SAFETY FIRST

Μπορεί τα σύγχρονα αυτοκίνητα να διαθέτουν προηγμένα συστήματα υποβοήθησης, όμως οι Βρετανοί οδηγοί δεν τα αξιοποιούν σε ικανοποιητικό βαθμό.

Αυτό έδειξε πρόσφατη έρευνα για λογαριασμό του “IAM Roadsmart”, μη κερδοσκοπικού οργανισμού Οδικής Ασφάλειας στη Μεγάλη Βρετανία, γεγονός που πιστοποιεί πως οι νέες τεχνολογίες δεν έχουν αφομοιωθεί ακόμη από σημαντικό αριθμό χρηστών των δρόμων.
Σύμφωνα με το σχετικό δημοσίευμα του “IAM Roadsmart”, το 33% των 2.008 οδηγών που συμμετείχαν στην έρευνα, δε χρησιμοποιεί τα σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης.

Τα πιο συνηθισμένα συστήματα υποβοήθησης των σύγχρονων οχημάτων, όπως η προειδοποίηση σύγκρουσης, το προσαρμοζόμενο cruise control, η έξυπνη υποβοήθηση ταχύτητας, η προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας και η πέδηση έκτακτης ανάγκης, χρησιμοποιούνται συχνά μόλις από το 25% (1 στους 4) των οδηγών, ενώ το 19% (παραπάνω από 1 στους 5) τα χρησιμοποιεί σπάνια ή μόνο μία φορά.

Το 22% των ερωτηθέντων απάντησε πως το όχημά του δε διαθέτει τέτοια συστήματα, την ώρα που το 28% και 27% δήλωσαν πως αξιοποιούν τα συστήματα προειδοποίησης κίνησης με υπερβολική ταχύτητα και cruise control, αντίστοιχα.

Παράλληλα όμως, το cruise control (μαζί με το adaptive cruise control) είναι και το σύστημα που δε χρησιμοποιείται από το μεγαλύτερο ποσοστό των οδηγών και συγκεκριμένα, από το 34% των ερωτηθέντων.

Επιπλέον, η προειδοποίηση σύγκρουσης χρησιμοποιείται από το 23% των ερωτηθέντων, ενώ το 25% (1 στους 4) αποφάνθηκε πως το αυτοκίνητό του δε διαθέτει τέτοιο σύστημα.

Όσον αφορά στη συλλογή δεδομένων με βάση ηλικιακά κριτήρια, οι οδηγοί που εντάσσονται στην ομάδα 17-34 ετών, είναι δύο φορές πιθανότερο να χρησιμοποιήσουν τα συστήματα ασφαλείας που προαναφέραμε, σε σύγκριση με οδηγούς ηλικίας άνω των 70 ετών.

Ακόμη, τα εν λόγω συστήματα είναι ιδιαίτερα δημοφιλή μεταξύ όσων συμπληρώνουν πάνω από 16.000 χλμ. ετησίως, κυρίως επειδή πραγματοποιούν μεγάλες διαδρομές για επαγγελματικούς λόγους.

«Είναι ειρωνικό το γεγονός ότι τόσοι πολλοί βασίζονται στην τεχνολογία σε μια σε καθημερινή βάση, αλλά μέσα στα οχήματά τους, οι οδηγοί στην καλύτερη περίπτωση φαίνονται αμφίθυμοι για τη χρήση τεχνολογικών συστημάτων που θα μπορούσαν να σώσουν τη ζωή τους αν αυτά ήταν εμπλέκονται», δήλωσε ο Nicholas Lyes, Διευθυντής Πολιτικής και Προτύπων του IAM Roadsmart.

«Μέρος του προβλήματος πιθανώς να είναι η έλλειψη κατανόησης του τρόπου με τον οποίο κάθε από αυτά τα συστήματα μπορεί να τους ωφελήσει. Πολλοί μπορεί να απενεργοποιήσουν ορισμένα συστήματα επειδή ο συναγερμός μπορεί να είναι ενοχλητικός ή επειδή δεν τους αρέσει η αίσθηση του αυτόματης διόρθωσης του τιμονιού για να κρατήσει το όχημα στη λωρίδα κυκλοφορίας. Κατασκευαστές βελτιώνουν συνεχώς την τεχνολογία, αλλά αυτό θα πάρει χρόνο. Υπάρχουν ενδεχομένως μια άσκηση τόσο για τους ιδιώτες όσο και για τους διαχειριστές στόλου για να διασφαλίσουν οι οδηγοί και οι συνάδελφοι να μάθουν περισσότερα για αυτά τα συστήματα, καθώς και συμβουλές να προστεθούν στον επόμενο γύρο αλλαγών του κώδικα οδικής κυκλοφορίας».

