SAFETY FIRST

Έναν χρόνο μετά από την υιοθέτηση του ανώτατου ορίου ταχύτητας εντός πόλης στα 30 χλμ./ώρα στην Μπολόνια, διαπιστώθηκε σημαντική μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και ια πρώτη φορά στην ιστορία καταγραφής στατιστικών δεδομένων της πόλης, δεν υπήρξε κανένας θάνατος πεζού.

Πριν από έναν περίπου χρόνο, η Μπολόνια έγινε η πρώτη ιταλική πόλη που όρισε ως ανώτατο όριο ταχύτητας εντός αστικού ιστού, τα 30 χλμ./ώρα , ακολουθώντας μια τάση που αναπτύσσεται ολοένα και περισσότερο στις μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις και όχι μόνο.

Αρχικά το “Bologna City 30”, όπως ονομάστηκε το project δέχθηκε ισχυρή κριτική, αφού αρκετοί θεώρησαν πως η μειωμένη ταχύτητα κίνησης θα επέφερε αυξημένους χρόνους μετακίνησης, μεγαλύτερη κυκλοφοριακή συμφόρηση και κατά συνέπεια, αυξημένες εκπομπές ρύπων.

Έναν χρόνο αργότερα, τα πρώτα στατιστικά δεδομένα δείχνουν πως το εγχείρημα έχει θετικό αντίκτυπο. Σύμφωνα με άρθρο του ιταλικού Il Post , ο αριθμός των τροχαίων ατυχημάτων εντός πόλης το 2024, μειώθηκε κατά 13,1% σε σύγκριση με τον μέσο όρο τω ετών 2022-2023.

Το πιο σημαντικό στοιχείο όμως, ήταν πως για πρώτη φορά στην ιστορία καταγραφής δεδομένων, δηλαδή τα τελευταία 33 χρόνια, δεν υπήρξε κανένας θάνατος πεζού από τροχαίο ατύχημα εντός του αστικού ιστού της Μπολόνια.

Κατά τη διάρκεια του 2024 έχασαν τη ζωή τους 10 άνθρωποι (8 λιγότεροι από το 2023 και 11 λιγότεροι από το 2022), ενώ παρατηρήθηκε σημαντική μείωση, κατά 269 άτομα, των τραυματισμών.

Δυστυχώς, η θετική τάση δεν ισχύει για τους ποδηλάτες, οι οποίοι ενεπλάκησαν σε τροχαία ατυχήματα 433 φορές, έναντι 409 στη διετία 2022-2023. Πάντως, οι ιθύνοντες υποστηρίζουν πως αυτό συμβαίνει εν μέρει και εξαιτίας της αύξησης του αριθμού των ατόμων που κινούνται πλέον με ποδήλατο στην Μπολόνια, κατά 10%.

Όσον αφορά στο κυκλοφοριακό, κατά το 2024 παρατηρήθηκε μείωση της τάξης του 5%, που αντιστοιχεί σε 11 χιλιάδες λιγότερα οχήματα στις καθημερινές (Δευτέρα-Παρασκευή), γεγονός που ερμηνεύεται ως προσπάθεια των πολιτών να χρησιμοποιήσουν άλλους τρόπους μετακίνησης, όπως η χρήση ποδηλάτου αντί για αυτοκίνητο.

Ακόμη ένα ενδιαφέρον στοιχείο, σε συνδυασμό με τα αντίστοιχα αποτελέσματα σε πόλεις όπως Βερολίνο, Βρυξέλλες και Βαρκελώνη, είναι πως εφόσον οι πόλεις επενδύσουν σε ανάπτυξη της δημόσιας συγκοινωνίας, η μείωση του ανώτατου ορίου ταχύτητας στα 30 χλμ./ώρα δεν επιφέρει αύξηση των χρόνων μετακίνησης για τους οδηγούς, αλλά αντιθέτως, δημιουργεί καλύτερες συνθήκες κίνησης στους δρόμους.

