SAFETY FIRST

Σε αντίστοιχα επίπεδα με το 2018 κινήθηκαν ο αριθμός των θανατηφόρων τροχαίων, αλλά και των θυμάτων στους δρόμους της χώρας μας κατά το 2019, δείχνοντας πως επί της ουσίας, δεν έχει υπάρξει κάποια σημαντική βελτίωση.

Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία της Ελληνικής Αστυνομίας, κατά τη διάρκεια του 2019 έγιναν 665 θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα, στα οποία έχασαν τη ζωή τους συνολικά 701 άτομα. Ο αριθμός των θανάτων στοιχειοθετεί μικρή μείωση σε σύγκριση με το 2018, όταν είχαν χάσει τη ζωή τους 709 άνθρωποι, τη στιγμή που τα θανατηφόρα τροχαία αυξήθηκαν κατά 10, σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά (655).

SF Troxaia2019 Pathontes

Αναλύοντας περισσότερο τις στατιστικές, προκύπτει πως τα ατυχήματα με σοβαρό τραυματισμό το 2019 ήταν 550, έναντι 601 το 2018. Οι σοβαρά τραυματίες ήταν 642, έναντι 701 το 2018. Όσον αφορά στα ατυχήματα με ελαφρύ τραυματισμό, αυτά αυξήθηκαν σε 9.525, έναντι 9.377 το 2018. Οι ελαφρά τραυματίες ήταν 12.026, έναντι 12.073 το 2018. Συνολικά λοιπόν, ο αριθμός των τροχαίων ατυχημάτων το 2019, (σοβαρά, βαριά, θανατηφόρα) ήταν 10.740.

SF Troxaia2019 Eidi

Επιστρέφοντας στα θανατηφόρα ατυχήματα, περισσότερα από τα μισά (335, δηλαδή 50,4%) τελούν ακόμη υπό διερεύνηση, οπότε δεν έχουν αποσαφηνιστεί τα αίτιά τους. Από εκεί και έπειτα, τη μερίδα του λέοντος στις αιτίες έχει η κατηγορία "Λοιπά αίτια αναφερόμενα σε οδηγούς", με 137 θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα (20,6%). Επιπλέον, 44 θανατηφόρα τροχαία (6,6%) σχετίζονται με πεζούς, ενώ 39 ατυχήματα (5,9%) αφορούν σε κίνηση στο αντίθετο ρεύμα.

SF Troxaia2019 Aitia

Αναλυτικά, ο αριθμός των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων και η εκάστοτε αιτία το 2019, ήταν:

Ερευνώνται - 335 (50,4%)

Λοιπά αίτια αναφερόμενα σε οδηγούς - 137 (20,6%)

Αίτια αναφερόμενα στους πεζούς - 44 (6,6%)

Κίνηση στο αντίθετο ρεύμα - 39 (5,9%)

Απόσπαση προσοχής οδηγού - 31 (4,7%)

Υπερβολική ταχύτητα - 26 (3,9%)

Παραβίαση προτεραιότητας - 24 (3,6%)

Παραβίαση σηματοδότη - 13 (2,0%)

Οδήγηση χωρίς σύνεση και προσοχή - 8 (1,2%)

Αίτια αναφερόμενα στην οδό και στον καιρό - 6 (0,9%)

Αντικανονικό προσπέρασμα - 1 (0,2%)

Αίτια αναφερόμενα σε επιβάτες - 1 (0,2%)

