SAFETY FIRST

Ο παγκοσμίου φήμης ποδοσφαιριστής Jose Antonio Reyes έφυγε από τη ζωή, μαζί με δυο ξαδέλφια του, μετά από τροχαίο ατύχημα στην Ισπανία ενώ κινούνταν με υπερβολική ταχύτητα.

Ο αναπάντεχος θάνατος του Jose Antonio Reyes, ενός από τους πιο γνωστούς Ισπανούς ποδοσφαιριστής, έπεσε σαν κεραυνός εν αιθρία στην παγκόσμια κοινή γνώμη. Ο 35χρονος αθλητής, φαινομενικά είχε τα πάντα. Καλή ζωή, νιάτα, χρήματα και δόξα. Όλα όμως καταστράφηκαν σε λίγες στιγμές, το Σάββατο 1 Ιουνίου...

Όπως έγινε γνωστό από την Ισπανία, ο Reyes κινούνταν με ιλιγγιώδη ταχύτητα που έφτανε στα 237 χλμ./ώρα, όταν κλατάρισε ένα ελαστικό του αυτοκινήτου του. Δε χρειάζεται καν να αναφέρουμε ότι ένα αναπάντεχο περιστατικό όπως αυτό, δεν είναι ελέγξιμο σχεδόν από κανέναν οδηγό. Μετά το κλατάρισμα, το όχημα χτύπησε σε τσιμεντένιο τοιχίο, τούμπαρε και πήρε φωτιά. Σύμφωνα με τα ρεπορτάζ από την Ισπανία, ο Reyes δεν είχε οδηγήσει εδώ και καιρό το αυτοκίνητό του και οι πιέσεις των ελαστικών, ήταν χαμηλότερες από τις ενδεδειγμένες.

SafetyFirst Reyes02

Έχουμε αναφέρει πολλές φορές, πως η υπερβολική ταχύτητα είναι ο κύριος παράγοντας θανάτων από τροχαία ατυχήματα. Αυτό δε συμβαίνει τυχαία, καθώς το ανθρώπινο σώμα δε μπορεί να ακολουθήσει τις ταχύτητες που αναπτύσσονται σε ένα αυτοκίνητο, με αποτέλεσμα, ακόμη και αν εκείνο δεν πάρει φωτιά όπως στην περίπτωση του Reyes, ο θάνατος να είναι αναπόφευκτος.

Μια και αυτό είναι δεδομένο, η αιτία του θανάτου των τριών ξαδελφιών δεν είναι η υπερβολική ταχύτητα, αλλά η λανθασμένη κίνηση να κινηθούν τόσο γρήγορα. Όπως αναφέρει διαρκώς ο Ιαβέρης, “η υπερβολική ταχύτητα είναι το σύμπτωμα, όμως η αιτία είναι η βλακεία μας να κινούμαστε με τέτοιο τρόπο στο δρόμο”.

Δυστυχώς, η είδηση του θανάτου νέων ανθρώπων από τροχαία έχει σταματήσει να μας εκπλήσσει, καθώς έχει εξελιχθεί σε αναπόφευκτη καθημερινότητα. Το θανατηφόρο ατύχημα του Reyes, μας θυμίζει δύο σημαντικές παραμέτρους. Η πρώτη είναι φυσικά η υπερβολική ταχύτητα, οπότε πρέπει πάντοτε να κινούμαστε με σύνεση, γνωρίζοντας τους κινδύνους που διατρέχουμε στο δρόμο. Η δεύτερη είναι η προετοιμασία του αυτοκινήτου μας. Πριν από μία μεγάλη διαδρομή και ειδικά αν έχουμε καιρό να οδηγήσουμε το όχημά μας, επιβάλλεται μια σειρά από ελέγχους στα μηχανικά μέρη και φυσικά, στις πιέσεις των ελαστικών.

Αν και δεν είναι η πρώτη φορά που αναφερόμαστε σε τέτοιο περιστατικό ας ελπίσουμε ότι, λόγω της αναγνωρισιμότητας του Jose Antonio Reyes, ο θάνατός του να γίνει παράδειγμα προς αποφυγή, κυρίως για τους νέους οδηγούς, στο μέλλον.

