SAFETY FIRST

Η μείωση της κατανάλωσης και, κατά συνέπεια, των ρύπων που εκλύονται προς το περιβάλλον, αποτελεί ένα από τα βασικότερα ζητούμενα για τους οδηγούς, σήμερα.

Τα ελαστικά, που αποτελούν το μοναδικό σημείο επαφής του αυτοκινήτου με το δρόμο, διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο σε αυτή την προσπάθεια. Για αυτό, οι εταιρείες παραγωγής ελαστικών όπως η Michelin, βρίσκονται σε διαρκή διαδικασία εξέλιξης προς αυτή την κατεύθυνση.

Δεν είναι άλλωστε τυχαίο το γεγονός, ότι η Michelin έχει αναπτύξει τα ελαστικά " Green X" τα οποία διαθέτουν χαμηλή αντίσταση στην κύλιση, έχουν αυξημένη χιλιομετρική απόδοση και παράλληλα, είναι φιλικά προς το περιβάλλον.

Όμως, εκτός από τα ελαστικά καθαυτά, ο δρόμος για τη μείωση της κατανάλωσης, περνάει και από τους ίδιους τους οδηγούς, οι οποίοι με μικρές ενέργειες οικολογικής οδήγησης, μπορούν να πετύχουν ένα καλύτερο, σε επίπεδο φιλικότητας προς το περιβάλλον, αποτέλεσμα.

Παρακάτω, ακολουθούν συμβουλές για πιο οικολογική οδήγηση, με βάση και τη διεθνή τεχνογνωσία της Michelin στον τομέα.

1. Οδήγηση με σταθερή ταχύτητα, χωρίς απότομες αυξομειώσεις της κινητικής ενέργειας του αυτοκινήτου, δηλαδή απότομο πάτημα στο γκάζι ή στο φρένο.

2. Αλλαγές σχέσεων μεταξύ 2000 και 2500 στροφών, ώστε να επιτευχθεί ο βέλτιστος συνδυασμός ταχύτητας και ομαλής κύλισης, χωρίς μεγάλη καταπόνηση του κινητήρα και άρα, χωρίς αύξηση της εκπομπής ρύπων.

3. Έλεγχος της πίεσης των ελαστικών, καθώς σε περίπτωση που αυτά έχουν χαμηλότερη πίεση από αυτήν που πρέπει, τότε η κατανάλωση και η εκπομπή ρύπων αυξάνονται.

4. Κατά την οδήγηση, πρέπει να προσπαθούμε να εστιάζουμε μακριά, ώστε να έχουμε όσο μεγαλύτερο πεδίο ορατότητας γίνεται. Αυτό θα έχει σαν αποτέλεσμα την πρόληψη από ξαφνικές και απότομες αυξομειώσεις ταχύτητας και κατά συνέπεια, πιο ομαλή οδήγηση που μειώνει την κατανάλωση.

5. Ειδικά για μεγαλύτερες ταχύτητες όπως π.χ. κατά την κίνηση σε αυτοκινητόδρομο, διατηρούμε κλειστά τα παράθυρα, καθώς σε περίπτωση που αυτά είναι ανοικτά επηρεάζεται αρνητικά η αεροδυναμική απόδοση του αυτοκινήτου και η κατανάλωση αυξάνεται.

6. Σε περιπτώσεις ακινητοποίησης σε μποτιλιάρισμα, είναι χρήσιμο ακόμη και να σβήνουμε τον κινητήρα, σε περίπτωση που το όχημά μας δεν διαθέτει σύστημα Start&Stop (αυτόματο σύστημα προσωρινής διακοπής λειτουργίας κινητήρα), ώστε να μειωθεί η εκπομπή ρύπων.

7. Όσο μεγαλύτερο είναι το βάρος ενός οχήματος, τόσο αυξάνονται η κατανάλωση και η εκπομπή ρύπων, οπότε το αυτοκίνητο θα πρέπει να είναι όσο πιο ελαφρύ γίνεται σε επίπεδο φόρτωσης.

8. Επιπλέον αξεσουάρ όπως σχάρα οροφής ή αποσκευών, αυξάνουν την κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων, καθώς επηρεάζουν αρνητικά την αεροδυναμική του αυτοκινήτου.

Περισσότερα Safety First

Συνεργασία κρατών και αυτοκινητοβιομηχανιών για εξέλιξη συστημάτων ασφαλείας
Μια νέα προσπάθεια αρχίζει στην Ευρώπη, για την ανάπτυξη συστημάτων που θα βοηθήσουν στη βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας. ...(περισσότερα)
Υπνηλία κατά την οδήγηση: Ένα υποτιμημένο φαινόμενο
Μια από τις πιο σημαντικές και όμως λιγότερο προβεβλημένες αιτίες θανάτων στους δρόμους ανά τον κόσμο, είναι η οδήγηση κατά τη διάρκεια της οποίας ο οδηγός είναι μισοκοιμισμένος. ...(περισσότερα)
Τα βασικά σημεία στο πλαίσιο κυρώσεων του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας
O νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας έχει τεθεί σε Δημόσια Διαβούλευση – Διαβάστε ποιοι είναι οι βασικοί άξονές του όσον αφορά στον τομέα των παραβιάσεων. ...(περισσότερα)
Οι παραβάσεις της εβδομάδας 20-26 Αυγούστου
Με αμείωτη… ένταση συνεχίζονται οι παραβάσεις στους ελληνικούς δρόμους, όπως αποδεικνύουν και τα στατιστικά στοιχεία της προτελευταίας εβδομάδας του Αυγούστου. ...(περισσότερα)
Συνεχίζουν την οδήγηση υπό επήρεια αλκοόλ οι Έλληνες οδηγοί
Η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ αποτελεί μια από τις κύριες αιτίες θανάτων στους δρόμους, ωστόσο οι Έλληνες οδηγοί φαίνεται πως δεν επηρεάζονται από αυτό. ...(περισσότερα)
Όταν διαβάζουμε ή στέλνουμε SMS, κινούμαστε στα τυφλά για 123 μέτρα
Η φράση του τίτλου και άλλα ενδιαφέροντα συμπεράσματα, προέκυψαν από έρευνα που πραγματοποιήθηκε στην Αυστρία. ...(περισσότερα)
Ξεκίνησε η ισχύς του ορίου 30 χλμ./ώρα στο Παρίσι
Το ανώτατο όριο ταχύτητας 30 χλμ./ώρα έχει ήδη υιοθετηθεί στο 60% των δρόμων της πρωτεύουσας της Γαλλίας. ...(περισσότερα)
Ψηφιακές υπηρεσίες  για άδειες οδήγησης σε όλη τη χώρα από το gov.gr
Οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες αναφορικά με τις άδειες οδήγησης είναι πια διαθέσιμες μέσω του gov.gr σε όλες τις Περιφέρειες της χώρας. ...(περισσότερα)
Η χρήση ακουστικών κατά την κίνηση αυξάνει την πιθανότητα ατυχήματος (+video)
Πείραμα της Ford έδειξε πως η χρήση ακουστικών κατά τις μετακινήσεις με τετράτροχα ή δίτροχα οχήματα, καθώς και ως πεζοί, μπορεί να αποβεί επικίνδυνη για τους χρήστες των δρόμων. ...(περισσότερα)
Ουαλία: Μείωση ορίου ταχύτητας σε κατοικημένες περιοχές
Η Ουαλία γίνεται η πρώτη χώρα της Ευρώπης που ψηφίζει την μείωση του ορίου ταχύτητας σε κατοικημένες περιοχές, στα 20 μίλια (30 χλμ./ώρα). ...(περισσότερα)

S5 Box