SAFETY FIRST

Η ποιότητα κατασκευής των σύγχρονων ελαστικών από μεγάλους κατασκευαστές βρίσκεται σε πολύ υψηλό επίπεδο, ωστόσο αυτό δε σημαίνει πως το φαινόμενο του κλαταρίσματος, έχει αποφευχθεί εντελώς.

Οι κατασκευαστές ελαστικών χρησιμοποιούν τεχνολογία τελευταίας γενιάς, ώστε να πετύχουν καλύτερη απόδοση και μεγαλύτερη αξιοπιστία, για τα προϊόντα τους. Για αυτό, οι πιθανότητες διάτρησης ενός ελαστικού είναι πια σαφώς λιγότερες, ειδικά εφόσον ο οδηγός ακολουθεί τη σωστή διαδικασία συντήρησης των ελαστικών του οχήματος.

Τι συμβαίνει, όμως, σε περίπτωση που διαπιστωθεί διάτρηση του ελαστικού; Η Michelin, με τη διεθνή τεχνογνωσία που κατέχει στον τομέα, μας διαφωτίζει με μια σειρά από χρήσιμες συμβουλές.

Τι πρέπει να κάνουμε αν το κλατάρισμα συμβεί ενώ το αυτοκίνητο βρίσκεται σε κίνηση; Τότε, ο οδηγός πρέπει να έχει την ψυχραιμία και να κάνει τις κατάλληλες ενέργειες, ώστε να διασφαλίσει την ασφάλεια των επιβατών αρχικά, και τη σωστή αντικατάσταση του ελαστικού στη συνέχεια.

H διαδικασία της αντικατάστασης ελαστικού στο δρόμο περιλαμβάνει δύο σημαντικά στάδια. Το πρώτο αφορά τις ενέργειες ώστε τα πάντα να γίνουν με ασφάλεια και το δεύτερο, την αλλαγή καθαυτή.

Η Michelin, προτείνει τις κινήσεις που πρέπει να γίνουν με ορισμένα απλά, αλλά ιδιαίτερα σημαντικά βήματα

Στάδιο 1ο: Ενέργειες για την ασφαλή αντικατάσταση του ελαστικού

1. Μόλις γίνει αντιληπτό το κλατάρισμα ή διάτρηση, ο οδηγός πρέπει να σταματήσει το αυτοκίνητο σε ασφαλές σημείο εκτός δρόμου και να φροντίσει ώστε οι επιβάτες να κατέβουν από το όχημα και να σταθούν σε, επίσης, ασφαλές σημείο

2. Αμέσως μετά, να σβήσει τη μηχανή και να ανάψει τα αλάρμ του αυτοκινήτου

3. Έπειτα, όποιος πραγματοποιήσει την αλλαγή πρέπει να φορέσει το ανοιχτόχρωμο (κίτρινο ή πορτοκαλί) γιλέκο, ώστε οι οδηγοί να μπορούν να τον δουν από μακριά ανεξάρτητα από τις συνθήκες, αφού για παράδειγμα σε περίπτωση ομίχλης, η ορατότητα περιορίζεται σημαντικά

4. Μετά από αυτό, πρέπει να κινηθεί προς τα πίσω και να τοποθετήσει το προειδοποιητικό τρίγωνο στο πλάι -αλλά σε ορατό σημείο,- σε απόσταση περίπου 100 μέτρων, ώστε να ειδοποιεί τους διερχόμενους οδηγούς ότι σύντομα θα συναντήσουν σταθμευμένο όχημα

Στάδιο 2ο: Αλλαγή ελαστικού στο δρόμο

1. Ένα ζευγάρι χοντρά γάντια θα είναι χρήσιμο, ιδιαίτερα αν η θερμοκρασία είναι χαμηλή

2. Το πορτ παγκάζ στρώνεται με μια σακούλα σκουπιδιών, για την περίπτωση που το κλαταρισμένο ελαστικό είναι λασπωμένο

3. Ο γρύλλος πρέπει να τοποθετηθεί σε σκληρό σημείο (άσφαλτος ή σκληρό χώμα), ώστε να μην βουλιάξει όταν πιεστεί από το βάρος του οχήματος

4. Αφού σηκωθεί το αυτοκίνητο με το γρύλλο, ξεκινά η διαδικασία αντικατάστασης του ελαστικού

5. Για το ξεβίδωμα των παξιμαδιών του τροχού θα είναι χρήσιμο, αν υπάρχει η δυνατότητα, αυτά να γρασαριστούν ώστε η αφαίρεση να γίνει πιο εύκολα.

6. Αφού αφαιρεθεί ο τροχός, πρέπει αντ' αυτού να τοποθετηθεί με προσοχή, σε ευθεία, ο τροχός αντικατάστασης (ρεζέρβα)

7. Για να εφαρμοστεί σωστή ροπή στρέψης, τα παξιμάδια του τροχού θα ήταν καλό να βιδωθούν με ειδικό κλειδί ή σταυρό

Μετά τα παραπάνω, η αλλαγή ελαστικού στο δρόμο θα έχει ολοκληρωθεί και, μόλις κατέβει το αυτοκίνητο από το γρύλλο, τα πάντα θα είναι έτοιμα για επανεκκίνηση. Αφού συγκεντρώσουμε όλα τα απαραίτητα εργαλεία ή το προειδοποιητικό τρίγωνο στο πορτ παγκάζ, το αυτοκίνητο θα μπορεί να ξεκινήσει εκ νέου.

