SAFETY FIRST

Η μείωση του ορίου ταχύτητας εντός πόλεων στα 30 χλμ./ώρα, βρίσκει ολοένα και περισσότερους υποστηρικτές στην Ευρώπη, όπως φαίνεται από πρόσφατα αιτήματα σε Ιταλία και Αυστρία.

Κατά τις προηγούμενες δεκαετίες, είχαμε συνηθίσει στην υιοθέτηση του ορίου ταχύτητας 50 χλμ./ώρα εντός αστικών περιοχών. Μετά από έρευνες στην Ευρώπη, υποστηρίχθηκε πως η περαιτέρω μείωση του ορίου ταχύτητας κατά την κίνηση εντός πόλης, είναι απαραίτητη.

Συγκεκριμένα, στατιστικές έχουν δείξει πως αν ένας πεζός χτυπηθεί από όχημα με ταχύτητα 30 χλμ./ώρα, οι πιθανότητες επιβίωσης είναι 95%, ενώ αν αυτό συμβεί με 50 χλμ./ώρα, αυτές μειώνονται στο 55%.

Σε αυτό το πλαίσιο, πολλές πόλεις σε Γαλλία, Φινλανδία, Νορβηγία, Γερμανία, Βέλγιο, Ολλανδία, Ισπανία, Καναδά https://www.iaveris.gr/safety-first/398-isxys-30-km-paris. , η Ουαλία ως χώρα https://www.iaveris.gr/safety-first/445-wales-meiosi-oriou-taxititas-katoikimenes-perioxes και η Ελβετία που ανακοίνωσε ήδη τα πρώτα θετικά αποτελέσματα https://www.iaveris.gr/safety-first/463-elvetia-meiosi-orion-tachititas-meiosi-sovaron-troxaion, έχουν προβεί σε μείωση του ορίου ταχύτητας εντός αστικών περιοχών, στα 30 χλμ./ώρα.

Οι φωνές προς αυτή την κατεύθυνση πληθαίνουν, καθώς σε ολοένα και περισσότερες χώρες δημιουργείται… κίνημα, υπέρ της συγκεκριμένης μείωσης. Στην Μπολόνια της Ιταλίας, η οποία έχει ήδη μειώσει τα όρια ταχύτητας εντός πόλης στα 30 χλμ./ώρα, κατατέθηκε πρόταση με την υποστήριξη των Αρχών της πόλης, μιας οργάνωσης ποδηλατών και του τοπικού Δικτύου Πανεπιστημίων Βιώσιμης Ανάπτυξης, σύμφωνα με την οποία ζητείται η υιοθέτηση αυτού του ορίου ταχύτητας σε κάθε πόλη της Ιταλίας.

Αντίστοιχα, o Αυστριακός Οργανισμός Κινητικότητας και Μεταφορών VCÖ, συνεχίζοντας μια πρωτοβουλία που είχε ξεκινήσει πέρυσι στη Γερμανία, ζήτησε τον ορισμό ορίου ταχύτητας 30 χλμ./ώρα όχι μόνο σε στενούς δρόμους εντός πόλεων της Αυστρίας, αλλά και σε φαρδύτερους, ειδικά εφόσον αυτοί βρίσκονται κοντά σε σχολεία.

Η απήχηση αυτής της πρότασης είναι μεγάλη, αφού αρχικά είχαν συμμετάσχει 742 Δήμοι της Γερμανίας, στους οποίους προστέθηκαν επιπλέον 120 Δήμοι από την Αυστρία.

Στα καθ’ ημάς, η Σχολή Ασφαλούς Οδήγησης «Ιαβέρης» είναι πάντοτε υπέρ της μείωσης των ορίων ταχύτητας, ιδιαίτερα εντός αστικού ιστού.

Για να γίνουν πιο κατανοητά τα μεγέθη στα οποία αναφερόμαστε, η κίνηση ενός οχήματος με 50 χλμ./ώρα και 30 χλμ./ώρα, μεταφράζεται σε 13,8 μέτρα/δλ. και 8,3 μέτρα/δλ. αντίστοιχα.

Με δεδομένο ότι η αντίδραση του μέσου ανθρώπου σε οπτικό ερέθισμα είναι περίπου 1 δευτερόλεπτο, αυτό σημαίνει πως ο μέσος οδηγός θα αντιδράσει, όχι θα ακινητοποιήσει το όχημά του, έχοντας διανύσει 5,5 μέτρα παραπάνω, εφόσον κινείται με 50 χλμ./ώρα, αντί για 30 χλμ./ώρα.

