SAFETY FIRST

Μπορεί ο τίτλος να περιγράφει ένα σενάριο που φαντάζει μακρινό, όμως η πραγματικότητα είναι διαφορετική...


Η εποχή που τα αυτοκίνητα θα επικοινωνούν μεταξύ τους χάρη στην τεχνολογία "Connected Vehicle" βρίσκεται πιο κοντά από ότι ίσως να περιμένουμε.
Σύμφωνα με δημοσίευμα στην επίσημη ιστοσελίδα της NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration", του μεγαλύτερου Οργανισμού που ασχολείται με την Οδική Ασφάλεια στις Η.Π.Α., με τις ευλογίες του Υπουργείου Μεταφορών, βρίσκεται στα σκαριά η διαδικασία θεσμοθέτησης της υποχρεωτικής παρουσίας σε ελαφριά αυτοκίνητα, συστήματος επικοινωνία οχήματος με όχημα (Vehicle-to-vehicle - V2V), με στόχο την αποφυγή ατυχημάτων. Η ύπαρξη του συστήματος επικοινωνίας μεταξύ δύο οχημάτων θα επιτρέπει τη χρήση νέων εφαρμογών αποφυγής ατυχημάτων που, όταν χρησιμοποιηθούν πλήρως, υπολογίζεται πως θα εμποδίσουν πολλές χιλιάδες ατυχήματα, χάρη στη δυνατότητα των αυτοκινήτων να "μιλούν" μεταξύ τους, όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά.

Πιο συγκεκριμένα, ο νόμος που θα βρίσκεται σε δημόσια διαβούλευση για 90 ημέρες, καλεί τους κατασκευαστές να συμπεριλάβουν τεχνολογίες V2V σε όλα τα ελαφριά οχήματά τους, τα οποία θα μπορούν μέσω ειδικών συσκευών να "μιλούν μεταξύ τους την ίδια γλώσσα", χάρη σε συγκεκριμένη, κοινή κωδικοποίηση μηνυμάτων που θα έχουν δημιουργηθεί από τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Μάλιστα, αυτό θα πάει ακόμη παραπέρα αφού το Τμήμα που έχει υπό την ευθύνη του τον τομέα των Αυτοκινητόδρομων, θα εκδώσει σύντομα και οδηγίες ώστε η τεχνολογία επικοινωνίας V2V να επεκταθεί και στις οδικές υποδομές, ώστε τα αυτοκίνητα να "επικοινωνούν" και με φανάρια, σήματα Stop ή σημάνσεις για έργα οδοποιίας. Οι παραπάνω προτάσεις, αποτελούν ακόμη ένα βήμα εμπρός, στο δρόμο για την πολυαναμενόμενη εγκαθίδρυση της αυτόνομης αυτοκίνησης, ενώ υπολογίζεται πως οι τεχνολογίες επικοινωνίας V2V θα μπορούσαν να μειώσουν έως και κατά 80% τα μη καταστροφικά ατυχήματα.

Οι συσκευές V2V θα χρησιμοποιούν σύστημα επικοινωνίας μικρής εμβέλειας (Dedicated Short Range Communications - DSRC) ώστε να μεταδίδουν δεδομένα όπως τοποθεσία, κατεύθυνση και ταχύτητα στα κοντινά οχήματα. Αυτά τα δεδομένα θα ανανεώνονται έως 10 φορές ανά δευτερόλεπτο και με τη χρήση αυτής της πληροφόρησης, τα αυτοκίνητα που θα διαθέτουν τις συσκευές θα μπορούν να αναγνωρίσουν τους κινδύνους και να ειδοποιήσουν τους οδηγούς για πιθανό ατύχημα, ενώ εκείνα που διαθέτουν αυτοματοποιημένες λειτουργίες θα μπορούν ακόμη και να δρουν αυτόνομα. Ταυτόχρονα, η τεχνολογία επικοινωνίας V2V θα προσφέρει σε όχημα και οδηγό προχωρημένες δυνατότητες, όπως για παράδειγμα την κρίση αν είναι ασφαλής μια προσπέραση σε δρόμο με δύο λωρίδες, καθώς θα μπορεί να ανιχνεύσει την παρουσία οχήματος-κινδύνου σε απόσταση που ο οδηγός με τις αισθήσεις του δε θα μπορεί, πιθανώς αποσοβώντας μια μετωπική σύγκρουση.Σύμφωνα με το άρθρο, μεγάλη προσοχή θα δοθεί στην ιδιωτικότητα των επιβατών, καθώς δε θα μεταδίδονται πληροφορίες που σχετίζονται κατά οποιονδήποτε τρόπο, με τα άτομα που βρίσκονται εντός του αυτοκινήτου, αλλά μόνο πληροφορίες που αφορούν τη θέση του αυτοκινήτου στο δρόμο και σε σύγκριση με άλλα οχήματα. 

