SAFETY FIRST

Οι Βρετανικές εταιρείες δεν έχουν την Οδική Ασφάλεια σε πρώτη προτεραιότητα, γεγονός που πιστοποιείται όχι μόνο θεωρητικά, αλλά και με στατιστικά δεδομένα.

Πρόσφατη έρευνα του IAM RoadSmart, Βρετανικού μη Κερδοσκοπικού Οργανισμού Οδικής Ασφάλειας, καταδεικνύει μια ανησυχητική έλλειψη πρόνοιας από την πλευρά των μεγάλων επιχειρήσεων της χώρας, όσον αφορά στην Οδική Ασφάλεια των εταιρικών του στόλων.

Η έρευνα, στα ερωτήματα της οποίας απάντησαν 2.010 ενήλικες από το Ηνωμένο Βασίλειο, φέρνει στην επιφάνεια σημαντικές παραλείψεις οι οποίες πρακτικά μειώνουν το επίπεδο Οδικής Ασφάλειας, τόσο των οδηγών στον εκάστοτε εταιρικό στόλο όσο και των υπόλοιπων χρηστών των δρόμων.

Πιο συγκεκριμένα, από τα στατιστικά δεδομένα προκύπτει πως το 80% των εταιρικών στόλων δε διαθέτει πολιτική Οδικής Ασφάλειας για τους οδηγούς του.

Ακόμη, στο 48% δεν πραγματοποιούνται συχνοί έλεγχοι ασφαλείας στα οχήματα, ενώ την ίδια στιγμή, το 53% των εταιριών δε διαθέτει άτομο που να είναι επικεφαλής ασφαλείας και υγείας.

Επιπλέον, μόλις το 35% χρησιμοποιεί υπηρεσίες τηλεματικής ή συστήματα GPS, τη στιγμή που το 39% των επαγγελματιών οδηγών δεν έχει λάβει ποτέ κάποια ειδική εκπαίδευση ή αξιολόγηση.

Όλα τα παραπάνω, σε μια περίοδο που πάντοτε σύμφωνα με επίσημα στατιστικά δεδομένα, από την πλευρά της βρετανικής κυβέρνησης, τη ζωή τους στην άσφαλτο χάνουν περισσότερα από 30.000 άτομα ετησίως και 80 άτομα ημερησίως.

«Αυτά τα ευρήματα είναι σίγουρα ανησυχητικά, ειδικά υπό το φως των πρόσφατων κυβερνητικών στοιχείων που δείχνουν ότι η πρόοδος στη μείωση των θανατηφόρων και σοβαρών τραυματισμών έχει σταματήσει», δήλωσε ο Διευθυντής Πολιτικής και Προτύπων του IAM RoadSmart, Nicholas Lyes.

«Ενώ οι περισσότερες επιχειρήσεις λαμβάνουν σοβαρά υπόψη την οδική ασφάλεια, είναι σαφές ότι ορισμένες πρέπει να κάνουν πολύ περισσότερα για να περιορίσουν τον κίνδυνο που ενέχουν οι οδηγοί τους τόσο για τη δική τους ασφάλεια όσο και για την ασφάλεια των άλλων χρηστών του δρόμου. Η κακή οδήγηση από επιχειρήσεις όχι μόνο θέτει σε κίνδυνο την υγεία και την ασφάλεια, αλλά απειλεί επίσης να βλάψει τη φήμη των επιχειρήσεων και να προκαλέσει αύξηση των εξόδων επισκευής και των ασφαλίστρων. Η επένδυση σε τακτική εκπαίδευση των οδηγών είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους για τις επιχειρήσεις να προωθήσουν την οδική ασφάλεια, την ευημερία του προσωπικού και να διατηρήσουν τα έξοδα σε χαμηλά επίπεδα».

