SAFETY FIRST

Ο Υφυπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού Λευτέρης Αυγενάκης, τοποθετήθηκε στην Ολομέλεια της Βουλής για την τροπολογία σχετικά με τη μεταβίβαση εμπορικού σήματος για τη διενέργεια αγώνων του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Σχετικά με το συγκεκριμένο θέμα, η τροπολογία αναφέρει:

Μεταβίβαση εμπορικού σήματος για τη διενέργεια αγώνων του μηχανοκίνητου αθλητισμού

1. Ο δικαιούχος εμπορικού σήματος, το οποίο χρησιμοποιείται για τη διενέργεια αγώνων του μηχανοκίνητου αθλητισμού, που έχουν παγκόσμια ή πανευρωπαϊκή ή γενικά μεγάλη σημασία, εφόσον συντρέχει η προϋπόθεση της περ. α’ της παρ.2 του άρθρου 50 του ν. 4679/2020 (Α’ 71), εκπίπτει αυτοδικαίως από το δικαίωμά του ολικά και το δικαίωμα επί του σήματος μεταβιβάζεται χωρίς άλλη διατύπωση στο Ελληνικό Δημόσιο.

2. Το Ελληνικό Δημόσιο δύναται να ζητήσει την εγγραφή της μεταβίβασης στο μητρώο σημάτων και την εξάλειψη κάθε εμπράγματου βάρους και κατάσχεσης.

3. α) Απαγορεύεται η περαιτέρω μεταβίβαση του σήματος προς οποιοδήποτε φυσικό ή νομικό πρόσωπο.
    β) Επιτρέπεται η παραχώρηση της χρήσης του σήματος από το Ελληνικό Δημόσιο προς τρίτους έναντι ανάλογου ανταλλάγματος.

Από εκεί και έπειτα, ο κ. Αυγενάκης επισήμανε την τεράστια επιτυχία της επιστροφής της χώρας μας μέσω του Ράλλυ Ακρόπολις, στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ (WRC). Ο Υφυπουργός Αθλητισμού, αναφέρθηκε στις αναπτυξιακές προοπτικές που προσφέρει η διοργάνωση του συγκεκριμένου, εμβληματικού παγκόσμιου γεγονότος, με την τουριστική και πολιτιστική προβολή που αυτό συνεπάγεται για τη χώρα μας.

Ακόμη, στάθηκε στην ανάγκη συστράτευσης, τονίζοντας πως "όλοι μαζί: πολιτεία, φορείς του μηχανοκίνητου αθλητισμού, η τουριστική και πολιτιστική βιομηχανία της χώρας, αλλά και οι θεατές στα ελληνικά βουνά για να διοργανώσουμε το κορυφαίο Ράλλυ Ακρόπολις όλων των εποχών, που ανήκει σε όλη την Ελλάδα".

Παρακάτω, μπορείτε να διαβάσετε ολόκληρη την τοποθέτηση του κ. Αυγενάκη στη Βουλή:

"Όπως γνωρίζετε, το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ (WRC) επέστρεψε μετά από οκτώ χρόνια στη χώρα μας. Φέτος, το Σεπτέμβριο, η Ελλάδα θα φιλοξενήσει την κορυφαία διοργάνωση Ράλλυ στον κόσμο.

Οι μεγαλύτεροι κατασκευαστές αυτοκινήτων, οι κορυφαίοι οδηγοί στον κόσμο, δεκάδες τηλεοπτικά δίκτυα και φίλοι του Ράλλυ Ακρόπολις απ’ όλο τον κόσμο θα ξαναζήσουν ένδοξες στιγμές στα ελληνικά βουνά, και τις ειδικές διαδρομές του Ράλλυ Ακρόπολις στην ελληνική περιφέρεια.

Τα φώτα του παγκόσμιου motorsport και του αθλητισμού γενικότερα στρέφονται ξανά στην Ελλάδα. Στην αναγεννημένη και φωτεινή Ελλάδα που ακτινοβολεί σε όλον τον κόσμο!

Το μεγαλύτερο παγκόσμιο γεγονός, ο ιστορικός μας αγώνας, με την αδιάλειπτη παρουσία του από το 1952 που θα φιλοξενήσει φέτος η χώρα μας, το ράλλυ Ακρόπολις, μετά από οχτώ χρόνια απουσίας, επιστρέφει έχοντας μάλιστα εξασφαλίσει την παρουσία του στο θεσμό για τη διετία 2021-2022.

