SAFETY FIRST

Η παραλιακή λεωφόρος Αθηνών-Σουνίου παραμένει πεδίο επικίνδυνης οδήγησης και η καταμέτρηση των παραβάσεων που καταγράφηκαν στο τελευταίο τρίμηνο, επιβεβαιώνει για ακόμη μια φορά του λόγου το αληθές.

Ο δρόμος που ενώνει την Αθήνα με το Σούνιο παραμένει μια «ανοιχτή πληγή», αφού τα κρούσματα επικίνδυνης οδήγησης, τροχαίων παραβάσεων και κυρίως, ατυχημάτων, είναι πολλά και διαρκή.

Οι αυτοσχέδιοι αγώνες, γνωστοί και ως «κόντρες στα λιμανάκια» είναι ένα σημαντικό πρόβλημα που θέτει σε κίνδυνο, όχι μόνο τους ίδιους τους συμμετέχοντες, αλλά και ανυποψίαστους χρήστες του δρόμου, που τυχαίνει να περνούν από εκεί στο ίδιο χρονικό διάστημα, με ίδια ή αντίθετη κατεύθυνση.

Για την αντιμετώπιση του παραπάνω φαινομένου, όπως και άλλων επικίνδυνων παραβάσεων, η Τροχαία Αττικής πραγματοποιεί ελέγχους σε καθημερινή βάση δίνοντας έμφαση «σε σημεία όπου παρατηρείται αυξημένη παραβατικότητα, ιδιαίτερα κατά τις βραδινές ώρες», όπως αναφέρεται σχετικά.

Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στατιστικά δεδομένα, κατά τη διάρκεια του τριμήνου Φεβρουαρίου-Απριλίου 2023, η Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής κατέγραψε 3.035 παραβάσεις έπειτα από 4.896 ελέγχους στην παραλιακή λεωφόρο Αθηνών-Σουνίου.

Ο αριθμός φαντάζει και είναι μεγάλος, ιδιαίτερα αν σκεφτούμε πως σε 61,9% των περιπτώσεων ελέγχου, σημειώθηκε παράβαση.

Ως αποτέλεσμα των προαναφερθέντων ελέγχων, η Τροχαία ανακοίνωσε πως υπήρξαν 3 συλλήψεις, 48 περιπτώσεις μεταφοράς οχημάτων, ενώ αφαιρέθηκαν 265 ζεύγη πινακίδων, 396 άδειες κυκλοφορίας και 523 άδειες οδήγησης.

Αναλυτικά οι παραβάσεις που σημειώθηκαν, ήταν:

Κίνηση με υπερβολική ταχύτητα - 362

Μη χρήση ζώνης ασφαλείας - 206

Μη χρήση κράνους - 170

Στέρηση άδειας ικανότητας οδήγησης - 120

Χρήση κινητών τηλεφώνων - 115

Παραβίαση ερυθρού σηματοδότη- 89

Επίδειξη ικανοτήτων - 71

Οδήγηση υπό επήρεια αλκοόλ - 68

Αντικανονικοί ελιγμοί - 58

Αυτοσχέδιοι αγώνες - 50

Παράβαση θορύβων - 40

Λοιπές παραβάσεις - 1.686

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Κοινή δράση για την Οδική Ασφάλεια από τους Υπουργούς Μεταφορών της Ε.Ε.
Στην ετήσια συνάντηση των Υπουργών Μεταφορών των 28 χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που πραγματοποιήθηκε στα τέλη Μαρτίου στη Βαλέττα της Μάλτας, ανακοινώθηκε η κοινή πρόθεση για δράση με στόχο την περαι...(περισσότερα)
Αξιολόγηση στα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης από το Euro NCAP
Ο οργανισμός Euro NCAP δημιούργησε ένα πρωτόκολλο αξιολόγησης των νέων οχημάτων, όσον αφορά στα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης. ...(περισσότερα)
Έως και 40% των θανάτων στους δρόμους σχετίζονται με τη δουλειά
 Σύμφωνα με νέα στοιχεία αναφορικά με τους θανάτους στους δρόμους της Ευρωπαϊκής Ένωσης, 25.671 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους το 2016. ...(περισσότερα)
Μείωση των θανάτων κατά 2% στους Ευρωπαϊκούς δρόμους
Όπως ανακοίνωσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή μετά τη συνεδρίαση των 28 Κρατών-Μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης στη Βαλέττα της Μάλτας, οι θάνατοι από τροχαία ατυχήματα μειώθηκαν το 2016 κατά 2% σε σύγκριση με την ...(περισσότερα)
Φέρνει αποτελέσματα το νέο τεστ του Euro NCAP
Η τελευταία δοκιμασία που έχει εισάγει το Euro NCAP φαίνεται πως φέρνει αποτελέσματα, αφού σύμφωνα με ανακοίνωση του Οργανισμού, τρία νέα μοντέλα Ευρωπαίων κατασκευαστών έλαβαν 5 αστέρια, διαθέτοντας ...(περισσότερα)
Τα συστήματα ασφαλείας που γίνονται υποχρεωτικά από το 2022
Σε μια προσπάθεια περαιτέρω βελτίωσης του επιπέδου προστασίας επιβατών, πεζών και δικυκλιστών, ολοένα και περισσότερα οχήματα στην Ευρώπη θα διαθέτουν υποχρεωτικά τεχνολογικά συστήματα υποβοήθησης οδη...(περισσότερα)
Συνεργασία κρατών και αυτοκινητοβιομηχανιών για εξέλιξη συστημάτων ασφαλείας
Μια νέα προσπάθεια αρχίζει στην Ευρώπη, για την ανάπτυξη συστημάτων που θα βοηθήσουν στη βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας. ...(περισσότερα)
Περί απαγόρευσης της οδήγησης στους ηλικιωμένους...
Μεγάλη συζήτηση έχει ανοίξει τα τελευταία χρόνια σε αρκετές χώρες, σχετικά με την διαχείριση της άδειας οδήγησης των ηλικιωμένων. ...(περισσότερα)
12 σημαντικά στατιστικά για την Οδική Ασφάλεια
Στο πλαίσιο της εκστρατείας "3500 Lives" η FIA παρουσίασε μια σειρά από ενδιαφέρουσες και σε πολλές περιπτώσεις δυσάρεστες στατιστικές, αναφορικά με τα τροχαία ατυχήματα. ...(περισσότερα)
Ουαλία: Μείωση ορίου ταχύτητας σε κατοικημένες περιοχές
Η Ουαλία γίνεται η πρώτη χώρα της Ευρώπης που ψηφίζει την μείωση του ορίου ταχύτητας σε κατοικημένες περιοχές, στα 20 μίλια (30 χλμ./ώρα). ...(περισσότερα)

S5 Box