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Photo: Unsplash – Moutaman Kamal

Περισσότερα Safety First

Ευρωπαϊκή Ένωση: Πιο αυστηρή νομοθεσία για τους αρχάριους οδηγούς
Η Ευρωπαϊκή Ένωση επεξεργάζεται την υιοθέτηση πιο αυστηρών ποινών και την ισχύ τους όχι μόνο στη χώρα που διαπράχθηκε μία παράβαση, ιδιαίτερα για τους αρχάριους οδηγούς όσον αφορά σε περιπτώσεις οδήγη...(περισσότερα)
Οδήγηση υπό επήρεια αλκοόλ: 482 παραβάσεις σε 3 ημέρες
Οι έλεγχοι της Τροχαίας συνεχίζονται και κατά το τελευταίο Σαββατοκύριακο του Ιουνίου, διενεργήθηκαν αλκοτέστ σε 12.774 οδηγούς, από τα οποία προέκυψαν 482 παραβάσεις σε όλη τη χώρα. ...(περισσότερα)
Ηνωμένο Βασίλειο: Αύξηση των εφήβων που κινούνται στο δρόμο χωρίς ασφάλιση
Ο αριθμός των νέων που χρησιμοποιούν ανασφάλιστα οχήματα στο Ηνωμένο Βασίλειο παρουσιάζει διαρκή αύξηση, με το πρόβλημα να εστιάζεται κυρίως στα ηλεκτρικά scooters. ...(περισσότερα)
Οι Η.Π.Α. επενδύουν στην αυτόνομη οδήγηση
Ο χαμός ανθρώπων στους δρόμους αντιμετωπίζεται πολύ σοβαρά από τις κυβερνήσεις των προηγμένων κρατών του κόσμου και στις Η.Π.Α., η Οδική Ασφάλεια είναι ένας τομέας που χρίζει ιδιαίτερης προσοχής και μ...(περισσότερα)
Αλλαγές στις εξετάσεις για απόκτηση διπλώματος
Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ετοιμάζει τη διαφοροποίηση στις θεωρητικές και πρακτικές εξετάσεις υποψήφιων οδηγών για απόκτηση διπλώματος οδήγησης, με νέο σχέδιο νόμου. ...(περισσότερα)
3.500 ζωές
Έτσι ονομάζεται η εκστρατεία της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου (FIA) αναφορικά με την Οδική Ασφάλεια, στην οποία συμμετέχουν ως πρεσβευτές και γνωστοί αθλητές ή καλλιτέχνες. ...(περισσότερα)
Μείωση των ορίων ταχύτητας στη Γαλλία
Μετά από απόφαση της γαλλικής κυβέρνησης, τα όρια ταχύτητας μειώθηκαν από τα 90, στα 80 χιλιόμετρα/ώρα, σε 400.000 χιλιόμετρα του γαλλικού οδικού δικτύου. ...(περισσότερα)
Κουμπιά vs οθόνες αφής: Σημειώσατε 1
Η τοποθέτηση οθονών αφής στο εσωτερικό των αυτοκινήτων έγινε κοινή πρακτική τα τελευταία χρόνια, ωστόσο άρθρο-ρεπορτάζ σουηδικού περιοδικού δείχνει πως τα κλασικά κουμπιά, παραμένουν καλύτερη επιλογή ...(περισσότερα)
Οι τελευταίες τροχαίες παραβάσεις του 2022
Κατά την τελευταία εβδομάδα της χρονιάς που ολοκληρώθηκε σημειώθηκαν 17.753 τροχαίες παραβάσεις, η πλειονότητα των οποίων αφορούσε σε παράνομη στάθμευση και κίνηση με υπερβολική ταχύτητα. ...(περισσότερα)
Αυτοκίνητα που επικοινωνούν μεταξύ τους;
Μπορεί ο τίτλος να περιγράφει ένα σενάριο που φαντάζει μακρινό, όμως η πραγματικότητα είναι διαφορετική... ...(περισσότερα)

S5 Box