SAFETY FIRST

Η Τροχαία ανακοίνωσε την απαγόρευση κυκλοφορίας φορτηγών οχημάτων μέγιστου επιτρεπόμενου βάρους άνω των 3,5 τόνων από την Μεγάλη Πέμπτη 13 Απριλίου έως και την Τρίτη 18 Απριλίου.

Η περίοδος του Πάσχα χαρακτηρίζεται από εκτεταμένη κυκλοφορία σε όλα τα οδικά δίκτυα και σε αυτό το πλαίσιο, η Ελληνική Αστυνομία ανακοίνωσε πως πέραν των μέτρων διευκόλυνσης κυκλοφορίας που θα ισχύσουν σε τοπικό επίπεδο, θα υπάρχει και απαγόρευση κυκλοφορίας φορτηγών, το μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος των οποίων ξεπερνά τους 3,5 τόνους.

Τα προαναφερθέντα μέτρα, θα ληφθούν τόσο για την μείωση των κυκλοφοριακών προβλημάτων, όσο και για την κατά το δυνατόν ασφαλέστερη μετακίνηση των ταξιδιωτών.

Παρακάτω, μπορείτε να διαβάσετε πότε και ποιες απαγορεύσεις θα ισχύσουν, καθώς επίσης και ποια βαρέα οχήματα εξαιρούνται αυτών των απαγορεύσεων.

Απαγορεύσεις κυκλοφορίας φορτηγών μέγιστου επιτρεπόμενου βάρους άνω των 35 τόνων:

Μεγάλη Πέμπτη 13 Απριλίου (15:00-22:00) και Μεγάλη Παρασκευή 14 Απριλίου (06:00-16:00) - Ρεύμα εξόδου

Αυτοκινητόδρομος Α8 (Αθήνα-Πάτρα) από Διόδια Ελευσίνας (Χ.Θ. 26+500) μέχρι Διόδια Ρίου (Χ.Θ. 199+660) στην κατεύθυνση προς Πάτρα.

Αυτοκινητόδρομος Α1 (Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι), από τον κόμβο Αγ. Στεφάνου (Κρυονέρι) (Χ.Θ. 27+960) μέχρι τη διασταύρωση του Μπράλου (Χ.Θ. 203+065), από τον κόμβο Ροδίτσας (Λαμία) (Χ.Θ. 212+625) μέχρι τον κόμβο Ραχών Φθιώτιδας (Χ.Θ. 242+479), από τα Διόδια Μακρυχωρίου (Χ.Θ. 374+291) μέχρι τον κόμβο Λεπτοκαρυάς (Χ.Θ. 410+359) στην κατεύθυνση προς Θεσσαλονίκη.

Εθνική Οδός Θεσσαλονίκης-Ν. Μουδανιών, από τη γέφυρα Θέρμης έως τον κόμβο Ν. Μουδανιών (61,5 χλμ) στην κατεύθυνση προς Χαλκιδική.

Αυτοκινητόδρομος Α11 (Σχηματάρι – Χαλκίδα), από τη διασταύρωση με τον αυτοκινητόδρομο Α1 (Χ.Θ. 65+820) μέχρι την υψηλή γέφυρα Χαλκίδας (Χ.Θ. 12+300) στην κατεύθυνση προς Χαλκίδα.

Εθνική οδός Θεσσαλονίκης – Καβάλας, από 11ο χλμ. (Χ.Θ.11+340) μέχρι διασταύρωση Λέων Αμφίπολης (Χ.Θ. 97 + 550) στην κατεύθυνση προς Καβάλα.

Αυτοκινητόδρομος Α5 (Ιόνια Οδός) από Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου «Χαρίλαος Τρικούπης» (περιοχή Ρίου Χ.Θ. 11+558,47) έως το πέρας της Ιόνιας Οδού (Χ.Θ. 200+991) στην κατεύθυνση προς Ιωάννινα.

Αυτοκινητόδρομος Α7 (Κεντρικής Πελοποννήσου), από τον Α/Κ Κορίνθου (Χ.Θ. 85+300) έως τον Ισόπεδο Κυκλικό Κόμβο Σπάρτης (Χ.Θ. 240+800) (Περιμετρική Καλαμάτας) στην κατεύθυνση προς Καλαμάτα.

