SAFETY FIRST

Μεγάλη συζήτηση γίνεται στην Ευρώπη σχετικά με τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, με την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ να αποτελεί μια από τις κύριες αιτίες τους.

Οι ενέργειες ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης σχετικά με την Οδική Ασφάλεια είναι πολλές εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης, είτε από μεγάλους φορείς είτε από επιμέρους οργανισμούς σε κάθε χώρα.

Καθώς η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ είναι μια από τις σημαντικότερες αιτίες τροχαίων ατυχημάτων με θανάτους ή σοβαρούς τραυματισμούς, η προσπάθεια αντιμετώπισης του φαινομένου είναι διαρκής.

Ποια είναι όμως τα νόμιμα όρια για την οδήγηση μετά την κατανάλωση αλκοόλ; Καταρχάς, σε αυτό το σημείο να αναφέρουμε πως μπορεί να υφίσταται νόμιμο όριο, ωστόσο από την πρώτη στιγμή που θα εισέλθει οινόπνευμα στον οργανισμό μας, οι λειτουργίες του μεταβάλλονται με κύρια εξ αυτών, τη μείωση των αντανακλαστικών μας. Αυτό σημαίνει με απλά λόγια, πως ακόμη και ένα ποτήρι κρασιού να έχουμε καταναλώσει, μπορεί μεν να είμαστε εντός ορίων νομιμότητας ως προς την οδήγηση, ωστόσο έχουμε ήδη μειώσει την απόδοσή μας, γεγονός που ανά πάσα στιγμή μπορεί να αποβεί μοιραίο. Για αυτό το λόγο, ανεξάρτητα από τα όρια, συνίσταται πριν οδηγήσουμε, να μην έχουμε καταναλώσει αλκοόλ για εύλογο χρονικό διάστημα.

Παρακάτω, βρίσκεται ένας κατάλογος που δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (European Commission) με το ανώτατο νόμιμο όριο γραμμαρίων οινοπνεύματος ανά λίτρο αίματος, που μπορεί να βρεθεί στον οργανισμό κάθε οδηγού στις 25 χώρες-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Να σημειωθεί, πως σε αρκετές χώρες υπάρχουν διαφορετικές όρια για νέους και επαγγελματίες οδηγούς.

Ταυτόχρονα, μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι υπάρχουν χώρες (Τσεχία, Ουγγαρία, Σλοβακία) στις οποίες το ανώτατο όριο είναι μηδενικό, δηλαδή δεν επιτρέπεται η οδήγηση μετά την κατανάλωση αλκοόλ.

 

Χώρα / Ανώτατο Όριο Αλκοόλ (g/l)
Αυστρία / 0.5
Βέλγιο   /  0.5
Κύπρος /   0.22
Τσεχία  /   0
Δανία   /   0.5
Εσθονία /   0.2
Φινλανδία /  0.22
Γαλλία      /  0.5
Γερμανία  /   0.5
Ελλάδα    /   0.5
Ουγγαρία  /  0
Ιρλανδία   /  0.5
Ιταλία      /   0.5
Λετονία   /   0.5
Λιθουανία /  0.4
Λουξεμβούργο / 0.5
Μάλτα    / 0.8
Ολλανδία  / 0.5
Πολωνία   / 0.2
Πορτογαλία  /  0.5
Σλοβακία  /  0
Σλοβενία  /  0.5
Ισπανία   /   0.5
Σουηδία  /   0.2
Ηνωμένο Βασίλειο / 0.8

Κλείνοντας, να τονίσουμε ότι όπως αναφέρει και η ίδια η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, για να αποκτήσουμε πλήρη γνώση του ποσοστού των οδηγών που ξεπερνούν το νόμιμο όριο σε κάθε χώρα, θα πρέπει όλες οι χώρες-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης να ακολουθούν την ίδια διαδικασία, αλλά και την ίδια μεθοδολογία. Κάτι που μέχρι σήμερα δε συμβαίνει, καθώς η κάθε χώρα διενεργεί τα αλκοτέστ με διαφορετικό τρόπο και μεθοδολογία, ανάλογα με τις δικές της ανάγκες.

