Η τελευταία δοκιμασία που έχει εισάγει το Euro NCAP φαίνεται πως φέρνει αποτελέσματα, αφού σύμφωνα με ανακοίνωση του Οργανισμού, τρία νέα μοντέλα Ευρωπαίων κατασκευαστών έλαβαν 5 αστέρια, διαθέτοντας το Σύστημα Αυτόνομου Φρεναρίσματος Έκτακτης Ανάγκης (Autonomous Emergency Braking - AEB), στον βασικό εξοπλισμό.
Όπως έχει αναφερθεί και σε προηγούμενο άρθρο, από την αρχή της χρονιάς το Euro NCAP έχει εισάγει ένα σύστημα διπλής αξιολόγησης για το εν λόγω σύστημα (ΑΕΒ), το οποίο μπορεί να βρίσκεται είτε στον βασικό, είτε στον προαιρετικό εξοπλισμό ενός αυτοκινήτου. Έτσι, σε περίπτωση που το Autonomous Emergency Braking διατίθεται σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης ως μέρος προαιρετικού εξοπλισμού, το Euro NCAP δημοσιεύει δύο διαφορετικά αποτελέσματα, με το πρώτο να αφορά τα αστέρια που λαμβάνει το αυτοκίνητο χωρίς το συγκεκριμένο σύστημα και το δεύτερο να αφορά στην αξιολόγησή του, με αυτό το σύστημα.
Το Euro NCAP δημοσίευσε τα αποτελέσματα της αξιολόγησης τριών νέων μοντέλων, της Alfa Romeo Giulia, του Seat Ateca και του VW Tiguan. Το κοινό τους χαρακτηριστικό ήταν ότι όλα διέθεταν το AEB στον βασικό τους εξοπλισμό προς όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και όλα, έλαβαν 5 αστέρια στον συγκεκριμένο τομέα. Υπενθυμίζεται, πως η αξιολόγηση Προηγμένων Τεχνολογικών Συστημάτων εισήχθη στο Euro NCAP το 2014, όμως το Σύστημα Αυτόνομου Φρεναρίσματος Έκτακτης Ανάγκης όσον αφορά στους πεζούς, εισήχθη φέτος.
Ο Γενικός Γραμματέας του Euro NCAP, Michiel van Ratingen δήλωσε: "Το Euro NCAP δείχνει τι μπορεί να επιτευχθεί όταν κυβερνήσεις, ομάδες καταναλωτών και αυτοκινητιστικοί οργανισμοί της Ευρώπης συνεργάζονται. Όλοι μαζί μπορούμε να επιτύχουμε ένα επίπεδο επιρροής στην αυτοκινητοβιομηχανία που θα ήταν δύσκολο να επιτευχθεί με άλλον τρόπο. Χαιρόμαστε που βλέπουμε ότι σημαντικοί κατασκευαστές έχουν προσθέσει αυτά τα συστήματα στο βασικό εξοπλισμό των οχημάτων που διατίθενται στην EU28, αν και γνωρίζουμε πως αγορές εκτός της Ευρωζώνης δεν αντιμετωπίζονται το ίδιο σωστά σε ορισμένες περιπτώσεις".
ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