SAFETY FIRST

Στα στατιστικά της Τροχαίας για τα θανατηφόρα ατυχήματα που συνέβησαν το 2018, έχουν καταγραφεί τα αίτια, καθώς και τα είδη τους. Διαβάστε ποια είναι αυτά.

Όπως αναφέραμε σε πρόσφατο άρθρο, η Ελληνική Αστυνομία έδωσε στη δημοσιότητα τα στατιστικά της Τροχαίας αναφορικά με τα τροχαία ατυχήματα το 2018. Αν και σε σύγκριση με το 2017 παρουσιάζεται μείωση, το ποσοστό της δεν είναι αρκετό ώστε να θεωρείται επιτυχία.

Η καταγραφή των αιτίων για τα 655 θανατηφόρα τροχαία που σημειώθηκαν το 2018, είναι διαφωτιστική. Η μάχη για την "κορυφή" αυτής της άσχημης λίστας, δόθηκε ανάμεσα στην απόσπαση προσοχής και σε ατυχήματα που σχετίζονται με πεζούς. Στην πρώτη περίπτωση είχαμε 56 θανατηφόρα ατυχήματα (9% των συνολικών θανατηφόρων) ενώ στη δεύτερη, είχαμε 55 (8% των συνολικών θανατηφόρων).

Από εκεί και έπειτα, 32 θανατηφόρα (5%) αφορούν σε κίνηση στο αντίθετο ρεύμα, ενώ 24 (4%) σε παραβίαση προτεραιότητας. Τα 23 θανατηφόρα (3%) οφείλονται σε υπερβολική ταχύτητα και τα 11 σε παραβίαση κόκκινου φαναριού (2%). Σε 9 περιπτώσεις (1%) είχαμε αντικανονικό προσπέρασμα, ενώ όπως πάντα τα "λοιπά αίτια" -που αφορούν σε πλειάδα λαθών οδικής συμπεριφοράς όπως οδήγηση υπό επήρεια αλκοόλ,- πρωταγωνιστούν έχοντας συγκεντρώσει το 68% (445 θανατηφόρα).

Σε σύγκριση με το 2017, υπάρχει σαφής μείωση περιστατικών της υπερβολικής ταχύτητας, με τα θανατηφόρα από αυτή την αιτία είναι 23, έναντι 60. Τα θανατηφόρα που σχετίζονται με πεζούς παρουσιάζουν επίσης μείωση (55 έναντι 80), ενώ η απόσπαση προσοχής παρουσιάζει μείωση μικρότερης έκτασης (56 έναντι 69). Υπενθυμίζουμε, πως το 2018 καταγράφηκαν 24 θανατηφόρα ατυχήματα λιγότερα από το 2017 (655 έναντι 679).

Όσον αφορά στα είδη θανατηφόρων, 224 από τα 655 αφορούν σε σύγκρουση. Στα 192 υπήρχε εκτροπή, δηλαδή έξοδος από το δρόμο. Τα 155 αφορούν σε ατύχημα με πεζό, ενώ σε 62 περιπτώσεις είχαμε πρόσκρουση.

Τέλος, 22 θανατηφόρα ατυχήματα συνέβησαν μετά από ανατροπή, δηλαδή τουμπάρισμα.

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

ΠΗΓΗ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ: ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ (www.astynomia.gr)

SafetyFirst Accidents2018 Thanatifora

Περισσότερα Safety First

Εκστρατεία εναντίον της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ στις Η.Π.Α.
Η προσπάθεια εξάλειψης του φαινομένου της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ, που αποτελεί μια από τις σημαντικότερες αιτίες θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων, συνεχίζεται με αμείωτη ένταση στις Η.Π.Α. ...(περισσότερα)
Ηχητική προειδοποίηση για τους πεζούς θα εκπέμπουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αναπτύσσονται με ραγδαίο ρυθμό, ωστόσο ανησυχία έχει προκαλέσει το γεγονός ότι επειδή είναι αθόρυβα, θα μπορούσαν να αποτελέσουν κίνδυνο για τους πεζούς στις πόλεις. ...(περισσότερα)
Όχι στην τοποθέτηση των παιδιών στο παιδικό κάθισμα με μπουφάν
Μόλις χαμηλώσει η θερμοκρασία, πολλοί από εμάς συνηθίζουμε να διατηρούμε το μπουφάν στο αυτοκίνητο και ακριβώς το ίδιο, κάνουμε για τα παιδιά τα οποία κάθονται στο παιδικό κάθισμα. ...(περισσότερα)
Μπολόνια: Θετικά αποτελέσματα από τη μείωση του ορίου ταχύτητας στα 30 χλμ./ώρα
Έναν χρόνο μετά από την υιοθέτηση του ανώτατου ορίου ταχύτητας εντός πόλης στα 30 χλμ./ώρα στην Μπολόνια, διαπιστώθηκε σημαντική μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και ια πρώτη φορά στην ιστορία καταγραφή...(περισσότερα)
Η Ευρώπη ευαισθητοποιείται περαιτέρω για την Οδική Ασφάλεια
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφαλούς Μετακίνησης (European Transport Safety Council), 5 Υπουργοί Μεταφορών Ευρωπαϊκών Κρατών υπέγραψαν από κοινού διακήρυξη προς την Ευρωπαϊ...(περισσότερα)
Έλεγχοι από την Τροχαία σε σχολικά λεωφορεία
Η Τροχαία Αττικής έκανε ελέγχους σε σχολικά λεωφορεία, ενώ αστυνομικοί μοίρασαν σε γονείς και μαθητές, ενημερωτικά φυλλάδια σχετικά με την κυκλοφοριακή αγωγή και την οδική ασφάλεια. ...(περισσότερα)
Τα μέτρα της Τροχαίας για την εορταστική περίοδο
Η Τροχαία ανακοίνωσε τα έκτακτα μέτρα που θα ληφθούν κατά την χρονική περίοδο 23 Δεκεμβρίου 2022-8 Ιανουαρίου 2023. ...(περισσότερα)
Συνεργασία κρατών και αυτοκινητοβιομηχανιών για εξέλιξη συστημάτων ασφαλείας
Μια νέα προσπάθεια αρχίζει στην Ευρώπη, για την ανάπτυξη συστημάτων που θα βοηθήσουν στη βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας. ...(περισσότερα)
Ευρωπαϊκή Ένωση: Προς νομοθεσία για ψηφιακή διαθεσιμότητα των ορίων ταχύτητας
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θέλει να αναβαθμίσει τους κανόνες στον τομέα των μετακινήσεων, ζητώντας την ψηφιακή παροχή δεδομένων για τα όρια ταχύτητας, από τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. ...(περισσότερα)
Περί ασφάλειας σε πίστες και δρόμους...
Η ιδιαίτερα δυσάρεστη είδηση του θανάτου του Nicky Hayden, έρχεται να πιστοποιήσει για ακόμη μια φορά πως η ασφάλεια που υπάρχει στο Μηχανοκίνητο Αθλητισμό, είναι πολύ περισσότερη από εκείνη που έχουμ...(περισσότερα)

S5 Box