SAFETY FIRST

Διαβάστε ποιες είναι αλλαγές αναμένεται να γίνουν στο προσεχές χρονικό διάστημα από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, όσον αφορά στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

Με δηλώσεις του στο πλαίσιο παρουσίασης του νέου έργου Safestrip, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης, προανήγγειλε μια σειρά από αλλαγές, όσον αφορά στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

Σύμφωνα με τον Υφυπουργό, η αναθεώρηση του Κ.Ο.Κ., που αναμένεται να συμβεί το προσεχές χρονικό διάστημα, θα εστιάζει σε 6 τομείς:

Κατηγοριοποίηση παραβάσεων με βάση το βαθμό επικινδυνότητάς τους

Διαχωρισμός κυρώσεων με κριτήριο την οδική συμπεριφορά και την ασφάλεια του οχήματος

Μείωση μέσης ταχύτητας σε κατοικημένες περιοχές

Ρύθμιση πλαισίου για ασφαλή κυκλοφορία νέων κατηγοριών οχημάτων (μικροκινητικότητα)

Υποχρεωτική χρήση κράνους για ποδηλάτες ηλικίας έως 12 ετών

Υιοθέτηση χαμηλών προστίμων και προσαύξηση σε περίπτωση μη έγκαιρης πληρωμής

Ακόμη, ο κ. Κεφαλογιάννης αναφέρθηκε στην πρόθεση ψηφιοποίησης της βεβαίωσης και είσπραξης παραβάσεων του Κ.Ο.Κ., εγχείρημα που θα υλοποιηθεί σε συνεργασία με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, καθώς επίσης και την ενεργοποίηση του Point System. Επιπλέον, οι βεβαιώσεις και καταχωρήσεις παραβάσεων, ειδικά για περιπτώσεις κατά τις οποίες ο οδηγός δεν είναι παρών (παράνομη στάθμευση ή υπερβολική ταχύτητα) θα καταχωρούνται ηλεκτρονικά, ενώ θα δίνεται και η δυνατότητα ηλεκτρονικής πληρωμής. Αν το πρόστιμο δεν πληρώνεται εντός του χρονικού ορίου, το ποσό θα βεβαιώνεται στο Taxis του εκάστοτε παραβάτη.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Περισσότερα Safety First

Λιθουανία – Σουηδία: Συνεργασία με φόντο τη βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας
Στην προσπάθεια βελτίωσης του επιπέδου της Οδικής Ασφάλειας, η Λιθουανία θα αναδιαμορφώσει μια κομβική διαδρομή με βάση την τεχνογνωσία που απέκτησε από την Σουηδία. ...(περισσότερα)
Συμβουλές για την αποφυγή οδήγησης υπό υπνηλία
Η υπνηλία στο τιμόνι αποτελεί μια από τις πιο συχνές αιτίες τροχαίων ατυχημάτων και ο γνωστός Αμερικανικός Οργανισμός National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA), εξέδωσε έναν "κατάλογο" με...(περισσότερα)
Φρανκφούρτη: Όριο ταχύτητας 20 χλμ./ώρα εντός πόλης
Τους τελευταίους μήνες, η Φρανκφούρτη της Γερμανίας έχει αποκτήσει σε ορισμένα σημεία εντός πόλης, όρια ταχύτητας που περιορίζονται στα 20 χλμ./ώρα. ...(περισσότερα)
Οι Έλληνες πρώτοι στις βρισιές κατά την οδήγηση
Πολλοί θα το είχαμε υποψιαστεί, ωστόσο τώρα υπάρχουν και απτές αποδείξεις, χάρη στην έρευνα του Vinci Autoroutes Foundation, καθώς οι Έλληνες κατέχουν την πρωτιά στο βρίσιμο κατά τη διάρκεια της οδήγη...(περισσότερα)
Αυτόνομη αλλαγή λωρίδας: Οι οδηγοί είναι υπεύθυνοι σε περίπτωση ατυχήματος
Η ανάπτυξη της αυτόνομης οδήγησης συνεχίζεται, οπότε η θέσπιση της κατάλληλης νομοθεσίας κρίνεται αναγκαία, καθώς προκύπτουν νέα δεδομένα που χρήζουν αποσαφήνισης. ...(περισσότερα)
20 χρόνια Euro NCAP
Ο Οργανισμός που διοργανώνει τα Crash Tests των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στην Ευρώπη συμπληρώνει φέτος 20 χρόνια δραστηριότητας που προσφέρει στην ασφάλεια όσων κινούνται με αυτοκίνητα, μοτοσικλέτε...(περισσότερα)
Το Νότιο Αιγαίο στις περιοχές της Ευρώπης με τα περισσότερα θανατηφόρα τροχαία
Σύμφωνα με στατιστικά ευρήματα της Eurostat για το 2016, το Νότιο Αιγαίο βρίσκεται στις 5 πιο επικίνδυνες περιοχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όσον αφορά στην πιθανότητα θανάτου από τροχαίο ατύχημα. ...(περισσότερα)
Η μείωση των ορίων ταχύτητας κάνει τους ανθρώπους πιο ευγενικούς
Αυτή την ενδιαφέρουσα άποψη ανέπτυξε κάτοικος σε χωριό της Ουαλίας, όπου δοκιμάστηκε το όριο ταχύτητας 20 μιλίων/ώρα (32 χλμ./ώρα). ...(περισσότερα)
Η αύξηση των ορίων ταχύτητας αυξάνει τους θανάτους...
... ή τουλάχιστον, αυτό καταδεικνύει έρευνα για λογαριασμό του Αμερικανικού Ινστιτούτου Ασφαλούς Οδήγησης σε Αυτοκινητοδρόμους (Insurance Institute for Highway Safety). ...(περισσότερα)
Νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας: Έρχονται αυστηρότερες ποινές
Σύντομα θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, που αναμένεται πιο αυστηρός σε επίπεδο ποινών, χρηματικών και μη. ...(περισσότερα)

S5 Box