπεράσματα, τα συστήματα που δοκιμάστηκαν μπορούν, εφόσον χρησιμοποιηθούν σωστά, να βοηθήσουν τον οδηγό ώστε να διατηρήσει απόσταση ασφαλείας από το προπορευόμενο όχημα, σταθερή ταχύτητα στην οδό ταχείας κυκλοφορίας, καθώς και να παραμείνει με ασφάλεια μέσα στη λωρίδα που έχει επιλέξει.

Όμως, σε καμία περίπτωση δεν έχουν σχεδιαστεί ώστε ο οδηγός να βασίζεται σε αυτά, ως λύση για ασφαλή και ελεγχόμενη οδήγηση. Επιπρόσθετα, οι κατασκευαστές δεν ακολουθούν ακριβώς την ίδια προσέγγιση στο εκάστοτε σύστημα, οπότε μπορεί για παράδειγμα δύο αυτοκίνητα διαφορετικών αυτοκινητοβιομηχανιών να διαθέτουν "Adaptive Cruise Control", ωστόσο αυτό δε σημαίνει εκ των προτέρων, πως τα συστήματα λειτουργούν ακριβώς με τον ίδιο τρόπο.

Ο Michiel van Ratingen, γενικός γραμματέας του Euro NCAP, δήλωσε: "Το μήνυμα του Euro NCAP από αυτές τις δοκιμές είναι σαφές - τα αυτοκίνητα, ακόμη και εκείνα που διαθέτουν προχωρημένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού, χρειάζονται έναν οδηγό που θα είναι διαρκώς προσεκτικός πίσω από το τιμόνι. Είναι επιτακτική ανάγκη, τα τελευταίας γενιάς συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας να παραμείνουν διαθέσιμα, σαν μια ζωτικής σημασίας λύση ασφαλείας".

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Αύξηση της παραβίασης ορίων ταχύτητας λόγω του κορωνοϊού
Η απαγόρευση κυκλοφορίας που ισχύει στις περισσότερες χώρες λόγω της πανδημίας του COVID-19, έχει επιφέρει αύξηση των παραβιάσεων στα όρια ταχύτητας, τόσο στην Ευρώπη όσο και στις Η.Π.Α. ...(περισσότερα)
Παρίσι: Προς αύξηση στο κόστος των θέσεων parking για SUV με φόντο την Οδική Ασφάλειας
Οι κάτοικοι του Παρισιού αναμένεται να ψηφίσουν αύξηση στο κόστος για μια θέση parking ενός SUV στην Πόλη του Φωτός, αφού μεταξύ άλλων, ο όγκος των συγκεκριμένων αυτοκινήτων προκαλεί κίνδυνο για άλλου...(περισσότερα)
Η μείωση των ορίων ταχύτητας κάνει τους ανθρώπους πιο ευγενικούς
Αυτή την ενδιαφέρουσα άποψη ανέπτυξε κάτοικος σε χωριό της Ουαλίας, όπου δοκιμάστηκε το όριο ταχύτητας 20 μιλίων/ώρα (32 χλμ./ώρα). ...(περισσότερα)
Σειρά ελέγχων της Τροχαίας στα οδικά δίκτυα της Δυτικής Ελλάδος
Επιχειρήσεις με στόχο την πρόληψη ατυχημάτων πραγματοποιήθηκαν στη Δυτική Ελλάδα από την Τροχαία. ...(περισσότερα)
Video: Αυτοματοποιημένο Σύστημα Στάθμευσης από την Ford
Η Ford παρουσίασε το Αυτοματοποιημένο Σύστημα Στάθμευσης, μέσω του οποίου ένα αυτοκίνητο μπορεί όχι μόνο να ανιχνεύσει την ύπαρξη μιας θέσης στάθμευσης, αλλά και να παρκάρει αυτόνομα - Δείτε το video....(περισσότερα)
Εκτόξευση για τα αυτόνομα αυτοκίνητα έως το 2030
Τα αυτόνομα αυτοκίνητα είναι η επόμενη σελίδα της σύγχρονης αυτοκίνησης και οι εταιρείες κινούνται ήδη προς αυτή την κατεύθυνση, διεξάγοντας ήδη έρευνες αναφορικά με το μερίδιο του αγοραστικού κοινού ...(περισσότερα)
709 θάνατοι σε 655 ατυχήματα το 2018
Τα στοιχεία της Τροχαίας, αναφορικά με τα ατυχήματα κατά τη χρονιά που πέρασε, δείχνουν ελαφριά μείωση που πάντως, δε μπορεί να θεωρηθεί ως σημαντικό βήμα προόδου ...(περισσότερα)
Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας: Τι περιλαμβάνουν και ποιος είναι ο σκοπός τους
Τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας αυξάνουν διαρκώς τη δυναμική τους, οπότε ήρθε η στιγμή να κατανοήσουμε καλύτερα τι αφορούν. ...(περισσότερα)
Επικίνδυνες υποσυνείδητες προκαταλήψεις για την οδήγηση
Έρευνα στο Ηνωμένο Βασίλειο, κατέδειξε πως η πλειονότητα των ανθρώπων έχουν υποσυνείδητες προκαταλήψεις για τη διαδικασία της οδήγησης, οι οποίες μπορεί να αποβούν επικίνδυνες για την υγεία και την ασ...(περισσότερα)
Αύξηση τροχαίων ατυχημάτων κατά την περίοδο Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2021
Τα δεδομένα της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛ.ΣΤΑΤ) για την περίοδο Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2021, έδειξαν αύξηση των τροχαίων ατυχημάτων στους δρόμους της χώρας μας. ...(περισσότερα)

S5 Box