SAFETY FIRST

Η προσπάθεια 8 σπουδαστών από Ιταλία, Λιθουανία και Πολωνία σχετικά με τη βελτίωση επικίνδυνων οδικών υποδομών στην περιοχή τους, αναγνωρίστηκε μέσα από τα φετινά βραβεία YEARS.

Το YEARS (Young Europeans Acting for Road Safety), είναι ένα project σχετικά με την Οδική Ασφάλεια στην Ευρώπη, τη διεύθυνση του οποίου έχει αναλάβει το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφαλών Μεταφορών (ETSC) σε συνεργασία με το Κοινοβουλευτικό Γνωμοδοτικό Συμβούλιο για Ασφαλείς Μεταφορές της Μεγάλης Βρετανίας (PACTS), έχοντας την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, του Γερμανικού Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας (DVR) και του Ινστιτούτου VIAS στο Βέλγιο.

Τα 4 projects που βραβεύονται, έχουν αρκετά κοινά στοιχεία μεταξύ τους. Οι Ιταλοί Lorenzo Pedron και Martina Baj από το Πανεπιστήμιο του Μιλάνου, διάλεξαν έναν επικίνδυνο κόμβο σε μια μικρή πόλη κοντά στο Μιλάνο, όπου μπορούσαν να υπάρξουν ατυχήματα αφού τα αυτοκίνητα έστριβαν διασχίζοντας έναν ποδηλατόδρομο. Οι δύο φοιτητές επεδίωξαν να κάνουν πιο ορατό τον ποδηλατόδρομο, ώστε να κερδίζει την προσοχή των οδηγών. Το εγχείρημα έγινε σε συνεργασία με την τοπική αστυνομία, αφού τα παιδιά μελέτησαν πρώτα τα δεδομένα ατυχημάτων και ανέλυσαν τη συμπεριφορά των οδηγών σε αυτό το σημείο, προτού προτείνουν τη λύση. Το σχέδιο, είχε μεγάλη αποδοχή τόσο από το Δήμαρχο και το τοπικό συμβούλιο, όσο και από τα τοπικά ΜΜΕ.

Οι Vincenzo Viro και Giuseppe Silvestro, από την πολυτεχνική σχολή της Νάπολης, επέλεξαν επίσης μια επικίνδυνη διασταύρωση, στο προάστιο Afragola. Μετά από έρευνα, οι φοιτητές εστίασαν στο σχεδιασμό του δρόμου, στη βελτίωση της ορατότητα, στη μεγάλη ταχύτητα που ανέπτυσσαν οι οδηγοί, στην έλλειψη σήμανσης και στην ασφάλεια των ευπαθών χρηστών του δρόμου. Η ομάδα επέβλεψε τα έργα δημιουργίας μιας κυκλικής διαδρομής (roundabout), τις νέες διαβάσεις πεζών και τη βελτίωση της σήμανσης και των πεζοδρομίων.

Οι Λιθουανοί Aivaras Paškauskas και Tomas Vičkačka από το Πανεπιστήμιο του Vilnius στη Λιθουανία, διάλεξαν μια επικίνδυνη διάβαση πεζών στην πόλη Molėtai, περίπου 60 χιλιόμετρα από το Vilnius. Παρά το γεγονός ότι βρισκόταν σε κεντρικό σημείο, η διάβαση δεν είχε καλή ορατότητα στο σκοτάδι ή σε δυσμενείς καιρικές συνθήκες, όπως βροχή ή ομίχλη. Καθώς τη διάβαση χρησιμοποιούν και μικρά παιδιά αφού κοντά βρίσκεται ένα σχολείο, η οικολογική λύση που βρήκαν οι φοιτητές ήταν η τοποθέτηση ηλιακών σηματοδοτών -που δεν απαιτούσαν κατά συνέπεια ηλεκτρικό ρεύμα, οι οποίοι ενεργοποιούνταν μόνο αν υπήρχαν πεζοί ή ποδηλάτες στη διάβαση. Να σημειωθεί πως οι φοιτητές ανέπτυξαν καλές σχέσεις με τις τοπικές αρχές και ήδη διερευνούν άλλα σημεία που επιδέχονται βελτιώσεων. 

