SAFETY FIRST

Μπορεί ο τίτλος να περιγράφει ένα σενάριο που φαντάζει μακρινό, όμως η πραγματικότητα είναι διαφορετική...


Η εποχή που τα αυτοκίνητα θα επικοινωνούν μεταξύ τους χάρη στην τεχνολογία "Connected Vehicle" βρίσκεται πιο κοντά από ότι ίσως να περιμένουμε.
Σύμφωνα με δημοσίευμα στην επίσημη ιστοσελίδα της NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration", του μεγαλύτερου Οργανισμού που ασχολείται με την Οδική Ασφάλεια στις Η.Π.Α., με τις ευλογίες του Υπουργείου Μεταφορών, βρίσκεται στα σκαριά η διαδικασία θεσμοθέτησης της υποχρεωτικής παρουσίας σε ελαφριά αυτοκίνητα, συστήματος επικοινωνία οχήματος με όχημα (Vehicle-to-vehicle - V2V), με στόχο την αποφυγή ατυχημάτων. Η ύπαρξη του συστήματος επικοινωνίας μεταξύ δύο οχημάτων θα επιτρέπει τη χρήση νέων εφαρμογών αποφυγής ατυχημάτων που, όταν χρησιμοποιηθούν πλήρως, υπολογίζεται πως θα εμποδίσουν πολλές χιλιάδες ατυχήματα, χάρη στη δυνατότητα των αυτοκινήτων να "μιλούν" μεταξύ τους, όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά.

Πιο συγκεκριμένα, ο νόμος που θα βρίσκεται σε δημόσια διαβούλευση για 90 ημέρες, καλεί τους κατασκευαστές να συμπεριλάβουν τεχνολογίες V2V σε όλα τα ελαφριά οχήματά τους, τα οποία θα μπορούν μέσω ειδικών συσκευών να "μιλούν μεταξύ τους την ίδια γλώσσα", χάρη σε συγκεκριμένη, κοινή κωδικοποίηση μηνυμάτων που θα έχουν δημιουργηθεί από τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Μάλιστα, αυτό θα πάει ακόμη παραπέρα αφού το Τμήμα που έχει υπό την ευθύνη του τον τομέα των Αυτοκινητόδρομων, θα εκδώσει σύντομα και οδηγίες ώστε η τεχνολογία επικοινωνίας V2V να επεκταθεί και στις οδικές υποδομές, ώστε τα αυτοκίνητα να "επικοινωνούν" και με φανάρια, σήματα Stop ή σημάνσεις για έργα οδοποιίας. Οι παραπάνω προτάσεις, αποτελούν ακόμη ένα βήμα εμπρός, στο δρόμο για την πολυαναμενόμενη εγκαθίδρυση της αυτόνομης αυτοκίνησης, ενώ υπολογίζεται πως οι τεχνολογίες επικοινωνίας V2V θα μπορούσαν να μειώσουν έως και κατά 80% τα μη καταστροφικά ατυχήματα.

Οι συσκευές V2V θα χρησιμοποιούν σύστημα επικοινωνίας μικρής εμβέλειας (Dedicated Short Range Communications - DSRC) ώστε να μεταδίδουν δεδομένα όπως τοποθεσία, κατεύθυνση και ταχύτητα στα κοντινά οχήματα. Αυτά τα δεδομένα θα ανανεώνονται έως 10 φορές ανά δευτερόλεπτο και με τη χρήση αυτής της πληροφόρησης, τα αυτοκίνητα που θα διαθέτουν τις συσκευές θα μπορούν να αναγνωρίσουν τους κινδύνους και να ειδοποιήσουν τους οδηγούς για πιθανό ατύχημα, ενώ εκείνα που διαθέτουν αυτοματοποιημένες λειτουργίες θα μπορούν ακόμη και να δρουν αυτόνομα. Ταυτόχρονα, η τεχνολογία επικοινωνίας V2V θα προσφέρει σε όχημα και οδηγό προχωρημένες δυνατότητες, όπως για παράδειγμα την κρίση αν είναι ασφαλής μια προσπέραση σε δρόμο με δύο λωρίδες, καθώς θα μπορεί να ανιχνεύσει την παρουσία οχήματος-κινδύνου σε απόσταση που ο οδηγός με τις αισθήσεις του δε θα μπορεί, πιθανώς αποσοβώντας μια μετωπική σύγκρουση.Σύμφωνα με το άρθρο, μεγάλη προσοχή θα δοθεί στην ιδιωτικότητα των επιβατών, καθώς δε θα μεταδίδονται πληροφορίες που σχετίζονται κατά οποιονδήποτε τρόπο, με τα άτομα που βρίσκονται εντός του αυτοκινήτου, αλλά μόνο πληροφορίες που αφορούν τη θέση του αυτοκινήτου στο δρόμο και σε σύγκριση με άλλα οχήματα. 

