SAFETY FIRST

Οργανώσεις ιατρικής και Οδικής Ασφάλειας στην Αγγλία, έχουν ξεκινήσει ενέργειες προκειμένου να μειωθεί το κατώτατο επιτρεπτό όριο οδήγησης υπό επήρεια αλκοόλ στη χώρα.

Η οδήγηση υπό επήρεια αλκοόλ, αποτελεί διαχρονικά έναν από τους κυριότερους παράγοντες τροχαίων ατυχημάτων παγκοσμίως. Τα τελευταία χρόνια, το κατώτατο επιτρεπτό όριο οδήγησης μπαίνει διαρκώς στο «μάτι των νομοθετών», αφού τα τροχαία ατυχήματα από αυτή την αιτία, δεν δείχνουν να μειώνονται

Ιδιαίτερα στην Μεγάλη Βρετανία, το εν λόγω ζήτημα παραμένει μεταξύ των βασικών προτεραιοτήτων, αφού σύμφωνα με στατιστικές, τουλάχιστον 200 άνθρωποι χάνουν τη ζωή τους και 1.600 τραυματίζονται σοβαρά, λόγω τροχαίων ατυχημάτων που σχετίζονται με οδήγηση υπό επήρεια αλκοόλ.

Άρθρο που δημοσιεύεται στον Guardian μας πληροφορεί, πως ο Βρετανικός Ιατρικός Σύλλογος (British Medical Association - BMA) προτίθεται να πιέσει την επόμενη κυβέρνηση της χώρας, να προβεί σε νομοθετική ρύθμιση που θα μειώνει το κατώτατο όριο σχεδόν στο μισό για τους περισσότερους ανθρώπους.

Συγκεκριμένα, το όριο αναμένεται να οριστεί στα 0,5 γραμμάρια/λίτρο στους περισσότερους οδηγούς και στα 0,2 γραμμάρια/λίτρο για τους νέους και τους επαγγελματίες.

Το σκεπτικό βασίζεται και σε στατιστικά δεδομένα, αφού σύμφωνα με την BMA, οι θάνατοι που σχετίζονται με αλκοόλ και ναρκωτικά, έφτασαν σε αριθμούς ρεκόρ για το 2021 και 2022.

Ταυτόχρονα, η BMA επισημαίνει πως οι θάνατοι και οι συγκρούσεις που προκαλούνται από οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ δεν έχουν μειωθεί την τελευταία δεκαετία, με σχεδόν το 1/5 όλων των θανάτων στους δρόμους να προκαλούνται από οδηγούς υπό την επήρεια αλκοόλ.

Στην ανακοίνωση της BMA αναφέρεται: «Οι βλάβες που προκαλούνται από το αλκοόλ και άλλα ναρκωτικά, συμπεριλαμβανομένης της οδήγησης υπό την επήρεια, επιβαρύνουν τα άτομα και την κοινωνία μας, τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης, το ΕΣΥ και την οικονομία. Ως εκ τούτου η BMA, σε συνεργασία με μια σειρά οργανώσεων που εκπροσωπούν ιατρικούς επαγγελματικούς φορείς, φιλανθρωπικά ιδρύματα και ομάδες εκστρατειών για το αλκοόλ και την Οδική Ασφάλεια, την αστυνομία και τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης και άλλους, ανέπτυξε αυτή τη δήλωση συναίνεσης που καθορίζει τις βασικές δράσεις που απαιτούνται για την αντιμετώπιση αυτού του ζητήματος».

Στις προτάσεις της BMA επί του θέματος, περιλαμβάνονται η υποχρεωτική σήμανση στα αλκοολούχα ποτά, για τον κίνδυνο που αυτά αποτελούν για την υγεία, τη βελτίωση της ευαισθητοποίησης σχετικά με τις επιπτώσεις της κατανάλωσης αλκοόλ στην οδήγηση κλπ.
Με βάση το άρθρο του Guardian, στο πλευρό του Βρετανικού Ιατρικού Συλλόγου βρίσκονται τουλάχιστον 17 οργανισμοί μεταξύ των οποίων η Συμμαχία για την Υγεία και κατά του Αλκοόλ, η Ένωση Διευθυντών Ασθενοφόρων και οι οργανισμοί Οδικής Ασφάλειας Brake: The Road Safety Charity, PACTS και IAM Roadsmart.

Σημειωτέον, πως το υπάρχον όριο είναι το υψηλότερο στην Ευρώπη, φτάνοντας στα 0,8 γραμμάρια αλκοόλ ανά λίτρο αίματος, αποτέλεσμα ενός νόμου που ψηφίστηκε κατά το μακρινό 1967, οπότε οι ενέργειες μείωσής του έχουν σαφή λογική.

