SAFETY FIRST

Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων εξερευνούν μελλοντικές τεχνολογίες ασφαλείας και το νέο πειραματικό όχημα οδικής ασφάλειας της Mercedes-Benz, ESF 2019, είναι ένα τέτοιο δείγμα.

Η βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας έχει μπει για τα καλά στην ατζέντα συζητήσεων. Η Mercedes-Benz έχει αναπτύξει δράση στον τομέα της Οδικής Ασφάλειας τόσο στη χώρα μας, όσο και στο εξωτερικό. Στο πλαίσιο του ESV (Experimental Safety Vehicle), το οποίο πραγματοποιήθηκε στην Ολλανδία, παρουσίασε το Mercedes-Benz ESF 2019.

Πρόκειται για πρωτότυπο πειραματικό όχημα, που βασίζεται στην Mercedes-Benz GLE, εφοδιάζεται με υβριδικό σύστημα κίνησης και σε ορισμένες περιπτώσεις, κινείται αυτόνομα. Μέσω του ESF 2019, η Mercedes θέλησε να προσφέρει μια εικόνα από τα τεχνολογικά συστήματα, που θα μπορούν σύντομα να χρησιμοποιηθούν στα νέα αυτοκίνητα.

SF MercedesESF02

Οι εξελίξεις που παρουσίασε μέσω του ESF 2019 η Mercedes-Benz, αφορούν σε πολλούς τομείς. Για την ασφάλεια του οδηγού, όταν το όχημα κινείται αυτόματα, το τιμόνι μαζεύεται σε ειδικό χώρο, ώστε σε περίπτωση σύγκρουσης να μην τραυματιστεί ο οδηγός. Αυτό οδήγησε και σε διαφορετική τοποθέτηση των αερόσακων, οι οποίοι δεν βρίσκονται στο τιμόνι, αλλά στον πίνακα οργάνων. Επίσης, παρουσιάστηκαν ειδικά σχεδιασμένοι πλευρικοί αερόσακοι, οι οποίοι "τυλίγουν" το σώμα του επιβάτη σε περίπτωση σύγκρουσης.

Για την ασφάλεια των παιδιών, έχει υιοθετηθεί σύστημα Pre-Safe Child. Σύμφωνα με αυτό, οι ζώνες ασφαλείας τεντώνονται περισσότερο και σφίγγουν περισσότερο γύρω από το σώμα του παιδιού. Αυτό βοηθά στη μείωση των φορτίων που θα ασκηθούν στο παιδικό σώμα σε περίπτωση σύγκρουσης. Επιπλέον, προτείνεται σύστημα παρακολούθησης της εγκατάστασης του παιδικού καθίσματος, αλλά και παρακολούθησης των παιδιών ενώ αυτά κάθονται στη θέση τους.

SF MercedesESF04

Σχετικά με την περίπτωση ακινητοποίησης στο δρόμο, το Mercedes-Benz ESF 2019 διαθέτει ειδικό μικρό ρομπότ. Αυτό εμφανίζεται από το πίσω μέρος του οχήματος, κινείται ανάποδα στο δρόμο και στέκεται, υπό μορφή προειδοποιητικού τριγώνου, εκεί που θα έπρεπε να το τοποθετήσουμε μόνοι μας. Ταυτόχρονα, σε περίπτωση προβλήματος ένα προειδοποιητικό τρίγωνο εμφανίζεται ταυτόχρονα στην οροφή και στο πίσω τζάμι του αυτοκινήτου.

Τέλος, για να ενθαρρύνει τους πίσω επιβάτες να φορούν ζώνη ασφαλείας, το Mercedes-Benz ESF 2019 διαθέτει θέρμανση ζώνης, φωτισμός της πόρπης, πόρπες ζωνών ασφαλείας με USB κ.α.

Το Mercedes-Benz ESF 2019 σε video

Περισσότερα Safety First

Απλοποίηση ανανέωσης άδειας οδήγησης για οδηγούς με κινητικά προβλήματα
Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών εξέδωσε εγκύκλιο, με βάση την οποία η ανανέωση αδειών οδήγησης ατόμων με κινητικά προβλήματα, θα γίνει με μεγαλύτερη ευκολία. ...(περισσότερα)
Νορβηγία: Κανένα νεκρό παιδί από τροχαία το 2019
Η είδηση πως στο Όσλο υπήρξε μόλις ένας νεκρός απο τροχαίο ατύχημα κατά τη διάρκεια της περασμένης χρονιάς έχει κάνει το γύρο του διαδικτύου, ωστόσο ακόμη πιο σημαντικό είναι το γεγονός ότι το 2019, κ...(περισσότερα)
Πάγωμα πωλήσεων ΙΧ στη Σιγκαπούρη
Σε μια είδηση που δεν αφορά άμεσα την Οδική Ασφάλεια, αλλά άπτεται περισσότερο της σχέσης μεταξύ αυτοκίνησης και περιβάλλοντος, η κυβέρνηση της Σιγκαπούρης ανακοίνωσε το πάγωμα της πώλησης αυτοκινήτων...(περισσότερα)
Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφαλών Μεταφορών τοποθετείται...
... σχετικά με την Έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Οδική Ασφάλεια. ...(περισσότερα)
Μεγάλο ποσοστό Βρετανών αποσπάται κατά την οδήγηση
Η απώλεια συγκέντρωσης λόγω κούρασης αποτελεί τον σημαντικότερο παράγοντα θανάτων από τροχαία ατυχήματα φτάνοντας στο 62%, ενώ μετά τη σχετική έρευνα που διενεργήθηκε από τη Βρετανική Exchange and Mar...(περισσότερα)
Σειρά ελέγχων της Τροχαίας στα οδικά δίκτυα της Δυτικής Ελλάδος
Επιχειρήσεις με στόχο την πρόληψη ατυχημάτων πραγματοποιήθηκαν στη Δυτική Ελλάδα από την Τροχαία. ...(περισσότερα)
Αττική: Έρχονται κάμερες παρακολούθησης παραβίασης ερυθρού σηματοδότη
Η Περιφέρεια Αττικής θα τοποθετήσει 388 κάμερες για παρακολούθηση των παραβιάσεων σε ερυθρούς σηματοδότες – Διαβάστε σε ποιες λεωφόρους θα γίνει αυτό. ...(περισσότερα)
Οδήγηση στην ομίχλη: Ένα απαιτητικό εγχείρημα
Η οδήγηση στην ομίχλη απαιτεί γνώση και αυτοσυγκέντρωση, όμως πάνω από όλα χρειάζεται, όπως σε κάθε δραστηριότητα της οδήγησης, κοινό νου. ...(περισσότερα)
Ξεκίνησε η ισχύς του ορίου 30 χλμ./ώρα στο Παρίσι
Το ανώτατο όριο ταχύτητας 30 χλμ./ώρα έχει ήδη υιοθετηθεί στο 60% των δρόμων της πρωτεύουσας της Γαλλίας. ...(περισσότερα)
Θυμός κατά την οδήγηση: Μια ανησυχητική τάση
Έρευνα στο Ηνωμένο Βασίλειο έδειξε πως οι πιο θυμωμένοι οδηγοί έχουν ηλικία 17-45 ετών. ...(περισσότερα)

S5 Box