SAFETY FIRST

Η καθιέρωση ορίων ταχύτητας 20 μιλίων/ώρα σε κεντρικές οδούς του Λονδίνου, έχει επιφέρει σημαντική μείωση των θανάτων ή σοβαρών τραυματισμών από τροχαία ατυχήματα στην πρωτεύουσα της Αγγλίας.

Τα πρώτα δεδομένα από την μείωση των ορίων ταχύτητας σε οδούς εντός του Λονδίνουμείωση των ορίων ταχύτητας σε οδούς εντός του Λονδίνου στα 20 μίλια/ώρα (32 χλμ./ώρα), δείχνουν πως αυτή η κίνηση έγινε προς τη σωστή κατεύθυνση.

Μια νέα μελέτη, που δημοσιεύτηκε από τον Οργανισμό “Transport for London” (TfL), ο οποίος εκπόνησε τον σχεδιασμό μείωσης των ορίων ταχύτητας σε συνεργασία με τον Δήμο Λονδίνου, καταδεικνύει σημαντική μείωση στους θανάτους, σοβαρούς τραυματισμούς καθώς και στον αριθμό των συγκρούσεων εντός της πόλης.

Η έκθεση του TfL βασίζεται σε δεδομένα από 157 επιμέρους σημεία περιορισμού της ανώτατης ταχύτητας στα 20 μίλια/ώρα και σε μια συγκριτική ανάλυση με μια ομάδα ελέγχου που περιλάμβανε όλους τους δρόμους των δήμων, καταδεικνύοντας πως το όραμα “Vision Zero” για μηδενισμό θανάτων και σοβαρών τραυματισμών από τροχαία ατυχήματα στο Λονδίνο μέχρι το 2041, βρίσκεται σε θετική πορεία.

Πιο συγκεκριμένα, από την έρευνα προέκυψε πως από την υιοθέτηση του ανώτατου ορίου ταχύτητας στα 20 μίλια/ώρα, οι συνολικοί θανάσιμοι ή σοβαροί τραυματισμοί μειώθηκαν κατά 34%.

Ακόμη, οι συνολικοί τραυματισμοί και συγκρούσεις μειώθηκαν κατά 36% και 35% αντίστοιχα.

Περνώντας σε ευάλωτους χρήστες του δρόμου, διαπιστώνουμε πως οι θάνατοι και τραυματισμοί παιδιών εντός της αγγλικής πρωτεύουσας μειώθηκαν κατά 75% και κατά 46% αντίστοιχα.

Επιπλέον, οι θάνατοι ή σοβαροί τραυματισμοί πεζών, ποδηλατών και μοτοσικλετιστών παρουσίασαν μείωση κατά 28%.

Με βάση την ανάλυση του TfL, τα οφέλη για την Οδική Ασφάλεια από τη μείωση των ορίων ταχύτητας εντός πόλης πιστοποιούνται και από τα αντίστοιχα στατιστικά δεδομένα σε άλλες αγγλικές πόλεις όπως Εδιμβούργο, Μπρίστολ και Πόρτσμουθ, καθώς και τα θετικά αποτελέσματα από τη γενική καθιέρωση γενικού ορίου ταχύτητας στα 20 μίλια/ώρα, στην Ουαλία.

Πάντως, παρά τα θετικά δείγματα, οι στατιστικές δείχνουν πως ο δρόμος για την πραγματική και αισθητή βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας είναι μακρύς.

Ενδεικτικά αναφέρουμε, πως όταν καθιερώθηκε το όριο ταχύτητας 20 μιλίων/ώρα, ο αρχικός στόχος έως το 2022, ήταν οι θάνατοι ή σοβαροί τραυματισμοί στους δρόμους του Λονδίνου να μειωθούν κατά 65%, δηλαδή σχεδόν κατά το διπλάσιο.

Τέλος, να σημειωθεί πως σύμφωνα με τους υπολογισμούς όσων προωθούν την εκστρατεία, αν ένα άτομο χτυπηθεί από όχημα με ταχύτητα 30 μιλίων/ώρα, έχει 5 φορές περισσότερες πιθανότητες θανάτου, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίπτωση σύγκρουσης με 20 μίλια/ώρα.