Για να αντιληφθούμε τις διαφορές, αρκεί να τονιστεί πως η ισπανική κυβέρνηση πρότεινε τη μείωση του ορίου για νέους και επαγγελματίες οδηγούς στα 0,2 γραμμάρια/λίτρο, ενώ έρευνα που έγινε στη Γερμανία δείχνει πως το 80% των ερωτηθέντων τάσσεται υπέρ της πλήρους απαγόρευσης οδήγησης υπό επήρεια αλκοόλ.

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Η Σχολή Οδικής Συμπεριφοράς Ιαβέρης συνεργάζεται με το 1o bebefest
Πιστή στο έργο της ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των συνανθρώπων μας αναφορικά με το "Εθνικό Θέμα" των τροχαίων ατυχημάτων, η Σχολή μας είναι συνεργάτης στο 1ο Φεστιβάλ Εγκυμοσύνης και Βρεφικής Ηλικ...(περισσότερα)
709 θάνατοι σε 655 ατυχήματα το 2018
Τα στοιχεία της Τροχαίας, αναφορικά με τα ατυχήματα κατά τη χρονιά που πέρασε, δείχνουν ελαφριά μείωση που πάντως, δε μπορεί να θεωρηθεί ως σημαντικό βήμα προόδου ...(περισσότερα)
Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο: Κριτική στην πολιτική περί Οδικής Ασφάλειας της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Σε έκθεση του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου, αναφέρεται πως η Ευρωπαϊκή Ένωση και τα μέλη της πρέπει να αυξήσουν τις προσπάθειές τους, προκειμένου να υπάρξει επίτευξη των στόχων που έχουν τεθεί έως ...(περισσότερα)
Φεβρουάριος 2020: Τα στατιστικά των τροχαίων στην Αττική
Οι ανθρώπινες απώλειες και τα σοβαρά τροχαία ατυχήματα στη χώρα μας δεν έλειψαν ούτε το προηγούμενο μήνα, όπως προκύπτει από την ανακοίνωση της Διεύθυνσης Τροχαίας Αττικής. ...(περισσότερα)
Αττική: Σωρεία παραβάσεων και 14 νεκροί τον Αύγουστο
Οι παραβάσεις και οι θάνατοι ή τραυματισμοί από τροχαία ατυχήματα, δεν έλειψαν ούτε κατά τη διάρκεια του Αυγούστου από την Αττική. ...(περισσότερα)
Στην Πολωνία το διεθνές βραβείο Οδικής Ασφάλειας 2023
Η Πολωνία πέτυχε μείωση θανάτων από τροχαία ατυχήματα κατά 47% σε μια δεκαετία, επίδοση που δεν πέρασε απαρατήρητη στην Ευρώπη και της απέφερε το διεθνές βραβείο PIN. ...(περισσότερα)
Υδρολίσθηση: Τι είναι και πώς την αντιμετωπίζουμε
Μια από τις πιο δύσκολες καταστάσεις που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε σε βρεγμένο οδόστρωμα, είναι η υδρολίσθηση. Γνωρίζετε τι είναι και ποιες ενέργειες πρέπει να κάνετε; ...(περισσότερα)
Μείωση της αστυνόμευσης και αύξηση των θανάτων από τροχαία ατυχήματα στην Ευρώπη
Σύμφωνα με δύο έρευνες που πραγματοποιήθηκαν για λογαριασμό του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών (European Transport Safety Council) η μείωση της αστυνόμευσης στους Ευρωπαϊκούς δρόμους έχει ο...(περισσότερα)
Αναστολή λειτουργίας ιδιωτικών και δημόσιων ΚΤΕΟ έως 31 Μαρτίου
Η έξαρση του κορονοϊού COVID-19 έχει οδηγήσει, στο πλαίσιο των προληπτικών μέτρων, στην αναστολή λειτουργίας των δημόσιων και ιδιωτικών ΚΤΕΟ, τουλάχιστον έως το τέλος Μαρτίου. ...(περισσότερα)
Μπολόνια: Θετικά αποτελέσματα από τη μείωση του ορίου ταχύτητας στα 30 χλμ./ώρα
Έναν χρόνο μετά από την υιοθέτηση του ανώτατου ορίου ταχύτητας εντός πόλης στα 30 χλμ./ώρα στην Μπολόνια, διαπιστώθηκε σημαντική μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και ια πρώτη φορά στην ιστορία καταγραφή...(περισσότερα)

S5 Box