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Αξιοποίηση δεδομένων από τον ανθρώπινο εγκέφαλο κατά την οδήγηση
Η M-Sport Ford αναζητά τρόπους αξιοποίησης των δεδομένων του ανθρώπινου εγκεφάλου κατά τη διάρκεια της οδήγησης, όπως φαίνεται και στο ντοκιμαντέρ "Racing Minds" που δημιούργησε σε συνεργασία με το Eu...(περισσότερα)
Ο μηχανοκίνητος αθλητισμός στην υπηρεσία της ιατρικής;
Όπως φαίνεται, η σχέση του Μηχανοκίνητου Αθλητισμού με την Ιατρική γίνεται ολοένα και πιο στενή χάρη στη δυνατότητα εφαρμογής της προηγμένης εφαρμοσμένης τεχνολογίας που έχει χρησιμοποιηθεί στον κάθε ...(περισσότερα)
Ευρωπαϊκή Ένωση: Πιο αυστηρή νομοθεσία για τους αρχάριους οδηγούς
Η Ευρωπαϊκή Ένωση επεξεργάζεται την υιοθέτηση πιο αυστηρών ποινών και την ισχύ τους όχι μόνο στη χώρα που διαπράχθηκε μία παράβαση, ιδιαίτερα για τους αρχάριους οδηγούς όσον αφορά σε περιπτώσεις οδήγη...(περισσότερα)
Αντικατάσταση αδειών και πινακίδων: Αλλαγή σε διαδικασίες και έγγραφα που απαιτούνται
Οι διαδικασίες και τα έγγραφα που απαιτούνται για αντικατάσταση πινακίδων και αδειών κυκλοφορίας αυτοκινήτων ή μοτοσικλετών αλλάζουν, βάσει Κοινής Υπουργικής Απόφασης. ...(περισσότερα)
Αττική: Έρχονται κάμερες παρακολούθησης παραβίασης ερυθρού σηματοδότη
Η Περιφέρεια Αττικής θα τοποθετήσει 388 κάμερες για παρακολούθηση των παραβιάσεων σε ερυθρούς σηματοδότες – Διαβάστε σε ποιες λεωφόρους θα γίνει αυτό. ...(περισσότερα)
To Euro NCAP παρουσιάζει τον Οδικό Χάρτη 2025
Ο σημαντικότερος οργανισμός οδικής ασφάλειας στην Ευρώπη, παρουσίασε τον Road Map 2025, με στόχο την ενημέρωση των καταναλωτών για τα νέα, αυτόματα συστήματα ασφαλείας που εισέρχονται με ταχύ ρυθμό στ...(περισσότερα)
Μεγάλη Βρετανία: Οι κακές συνήθειες των επαγγελματιών οδηγών
Έρευνα στη Μεγάλη Βρετανία δείχνει πως οι οδηγοί επαγγελματικών οχημάτων έχουν κακές συνήθειες, οι οποίες θέτουν σε σοβαρό κίνδυνο άλλους χρήστες των δρόμων και επιφέρουν οικονομική επιβάρυνση στις επ...(περισσότερα)
Σουηδία: Χρήση δεδομένων σε πραγματικό χρόνο για αξιολόγηση της ολισθηρότητας στους δρόμους
Οι Σουηδοί ξεκινούν ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα, αγοράζοντας δεδομένα από την κίνηση οχημάτων σε πραγματικό χρόνο, με στόχο την κατανόηση και έγκαιρη αντιμετώπιση προβλημάτων εξαιτίας ολισθηρότητας στο...(περισσότερα)
Έρευνα στις Η.Π.Α. για τη χρήση πίσω ζώνης ασφαλείας
Όπως προέκυψε από έρευνα στις Η.Π.Α., οι ενήλικες δε φορούν πάντοτε ζώνη στο πίσω κάθισμα των αυτοκινήτων.Όπως προέκυψε από έρευνα στις Η.Π.Α., οι ενήλικες δε φορούν πάντοτε ζώνη στο πίσω κάθισμα των ...(περισσότερα)
Βέλγιο: Μια ασυνήθιστη πρόταση από τον Υπουργό Κινητικότητας
Ο Υπουργός Κινητικότητας και Αναπληρωτής Πρωθυπουργός του Βελγίου, Georges Gilkinet, προχώρησε σε μια ενδιαφέρουσα τοποθέτηση, προτείνοντας ποινή απαγόρευσης οδήγησης προς όσους προβαίνουν σε αναρτήσε...(περισσότερα)

S5 Box