Αυτοκινητόδρομο Α71 (Λεύκτρο-Σπάρτη) από τον Α/Κ Λεύκτρου (0+000) έως τον Α/Κ Σπάρτης (Χ.Θ. 45+000) στην κατεύθυνση προς Σπάρτη.

Εθνική Οδός Ιωαννίνων – Άρτας – Αντιρρίου στην κατεύθυνση προς Αντίρριο.

Εθνική Οδός Θεσσαλονίκης – Πολύγυρου (Ε.Ο.16), από γέφυρα Θέρμης έως τα όρια της Π.Ε. Θεσσαλονίκης (κόμβος Αγίας Αναστασίας) στην κατεύθυνση προς Πολύγυρο.

Δευτέρα 17 Απριλίου 2023 (12:00 έως 22:00) για το ρεύμα εισόδου:

Αυτοκινητόδρομος Α8 (Αθήνα-Πάτρα), στο ρεύμα προς Αθήνα, από Διόδια Ρίου (Χ.Θ. 199+660) μέχρι Διόδια Ελευσίνας (Χ.Θ. 26+500) στην κατεύθυνση προς Αθήνα.

Αυτοκινητόδρομος Α1 (Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι), στο ρεύμα προς Αθήνα, από τον κόμβο Λεπτοκαρυάς (Χ.Θ. 410+359) μέχρι τα Διόδια Μακρυχωρίου (Χ.Θ. 374+291), από τον κόμβο Ραχών Φθιώτιδας (Χ.Θ. 242+479) μέχρι τον κόμβο Ροδίτσας (Λαμία) (Χ.Θ. 212+625), και από τη διασταύρωση του Μπράλου (Χ.Θ. 203+065) μέχρι τον κόμβο Αγ. Στεφάνου (Κρυονέρι) (Χ.Θ. 27+960) στην κατεύθυνση προς Αθήνα.

Εθνικής Οδός Ν. Μουδανιών – Θεσσαλονίκης από κόμβο Ν. Μουδανιών (61,5 χλμ.) έως αερογέφυρα Θέρμης στην κατεύθυνση προς Θεσσαλονίκη.

Αυτοκινητόδρομος Α11 (Σχηματάρι – Χαλκίδα), από υψηλή γέφυρα Χαλκίδας (Χ.Θ. 12+300) μέχρι διασταύρωση με τον αυτοκινητόδρομο Α1 (Χ.Θ. 65+820) στην κατεύθυνση προς Αθήνα.

Εθνική Οδός Καβάλας – Θεσσαλονίκης από διασταύρωση Λέων Αμφίπολης (Χ.Θ. 97+550) μέχρι το 11ο χλμ. (Χ.Θ.11+340) αυτής στην κατεύθυνση προς Θεσσαλονίκη.

Αυτοκινητόδρομος Α5 (Ιόνια Οδός), από το πέρας της Ιόνιας Οδού (Χ.Θ. 200+991) έως τη Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου «Χαρίλαος Τρικούπης» (Περιοχή Ρίου Χ.Θ. 1+558,47) στην κατεύθυνση προς Ρίο.

Αυτοκινητόδρομος Α7 (Κεντρικής Πελοποννήσου), από τον Ισόπεδο Κυκλικό Κόμβο Σπάρτης (Χ.Θ. 240+800) (Περιμετρική Καλαμάτας) έως τον Α/Κ Κορίνθου (Χ.Θ. 85+300) στην κατεύθυνση προς Αθήνα.

Αυτοκινητόδρομος Α71 (Λεύκτρο-Σπάρτη), από Α/Κ Σπάρτης (Χ.Θ. 45+000) έως τον Α/Κ Λεύκτρου (0+000) στην κατεύθυνση προς Λεύκτρο.

Εθνική Οδός Ιωαννίνων - Άρτας - Αντιρρίου στην κατεύθυνση προς Ιωάννινα.

Εθνική Οδός Θεσσαλονίκης – Πολύγυρου (Ε.Ο.16), από τα όρια της Π.Ε. Θεσσαλονίκης (κόμβος Αγίας Αναστασίας) έως τη γέφυρα Θέρμης στην κατεύθυνση προς Θεσσαλονίκη.

