SAFETY FIRST

Μέσω της εφαρμογής Euro Rescue, ο ανεξάρτητος οργανισμός Euro NCAP καταθέτει τη δική του πρόταση για βελτίωση των υπηρεσιών διάσωσης έπειτα από τροχαίο ατύχημα στους ευρωπαϊκούς δρόμους.

Ο Euro NCAP, ανεξάρτητος ευρωπαϊκός οργανισμός αξιολόγησης της ασφάλειας που παρέχουν τα νέα αυτοκίνητα, δημιούργησε την ειδική εφαρμογή Euro Rescue, η οποία προσφέρει χρήσιμες πληροφορίες στους διασώστες που θα βρεθούν στη σκηνή ενός τροχαίου ατυχήματος.

Το πλαίσιο της ασφάλειας που παρέχουν τα σύγχρονα αυτοκίνητα, δεν περιορίζεται στην προστασία των επιβατών ή στα ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης οδηγού, αλλά επεκτείνεται και στην προστασία των επιβατών μετά από ένα ατύχημα. Καθώς η κατασκευή των αυτοκινήτων έχει γίνει πιο περίπλοκη, με τα υβριδικά κινητήρια σύνολα να έχουν προσθέσει σημαντικές ποσότητες ηλεκτρικής ενέργειας, αλλά και διαφοροποιήσεις στην τοποθέτηση των εξαρτημάτων στο εκάστοτε όχημα, η ακριβής γνώση των δεδομένων για κάθε αυτοκίνητο είναι πολύ σημαντική.

Εφόσον ένα ατύχημα έχει ήδη συμβεί, κάθε δευτερόλεπτο μπορεί να αποβεί ιδιαίτερο κρίσιμο για τη διάσωση ή μη, των θυμάτων του τροχαίου. Οι διασώστες που θα φτάσουν πρώτοι στο σημείο του συμβάντος, πρέπει να έχουν επακριβή γνώση για την κατασκευή του εκάστοτε αυτοκινήτου, ώστε να απεγκλωβίσουν με ασφάλεια τα θύματα. Για αυτόν τον λόγο, οι κατασκευαστές έχουν δημιουργήσει "Rescue Sheets" ή "Emergency Response Guides".

Ένα "Rescue Sheet", δηλαδή φύλλο διάσωσης, περιλαμβάνει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες, ώστε οι διασώστες να προβούν σε διαδικασία απεγκλωβισμού γρήγορα και με ασφάλεια. Σε αυτό περιλαμβάνεται το σημείο του εκάστοτε εξαρτήματος, όπως αερόσακοι ή προεντατήρες ζωνών, καθώς επίσης και τα καλώδια ή μπαταρίες που λειτουργούν με υψηλή τάση και θα μπορούσαν να αποτελέσουν κίνδυνο για τους επιβάτες ή τους ίδιους τους διασώστες. Από την άλλη, τα "Emergency Response Guides" ή οδηγοί αντιμετώπισης έκτακτης ανάγκης, παρέχουν εκτενείς οδηγίες για επιμόρφωση και παροχή βοήθειας προς τους διασώστες κατά την εκπαίδευση των τελευταίων. Αυτή η διαδικασία έχει γίνει ακόμη πιο απαραίτητη τον τελευταίο καιρό, καθώς τα αυτοκίνητα εφοδιάζονται ολοένα και περισσότερο, με εναλλακτικές μορφές ενέργειας.

Σε συνεργασία με την "International Association of Fire & Rescue Services - CTIF", ο Euro NCAP συγκέντρωσε τα φύλλα διάσωσης των κατασκευαστών σε μια εφαρμογή για κινητό, που ονομάζεται "Euro Rescue" και όποιος το επιθυμεί, μπορεί να την κατεβάσει δωρεάν από Android και iOS. Η εφαρμογή χρησιμοποιείται τόσο online όσο και offline, ενώ ο Euro NCAP θα φροντίσει ώστε το περιεχόμενο της εφαρμογής να διαθέτει τα τελευταία δεδομένα, όσον αφορά σε αυτοκίνητα που αξιολογήθηκαν από το 2020 και έπειτα.

