Όπως ανακοίνωσε το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, η εφαρμογή eCall είναι πια υποχρεωτική στα νέα μοντέλα αυτοκινήτων και van.Όπως ανακοίνωσε το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, η εφαρμογή eCall είναι πια υποχρεωτική στα νέα μοντέλα αυτοκινήτων και van.
Η έμφαση στην Οδική Ασφάλεια και Συμπεριφορά αποτελεί μια παγκόσμια τάση και η Ευρώπη δε θα μπορούσε να παραμείνει αδρανής σε αυτό, καθώς η μείωση των θανάτων και σοβαρών τραυματισμών αποτελεί προτεραιότητα για το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.
Είχε ψηφιστεί από το 2015 και από τις 31 Μαρτίου, είναι υποχρεωτικό σε όλα τα νέα αυτοκίνητα και vans. Ο λόγος για το σύστημα eCall, που καλεί αυτομάτως τον αριθμό 112 σε περίπτωση σοβαρού τροχαίου ατυχήματος. Με τη βοήθεια του eCall θα μπορεί να γίνει σαφής πιο γρήγορα, η σοβαρότητα του ατυχήματος, με απώτερο στόχο τη μείωση των θανάτων ή σοβαρών τραυματισμών.
Η Τσέχα Ευρωβουλευτής Olga Sehnalová, που πρωταγωνίστησε στην νομοθέτηση του υποχρεωτικού eCall δήλωσε: "Το σύστημα eCall θα μειώσει σημαντικά το χρόνο που θα απαιτείται για τα σωστικά συνεργεία, προκειμένου να φτάσουν στον τόπο ενός ατυχήματος. Δυστυχώς, ο αριθμός των θανάτων στους Ευρωπαϊκούς δρόμους είναι απαράδεκτα υψηλός. Με τη χρήση του eCall, ο χρόνος απόκρισης θα μειωθεί κατά 50% σε αγροτικές περιοχές και κατά 40% στις πόλεις, οδηγώντας στην αποφυγή περίπου 2.500 θανάτων κάθε χρόνο. Σύμφωνα με τη νομοθεσία, το σύστημα βασίζεται στη δημόσια κλήση εκτάκτου ανάγκης και για αυτό χρησιμοποιείται ο Ευρωπαϊκός αριθμός εκτάκτου ανάγκης 112, που λειτουργεί διεθνώς. Τόσο τα Κράτη-Μέλη όσο και οι κατασκευαστές αυτοκινήτων είχαν αρκετό χρόνο για να ετοιμάσουν τις υποδομές και τεχνολογίες τους, ώστε το eCall να εφαρμοστεί αμέσως, αυξάνοντας την ασφάλεια των πολιτών που ταξιδεύουν στην Ευρώπη".
Σημειώνεται, πως σύμφωνα με τα στατιστικά Οδικής Ασφάλειας, περίπου 25.500 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους και 135.000 τραυματίστηκαν σοβαρά σε τροχαία ατυχήματα στους δρόμους της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αν και οι αριθμοί αυτοί συνιστούν μείωση κατά 2% σε σύγκριση με το 2015, εντούτοις δεν είναι αρκετοί ώστε να επιτευχθεί ο δεκαετής στόχος μεταξύ 2010 και 2020, που είναι η μείωση των θανάτων στο μισό.
Επιπλέον, τα περισσότερα θανατηφόρα τροχαία του 2016 (55%) συνέβησαν σε επαρχιακούς δρόμους, ενώ το 37% συνέβη σε αστικές περιοχές και το 8% σε οδούς ταχείας κυκλοφορίας. Οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων είναι η μεγαλύτερη ομάδα θυμάτων, καθώς συγκεντρώνουν το 46%, ενώ αντίστοιχο ποσοστό θανάτων παρατηρείται και στις ευάλωτες ομάδες χρηστών του δρόμου όπως πεζοί, μοτοσικλετιστές και ποδηλάτες, οι οποίοι είναι ιδιαίτερα εκτεθειμένοι στις αστικές περιοχές.
ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