Αν σε αυτό προσθέσουμε την μεγαλύτερη απόσταση ακινητοποίησης λόγω των περισσότερων χιλιομέτρων, γίνεται αντιληπτό πόσο κρίσιμο μπορεί να είναι αυτό το διάστημα, ώστε να αποσοβηθούν ή έστω να μειωθούν οι συνέπειες ενός τροχαίου ατυχήματος, που ιδιαίτερα εντός πόλης είναι πολύ εύκολο να συμβεί…

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Photo: Unsplash – Petr Slovacek

Περισσότερα Safety First

Πάγωμα πωλήσεων ΙΧ στη Σιγκαπούρη
Σε μια είδηση που δεν αφορά άμεσα την Οδική Ασφάλεια, αλλά άπτεται περισσότερο της σχέσης μεταξύ αυτοκίνησης και περιβάλλοντος, η κυβέρνηση της Σιγκαπούρης ανακοίνωσε το πάγωμα της πώλησης αυτοκινήτων...(περισσότερα)
Μέχρι 82 ετών στοχεύουν να οδηγούν οι Βρετανοί
Πρόσφατη έρευνα στο Ηνωμένο Βασίλειο, έδειξε πως οδηγοί ηλικίας άνω των 60 ετών, δε σκοπεύουν να παραδώσουν την άδεια οδήγησής τους πριν συμπληρώσουν 82 χρόνια ζωής. ...(περισσότερα)
5 συμβουλές για πιο δροσερές μετακινήσεις
Το καλοκαίρι είναι η περίοδος κατά την οποία πραγματοποιούμε πολλές μετακινήσεις, με την αυξημένη θερμοκρασία να είναι ένας παράγοντας που δεν πρέπει να υποτιμήσουμε. ...(περισσότερα)
Euro NCAP: Επεξήγηση των τεστ
Σε αυτό το άρθρο, θα παρέχουμε μια επεξήγηση των δοκιμασιών που περνούν τα συστήματα ασφαλείας των αυτοκινήτων, για την καλύτερη αξιολόγησή τους. ...(περισσότερα)
Φεβρουάριος: Οι παραβάσεις κατά το πρώτο δεκαπενθήμερο στην Αττική
Η Τροχαία έδωσε στη δημοσιότητα τον αριθμό των παραβάσεων που βεβαιώθηκαν στην Αττική, κατά τις πρώτες ημέρες του Φεβρουαρίου. ...(περισσότερα)
Ελλάδα: 22.720 παραβάσεις σε μια εβδομάδα
Η Τροχαία ανακοίνωσε πως κατά το χρονικό διάστημα 29 Ιανουαρίου-4 Φεβρουαρίου 2023, βεβαιώθηκαν 22.720 παραβάσεις, ως αποτέλεσμα των 100.547 τροχονομικών ελέγχων που διενεργήθηκαν. ...(περισσότερα)
Προτάσεις για 11 βελτιώσεις στα νέα αυτοκίνητα έως το 2021
Στο πλαίσιο της προσπάθειας μείωσης των θανάτων και σοβαρών τραυματισμών από τροχαία ατυχήματα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε τις προτάσεις της οι οποίες περιλαμβάνουν την υποχρεωτική τοποθέτηση 11 ...(περισσότερα)
Ευρωβουλή: Όριο ταχύτητας 30 χλμ./ώρα εντός πόλεων για βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας
Η Ευρωπαϊκή Ένωση ετοιμάζεται να ορίσει ως ανώτατο όριο για κίνηση εντός πόλεων τα 30 χλμ./ώρα, ενώ επεξεργάζεται και αρκετά ακόμη μέτρα για βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας. ...(περισσότερα)
Νέα από την Ευρώπη σχετικά με την Οδική Ασφάλεια
Η νέα χρονιά φέρνει ελπίδες για περαιτέρω μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, τα οποία αποτελούν έναν από τους πιο σημαντικούς παράγοντες θανάτων και σοβαρών τραυματισμών, ειδικά για τους νέους. ...(περισσότερα)
Υπερβολική ταχύτητα: Η αγαπημένη παράβαση των Ελλήνων
Η Ελληνική Αστυνομία δημοσιοποίησε τον αριθμό και το είδος παραβάσεων που καταγράφηκαν από την Τροχαία το 2018, με την υπερβολική ταχύτητα να κατέχει την συντριπτική πλειοψηφία. ...(περισσότερα)

S5 Box