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Photo: Unsplash – Petr Slovacek

Περισσότερα Safety First

Μπολόνια: Θετικά αποτελέσματα από τη μείωση του ορίου ταχύτητας στα 30 χλμ./ώρα
Έναν χρόνο μετά από την υιοθέτηση του ανώτατου ορίου ταχύτητας εντός πόλης στα 30 χλμ./ώρα στην Μπολόνια, διαπιστώθηκε σημαντική μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και ια πρώτη φορά στην ιστορία καταγραφή...(περισσότερα)
Οικολογική οδήγηση: Τι πρέπει να γνωρίζετε;
Η μείωση της κατανάλωσης και, κατά συνέπεια, των ρύπων που εκλύονται προς το περιβάλλον, αποτελεί ένα από τα βασικότερα ζητούμενα για τους οδηγούς, σήμερα. ...(περισσότερα)
4 στους 10 Έλληνες χρησιμοποιούν το κινητό ενώ οδηγούν
Για ακόμη μια φορά, έρευνα καταδεικνύει πως χρειάζεται πολλή δουλειά συνειδητοποίηση ακόμη, ώστε η Οδική Ασφάλεια να φτάσει στα επιθυμητά επίπεδα στη χώρα μας. ...(περισσότερα)
Παράβαση της εβδομάδας: Κλήσεις για υπερβολική ταχύτητα και αλκοόλ
Στην κίνηση με υπερβολική ταχύτητα και στην κατανάλωση αλκοόλ στράφηκαν οι έλεγχοι της Τροχαίας, κατά τη διάρκεια της εβδομάδας 9-15 Μαρτίου. ...(περισσότερα)
Η αύξηση των ορίων ταχύτητας αυξάνει τους θανάτους...
... ή τουλάχιστον, αυτό καταδεικνύει έρευνα για λογαριασμό του Αμερικανικού Ινστιτούτου Ασφαλούς Οδήγησης σε Αυτοκινητοδρόμους (Insurance Institute for Highway Safety). ...(περισσότερα)
Αλλαγές στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας
Ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας θα υποβληθεί σε σημαντικές διαφοροποιήσεις, με βάση το νέο νομοσχέδιο που ψηφίστηκε επί της αρχής κατά πλειοψηφία στη Βουλή. ...(περισσότερα)
Μήνυμα οδικής ασφάλειας ενόψει της νέας σχολικής χρονιάς!
Η νέα σχολική χρονιά πλησιάζει στην αρχή της και εκτός από ευχές για καλή πρόοδο, σε χώρες όπως ο Καναδάς οι ευχές για Καλή Σχολική Χρονιά σχετίζονται και με την Οδική Συμπεριφορά. ...(περισσότερα)
Τα συστήματα ασφαλείας που γίνονται υποχρεωτικά από το 2022
Σε μια προσπάθεια περαιτέρω βελτίωσης του επιπέδου προστασίας επιβατών, πεζών και δικυκλιστών, ολοένα και περισσότερα οχήματα στην Ευρώπη θα διαθέτουν υποχρεωτικά τεχνολογικά συστήματα υποβοήθησης οδη...(περισσότερα)
Στη σωστή κατεύθυνση η υιοθέτηση ορίου ταχύτητας 30 χλμ./ώρα
Ελληνική έρευνα δείχνει πως η μείωση του ορίου ταχύτητας εντός πόλεων στα 30 χλμ./ώρα, όχι μόνο δεν προκαλεί επιπλέον προβλήματα, αλλά έχει θετικό αντίκτυπο σε πολλούς τομείς. ...(περισσότερα)
Χιλιάδες κλήσεις για στάθμευση σε ράμπες διάβασης ΑμεΑ
Η ελλιπέστατη οδηγική, αλλά και συνολική, παιδεία μας αποκαλύπτεται για ακόμη μια φορά, από τη στατιστική των παραβάσεων που βεβαιώθηκαν σε αστικές περιοχές, για την περίοδο Σεπτεμβρίου-Νοεμβρίου 2019...(περισσότερα)

S5 Box