Ο οργανισμός Euro NCAP δημοσίευσε μια λίστα με τα αυτοκίνητα της κάθε κατηγορίας, που απέδωσαν καλύτερα στα τεστ πρόσκρουσης κατά τη διάρκεια του 2024.
Με αφορμή την είσοδο του 2025, ο μεγαλύτερος Ευρωπαϊκός Οργανισμός αξιολόγησης της ασφάλειας που παρέχουν τα νέα αυτοκίνητα, Euro NCAP , πραγματοποίησε μια ανασκόπηση των πεπραγμένων του για το 2024.
Μέσω αυτής, έδωσε στη δημοσιότητα έναν κατάλογο, που περιλαμβάνει τα αυτοκίνητα με τις καλύτερες επιδόσεις ασφαλείας κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους, ανά κατηγορία (Best in Class).
Τι περιλαμβάνει όμως η διαδικασία αξιολόγησης της ασφάλειας των νέων οχημάτων; Επί της ουσίας, πρόκειται για άθροισμα των επιδόσεων του κάθε αυτοκινήτου (στην έκδοση βασικού εξοπλισμού) σε 4 τομείς: Προστασία ενήλικων επιβατών, προστασία ανήλικων επιβατών, προστασία πεζών, ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης στον τομέα της ασφάλειας.
Από εκεί και έπειτα, όπως τονίζεται από τον Οργανισμό, η σύγκριση μεταξύ των αυτοκινήτων διαφορετικών κατηγοριών δεν είναι σωστή, καθώς τα κριτήρια απόδοσης των αστεριών με τα οποία βαθμολογείται ένα όχημα, διαφέρουν.
Κατά συνέπεια, ευθεία αντιπαραβολή επιδόσεων ασφάλειας μπορεί να γίνει μόνο μεταξύ αυτοκινήτων ίδιας κατηγορίας.
Το 2024, τα αυτοκίνητα που βρέθηκαν στην «κορυφή» της αξιολόγησης για την εκάστοτε κατηγορία, προέρχονταν από Κίνα, Γερμανία και Ιαπωνία.
Συνολικά, την καλύτερη αξιολόγηση έλαβε η Mercedes-Benz E-Class, η οποία ξεχώρισε και στα πολυτελή οχήματα.
Στα μικρά SUV, που αποτέλεσε την δημοφιλέστερη κατηγορία με 20 από τα 44 αυτοκίνητα που δοκιμάστηκαν συνολικά το 2024, στην κορυφή αποδείχθηκε το κινεζικό Zeekr X, το οποίο έλαβε και τη διάκριση του πιο ασφαλέστερου αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου.
Πολύ κοντά στο κινεζικό όχημα βρέθηκαν τα Deepal S07, Porsche Macan, Cupra Tavascan, MG HS, Toyota CH-R, Volvo EX30 και Xpeng G6.
Μια ακόμη σημαντική κατηγορία είναι αυτή των μεγάλων SUV, όπου πιο ασφαλές αναδείχθηκε το Mazda CX-80, έχοντας βραχεία κεφαλή από το Audi Q6 e-tron.
Στα μεγάλα οικογενειακά, ισοβάθμισαν και αναδείχθηκαν από κοινού νικητές, δύο αυτοκίνητα του Group Volkswagen που μοιράζονται την ίδια πλατφόρμα, τα Volkswagen Passat και Skoda Superb.
Επιπλέον, αξίζει να σημειωθεί πως μια από τις πιο δημοφιλείς κατηγορίες του παρελθόντος, αυτή των μικρών οικογενειακών, δεν είχε συμμετοχή στα crash tests του Euro NCAP για το 2024.
Τέλος, όπως μας πληροφορεί ο Euro NCAP, η διαδικασία αξιολόγησης θα διαφοροποιηθεί από το 2026, ωστόσο τα αστέρια θα συνεχίσουν να απονέμονται κανονικά.
Συνοψίζοντας, παρακάτω μπορείτε να δείτε αναλυτικά τα αυτοκίνητα με τις καλύτερες αξιολογήσεις ανά κατηγορία:
Πολυτελή: Mercedes-Benz E-Class (προστασία ενήλικων επιβατών: 92%, προστασία ανήλικων επιβατών: 90%, προστασία πεζών: 84%, συστήματα υποβοήθησης: 87%)
Μικρά SUV: Zeekr X (προστασία ενήλικων επιβατών: 91%, προστασία ανήλικων επιβατών: 90%, προστασία πεζών: 84%, συστήματα υποβοήθησης: 83%)
Μεγάλα Οικογενειακά: Volkswagen Passat (προστασία ενήλικων επιβατών: 93%, προστασία ανήλικων επιβατών: 87%, προστασία πεζών: 82%, συστήματα υποβοήθησης: 80%)
Μεγάλα SUV: Mazda CX-80 (προστασία ενήλικων επιβατών: 92%, προστασία ανήλικων επιβατών: 88%, προστασία πεζών: 84%, συστήματα υποβοήθησης: 79%)
«Η αυτοκινητοβιομηχανία είχε μια δύσκολη χρονιά το 2024 που χαρακτηρίστηκε από την έλλειψη εμπιστοσύνης των καταναλωτών και τις δύσκολες οικονομικές συνθήκες», δήλωσε ο Dr. Michiel van Ratingen, Γενικός Γραμματέας του Euro NCAP. «Δεδομένων αυτών των δυσκολιών, ο Euro NCAP θεωρεί ιδιαίτερα ενθαρρυντικό το γεγονός ότι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων συνεχίζουν να δίνουν σημαντική έμφαση στην καινοτομία στον τομέα της ασφάλειας και στον εξοπλισμό των αυτοκινήτων με τα νεότερα συστήματα ασφαλείας. Αυτό τοποθετεί σταθερά την ασφάλεια των καταναλωτών στο προσκήνιο του σχεδιασμού των αυτοκινήτων, όπως θα έπρεπε να είναι».
ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ
Photos: Euro NCAP