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Credits: Twitter/belmezanito

 

Περισσότερα Safety First

Οι τελευταίες τροχαίες παραβάσεις του 2022
Κατά την τελευταία εβδομάδα της χρονιάς που ολοκληρώθηκε σημειώθηκαν 17.753 τροχαίες παραβάσεις, η πλειονότητα των οποίων αφορούσε σε παράνομη στάθμευση και κίνηση με υπερβολική ταχύτητα. ...(περισσότερα)
Ελαστικά: Μέτρηση πιέσεων
Τα ελαστικά αποτελούν το μοναδικό σημείο του αυτοκινήτου που βρίσκεται διαρκώς σε επαφή με το δρόμο και κατά συνέπεια, χρήζουν ειδικής μέριμνας και φροντίδας. ...(περισσότερα)
Ψηφιακή ανανέωση άδειας οδήγησης
Όπως έγινε επισήμως γνωστό, η ανανέωση της άδειας οδήγησης καθώς και η απόκτηση αντιγράφου άδειας κυκλοφορίας, θα μπορούν να πραγματοποιηθούν από το gov.gr. ...(περισσότερα)
Αυξάνονται οι πόλεις με όριο ταχύτητας τα 30 χλμ./ώρα
Στο πλαίσιο βελτίωσης του επιπέδου Οδικής Ασφάλειας, αλλά και της μείωσης εκπομπής ρύπων, αρκετές πόλεις στην Ευρώπη υιοθετούν ως ανώτατο όριο ταχύτητας τα 30 χλμ./ώρα. ...(περισσότερα)
701 νεκροί σε 10.740 τροχαία το 2019
Σε αντίστοιχα επίπεδα με το 2018 κινήθηκαν ο αριθμός των θανατηφόρων τροχαίων, αλλά και των θυμάτων στους δρόμους της χώρας μας κατά το 2019, δείχνοντας πως επί της ουσίας, δεν έχει υπάρξει κάποια σημ...(περισσότερα)
Πώς σχετίζεται η τιμωρία του Vettel με την Οδική Ασφάλεια;
Όσοι παρακολουθούν στενά τη Formula 1,θα γνωρίζουν ήδη για το ζήτημα που απασχολεί το σπορ τις τελευταίες ημέρες, το οποίο είναι το συμβάν μεταξύ των δύο κορυφαίων πιλότων, Sebastian Vettel και Lewis ...(περισσότερα)
Η Σχολή Οδικής Συμπεριφοράς Ιαβέρης συνεργάζεται με το 1o bebefest
Πιστή στο έργο της ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των συνανθρώπων μας αναφορικά με το "Εθνικό Θέμα" των τροχαίων ατυχημάτων, η Σχολή μας είναι συνεργάτης στο 1ο Φεστιβάλ Εγκυμοσύνης και Βρεφικής Ηλικ...(περισσότερα)
Μέχρι 82 ετών στοχεύουν να οδηγούν οι Βρετανοί
Πρόσφατη έρευνα στο Ηνωμένο Βασίλειο, έδειξε πως οδηγοί ηλικίας άνω των 60 ετών, δε σκοπεύουν να παραδώσουν την άδεια οδήγησής τους πριν συμπληρώσουν 82 χρόνια ζωής. ...(περισσότερα)
Μέτρα για την βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας στην Ευρώπη
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (European Commission) παρουσίασε μια έκθεση με αντικείμενο την Οδική Ασφάλεια και πιο συγκεκριμένα, την περαιτέρω ενίσχυση της ασφάλειας των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στους δρόμ...(περισσότερα)
Παραβίαση ΚΟΚ: Κανόνας, όχι εξαίρεση
Σε κανόνα έχει εξελιχθεί τα τελευταία χρόνια η παραβίαση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, όπως παραδέχονται Έλληνες και Ευρωπαίοι οδηγοί. ...(περισσότερα)

S5 Box