Ο Υπουργός Μεταφορών των Η.Π.Α. Anthony Foxx δήλωσε: "Προσπαθούμε να εκμεταλλευτούμε όσο περισσότερο γίνεται την τεχνολογία μεταφορών, με στόχο τη διάσωση περισσότερων ανθρώπινων ζωών. Η πολυαναμενόμενη νομοθεσία για το V2V αποτελεί ένα βήμα προόδου, καθώς από τη στιγμή που θα παρουσιαστεί θα παρέχει πλήρη γνώση της κατάστασης γύρω από ένα κινούμενο όχημα σε 360 μοίρες και θα μας βοηθήσει στην βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας". 

Από την πλευρά του, ο Διοικητής της NHTSA Mark Rosekind σχολίασε: "Οι προηγμένες τεχνολογίες μπορούν να αποδειχθούν ένα σημαντικό όπλο, στην προσπάθεια να σωθούν περισσότερες ζωές στους δρόμους. Η τεχνολογία V2V και οι τεχνολογίες αυτόνομης αυτοκίνησης έχουν τις δυνατότητες να κάνουν τους δρόμους πιο ασφαλείς και μάλιστα όταν συνδυαστούν, αυτές οι δυνατότητες γίνονται τεράστιες".

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Βρυξέλλες: Μείωση ορίου ταχύτητας - υποδιπλασιασμός θανάτων από τροχαία
Μετά από τη μείωση του ορίου ταχύτητας στις Βρυξέλλες στα 30 χλμ./ώρα, παρατηρήθηκε πτώση του αριθμού θανάτων και τραυματισμών από τροχαία ατυχήματα. ...(περισσότερα)
Εικονικοί βοηθοί στα αυτοκίνητα και οι πρώτες αντιδράσεις
Η τεχνολογία αναπτύσσεται με γοργούς, σε πολλές περιπτώσεις ιλιγγιώδεις, ρυθμούς που ακόμη και οι ίδιοι οι επιστήμονες σε αρκετές περιπτώσεις δυσκολεύονται να παρακολουθήσουν. ...(περισσότερα)
Ανησυχητικά αποτελέσματα για την οδήγηση υπό επήρεια ναρκωτικών ή φαρμάκων
Η οδήγηση υπό επήρεια ναρκωτικών ή χαπιών είναι ένα ζήτημα που αποκτά ολοένα και μεγαλύτερες διαστάσεις, γεγονός που αποδεικνύεται στην περίπτωση της Μεγάλης Βρετανίας. ...(περισσότερα)
Τα εξηλεκτρισμένα οχήματα πρέπει να διαθέτουν σύστημα ηχητικής προειδοποίησης
Η νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης γίνεται πιο αυστηρή για τα ηλεκτρικά ή υβριδικά αυτοκίνητα, τα οποία στο εξής θα πρέπει να διαθέτουν ειδικό σύστημα ηχητικής προειδοποίησης. ...(περισσότερα)
ΗΠΑ: Αύξηση των θανάτων από τροχαία ατυχήματα
Τα στατιστικά δεδομένα στις Ηνωμένες Πολιτείες, δείχνουν πως το 2020 σημειώθηκε ο μεγαλύτερος αριθμός θανάτων από τροχαία ατυχήματα των τελευταίων ετών, με αρνητικά ρεκόρ σε θανάτους πεζών, μοτοσικλετ...(περισσότερα)
Φεβρουάριος 2020: Τα στατιστικά των τροχαίων στην Αττική
Οι ανθρώπινες απώλειες και τα σοβαρά τροχαία ατυχήματα στη χώρα μας δεν έλειψαν ούτε το προηγούμενο μήνα, όπως προκύπτει από την ανακοίνωση της Διεύθυνσης Τροχαίας Αττικής. ...(περισσότερα)
Οι δρόμοι και οι ώρες που έγιναν θανατηφόρα τροχαία το 2018
Όπως έχουμε αναφέρει με σειρά άρθρων, η Ελληνική Αστυνομία έχει ανακοινώσει τα στατιστικά της Τροχαίας, αναφορικά με τα ατυχήματα στους ελληνικούς δρόμους το 2018. ...(περισσότερα)
Οι παραβάσεις της εβδομάδας 10-16 Σεπτεμβρίου
H επιστροφή των Αθηναίων στην καθημερινότητα, έφερε ξανά την Αττική στην κορυφή των τροχαίων παραβάσεων που καταγράφηκαν στη χώρα μας. ...(περισσότερα)
4 στους 10 Έλληνες χρησιμοποιούν το κινητό ενώ οδηγούν
Για ακόμη μια φορά, έρευνα καταδεικνύει πως χρειάζεται πολλή δουλειά συνειδητοποίηση ακόμη, ώστε η Οδική Ασφάλεια να φτάσει στα επιθυμητά επίπεδα στη χώρα μας. ...(περισσότερα)
Σχεδόν 2 στους 3 Βρετανούς δε γνωρίζουν την απόσταση ασφαλείας για προσπέραση ποδηλάτη
Έρευνα στο Ηνωμένο Βασίλειο δείχνει πως τα επίπεδα οδικής επιμόρφωσης των Βρετανών παραμένουν χαμηλά, αφού το 58% των αυτοκινητιστών δε γνωρίζουν την ενδεικνυόμενη πλευρική απόσταση από ποδήλατο, κατά...(περισσότερα)

S5 Box