SAFETY FIRST

Η παραλιακή λεωφόρος Αθηνών-Σουνίου παραμένει πεδίο επικίνδυνης οδήγησης και η καταμέτρηση των παραβάσεων που καταγράφηκαν στο τελευταίο τρίμηνο, επιβεβαιώνει για ακόμη μια φορά του λόγου το αληθές.

Ο δρόμος που ενώνει την Αθήνα με το Σούνιο παραμένει μια «ανοιχτή πληγή», αφού τα κρούσματα επικίνδυνης οδήγησης, τροχαίων παραβάσεων και κυρίως, ατυχημάτων, είναι πολλά και διαρκή.

Οι αυτοσχέδιοι αγώνες, γνωστοί και ως «κόντρες στα λιμανάκια» είναι ένα σημαντικό πρόβλημα που θέτει σε κίνδυνο, όχι μόνο τους ίδιους τους συμμετέχοντες, αλλά και ανυποψίαστους χρήστες του δρόμου, που τυχαίνει να περνούν από εκεί στο ίδιο χρονικό διάστημα, με ίδια ή αντίθετη κατεύθυνση.

Για την αντιμετώπιση του παραπάνω φαινομένου, όπως και άλλων επικίνδυνων παραβάσεων, η Τροχαία Αττικής πραγματοποιεί ελέγχους σε καθημερινή βάση δίνοντας έμφαση «σε σημεία όπου παρατηρείται αυξημένη παραβατικότητα, ιδιαίτερα κατά τις βραδινές ώρες», όπως αναφέρεται σχετικά.

Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στατιστικά δεδομένα, κατά τη διάρκεια του τριμήνου Φεβρουαρίου-Απριλίου 2023, η Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής κατέγραψε 3.035 παραβάσεις έπειτα από 4.896 ελέγχους στην παραλιακή λεωφόρο Αθηνών-Σουνίου.

Ο αριθμός φαντάζει και είναι μεγάλος, ιδιαίτερα αν σκεφτούμε πως σε 61,9% των περιπτώσεων ελέγχου, σημειώθηκε παράβαση.

Ως αποτέλεσμα των προαναφερθέντων ελέγχων, η Τροχαία ανακοίνωσε πως υπήρξαν 3 συλλήψεις, 48 περιπτώσεις μεταφοράς οχημάτων, ενώ αφαιρέθηκαν 265 ζεύγη πινακίδων, 396 άδειες κυκλοφορίας και 523 άδειες οδήγησης.

Αναλυτικά οι παραβάσεις που σημειώθηκαν, ήταν:

Κίνηση με υπερβολική ταχύτητα - 362

Μη χρήση ζώνης ασφαλείας - 206

Μη χρήση κράνους - 170

Στέρηση άδειας ικανότητας οδήγησης - 120

Χρήση κινητών τηλεφώνων - 115

Παραβίαση ερυθρού σηματοδότη- 89

Επίδειξη ικανοτήτων - 71

Οδήγηση υπό επήρεια αλκοόλ - 68

Αντικανονικοί ελιγμοί - 58

Αυτοσχέδιοι αγώνες - 50

Παράβαση θορύβων - 40

Λοιπές παραβάσεις - 1.686

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Εκστρατεία εναντίον της χρήσης τηλεφώνου κατά την οδήγηση στην Αγγλία
Μεγάλη έκταση έχει πάρει η εκστρατεία ενάντια στη χρήση τηλεφώνου κατά τη διάρκεια της οδήγησης στην Αγγλία, με την Theresa May να συμμετέχει προσωπικά σε αυτήν. ...(περισσότερα)
Περί ασφάλειας των πεζών
Οι πεζοί αποτελούν μια από τις πιο "ευπαθείς" ομάδες ατόμων που κινούνται στους δρόμους και δυστυχώς τα στατιστικά δεδομένα δείχνουν πως οι θάνατοί τους έχουν αυξηθεί πολύ τα τελευταία χρόνια. ...(περισσότερα)
Ελβετία: Μείωση ορίων ταχύτητας, μείωση σοβαρών τροχαίων
Έρευνα στην Ελβετία έδειξε πως η μείωση του ορίου ταχύτητας εντός αστικών περιοχών στα 30 χλμ./ώρα, έχει αποφέρει αντίστοιχη μείωση των σοβαρών τροχαίων κατά 38%. ...(περισσότερα)
Μ. Βρετανία: Ποια είναι η πρώτη κλήση των οδηγών σε περίπτωση ατυχήματος;
Έρευνα στη Μεγάλη Βρετανία, έδειξε πως το πρώτο τηλεφώνημα που κάνουν οι οδηγοί εφόσον εμπλακούν σε μικρής έκτασης τροχαίο ατύχημα, δεν είναι αυτό που πιθανώς θα περιμέναμε. ...(περισσότερα)
Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο: Κριτική στην πολιτική περί Οδικής Ασφάλειας της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Σε έκθεση του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου, αναφέρεται πως η Ευρωπαϊκή Ένωση και τα μέλη της πρέπει να αυξήσουν τις προσπάθειές τους, προκειμένου να υπάρξει επίτευξη των στόχων που έχουν τεθεί έως ...(περισσότερα)
Η Ευρώπη ευαισθητοποιείται περαιτέρω για την Οδική Ασφάλεια
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφαλούς Μετακίνησης (European Transport Safety Council), 5 Υπουργοί Μεταφορών Ευρωπαϊκών Κρατών υπέγραψαν από κοινού διακήρυξη προς την Ευρωπαϊ...(περισσότερα)
Η μείωση των θανάτων δεν είναι αρκετή, σύμφωνα με το ETSC
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δημοσίευσε νέα δεδομένα, αναφορικά με τους θανάτους στους δρόμους της Ευρώπης για το 2016. ...(περισσότερα)
Βρυξέλλες: Μείωση ορίου ταχύτητας - υποδιπλασιασμός θανάτων από τροχαία
Μετά από τη μείωση του ορίου ταχύτητας στις Βρυξέλλες στα 30 χλμ./ώρα, παρατηρήθηκε πτώση του αριθμού θανάτων και τραυματισμών από τροχαία ατυχήματα. ...(περισσότερα)
Υποχρεωτικό το eCall στα νέα αυτοκίνητα
Όπως ανακοίνωσε το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, η εφαρμογή eCall είναι πια υποχρεωτική στα νέα μοντέλα αυτοκινήτων και van.Όπως ανακοίνωσε το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, η εφαρμογή eCall είναι πια υποχρεωτική στ...(περισσότερα)
Μέχρι 82 ετών στοχεύουν να οδηγούν οι Βρετανοί
Πρόσφατη έρευνα στο Ηνωμένο Βασίλειο, έδειξε πως οδηγοί ηλικίας άνω των 60 ετών, δε σκοπεύουν να παραδώσουν την άδεια οδήγησής τους πριν συμπληρώσουν 82 χρόνια ζωής. ...(περισσότερα)

S5 Box