SAFETY FIRST

Σε αντίστοιχα επίπεδα με το 2018 κινήθηκαν ο αριθμός των θανατηφόρων τροχαίων, αλλά και των θυμάτων στους δρόμους της χώρας μας κατά το 2019, δείχνοντας πως επί της ουσίας, δεν έχει υπάρξει κάποια σημαντική βελτίωση.

Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία της Ελληνικής Αστυνομίας, κατά τη διάρκεια του 2019 έγιναν 665 θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα, στα οποία έχασαν τη ζωή τους συνολικά 701 άτομα. Ο αριθμός των θανάτων στοιχειοθετεί μικρή μείωση σε σύγκριση με το 2018, όταν είχαν χάσει τη ζωή τους 709 άνθρωποι, τη στιγμή που τα θανατηφόρα τροχαία αυξήθηκαν κατά 10, σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά (655).

SF Troxaia2019 Pathontes

Αναλύοντας περισσότερο τις στατιστικές, προκύπτει πως τα ατυχήματα με σοβαρό τραυματισμό το 2019 ήταν 550, έναντι 601 το 2018. Οι σοβαρά τραυματίες ήταν 642, έναντι 701 το 2018. Όσον αφορά στα ατυχήματα με ελαφρύ τραυματισμό, αυτά αυξήθηκαν σε 9.525, έναντι 9.377 το 2018. Οι ελαφρά τραυματίες ήταν 12.026, έναντι 12.073 το 2018. Συνολικά λοιπόν, ο αριθμός των τροχαίων ατυχημάτων το 2019, (σοβαρά, βαριά, θανατηφόρα) ήταν 10.740.

SF Troxaia2019 Eidi

Επιστρέφοντας στα θανατηφόρα ατυχήματα, περισσότερα από τα μισά (335, δηλαδή 50,4%) τελούν ακόμη υπό διερεύνηση, οπότε δεν έχουν αποσαφηνιστεί τα αίτιά τους. Από εκεί και έπειτα, τη μερίδα του λέοντος στις αιτίες έχει η κατηγορία "Λοιπά αίτια αναφερόμενα σε οδηγούς", με 137 θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα (20,6%). Επιπλέον, 44 θανατηφόρα τροχαία (6,6%) σχετίζονται με πεζούς, ενώ 39 ατυχήματα (5,9%) αφορούν σε κίνηση στο αντίθετο ρεύμα.

SF Troxaia2019 Aitia

Αναλυτικά, ο αριθμός των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων και η εκάστοτε αιτία το 2019, ήταν:

Ερευνώνται - 335 (50,4%)

Λοιπά αίτια αναφερόμενα σε οδηγούς - 137 (20,6%)

Αίτια αναφερόμενα στους πεζούς - 44 (6,6%)

Κίνηση στο αντίθετο ρεύμα - 39 (5,9%)

Απόσπαση προσοχής οδηγού - 31 (4,7%)

Υπερβολική ταχύτητα - 26 (3,9%)

Παραβίαση προτεραιότητας - 24 (3,6%)

Παραβίαση σηματοδότη - 13 (2,0%)

Οδήγηση χωρίς σύνεση και προσοχή - 8 (1,2%)

Αίτια αναφερόμενα στην οδό και στον καιρό - 6 (0,9%)

Αντικανονικό προσπέρασμα - 1 (0,2%)

Αίτια αναφερόμενα σε επιβάτες - 1 (0,2%)

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Λειτουργία οδήγησης στα smartphones;
Πώς θα σας φαινόταν η ιδέα τα τελευταίας τεχνολογίας κινητά τηλέφωνα, τα γνωστά σε όλους smartphones να ήταν εφοδιασμένα, εκτός από λειτουργία πτήσης και με λειτουργία οδήγησης; ...(περισσότερα)
Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας: Οι επερχόμενες αλλαγές
Τις αλλαγές που προβλέπει το νομοσχέδιο για τον νέο ΚΟΚ, ο οποίος θα κατατεθεί στη Βουλή τις επόμενες ημέρες, ανακοίνωσε σε πρόσφατες συνεντεύξεις ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης. ...(περισσότερα)
Αίτια και είδη θανατηφόρων τροχαίων το 2018
Στα στατιστικά της Τροχαίας για τα θανατηφόρα ατυχήματα που συνέβησαν το 2018, έχουν καταγραφεί τα αίτια, καθώς και τα είδη τους. Διαβάστε ποια είναι αυτά. ...(περισσότερα)
Ιστορικό υψηλό για χρήση ζώνης στις Η.Π.Α.
Η χρήση ζώνης στις Ηνωμένες Πολιτείες έφτασε για το 2016 σε επίπεδα που δεν έχει ξαναβρεθεί στο παρελθόν, καθώς οι χρήστες των Αμερικανικών δρόμων φορούν ζώνη σε ποσοστό 90,1%, που είναι σαφώς βελτιωμ...(περισσότερα)
Παιχνίδι Οδικής Ασφάλειας για παιδιά!
Η πρώτη εφαρμογή που επιτρέπει στα παιδιά να εξοικειωθούν κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού, με τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας και την έννοια της Οδικής Ασφάλειας συνολικά, είναι γεγονός. ...(περισσότερα)
Σειρά ελέγχων της Τροχαίας στα οδικά δίκτυα της Δυτικής Ελλάδος
Επιχειρήσεις με στόχο την πρόληψη ατυχημάτων πραγματοποιήθηκαν στη Δυτική Ελλάδα από την Τροχαία. ...(περισσότερα)
Οικολογική οδήγηση: Τι πρέπει να γνωρίζετε;
Η μείωση της κατανάλωσης και, κατά συνέπεια, των ρύπων που εκλύονται προς το περιβάλλον, αποτελεί ένα από τα βασικότερα ζητούμενα για τους οδηγούς, σήμερα. ...(περισσότερα)
Ιταλία: Αντιδράσεις για το όριο ταχύτητας 30 χλμ/ώρα
Η υιοθέτηση ανώτατου ορίου ταχύτητας 30 χλμ./ώρα σε αστικές περιοχές συνεχίζεται, με πιο πρόσφατο παράδειγμα την Μπολόνια της Ιταλίας, όπου πάντως δεν έλειψαν οι αντιδράσεις. ...(περισσότερα)
Στη Σουηδία οι λιγότεροι θάνατοι από τροχαία ατυχήματα το 2019
Σύμφωνα με μετρήσεις σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το 2019, η Σουηδία ήταν η χώρα με το μικρότερο αριθμό θανάτων, με την Ελλάδα να βρίσκεται χαμηλά στη λίστα. ...(περισσότερα)
Ελλάδα: Στην τετράδα των πιο επικίνδυνων Ευρωπαϊκών χωρών για οδήγηση
Η χώρα μας ξεχωρίζει για ακόμη μια φορά με αρνητικό τρόπο όσον αφορά στο επίπεδο Οδικής Ασφάλειας, αφού κατατάσσεται μεταξύ των πιο επικίνδυνων στην Ευρώπη. ...(περισσότερα)

S5 Box