Η εξέλιξη αυτή αποτελεί την επισφράγιση πολύμηνων ενεργειών. Η Ελλάδα πέτυχε να ανοίξει διάλογο με την Παγκόσμια Ομοσπονδία Αυτοκινήτου (FIA) και την εταιρεία διαχείρισης και προώθησης του WRC, ήδη από την περασμένη άνοιξη, μεταξύ άλλων χάρη στην αποδεδειγμένα ορθή διαχείριση της πανδημίας, που σχολιάστηκε θετικά από όλα τα διεθνή Μέσα.

Καθοριστικότερο ρόλο, ωστόσο, έπαιξε η θερμή υποστήριξη από την πλευρά της Κυβέρνησης, η οποία, αξιολογώντας την ιστορική αξία του αγώνα, τη συμβολή του στη θετική προβολή της χώρας στο εξωτερικό και τον επίσης θετικό οικονομικό του αντίκτυπο, υπόγραψε μνημόνιο συνεργασίας με τον WRC Promoter, το Δεκέμβριο του 2020.

Παρόλες τις ενδείξεις ότι αυτό που προσπαθούσαμε να καταφέρουμε ήταν αδύνατο, εμείς τα καταφέραμε. Ως χώρα, κάναμε το πρώτο βήμα. Αναλάβαμε τη διοργάνωση ενός κορυφαίου αθλητικού γεγονότος!

Σήμερα, ο στόχος μας είναι κοινός: Να διοργανώσουμε το κορυφαίο Ράλλυ Ακρόπολις όλων των εποχών και να επιτύχουμε την καλύτερη διοργάνωση του θεσμού για το 2021.

Για να επιτύχει το εγχείρημά μας αυτό, είναι αναγκαίο να ενώσουμε τις δυνάμεις μας και να συστρατευθούμε όλοι μαζί: πολιτεία, φορείς του μηχανοκίνητου αθλητισμού, η τουριστική και πολιτιστική βιομηχανία της χώρας, αλλά και οι θεατές στα ελληνικά βουνά.

Όλοι μαζί, και ο καθένας ξεχωριστά οφείλουμε να βάλουμε το λιθαράκι μας για την άρτια και πάνω από όλα ασφαλή διοργάνωση του εθνικού μας αγώνα.

Η πολιτεία, για πρώτη φορά στα χρονικά της διοργάνωσης, αναλαμβάνει να εγγυηθεί το οικονομικό και οργανωτικό σκέλος του αγώνα.
Για τη διοργάνωση του Ράλλυ Ακρόπολις έχει ήδη συσταθεί Οργανωτική Επιτροπή, η οποία εργάζεται πάνω στο σχεδιασμό και στην υλοποίησή του.

Πιστεύουμε στην τεράστια αναπτυξιακή δυνατότητα ενός εμβληματικού παγκόσμιου γεγονότος με τεράστια τουριστική και πολιτιστική προβολή για τη χώρα μας και βρισκόμαστε στην ευχάριστη θέση να εκπληρώσουμε την υπόσχεση που δώσαμε στον ελληνικό λαό και τους φίλους του Μηχανοκίνητου Αθλητισμού.

Με την προτεινόμενη διάταξη, ειδικά για την περίπτωση σήματος που προορίζεται να χρησιμοποιηθεί για τη διενέργεια αγώνων του μηχανοκίνητου αθλητισμού, που έχουν παγκόσμια ή πανευρωπαϊκή εμβέλεια, το οποίο δεν χρησιμοποιήθηκε για χρονικό διάστημα άνω της πενταετίας, προβλέπεται, για λόγους δημοσίου συμφέροντος, η αυτοδίκαιη έκπτωση του δικαιούχου από το δικαίωμα στο σήμα και η αυτόματη μεταβίβαση του δικαιώματος στο Ελληνικό Δημόσιο.

Άλλωστε, η παρ.2 του άρθρου 50 του ν. 4679/2020, ο οποίος αποτελεί μάλιστα και ενσωμάτωση ευρωπαϊκής οδηγίας, προβλέπει ότι ο δικαιούχος του σήματος εκπίπτει από το δικαίωμά του, είτε λόγω μη χρήσης του σήματος, είτε επειδή το σήμα έχει καταστεί κοινόχρηστο, είτε επειδή χρησιμοποιείται με τρόπο, που ενδέχεται να παραπλανήσει το κοινό.

Όπως αντιλαμβάνεστε, λόγοι δημοσίου συμφέροντος, επιβάλλουν τη μεταβίβαση του δικαιώματος στο Ελληνικό Δημόσιο η οποία λαμβάνει χώρα προς εξυπηρέτηση, αποκλειστικά και μόνο, του Κράτους και όχι ιδιωτών. Υπενθυμίζω πως το σήμα είναι ανενεργό επί σειρά ετών!

