SAFETY FIRST

Έτσι ονομάζεται η εκστρατεία της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου (FIA) αναφορικά με την Οδική Ασφάλεια, στην οποία συμμετέχουν ως πρεσβευτές και γνωστοί αθλητές ή καλλιτέχνες.

Όπως αναφέρει η FIA στην επίσημη ιστοσελίδα της, υπολογίζεται ότι 3.500 άνθρωποι χάνουν κάθε μέρα τη ζωή τους στους δρόμους της Υφηλίου. Μάλιστα, τα τροχαία ατυχήματα αποτελούν την σημαντικότερη αιτία θανάτου για ανθρώπους ηλικίας 15-29 ετών. Σύμφωνα με τη FIA, "πρόκειται για μια ανησυχητική τάση, μια πληγή που πρέπει να σταματήσει, ένα ανθρώπινο, οικονομικό και κοινωνικό κόστος που έχει γίνει απαράδεκτο. Η FIA βρίσκεται στην πρώτη γραμμή για την αντιμετώπιση αυτής της πρόκλησης, μαζί με τα 245 μέλη μας σε όλο τον κόσμο."

Με την εκστρατεία #3500Lives, η FIA περιγράφει μια σειρά από κανόνες που μπορούν να βοηθήσουν, στη μείωση και τελική εξάλειψη των θανατηφόρων ατυχημάτων. Ταυτόχρονα, καλεί το κοινό να υπογράψει το Μανιφέστο, το οποίο προτρέπει τις κυβερνήσεις ανά τον κόσμο να δώσουν προτεραιότητα σε αυτό το φλέγον ζήτημα, προάγοντας αποτελεσματική νομοθεσία προς αυτήν την κατεύθυνση.

Παρακάτω, μπορείτε να διαβάσετε τι αναφέρει το μανιφέστο, τους "Χρυσούς Κανόνες" της Οδικής Ασφάλειας, καθώς και ποιοι είναι οι πρεσβευτές της εκστρατείας "3500 Lives".

 Μανιφέστο

  • Υψηλοί στόχοι: Υποστήριξη του στόχου που έχουν θέσει τα Ηνωμένα Έθνη, για μείωση των θανάτων και τραυματισμών κατά το ήμισυ, έως το 2020
  • Καλύτερες υποδομές: Το 50% των απωλειών συμβαίνει περίπου στο 10% του παγκόσμιου οδικού δικτύου
  • Ασφαλέστερα οχήματα: Όλα τα νέα αυτοκίνητα θα πρέπει να ανταποκρίνονται στα ελάχιστα επίπεδα ασφαλείας, όπως ορίζονται από τα Ηνωμένα Έθνη
  • Αποτελεσματικότερη νομοθεσία: Μόνο στο 7% του πληθυσμού προσφέρεται σωστή νομοθεσία αναφορικά με την ταχύτητα, την οδήγηση υπό επήρεια αλκοόλ και τη χρήση κράνους ή ζώνης
  • Όχι στην υπερβολική ταχύτητα: Καθώς πρόκειται για τον πιο σημαντικό παράγοντα τροχαίων ατυχημάτων που οδηγούν σε θάνατο ή τραυματισμό
  • Αντιμετώπιση της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ: Η FIA καλεί στην θέσπιση αποτελεσματικής νομοθεσίας στον τομέα. Η βιομηχανία αλκοόλ καλείται να προάγει τη συγκεκριμένη μορφή νομοθεσίας, την ανεξάρτητη έρευνα και την ενημέρωση του κοινού για την επίδραση του αλκοόλ στην Οδική Ασφάλεια
  • Καλύτερη συλλογή δεδομένων: Η δράση θα είναι αποτελεσματική, μόνο αν γίνεται με βάση ακριβή δεδομένα
  • Παγκόσμια χρηματοδότηση για πιο ασφαλείς δρόμους: Καλούνται τα Ηνωμένα Έθνη να δημιουργήσουν ένα Fund, ώστε να προσελκυστούν νέοι δωρητές κεφαλαίων
  • Υποστήριξη από τον ιδιωτικό τομέα: Πρέπει να αναγνωριστεί παντού η σημασία της Οδικής Ασφάλειας, ως ένας πρωτεύων παράγοντας στη διαμόρφωση της δημόσιας υγείας
  • Αύξηση συντονισμένων δράσεων: Η διαρκής δραστηριότητα σε όλα τα πολιτικά επίπεδα, πρέπει να αποτελέσει προτεραιότητα