Τρίτη 18 Απριλίου 2023 (11:00 έως 23:00) για το ρεύμα εισόδου:

Αυτοκινητόδρομος Α8 (Αθήνα-Πάτρα), στο ρεύμα προς Αθήνα, από Διόδια Ρίου (Χ.Θ. 199+660) μέχρι Διόδια Ελευσίνας (Χ.Θ. 26+500) στην κατεύθυνση προς Αθήνα.

Αυτοκινητόδρομος Α1 (Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι), στο ρεύμα προς Αθήνα, από τον κόμβο Λεπτοκαρυάς (Χ.Θ. 410+359) μέχρι τα Διόδια Μακρυχωρίου (Χ.Θ. 374+291), από τον κόμβο Ραχών Φθιώτιδας (Χ.Θ. 242+479) μέχρι τον κόμβο Ροδίτσας (Λαμία) (Χ.Θ. 212+625), και από τη διασταύρωση του Μπράλου (Χ.Θ. 203+065) μέχρι τον κόμβο Αγ. Στεφάνου (Κρυονέρι) (Χ.Θ. 27+960) στην κατεύθυνση προς Αθήνα.

Από την απαγόρευση κυκλοφορίας εξαιρούνται:

Οχήματα Οδικής Βοήθειας σύμφωνα με ν. 3651/2008, φορτηγά αυτοκίνητα των ΕΛΤΑ, φορτηγά αυτοκίνητα των εταιρειών διανομής τύπου, φορτηγά αυτοκίνητα δημοσίας (Φ.Δ.Χ.) και ιδιωτικής χρήσης (Φ.Ι.Χ.) που μεταφέρουν ζώντα ζώα, ευπαθή τρόφιμα, όπως αυτά αναφέρονται στη διεθνή συμφωνία ΑΤΡ, (άρθρο 3 του Κεφαλαίου ΙΙ της υπ’ αρ. 50786/3319/2014 (Β’ 2418) κοινής υπουργικής απόφασης, εφόσον το ποσοστό του φορτίου των παραπάνω προϊόντων που μεταφέρονται είναι τουλάχιστον το 10% του ωφέλιμου φορτίου.

Βυτιοφόρα οχήματα μεταφοράς νερού (υδροφόρα) όταν αυτά κινούνται για την αντιμετώπιση δασικών πυρκαγιών.

Φορτηγά οχήματα (ψυγεία) δημοσίας (Φ.Δ.Χ.) και ιδιωτικής χρήσης (Φ.Ι.Χ.) που μεταφέρουν νωπά οπωροκηπευτικά προϊόντα.

Φορτηγά οχήματα που μεταφέρουν υποπροϊόντα ζωικής προέλευσης για αδρανοποίηση, σύμφωνα με τον κανονισμό ΕΚ 1069/2009, εφόσον διαθέτουν σχετική άδεια από τη Διεύθυνση Κτηνιατρικής της οικείας Περιφέρειας και συνοδεύονται από το προβλεπόμενο εμπορικό έγγραφο.

Φορτηγά οχήματα των Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας (ΔΕΔΔΗΕ, ΑΔΜΗΕ, ΟΤΕ, Φυσικό Αέριο, κ.λπ.) όταν κινούνται για αποκατάσταση έκτακτων βλαβών των δικτύων τους και μόνο εφόσον συνοδεύονται από έγγραφη εντολή του οικείου οργανισμού.

Βυτιοφόρα οχήματα που μεταφέρουν καύσιμα για τον ανεφοδιασμό μέσων πυρόσβεσης, εφόσον αυτό αποδεικνύεται από κατάλληλα έγγραφα ή παραστατικά.

Φορτηγά οχήματα μεταφοράς εξοπλισμού μουσικών και θεατρικών παραστάσεων και τα φορτηγά οχήματα που χρησιμοποιούνται για την εκτέλεση και μεταφορά εξοπλισμού για την κάλυψη τηλεοπτικών και κινηματογραφικών γεγονότων.

Φορτηγά αυτοκίνητα που μεταφέρουν οξυγόνο για ιατρικούς σκοπούς

Μηχανήματα έργου των ΔΕΣΕ και τα φορτηγά οχήματα που χρησιμοποιούνται για την αντιμετώπιση έκτακτων περιστατικών, μετά από αίτημα της αρμόδιας υπηρεσίας Πολιτικής Προστασίας και με σχετική απόφαση της κατά τόπου αρμόδιας Διεύθυνσης Τροχαίας.

Οχήματα έκτακτης ανάγκης.