Ο Υπουργός Μεταφορών των Η.Π.Α. Anthony Foxx δήλωσε: "Προσπαθούμε να εκμεταλλευτούμε όσο περισσότερο γίνεται την τεχνολογία μεταφορών, με στόχο τη διάσωση περισσότερων ανθρώπινων ζωών. Η πολυαναμενόμενη νομοθεσία για το V2V αποτελεί ένα βήμα προόδου, καθώς από τη στιγμή που θα παρουσιαστεί θα παρέχει πλήρη γνώση της κατάστασης γύρω από ένα κινούμενο όχημα σε 360 μοίρες και θα μας βοηθήσει στην βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας". 

Από την πλευρά του, ο Διοικητής της NHTSA Mark Rosekind σχολίασε: "Οι προηγμένες τεχνολογίες μπορούν να αποδειχθούν ένα σημαντικό όπλο, στην προσπάθεια να σωθούν περισσότερες ζωές στους δρόμους. Η τεχνολογία V2V και οι τεχνολογίες αυτόνομης αυτοκίνησης έχουν τις δυνατότητες να κάνουν τους δρόμους πιο ασφαλείς και μάλιστα όταν συνδυαστούν, αυτές οι δυνατότητες γίνονται τεράστιες".

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Πάσχα 2023: Απαγόρευση κυκλοφορίας φορτηγών και οχήματα που εξαιρούνται
Η Τροχαία ανακοίνωσε την απαγόρευση κυκλοφορίας φορτηγών οχημάτων μέγιστου επιτρεπόμενου βάρους άνω των 3,5 τόνων από την Μεγάλη Πέμπτη 13 Απριλίου έως και την Τρίτη 18 Απριλίου. ...(περισσότερα)
Η Ευρώπη ευαισθητοποιείται περαιτέρω για την Οδική Ασφάλεια
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφαλούς Μετακίνησης (European Transport Safety Council), 5 Υπουργοί Μεταφορών Ευρωπαϊκών Κρατών υπέγραψαν από κοινού διακήρυξη προς την Ευρωπαϊ...(περισσότερα)
Οι παραβάσεις με αριθμούς
Τα ατυχήματα που συντελούνται καθημερινά στους ελληνικούς δρόμους έχουν πολλές και διαφορετικές αιτίες, με τις παραβιάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας να αποτελούν ένα συνηθισμένο φαινόμενο που οδηγ...(περισσότερα)
Ηχητική προειδοποίηση για τους πεζούς θα εκπέμπουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αναπτύσσονται με ραγδαίο ρυθμό, ωστόσο ανησυχία έχει προκαλέσει το γεγονός ότι επειδή είναι αθόρυβα, θα μπορούσαν να αποτελέσουν κίνδυνο για τους πεζούς στις πόλεις. ...(περισσότερα)
Μεγάλος ο αριθμός θανάτων από οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ στη Μ. Βρετανία
Σύμφωνα με έρευνα στη Μεγάλη Βρετανία δείχνουν πως 200 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους, σε τροχαία ατυχήματα όπου εμπλεκόταν  τουλάχιστον ένας οδηγός που βρισκόταν πάνω από το όριο κατανάλωσης αλκοόλ...(περισσότερα)
Έξυπνες προειδοποιήσεις οδηγού από την Ford
Η Ford προχωρά στην αξιοποίηση του ηχοσυστήματος ενός αυτοκινήτου, με στόχο την ανίχνευση της ακριβούς θέσης πεζών ή άλλων χρηστών του δρόμου. ...(περισσότερα)
7.255 παραβάσεις σε μία εβδομάδα
Μετά από ελέγχους της Τροχαίας κατά τη διάρκεια της εβδομάδας 8-14 Ιουνίου, προέκυψαν 7.255 παραβάσεις σε όλη τη χώρα, που αφορούσαν σε κίνηση με υπερβολική ταχύτητα ή οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ. ...(περισσότερα)
Euro NCAP: Ανησυχία για την αύξηση βάρους των νέων οχημάτων
Ο Οργανισμός Euro NCAP υποστηρίζει πως η αύξηση βάρους και διαστάσεων στα νέα οχήματα, μπορεί να έχει αρνητικές επιπτώσεις τόσο στην Οδική Ασφάλεια όσο και στην προστασία του περιβάλλοντος. ...(περισσότερα)
Ακόμη και το Hands Free αποσπά την προσοχή...
Όπως αναφέρεται σε άρθρο της ιστοσελίδας του European Transport Safety Council (Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών), η χρήση hands-free κατά τη διάρκεια της οδήγησης αποσπά την προσοχή σε αντίστο...(περισσότερα)
O Άφθαρτος!
H TAC (Transport Accident Commission) παρουσίασε τον Graham, ένα γλυπτό ομοίωμα ανθρώπου, που με βάση την κατασκευή του θα μπορούσε να αντέξει τα τροχαία ατυχήματα και να βγαίνει δίχως τραυματισμό από...(περισσότερα)

S5 Box