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Photo: Unsplash - Siddhant Prasad

Περισσότερα Safety First

Υποχρεωτικό το eCall στα νέα αυτοκίνητα
Όπως ανακοίνωσε το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, η εφαρμογή eCall είναι πια υποχρεωτική στα νέα μοντέλα αυτοκινήτων και van.Όπως ανακοίνωσε το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, η εφαρμογή eCall είναι πια υποχρεωτική στ...(περισσότερα)
0 αστέρια σε Crash Test
Μια είδηση που δε συνηθίζουμε να διαβάζουμε τον τελευταίο καιρό έφτασε από το Δελχί της Ινδίας, όπου αυτές τις ημέρες περνούν από Crash Test, υπό την αιγίδα του Global NCAP, αφού 5 μοντέλα που παράγον...(περισσότερα)
Φέρνει αποτελέσματα το νέο τεστ του Euro NCAP
Η τελευταία δοκιμασία που έχει εισάγει το Euro NCAP φαίνεται πως φέρνει αποτελέσματα, αφού σύμφωνα με ανακοίνωση του Οργανισμού, τρία νέα μοντέλα Ευρωπαίων κατασκευαστών έλαβαν 5 αστέρια, διαθέτοντας ...(περισσότερα)
Δίπλωμα οδήγησης:  Τα ποσά για τα νέα και ενιαία παράβολα
Το Υπουργείο Μεταφορών ανακοίνωσε τον ορισμό νέων ενιαίων-ενοποιημένων παραβόλων, αναφορικά με το δίπλωμα οδήγησης. ...(περισσότερα)
Οι 20 χειρότερες συνήθειες των νεαρών Βρετανών κατά την οδήγηση
Τα στατιστικά δεδομένα στην Μεγάλη Βρετανία αναδεικνύουν τις συνήθειες των νεαρών οδηγών όταν αυτοί βρίσκονται πίσω από το τιμόνι, οι οποίες δυστυχώς δε βοηθούν στη βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας. ...(περισσότερα)
Ευρωπαϊκή Ένωση: Προς νομοθεσία για ψηφιακή διαθεσιμότητα των ορίων ταχύτητας
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θέλει να αναβαθμίσει τους κανόνες στον τομέα των μετακινήσεων, ζητώντας την ψηφιακή παροχή δεδομένων για τα όρια ταχύτητας, από τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. ...(περισσότερα)
Εικονικοί βοηθοί στα αυτοκίνητα και οι πρώτες αντιδράσεις
Η τεχνολογία αναπτύσσεται με γοργούς, σε πολλές περιπτώσεις ιλιγγιώδεις, ρυθμούς που ακόμη και οι ίδιοι οι επιστήμονες σε αρκετές περιπτώσεις δυσκολεύονται να παρακολουθήσουν. ...(περισσότερα)
Μειώνεται διαρκώς η συγκέντρωση των οδηγών στο δρόμο
Έρευνα από το Ευρωπαϊκό Βαρόμετρο Οδικής Ασφάλειας, δείχνει πως η απόσπαση της προσοχής, η υπνηλία και η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, παραμένουν σε υψηλό επίπεδο. ...(περισσότερα)
Ηνωμένο Βασίλειο: Η έλλειψη χρημάτων καθυστερεί τις αλλαγές ελαστικών
Σύμφωνα με έρευνα στη Μεγάλη Βρετανία, πολλοί οδηγοί καθυστερούν τη διαδικασία επισκευής ή αλλαγής ελαστικών, λόγω του αυξημένου κόστους ζωής. ...(περισσότερα)
Ιούνιος: 478 τροχαία με 18 νεκρούς στην Αττική
Ο πρώτος μήνας του καλοκαιριού, έδειξε πως οι επιδόσεις μας στον τομέα της Οδικής Ασφάλειας παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα. ...(περισσότερα)

S5 Box