SAFETY FIRST

Σε αντίστοιχα επίπεδα με το 2018 κινήθηκαν ο αριθμός των θανατηφόρων τροχαίων, αλλά και των θυμάτων στους δρόμους της χώρας μας κατά το 2019, δείχνοντας πως επί της ουσίας, δεν έχει υπάρξει κάποια σημαντική βελτίωση.

Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία της Ελληνικής Αστυνομίας, κατά τη διάρκεια του 2019 έγιναν 665 θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα, στα οποία έχασαν τη ζωή τους συνολικά 701 άτομα. Ο αριθμός των θανάτων στοιχειοθετεί μικρή μείωση σε σύγκριση με το 2018, όταν είχαν χάσει τη ζωή τους 709 άνθρωποι, τη στιγμή που τα θανατηφόρα τροχαία αυξήθηκαν κατά 10, σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά (655).

SF Troxaia2019 Pathontes

Αναλύοντας περισσότερο τις στατιστικές, προκύπτει πως τα ατυχήματα με σοβαρό τραυματισμό το 2019 ήταν 550, έναντι 601 το 2018. Οι σοβαρά τραυματίες ήταν 642, έναντι 701 το 2018. Όσον αφορά στα ατυχήματα με ελαφρύ τραυματισμό, αυτά αυξήθηκαν σε 9.525, έναντι 9.377 το 2018. Οι ελαφρά τραυματίες ήταν 12.026, έναντι 12.073 το 2018. Συνολικά λοιπόν, ο αριθμός των τροχαίων ατυχημάτων το 2019, (σοβαρά, βαριά, θανατηφόρα) ήταν 10.740.

SF Troxaia2019 Eidi

Επιστρέφοντας στα θανατηφόρα ατυχήματα, περισσότερα από τα μισά (335, δηλαδή 50,4%) τελούν ακόμη υπό διερεύνηση, οπότε δεν έχουν αποσαφηνιστεί τα αίτιά τους. Από εκεί και έπειτα, τη μερίδα του λέοντος στις αιτίες έχει η κατηγορία "Λοιπά αίτια αναφερόμενα σε οδηγούς", με 137 θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα (20,6%). Επιπλέον, 44 θανατηφόρα τροχαία (6,6%) σχετίζονται με πεζούς, ενώ 39 ατυχήματα (5,9%) αφορούν σε κίνηση στο αντίθετο ρεύμα.

SF Troxaia2019 Aitia

Αναλυτικά, ο αριθμός των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων και η εκάστοτε αιτία το 2019, ήταν:

Ερευνώνται - 335 (50,4%)

Λοιπά αίτια αναφερόμενα σε οδηγούς - 137 (20,6%)

Αίτια αναφερόμενα στους πεζούς - 44 (6,6%)

Κίνηση στο αντίθετο ρεύμα - 39 (5,9%)

Απόσπαση προσοχής οδηγού - 31 (4,7%)

Υπερβολική ταχύτητα - 26 (3,9%)

Παραβίαση προτεραιότητας - 24 (3,6%)

Παραβίαση σηματοδότη - 13 (2,0%)

Οδήγηση χωρίς σύνεση και προσοχή - 8 (1,2%)

Αίτια αναφερόμενα στην οδό και στον καιρό - 6 (0,9%)

Αντικανονικό προσπέρασμα - 1 (0,2%)

Αίτια αναφερόμενα σε επιβάτες - 1 (0,2%)

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Αύξηση των θανάτων από τροχαία στις Η.Π.Α. για το 2015
Οι μετρήσεις για το 2015 έδειξαν πως 2.348 περισσότεροι άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους από ατυχήματα στους Αμερικανικούς δρόμους, σε σύγκριση με το 2014. ...(περισσότερα)
Ξεκίνησε η ισχύς του ορίου 30 χλμ./ώρα στο Παρίσι
Το ανώτατο όριο ταχύτητας 30 χλμ./ώρα έχει ήδη υιοθετηθεί στο 60% των δρόμων της πρωτεύουσας της Γαλλίας. ...(περισσότερα)
Λιθουανία – Σουηδία: Συνεργασία με φόντο τη βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας
Στην προσπάθεια βελτίωσης του επιπέδου της Οδικής Ασφάλειας, η Λιθουανία θα αναδιαμορφώσει μια κομβική διαδρομή με βάση την τεχνογνωσία που απέκτησε από την Σουηδία. ...(περισσότερα)
Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφαλών Μεταφορών τοποθετείται...
... σχετικά με την Έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Οδική Ασφάλεια. ...(περισσότερα)
Traction Control System (TCS)
Πρόκειται για ένα από τα πιο διαδεδομένα συστήματα ασφαλείας, με την "έξυπνη" λειτουργία του να έχει αποτελέσει τη βάση για την ανάπτυξη μιας πλειάδας συστημάτων, που εφοδιάζουν τα αυτοκίνητα τα οποία...(περισσότερα)
Οδήγηση υπό επήρεια αλκοόλ: 482 παραβάσεις σε 3 ημέρες
Οι έλεγχοι της Τροχαίας συνεχίζονται και κατά το τελευταίο Σαββατοκύριακο του Ιουνίου, διενεργήθηκαν αλκοτέστ σε 12.774 οδηγούς, από τα οποία προέκυψαν 482 παραβάσεις σε όλη τη χώρα. ...(περισσότερα)
Euro NCAP: Σημαντικές αλλαγές προ των πυλών
Τη νέα χρονιά, ο Euro NCAP θα προχωρήσει στις σημαντικότερες αλλαγές του πρωτοκόλλου διεξαγωγής των δοκιμών πρόσκρουσης από το 2009, όταν και έθεσε σε ισχύ την αξιολόγηση νέων αυτοκινήτων στον τομέα τ...(περισσότερα)
Ένα πρωτότυπο με τεχνολογίες ασφαλείας από το μέλλον
Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων εξερευνούν μελλοντικές τεχνολογίες ασφαλείας και το νέο πειραματικό όχημα οδικής ασφάλειας της Mercedes-Benz, ESF 2019, είναι ένα τέτοιο δείγμα. ...(περισσότερα)
Στάση αντί για κλήση σε περίπτωση υπερβολικής ταχύτητας, εφαρμόζει η Εσθονία
Μια ξεχωριστή μορφή αντιμετώπισης της κίνησης με υπερβολική ταχύτητα υιοθετείται στην Εσθονία, προσφέροντας δυνατότητα στάσης 45 ή 60 λεπτών, αντί για τη πληρωμή προστίμου. ...(περισσότερα)
Video: Φρενάροντας σε βροχή και χιόνι
Η απόσταση ακινητοποίησης κατά την πέδηση στο χιόνι με αρχική ταχύτητα 30 χλμ./ώρα, είναι κατά 11,5 φορές μεγαλύτερη από την αντίστοιχη σε βρεγμένο οδόστρωμα. ...(περισσότερα)

S5 Box