Το Euro Rescue διατίθεται αρχικά σε αγγλικά, γαλλκά, γερμανικά και ισπανικά, ενώ από το 2023 θα είναι διαθέσιμο σε όλες τις ευρωπαϊκές γλώσσες.

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Δείτε το video

Περισσότερα Safety First

Κανένας πεζός ή ποδηλάτης νεκρός το 2019 στο Ελσίνκι
Η πρωτεύουσα της Φινλανδίας επιβεβαίωσε πως κατά τη διάρκεια του 2019, δεν υπήρξε κανένας θανάσιμος τραυματισμός για πεζό ή ποδηλάτη εντός των ορίων της. ...(περισσότερα)
Ευρωπαϊκή Ένωση: Πιο αυστηρή νομοθεσία για τους αρχάριους οδηγούς
Η Ευρωπαϊκή Ένωση επεξεργάζεται την υιοθέτηση πιο αυστηρών ποινών και την ισχύ τους όχι μόνο στη χώρα που διαπράχθηκε μία παράβαση, ιδιαίτερα για τους αρχάριους οδηγούς όσον αφορά σε περιπτώσεις οδήγη...(περισσότερα)
Τι περιλαμβάνει ο πρώτος άξονας του Εθνικού Σχεδίου για την Οδική Ασφάλεια;
Στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου για την Οδική Ασφάλεια που αποκαλύφθηκε πριν από μερικές εβδομάδες, έγινε γνωστό πως ο πρώτος άξονας περιστρέφεται γύρω από τη συλλογή και χρήση των δεδομένων από τροχα...(περισσότερα)
Οδήγηση στην ομίχλη: Ένα απαιτητικό εγχείρημα
Η οδήγηση στην ομίχλη απαιτεί γνώση και αυτοσυγκέντρωση, όμως πάνω από όλα χρειάζεται, όπως σε κάθε δραστηριότητα της οδήγησης, κοινό νου. ...(περισσότερα)
Τι είναι η τεχνολογία γεωεντοπισμού; (+video)
Η τεχνολογία γεωεντοπισμού (geofencing) που δοκιμάζεται από την Ford, αφορά στην αυτόματη μείωση ταχύτητας οχημάτων σε αστικές περιοχές. ...(περισσότερα)
Η χρήση κινητού κατά την οδήγηση διπλασιάζει τον κίνδυνο ατυχήματος...
... αναφέρει νέα έρευνα που έγινε από το Virginia Tech Transportation Institute, το Ινστιτούτο που ασχολείται με τον τομέα των μεταφορών σε ένα από τα πιο γνωστά Αμερικανικά Πανεπιστήμια, που έχει παγ...(περισσότερα)
Αυτό φαίνεται ότι σκέφτονται οι περισσότεροι οδηγοί στην Ευρώπη και στην Ελλάδα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα πρόσφατης έρευνας από το Vinci Autoroute και το Ινστιτούτο Ipsos. ...(περισσότερα)
Ηνωμένο Βασίλειο: 4 στους 10 οδηγούς δε γνωρίζουν το όριο οδήγησης υπό επήρεια αλκοόλ
Δυστυχώς η άγνοια για σημαντικές παραμέτρους της οδήγησης φαίνεται πως υφίσταται και σε θεωρητικά προηγμένες χώρες, όπως εκείνες που απαρτίζουν την Μεγάλη Βρετανία. ...(περισσότερα)
Οι δοκιμές των συστημάτων υποβοήθησης οδηγού από το Euro NCAP
Ο σημαντικότερος οργανισμός αξιολόγησης της ασφάλειας νέων οχημάτων στην Ευρώπη, έχει ξεκινήσει δοκιμές στα αυτόματα συστήματα υποβοήθησης οδηγού, μέσα από συγκεκριμένες διαδικασίες αξιολόγησης. ...(περισσότερα)
Το Νότιο Αιγαίο στις περιοχές της Ευρώπης με τα περισσότερα θανατηφόρα τροχαία
Σύμφωνα με στατιστικά ευρήματα της Eurostat για το 2016, το Νότιο Αιγαίο βρίσκεται στις 5 πιο επικίνδυνες περιοχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όσον αφορά στην πιθανότητα θανάτου από τροχαίο ατύχημα. ...(περισσότερα)

S5 Box