Τέλος, οι Sylwia Pogodzinska και Dawid Dudek από το Πανεπιστήμιο της Κρακοβίας στην Πολωνία, επίσης προσπάθησαν να βελτιώσουν την ορατότητα μιας διάβασης πεζών, μέσω της δημιουργίας "νησιού", όπως ονομάζεται η κατασκευή, το οποίο βελτιώνει την ορατότητα των πεζών και αναγκάζει τους οδηγούς να μειώσουν ταχύτητα. Η πρόταση βασίστηκε τόσο σε βιβλιογραφία, όσο και σε μελέτη των δεδομένων σχετικά με ατυχήματα.

Όπως αποδεικνύουν οι προαναφερθείσες προσπάθειες, η ενσωμάτωση των νέων στην προσπάθεια βελτίωσης των υποδομών και της Οδικής Ασφάλειας εν γένει είναι ιδιαίτερα σημαντική, ενώ αν γίνει με σωστό τρόπο μπορεί να είναι αποδοτική στο εγγύς μέλλον.

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Ελσίνκι: Ένας χρόνος χωρίς θύματα σε τροχαίο ατύχημα
Η πρωτεύουσα της Φινλανδίας, Ελσίνκι, σημείωσε μια σπάνια επίδοση στον τομέα της Οδικής Ασφάλειας, καταγράφοντας μηδενικούς θανάτους από τροχαία ατυχήματα σε διάρκεια ενός έτους. ...(περισσότερα)
Στην Πολωνία το διεθνές βραβείο Οδικής Ασφάλειας 2023
Η Πολωνία πέτυχε μείωση θανάτων από τροχαία ατυχήματα κατά 47% σε μια δεκαετία, επίδοση που δεν πέρασε απαρατήρητη στην Ευρώπη και της απέφερε το διεθνές βραβείο PIN. ...(περισσότερα)
Πιέσεις για μπλοκάρισμα της χρήσης κινητού κατά την οδήγηση!
Οι φωνές για την παρεμπόδιση της χρήσης κινητού κατά τη διάρκεια της οδήγησης ολοένα και πληθαίνουν, με μεγάλους Φορείς Οδικής Ασφάλειας να κάνουν διάβημα προς εταιρείες τεχνολογίας όπως η Apple και η...(περισσότερα)
Συνεχίζει στην προεδρία της FIA ο Jean Todt
O Jean Todt είναι έτοιμος για την τρίτη του θητεία ως Πρόεδρος της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου (FIA), μετά από Γενική Συνέλευση που πραγματοποιήθηκε στο Παρίσι. ...(περισσότερα)
Εργασίες βελτίωσης του οδικού δικτύου ανά την Ελλάδα
Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και η Περιφέρεια Αττικής, ανακοίνωσαν την έναρξη έργων υποδομής, για βελτίωση της ασφάλειας στο οδικό δίκτυο. ...(περισσότερα)
Οι παραβάσεις με αριθμούς
Τα ατυχήματα που συντελούνται καθημερινά στους ελληνικούς δρόμους έχουν πολλές και διαφορετικές αιτίες, με τις παραβιάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας να αποτελούν ένα συνηθισμένο φαινόμενο που οδηγ...(περισσότερα)
Μέχρι 82 ετών στοχεύουν να οδηγούν οι Βρετανοί
Πρόσφατη έρευνα στο Ηνωμένο Βασίλειο, έδειξε πως οδηγοί ηλικίας άνω των 60 ετών, δε σκοπεύουν να παραδώσουν την άδεια οδήγησής τους πριν συμπληρώσουν 82 χρόνια ζωής. ...(περισσότερα)
Αυξάνονται οι πόλεις με όριο ταχύτητας τα 30 χλμ./ώρα
Στο πλαίσιο βελτίωσης του επιπέδου Οδικής Ασφάλειας, αλλά και της μείωσης εκπομπής ρύπων, αρκετές πόλεις στην Ευρώπη υιοθετούν ως ανώτατο όριο ταχύτητας τα 30 χλμ./ώρα. ...(περισσότερα)
Η μείωση των ορίων ταχύτητας κάνει τους ανθρώπους πιο ευγενικούς
Αυτή την ενδιαφέρουσα άποψη ανέπτυξε κάτοικος σε χωριό της Ουαλίας, όπου δοκιμάστηκε το όριο ταχύτητας 20 μιλίων/ώρα (32 χλμ./ώρα). ...(περισσότερα)
Στην Ελβετία το βραβείο Οδικής Ασφάλειας του ETSC
Η προσπάθεια βελτίωσης της Οδικής Ασφάλειας που καταβάλλει τα τελευταία χρόνια η Ελβετία, αναγνωρίστηκε στην πράξη από το European Transport Safety Council (ETSC). ...(περισσότερα)

S5 Box