Τέλος, ο Lyes πρόσθεσε: «Ενώ χρειαζόμαστε μεγαλύτερη ευαισθητοποίηση των καταναλωτών σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο αυτά τα βοηθήματα λειτουργούν, είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού πρέπει να πάντα να συμπληρώνουν την ασφαλή οδήγηση και όχι να την αντικαθιστούν».

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Photo: IAM Roadsmart

Περισσότερα Safety First

Ελλάδα: Μείωση 54% στα θανατηφόρα τροχαία μεταξύ 2010-2020
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε πως τα θανατηφόρα τροχαία του 2020 στην Ευρωπαϊκή Ένωση ήταν κατά 17% λιγότερα σε σύγκριση με το 2019, ενώ η Ελλάδα παρουσίασε τη μεγαλύτερη ποσοστιαία μείωση μεταξύ τω...(περισσότερα)
Αυτοκίνητα που επικοινωνούν μεταξύ τους;
Μπορεί ο τίτλος να περιγράφει ένα σενάριο που φαντάζει μακρινό, όμως η πραγματικότητα είναι διαφορετική... ...(περισσότερα)
Η επιστήμη πίσω από τον Graham
Μετά την πρώτη παρουσίαση του Graham, η TAC έδωσε στη δημοσιότητα περισσότερες λεπτομέρειες αναφορικά με το εγχείρημα σε επιστημονικό επίπεδο. ...(περισσότερα)
Μεγάλος ο αριθμός θανάτων από οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ στη Μ. Βρετανία
Σύμφωνα με έρευνα στη Μεγάλη Βρετανία δείχνουν πως 200 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους, σε τροχαία ατυχήματα όπου εμπλεκόταν  τουλάχιστον ένας οδηγός που βρισκόταν πάνω από το όριο κατανάλωσης αλκοόλ...(περισσότερα)
Ηνωμένο Βασίλειο: 1 στους 3 οδηγούς δεν χρησιμοποιούν τα ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης
Μπορεί τα σύγχρονα αυτοκίνητα να διαθέτουν προηγμένα συστήματα υποβοήθησης, όμως οι Βρετανοί οδηγοί δεν τα αξιοποιούν σε ικανοποιητικό βαθμό. ...(περισσότερα)
Οι καλύτερες και χειρότερες πόλεις για οδήγηση στον κόσμο - Η θέση της Αθήνας
Μεγάλη έρευνα ανέδειξε τις καλύτερες, αλλά και τις χειρότερες πόλεις για τους οδηγούς παγκοσμίως, με την Αθήνα βρίσκεται μόλις στην 90ή θέση της κατάταξης, έχοντας ωστόσο και μια πρωτιά... ...(περισσότερα)
H Ford θέτει το gaming στην υπηρεσία της Οδικής Ασφάλειας (+video)
Με το πρόγραμμα "Driving Skills for Life" (DSFL) και τη βοήθεια Ευρωπαίων gamers, η Ford επιδιώκει να βοηθήσει τους νέους, ώστε να αντιληφθούν ευρύτερα τους κινδύνους της οδήγησης υπό την επήρεια αλκο...(περισσότερα)
Euro NCAP: Ανησυχία για την αύξηση βάρους των νέων οχημάτων
Ο Οργανισμός Euro NCAP υποστηρίζει πως η αύξηση βάρους και διαστάσεων στα νέα οχήματα, μπορεί να έχει αρνητικές επιπτώσεις τόσο στην Οδική Ασφάλεια όσο και στην προστασία του περιβάλλοντος. ...(περισσότερα)
Οδική ασφάλεια και κοινωνικές ανισότητες
Πρόσφατη διεθνής μελέτη δείχνει ότι σε χώρες με αυξημένο μέσο εισόδημα, όπως είναι οι Ευρωπαϊκές, τα άτομα που ζουν σε λιγότερο αναπτυγμένες περιοχές έχουν αυξημένες πιθανότητες να χάσουν τη ζωή τους ...(περισσότερα)
Και το Άμστερνταμ αποκτά όριο ταχύτητας 30 χλμ./ώρα
Ακολουθώντας την τάση που έχει διαμορφωθεί, το Άμστερνταμ της Ολλανδίας προστίθεται στη λίστα των πόλεων που μειώνουν το όριο ταχύτητας στα 30 χλμ./ώρα. ...(περισσότερα)

S5 Box