SAFETY FIRST

Μέσω της εφαρμογής Euro Rescue, ο ανεξάρτητος οργανισμός Euro NCAP καταθέτει τη δική του πρόταση για βελτίωση των υπηρεσιών διάσωσης έπειτα από τροχαίο ατύχημα στους ευρωπαϊκούς δρόμους.

Ο Euro NCAP, ανεξάρτητος ευρωπαϊκός οργανισμός αξιολόγησης της ασφάλειας που παρέχουν τα νέα αυτοκίνητα, δημιούργησε την ειδική εφαρμογή Euro Rescue, η οποία προσφέρει χρήσιμες πληροφορίες στους διασώστες που θα βρεθούν στη σκηνή ενός τροχαίου ατυχήματος.

Το πλαίσιο της ασφάλειας που παρέχουν τα σύγχρονα αυτοκίνητα, δεν περιορίζεται στην προστασία των επιβατών ή στα ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης οδηγού, αλλά επεκτείνεται και στην προστασία των επιβατών μετά από ένα ατύχημα. Καθώς η κατασκευή των αυτοκινήτων έχει γίνει πιο περίπλοκη, με τα υβριδικά κινητήρια σύνολα να έχουν προσθέσει σημαντικές ποσότητες ηλεκτρικής ενέργειας, αλλά και διαφοροποιήσεις στην τοποθέτηση των εξαρτημάτων στο εκάστοτε όχημα, η ακριβής γνώση των δεδομένων για κάθε αυτοκίνητο είναι πολύ σημαντική.

Εφόσον ένα ατύχημα έχει ήδη συμβεί, κάθε δευτερόλεπτο μπορεί να αποβεί ιδιαίτερο κρίσιμο για τη διάσωση ή μη, των θυμάτων του τροχαίου. Οι διασώστες που θα φτάσουν πρώτοι στο σημείο του συμβάντος, πρέπει να έχουν επακριβή γνώση για την κατασκευή του εκάστοτε αυτοκινήτου, ώστε να απεγκλωβίσουν με ασφάλεια τα θύματα. Για αυτόν τον λόγο, οι κατασκευαστές έχουν δημιουργήσει "Rescue Sheets" ή "Emergency Response Guides".

Ένα "Rescue Sheet", δηλαδή φύλλο διάσωσης, περιλαμβάνει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες, ώστε οι διασώστες να προβούν σε διαδικασία απεγκλωβισμού γρήγορα και με ασφάλεια. Σε αυτό περιλαμβάνεται το σημείο του εκάστοτε εξαρτήματος, όπως αερόσακοι ή προεντατήρες ζωνών, καθώς επίσης και τα καλώδια ή μπαταρίες που λειτουργούν με υψηλή τάση και θα μπορούσαν να αποτελέσουν κίνδυνο για τους επιβάτες ή τους ίδιους τους διασώστες. Από την άλλη, τα "Emergency Response Guides" ή οδηγοί αντιμετώπισης έκτακτης ανάγκης, παρέχουν εκτενείς οδηγίες για επιμόρφωση και παροχή βοήθειας προς τους διασώστες κατά την εκπαίδευση των τελευταίων. Αυτή η διαδικασία έχει γίνει ακόμη πιο απαραίτητη τον τελευταίο καιρό, καθώς τα αυτοκίνητα εφοδιάζονται ολοένα και περισσότερο, με εναλλακτικές μορφές ενέργειας.

Σε συνεργασία με την "International Association of Fire & Rescue Services - CTIF", ο Euro NCAP συγκέντρωσε τα φύλλα διάσωσης των κατασκευαστών σε μια εφαρμογή για κινητό, που ονομάζεται "Euro Rescue" και όποιος το επιθυμεί, μπορεί να την κατεβάσει δωρεάν από Android και iOS. Η εφαρμογή χρησιμοποιείται τόσο online όσο και offline, ενώ ο Euro NCAP θα φροντίσει ώστε το περιεχόμενο της εφαρμογής να διαθέτει τα τελευταία δεδομένα, όσον αφορά σε αυτοκίνητα που αξιολογήθηκαν από το 2020 και έπειτα.