 

Οι Χρυσοί Κανόνες - Πρέσβεις

  • Ακολουθούμε τα όρια ταχύτητας: Μειώνουμε ταχύτητα σε περιοχές με σχολεία και διατηρούμε αποστάσεις ασφαλείας (Πρέσβης: Yohan Blake - Παγκόσμιος Πρωταθλητής Στίβου στα 100 μέτρα)
  • Χρησιμοποιούμε παιδικά καθίσματα: Φροντίζουμε ώστε τα παιδιά να είναι δεμένα με σωστό τρόπο και τα καθίσματα να ανταποκρίνονται στο ύψος και βάρος τους (Πρέσβειρα: Michelle Yeoh - Ηθοποιός, παραγωγός και πρέσβειρα της UNDP Goodwill)
  • Έλεγχος ελαστικών: Προσέχουμε την επιφάνεια στο πέλμα, καθώς και την πίεση στα ελαστικά (Πρέσβης: Rafael Nadal - Πρωταθλητής Τένις)
  • Χρήση ζώνης: Η ζώνη πρέπει να χρησιμοποιείται σωστά και από όλους τους επιβάτες στο αυτοκίνητο (Πρέσβης: Fernando Alonso - Πρωταθλητής Formula 1)
  • Όχι αποστολή μηνυμάτων ενώ οδηγούμε: Τα χέρια πρέπει να είναι στο τιμόνι και ο νους στο δρόμο (Πρέσβης: Pharell Williams - Τραγουδιστής και τραγουδοποιός)
  • Όχι στο ποτό: Αν θέλουμε να πιούμε, είναι προτιμότερο να επιστρέψουμε με ταξί ή Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, ή ένα μέλος της παρέας να μην πιει και να οδηγήσει (Πρέσβεις: Nico Rosberg - Πρωταθλητής Formula 1 και Wayde van Niekerk - Χρυσός Ολυμπιονίκης Στίβου στα 400 μέτρα)
  • Διατηρούμε την προσοχή μας: Όχι μόνο ως οδηγοί, αλλά και ως πεζοί, προσέχουμε την κίνηση γύρω μας (Πρέσβειρα: Vanessa Low - Χρυσή Παραολυμπιονίκης στο Άλμα εις Μήκος και Felipe Massa - Οδηγός Formula 1)
  • Χρήση κράνους: Φροντίζουμε ώστε το μέγεθος του κράνους μας να είναι στο σωστό μέγεθος, όπως και να διαθέτουμε επιπλέον κράνος για τον συνεπιβάτη μας (Πρέσβης: Marc Marquez: Πρωταθλητής Moto GP)
  • Παραμένουμε ορατοί: Φροντίζουμε ώστε τα φώτα μας να λειτουργούν πάντα, και αν χρειαστεί να κατέβουμε από το αυτοκίνητο στο δρόμο, να διαθέτουμε ανακλαστικό φωσφοριζέ γιλέκο (Πρέσβης: Haile Gebreselassie - Χρυσός Ολυμπιονίκης Στίβου στις μεγάλες αποστάσεις)
  • Στάση για ξεκούραση: Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού πρέπει να κάνουμε συχνές στάσεις, ενώ αν αισθανθούμε κούραση θα πρέπει να σταματήσουμε στο πρώτο, ασφαλές, σημείο που μπορούμε (Antoine Griezmann - Διεθνής Γάλλος ποδοσφαιριστής)
  • Έλεγχος της όρασης: Η όρασή μας θα πρέπει να βρίσκεται σε καλή κατάσταση, οπότε θα πρέπει να την ελέγχουμε ανά τακτά χρονικά διαστήματα, ή/και να χρησιμοποιούμε ειδικά γυαλιά κατά την οδήγηση (Michael Fassbender - Ηθοποιός)