To συμπέρασμα είναι πως και σε αυτό, όπως και σε όλα τα κομμάτια που αφορούν τη βελτίωση της ασφάλειας στους δρόμους, υπάρχει πολύς δρόμος ακόμη να διανυθεί, τόσο στη χώρα μας, όσο και διεθνώς.

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Έρχεται πλαίσιο κανόνων κίνησης για οχήματα μικροκινητικότητας
Το Υπουργείο Μεταφορών παρουσίασε σχέδιο Νόμου σχετικά με τους κανόνες κυκλοφορίας στους οποίους θα υπόκεινται ηλεκτρικά πατίνια, rollers, skate boards και segway, τα οποία στο εξής θα ονομάζονται "Ελ...(περισσότερα)
Ένα πρωτότυπο με τεχνολογίες ασφαλείας από το μέλλον
Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων εξερευνούν μελλοντικές τεχνολογίες ασφαλείας και το νέο πειραματικό όχημα οδικής ασφάλειας της Mercedes-Benz, ESF 2019, είναι ένα τέτοιο δείγμα. ...(περισσότερα)
Ευρωπαϊκή Ένωση: Προς νομοθεσία για ψηφιακή διαθεσιμότητα των ορίων ταχύτητας
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θέλει να αναβαθμίσει τους κανόνες στον τομέα των μετακινήσεων, ζητώντας την ψηφιακή παροχή δεδομένων για τα όρια ταχύτητας, από τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. ...(περισσότερα)
Ισπανία: Σχέδια μείωσης του επιτρεπτού ορίου οδήγησης υπό επήρεια αλκοόλ
Οι Ισπανοί αναμένεται να περιορίσουν την μέγιστη επιτρεπόμενη συγκέντρωση αλκοόλ στο αίμα κατά τη διάρκεια της οδήγησης, στα 0,2 mg ανά λίτρο. ...(περισσότερα)
Στη Νορβηγία το βραβείο Οδικής Ασφάλειας για το 2025
Η Νορβηγία κατέκτησε το διεθνές βραβείο “Road Safety Performance Index” (PIN) για το 2025, ως αναγνώριση της επιτυχημένης πολιτικής μείωσης θανάτων από τροχαία ατυχήματα. ...(περισσότερα)
Μεταφορά ποινών για οδικά παραπτώματα σε κάθε χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο κατέληξαν σε προσωρινή συμφωνία σχετικά με νέα νομοθεσία που θα απαιτεί την αμοιβαία αναγνώριση ποινών για παραπτώματα οδηγών σε όλες τις χώρες της ...(περισσότερα)
Στη Σουηδία οι λιγότεροι θάνατοι από τροχαία ατυχήματα το 2019
Σύμφωνα με μετρήσεις σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το 2019, η Σουηδία ήταν η χώρα με το μικρότερο αριθμό θανάτων, με την Ελλάδα να βρίσκεται χαμηλά στη λίστα. ...(περισσότερα)
Αλλαγή ελαστικού στο δρόμο
Η ποιότητα κατασκευής των σύγχρονων ελαστικών από μεγάλους κατασκευαστές βρίσκεται σε πολύ υψηλό επίπεδο, ωστόσο αυτό δε σημαίνει πως το φαινόμενο του κλαταρίσματος, έχει αποφευχθεί εντελώς. ...(περισσότερα)
Μεγάλο ποσοστό Βρετανών οδηγεί αμέσως μετά την κατανάλωση αλκοόλ
Τα στατιστικά δεδομένα στο Ηνωμένο Βασίλειο πιστοποιούν πως 1 στους 3 Βρετανούς οδηγούν έχοντας καταναλώσει σημαντικές ποσότητες αλκοόλ. ...(περισσότερα)
Παράβαση της εβδομάδας: Κλήσεις για αλκοόλ και χρήση κινητού
Η Τροχαία συνεχίζει τους εβδομαδιαίους ελέγχους σε συγκεκριμένες παραβάσεις, με τη χρήση κινητού ή την οδήγηση υπό επήρεια αλκοόλ, να επανέρχονται στο προσκήνιο. ...(περισσότερα)

S5 Box