Επειδή είναι πιθανό ο νέος τροχός να μην έχει την κατάλληλη πίεση αέρα, είναι χρήσιμο ακόμη και μετά την αλλαγή, η οδήγηση να είναι προσεκτική και με την πρώτη ευκαιρία, ο οδηγός να κατευθυνθεί σε ένα συνεργείο για μια σειρά από ελέγχους. Μεταξύ αυτών εντάσσεται, πέραν της κατάλληλης πίεσης των ελαστικών και ο έλεγχος για σωστή τοποθέτηση των παξιμαδιών του τροχού, καθώς αν αυτά δεν έχουν βιδωθεί καλά, μπορεί να προκληθεί πρόβλημα στα φρένα, ή ακόμη και στο σύστημα μονταρίσματος. 

Σε περίπτωση που ο εφεδρικός τροχός (ρεζέρβα) είναι προσωρινής χρήσης (στενός), θα πρέπει να τηρούνται οι περιορισμοί ταχύτητας που αναγράφονται πάνω στον τροχό, σύμφωνα με τις συστάσεις του κατασκευαστή. Σε μια τέτοια περίπτωση, η επίσκεψη στο συνεργείο πρέπει να γίνει άμεσα ώστε να αντικατασταθεί η προσωρινή ρεζέρβα με επισκευασμένο ή νέο ελαστικό.

Όπως γίνεται αντιληπτό, η αλλαγή ελαστικού στο δρόμο δεν είναι μια απλή υπόθεση και πρέπει να αντιμετωπιστεί με τη δέουσα υπευθυνότητα, για τη μέγιστη ασφάλεια όλων.

Περισσότερα Safety First

Χάρη στη ζώνη απέφυγε τα χειρότερα ο Sergio Aguero
Το πρόσφατο αυτοκινητιστικό ατύχημα ενός εκ των κορυφαίων ποδοσφαιριστών στον κόσμο, Sergio Aguero, φέρνει ξανά στο προσκήνιο τη μεγάλη σημασία της χρήσης ζώνης ασφαλείας εντός του αυτοκινήτου. ...(περισσότερα)
Τα Ηνωμένα Έθνη συμφώνησαν στα επόμενα βήματα για την Οδική Ασφάλεια
Η Οδική Ασφάλεια αποτελεί ένα από τα πιο σημαντικά ζητήματα στον κόσμο και για αυτό, οι κυβερνήσεις κατέληξαν σε συγκεκριμένα βήματα που θα γίνουν, με στόχο την μείωση των θανάτων παγκοσμίως. ...(περισσότερα)
Ολλανδία: Αύξηση 25% στους θανάτους από τροχαία ατυχήματα
Οι απώλειες από τροχαία ατυχήματα δεν είναι μόνο ελληνικό φαινόμενο, όπως πιστοποιεί η αύξηση των θανάτων στους Ολλανδικούς δρόμους. ...(περισσότερα)
Προτάσεις για 11 βελτιώσεις στα νέα αυτοκίνητα έως το 2021
Στο πλαίσιο της προσπάθειας μείωσης των θανάτων και σοβαρών τραυματισμών από τροχαία ατυχήματα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε τις προτάσεις της οι οποίες περιλαμβάνουν την υποχρεωτική τοποθέτηση 11 ...(περισσότερα)
FIA Action for Road Safety
Μια από τις σημαντικότερες εκστρατείες της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου (FIA) τα τελευταία χρόνια, είναι το "FIA Action for Road Safety" που αφορά στην Οδική Ασφάλεια. ...(περισσότερα)
Οι δοκιμές των συστημάτων υποβοήθησης οδηγού από το Euro NCAP
Ο σημαντικότερος οργανισμός αξιολόγησης της ασφάλειας νέων οχημάτων στην Ευρώπη, έχει ξεκινήσει δοκιμές στα αυτόματα συστήματα υποβοήθησης οδηγού, μέσα από συγκεκριμένες διαδικασίες αξιολόγησης. ...(περισσότερα)
Τα αυτόματα συστήματα υποβοήθησης δεν υποκαθιστούν τους οδηγούς
Στις πρόσφατες δοκιμές ασφάλειας που έγιναν από το Euro NCAP, προστέθηκε για πρώτη φορά και ο έλεγχος των αυτόματων συστημάτων υποβοήθησης οδηγού, ο οποίος έδειξε πως τα αυτόματα συστήματα υποβοήθησης...(περισσότερα)
0 αστέρια σε Crash Test
Μια είδηση που δε συνηθίζουμε να διαβάζουμε τον τελευταίο καιρό έφτασε από το Δελχί της Ινδίας, όπου αυτές τις ημέρες περνούν από Crash Test, υπό την αιγίδα του Global NCAP, αφού 5 μοντέλα που παράγον...(περισσότερα)
Η Σχολή Οδικής Συμπεριφοράς Ιαβέρης συνεργάζεται με το 1o bebefest
Πιστή στο έργο της ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των συνανθρώπων μας αναφορικά με το "Εθνικό Θέμα" των τροχαίων ατυχημάτων, η Σχολή μας είναι συνεργάτης στο 1ο Φεστιβάλ Εγκυμοσύνης και Βρεφικής Ηλικ...(περισσότερα)
Euro NCAP: Η επιλογή αυτοκινήτων
Ένα σύνηθες ερώτημα που τίθεται σχετικά με τη διαδικασία των Crash Tests που διενεργούνται από το Euro NCAP, είναι ο τρόπος με τον οποίο επιλέγονται τα αυτοκίνητα. ...(περισσότερα)

S5 Box