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

 

Για περισσότερες πληροφορίες, ή για να υπογράψετε το μανιφέστο, πατήστε εδώ


Περισσότερα Safety First

Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο: Κριτική στην πολιτική περί Οδικής Ασφάλειας της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Σε έκθεση του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου, αναφέρεται πως η Ευρωπαϊκή Ένωση και τα μέλη της πρέπει να αυξήσουν τις προσπάθειές τους, προκειμένου να υπάρξει επίτευξη των στόχων που έχουν τεθεί έως ...(περισσότερα)
Σειρά ελέγχων της Τροχαίας στα οδικά δίκτυα της Δυτικής Ελλάδος
Επιχειρήσεις με στόχο την πρόληψη ατυχημάτων πραγματοποιήθηκαν στη Δυτική Ελλάδα από την Τροχαία. ...(περισσότερα)
Euro NCAP: Επεξήγηση των τεστ
Σε αυτό το άρθρο, θα παρέχουμε μια επεξήγηση των δοκιμασιών που περνούν τα συστήματα ασφαλείας των αυτοκινήτων, για την καλύτερη αξιολόγησή τους. ...(περισσότερα)
Αυτό φαίνεται ότι σκέφτονται οι περισσότεροι οδηγοί στην Ευρώπη και στην Ελλάδα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα πρόσφατης έρευνας από το Vinci Autoroute και το Ινστιτούτο Ipsos. ...(περισσότερα)
Τα συστήματα ασφαλείας που γίνονται υποχρεωτικά από το 2022
Σε μια προσπάθεια περαιτέρω βελτίωσης του επιπέδου προστασίας επιβατών, πεζών και δικυκλιστών, ολοένα και περισσότερα οχήματα στην Ευρώπη θα διαθέτουν υποχρεωτικά τεχνολογικά συστήματα υποβοήθησης οδη...(περισσότερα)
Η Σχολή Οδικής Συμπεριφοράς Ιαβέρης συνεργάζεται με το 1o bebefest
Πιστή στο έργο της ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των συνανθρώπων μας αναφορικά με το "Εθνικό Θέμα" των τροχαίων ατυχημάτων, η Σχολή μας είναι συνεργάτης στο 1ο Φεστιβάλ Εγκυμοσύνης και Βρεφικής Ηλικ...(περισσότερα)
Ελλάδα: Στην τετράδα των πιο επικίνδυνων Ευρωπαϊκών χωρών για οδήγηση
Η χώρα μας ξεχωρίζει για ακόμη μια φορά με αρνητικό τρόπο όσον αφορά στο επίπεδο Οδικής Ασφάλειας, αφού κατατάσσεται μεταξύ των πιο επικίνδυνων στην Ευρώπη. ...(περισσότερα)
Δεκέμβριος 2021: Τροχαία ατυχήματα και παραβάσεις στην Αττική
Κατά τον τελευταίο μήνα της χρονιάς που ολοκληρώθηκε, σημειώθηκαν 588 τροχαία ατυχήματα με 14 νεκρούς, καθώς και 17.384 παραβάσεις συνολικά. ...(περισσότερα)
Τo επόμενo Δωρεάν Σεμινάριo Οδικής Συμπεριφοράς Ιαβέρης
Η Σχολή μας συνεχίζει να προσφέρει δωρεάν Σεμινάρια Οδικής Συμπεριφοράς - Διαβάστε πού και πότε θα διεξαχθούν οι επόμενες ομιλίες. ...(περισσότερα)
Αττική: Τροχαία ατυχήματα και παραβάσεις Ιουνίου
Η Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής, βεβαίωσε πως κατά τη διάρκεια του Ιουνίου καταγράφηκαν 19.562 παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και 538 τροχαία ατυχήματα, με 12 νεκρούς. ...(περισσότερα)

S5 Box