Φορτηγά οχήματα και μηχανήματα έργου των εταιρειών παραχώρησης που διαχειρίζονται τους αυτοκινητόδρομους και των υπεργολάβων τους προκειμένου να εκτελούν απρόσκοπτα το έργο που τους έχει ανατεθεί.

Φορτηγά οχήματα του Οργανισμού «Το Χαμόγελο του Παιδιού»

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Υπερβολική ταχύτητα: Η αγαπημένη παράβαση των Ελλήνων
Η Ελληνική Αστυνομία δημοσιοποίησε τον αριθμό και το είδος παραβάσεων που καταγράφηκαν από την Τροχαία το 2018, με την υπερβολική ταχύτητα να κατέχει την συντριπτική πλειοψηφία. ...(περισσότερα)
Δεν εμπιστεύονται τα αυτόνομα οχήματα οι Βρετανοί
Έρευνα στο Ηνωμένο Βασίλειο έδειξε πως οι περισσότεροι Βρετανοί οδηγοί δεν αισθάνονται έτοιμοι να... παραδώσουν το τιμόνι σε ένα αυτόνομο όχημα. ...(περισσότερα)
Πρωταθλητές στις κακές συνήθειες οι Έλληνες οδηγοί
Τα αποτελέσματα του 12ου Βαρόμετρου του Ιδρύματος Vinci Autoroutes, πιστοποιούν πως οι Έλληνες διατηρούν πολλές από τις κακές τους συνήθειες πίσω από το τιμόνι. ...(περισσότερα)
Οι Η.Π.Α. επενδύουν στην αυτόνομη οδήγηση
Ο χαμός ανθρώπων στους δρόμους αντιμετωπίζεται πολύ σοβαρά από τις κυβερνήσεις των προηγμένων κρατών του κόσμου και στις Η.Π.Α., η Οδική Ασφάλεια είναι ένας τομέας που χρίζει ιδιαίτερης προσοχής και μ...(περισσότερα)
1 στους 2 Βρετανούς ξεπερνούν τα όρια ταχύτητας σε κατοικημένες περιοχές
Σύμφωνα με έρευνα που έγινε από τον ίδρυμα Brake, που ασχολείται με την Οδική Ασφάλεια στη Μ. Βρετανία, το 52% των Βρετανών οδηγών ομολογεί ότι ξεπερνά τα όρια των 20 μιλίων/ώρα, στις περιοχές που υπά...(περισσότερα)
MobileKids 2017
Η ευαισθησία της Daimler και κατά συνέπεια της Mercedes-Benz σχετικά με την Οδική Ασφάλεια είναι δεδομένη, γεγονός που πιστοποιείται και από την πρωτοβουλία "MobileKids" που πραγματοποιείται στη Γερμα...(περισσότερα)
Πάγωμα πωλήσεων ΙΧ στη Σιγκαπούρη
Σε μια είδηση που δεν αφορά άμεσα την Οδική Ασφάλεια, αλλά άπτεται περισσότερο της σχέσης μεταξύ αυτοκίνησης και περιβάλλοντος, η κυβέρνηση της Σιγκαπούρης ανακοίνωσε το πάγωμα της πώλησης αυτοκινήτων...(περισσότερα)
Euro NCAP: Η επιλογή αυτοκινήτων
Ένα σύνηθες ερώτημα που τίθεται σχετικά με τη διαδικασία των Crash Tests που διενεργούνται από το Euro NCAP, είναι ο τρόπος με τον οποίο επιλέγονται τα αυτοκίνητα. ...(περισσότερα)
Μεγάλος ο αριθμός θανάτων από οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ στη Μ. Βρετανία
Σύμφωνα με έρευνα στη Μεγάλη Βρετανία δείχνουν πως 200 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους, σε τροχαία ατυχήματα όπου εμπλεκόταν  τουλάχιστον ένας οδηγός που βρισκόταν πάνω από το όριο κατανάλωσης αλκοόλ...(περισσότερα)
Euro NCAP: Στο «μικροσκόπιο» τα βαρέα οχήματα
Ο Οργανισμός Euro NCAP δημιούργησε ένα πρόγραμμα αξιολόγησης της ασφάλειας που παρέχουν τα βαριά οχήματα μεταφοράς αγαθών. ...(περισσότερα)

S5 Box