Όπως έχω ξαναπεί και σε αυτό φαντάζομαι ότι υπάρχει συμφωνία μεταξύ των πολιτικών δυνάμεων, το Ράλλυ Ακρόπολις ανήκει στην Ελλάδα. Για τον λόγο αυτό, στη διάταξη, απαγορεύεται ρητά, η περαιτέρω μεταβίβαση του σήματος.

Θυμίζω δε, πως το σήμα του Ράλλυ Ακρόπολις, είναι κατασχεμένο υπέρ του άλλοτε ΙΚΑ και πλέον ΕΦΚΑ, άρα υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου για υπέρογκα χρέη της ΕΛΠΑ προς τον ΕΦΚΑ, το ύψος των οποίων ξεπερνά τα 35 εκ. ευρώ.

Τι κάνουμε με απλά λόγια; Το σήμα που έχει κατασχέσει ήδη το Ελληνικό Δημόσιο, το παίρνουμε να το αξιοποιήσουμε υπέρ της χώρας".

Περισσότερα Safety First

Μειώνεται διαρκώς η συγκέντρωση των οδηγών στο δρόμο
Έρευνα από το Ευρωπαϊκό Βαρόμετρο Οδικής Ασφάλειας, δείχνει πως η απόσπαση της προσοχής, η υπνηλία και η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, παραμένουν σε υψηλό επίπεδο. ...(περισσότερα)
Αυτόνομη αλλαγή λωρίδας: Οι οδηγοί είναι υπεύθυνοι σε περίπτωση ατυχήματος
Η ανάπτυξη της αυτόνομης οδήγησης συνεχίζεται, οπότε η θέσπιση της κατάλληλης νομοθεσίας κρίνεται αναγκαία, καθώς προκύπτουν νέα δεδομένα που χρήζουν αποσαφήνισης. ...(περισσότερα)
Η επιστήμη πίσω από τον Graham
Μετά την πρώτη παρουσίαση του Graham, η TAC έδωσε στη δημοσιότητα περισσότερες λεπτομέρειες αναφορικά με το εγχείρημα σε επιστημονικό επίπεδο. ...(περισσότερα)
Ιστορικό υψηλό για χρήση ζώνης στις Η.Π.Α.
Η χρήση ζώνης στις Ηνωμένες Πολιτείες έφτασε για το 2016 σε επίπεδα που δεν έχει ξαναβρεθεί στο παρελθόν, καθώς οι χρήστες των Αμερικανικών δρόμων φορούν ζώνη σε ποσοστό 90,1%, που είναι σαφώς βελτιωμ...(περισσότερα)
Βράβευση για τη συμβολή μας στη γνώση του κοινού για την ασφαλή οδήγηση
Η Σχολή Οδικής Συμπεριφοράς «Ιαβέρης» έλαβε το ειδικό βραβείο «Specialty Driving Academy of the Year» στην κατηγορία των αυτοκινητικών βραβείων του θεσμού Golden Awards. ...(περισσότερα)
Μέχρι 82 ετών στοχεύουν να οδηγούν οι Βρετανοί
Πρόσφατη έρευνα στο Ηνωμένο Βασίλειο, έδειξε πως οδηγοί ηλικίας άνω των 60 ετών, δε σκοπεύουν να παραδώσουν την άδεια οδήγησής τους πριν συμπληρώσουν 82 χρόνια ζωής. ...(περισσότερα)
Πώς επηρεάζουν τα ελαστικά την κατανάλωση του αυτοκινήτου;
Έχουμε αναφερθεί πολλές φορές στη μεγάλη σημασία που έχουν τα ελαστικά, τόσο για την ασφάλεια κατά τη μετακίνηση, όσο και για την κατανάλωση του αυτοκινήτου.  ...(περισσότερα)
Λονδίνο: Αύξηση εσόδων σε μια πενταετία λόγω περισσότερων προστίμων
Οι εισπράξεις από πρόστιμα για οδικές παραβάσεις στο Λονδίνο κατά την χρονική περίοδο 2023-2024 φτάνουν στα 89 εκατομμύρια λίρες. ...(περισσότερα)
Συνεχίζονται τα αυξημένα κυκλοφοριακά μέτρα και για την Πρωτομαγιά
Έπειτα από τις ημέρες του Πάσχα, η Τροχαία προχωρά στην εφαρμογή αντίστοιχων μέτρων και για το ερχόμενο τριήμερο της Πρωτομαγιάς. ...(περισσότερα)
Φινλανδία: Βραβείο για τις επιδόσεις στην Οδική Ασφάλεια
Η Φινλανδία πέτυχε για ακόμη μια φορά καλές επιδόσεις στον τομέα της Οδικής Ασφάλειας, κατακτώντας μάλιστα και το ομώνυμο βραβείο. ...(περισσότερα)

S5 Box