Το Euro Rescue διατίθεται αρχικά σε αγγλικά, γαλλκά, γερμανικά και ισπανικά, ενώ από το 2023 θα είναι διαθέσιμο σε όλες τις ευρωπαϊκές γλώσσες.

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Δείτε το video

Περισσότερα Safety First

Επικίνδυνες υποσυνείδητες προκαταλήψεις για την οδήγηση
Έρευνα στο Ηνωμένο Βασίλειο, κατέδειξε πως η πλειονότητα των ανθρώπων έχουν υποσυνείδητες προκαταλήψεις για τη διαδικασία της οδήγησης, οι οποίες μπορεί να αποβούν επικίνδυνες για την υγεία και την ασ...(περισσότερα)
Αύξηση των θανάτων από τροχαία στις Η.Π.Α. για το 2015
Οι μετρήσεις για το 2015 έδειξαν πως 2.348 περισσότεροι άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους από ατυχήματα στους Αμερικανικούς δρόμους, σε σύγκριση με το 2014. ...(περισσότερα)
Σημαντική μείωση των θανάτων στο Βέλγιο
Σαφή βελτίωση παρουσιάζουν οι αριθμοί όσον αφορά τα τροχαία ατυχήματα του Βελγίου, καθώς υπολογίστηκε ότι οι άνθρωποι που έχασαν τη ζωή τους κατά τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου του 2016 είναι κατά 8%...(περισσότερα)
Μια σκληρή τιμωρία επεφύλαξε Γερμανός αστυνομικός, προς τους περίεργους οδηγούς οι οποίοι σταματούσαν σε σημείο που έγινε θανατηφόρο τροχαίο ατύχημα, για να φωτογραφίσουν το "θέαμα". ...(περισσότερα)
Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο: Κριτική στην πολιτική περί Οδικής Ασφάλειας της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Σε έκθεση του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου, αναφέρεται πως η Ευρωπαϊκή Ένωση και τα μέλη της πρέπει να αυξήσουν τις προσπάθειές τους, προκειμένου να υπάρξει επίτευξη των στόχων που έχουν τεθεί έως ...(περισσότερα)
Τα θανατηφόρα τροχαία με αριθμούς
Το 2016 πλησιάζει στο τέλος του και παρουσιάζουμε ορισμένα αριθμητικά στοιχεία από τα ατυχήματα στη χώρα μας κατά τη διάρκεια του 2015 και του 2014, όπως αυτά έχουν καταγραφεί από την Ελληνική Αστυνομ...(περισσότερα)
O Άφθαρτος!
H TAC (Transport Accident Commission) παρουσίασε τον Graham, ένα γλυπτό ομοίωμα ανθρώπου, που με βάση την κατασκευή του θα μπορούσε να αντέξει τα τροχαία ατυχήματα και να βγαίνει δίχως τραυματισμό από...(περισσότερα)
Στη σωστή κατεύθυνση η υιοθέτηση ορίου ταχύτητας 30 χλμ./ώρα
Ελληνική έρευνα δείχνει πως η μείωση του ορίου ταχύτητας εντός πόλεων στα 30 χλμ./ώρα, όχι μόνο δεν προκαλεί επιπλέον προβλήματα, αλλά έχει θετικό αντίκτυπο σε πολλούς τομείς. ...(περισσότερα)
Εκκλήσεις για μείωση του ύψους στα καπό των νέων αυτοκινήτων
Ο διεθνής ευρωπαϊκός οργανισμός T&E καλεί τους νομοθέτες να προχωρήσει σε μείωση του ύψους στα καπό των νέων αυτοκινήτων έως το 2035, προς όφελος της Οδικής Ασφάλειας. ...(περισσότερα)
Η Σχολή Οδικής Συμπεριφοράς Ιαβέρης συνεργάζεται με το 1o bebefest
Πιστή στο έργο της ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των συνανθρώπων μας αναφορικά με το "Εθνικό Θέμα" των τροχαίων ατυχημάτων, η Σχολή μας είναι συνεργάτης στο 1ο Φεστιβάλ Εγκυμοσύνης και Βρεφικής Ηλικ...(περισσότερα)

S5 Box